Spring naar bijdragen

woensdag 9 november


Diesel

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 303
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hoi iedereen en even vlug voor ik wat ga slapen (nachtshift seffes).

Bazma lijkt okay, ttz, ze is iets levendiger, de buikzwelling is verdwenen en op aanraden van de DA zijn we nu AB aan het toedienen. Niets lijkt er op dat ze zich slecht voelt, integendeel, doch ik draai me geen rad voor de ogen. Ik moet haar gedrag en buik met argusogen nauwlettend volgen. Indien daar verandering in komt, dan zal het zover zijn vrees ik. Maar nu nog niet.

Ze spint, eet een beetje, geeft kopjes, loopt me achterna en is lief.

Afwachten dus want ze is beresterk en al meermaals gebleken :D

Wat vader betreft, nog geen nieuws, maar dat komt later wel. Heb het ondanks alles lekker droog kunnen houden, maar had een dubbele dosis slaapmed genomen gisteren om goed te kunnen slapen en dat heeft me deugd gedaan.

Ik lees jullie strakjes wel verder :)

Woman, superdikke spetterende dag van me hoor :heart::present::sun::heart::present::sun::heart::present::sun::heart::present::sun::heart::present::sun::heart::present::sun::heart::present::sun::heart::present::sun::heart::present::sun::heart::present::sun::heart::present::sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Bor,

Nee ik heb het inderdaad bij die twee glazen gehouden, maar ik heb met mezelf afgesproken dat ik van ma. t/m do. niet drink en had ook een dagpact. Balen dus, maar wat een stress.

Ook als minderaar hou je je dan niet aan een belofte en dat wil ik niet.

Vandaag weer opnieuw begonnen hoor.

Groetjes,

Lytse.:sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Bor,

Eerst dronk ik iedere dag en meestal teveel. Via Tactive ben ik begonnen met minderen en 2 alc.vrije dagen, zie mijn onderschrift; daarna heb ik het aantal alc. vrije dagen uitgebreid tot 4 en de drie overige dagen drink ik max. 3 glazen per dag. Dus je ziet dat ik echt geminderd ben (van 40 à 50 glazen per week naar 9). Niet slecht toch?

Op naar mijn schoonmoeder. Ik lees vanavond bij.

Lytse. :present: voor allen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tjah , laat ik dan ff zeggen dat dat ik denk dat iemand dat zelf moet uitmaken, zolang je wel weet waar je mee bezig bent en het in de hand kan houden, toch?

Zo had ik me voorgenomen afgelopen zaterdag op een feestje er max 3 biertjes te drinken, ach het werd er maar 1 en dat was goed genoeg. Maar ik kan me ook voorstellen dat je zo toch ook , in die omstandigheden makkelijker een wijntje neemt als dan dat je jezelf als stopper ziet. Dat is miss ook juist het gevaar in het minderen. Daarnaast wie is wie nou om ergens zoals dit over te oordelen. Zelf had ik het ongeveer 2 weken geleden toen we hier moesten wachten op de uitslag of mijn wijffie evt een tumor zou hebben en toen de definitieve uitslag ook nog eens een dag later zou komen dan afgesproken dat ik het ook niet kon houden en 2 biertjes heb genomen om wat rust te krijgen. Tjah ook niet slim maar toch, was meteen de stress uit me nek wel een beetje dragelijker. Maar dat terzijde. Ik vind het toch al knap als je wilt minderen en anderen in huis drinken wel om je daar streng aan te houden als je je iets voorneemt, chapeau hoor Lytse en zeker ook nog dat je het meld, terwijl je ook had kunnen zeggen ach ik minder toch dus hoeft niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rekel wat fijn om te horen dat het met jouw poeziebeesje weer wat beter gaat. Ja ik merk bij mezelf ook altijd dat als er iets met mijn dieren aan de hand is, ik ze in gedachte al zie neervallen, of veel pijn hebben. Bah dat is het nadeel van dieren hebben, die zorgen die je altijd hebt. Maar ik ben blij voor je dat ze weer wat toenadering zoekt.:sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: borretje
En nu heb ik een vraag.

Hoe kan het dat proffesionele hulpverlening advies geeft te minderen?
Wat is dat?
Waarvoor is dat, behalve afkickverschijnselen te voorkomen?

Borrie plaats die vraag eens bij de draad van Tactive? Daar zal je vast en zeker het juiste antwoord krijgen.:)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: borretje
En nu heb ik een vraag.

Hoe kan het dat proffesionele hulpverlening advies geeft te minderen?
Wat is dat?

Waarvoor is dat, behalve afkickverschijnselen te voorkomen?
Dat vind ik z"n zachtst gezegd bull shit.
Want die komen toch wel.
Zowel mentaal als lichamelijk..

Toch?:huh:quote>


Nou afkick verschijnselen krijg je als je abrupt zou stoppen, dus zal je eigenlijk eerst moeten minderen ander schiet je lichaam in de stress en dat kan in het ziekenhuis eindigen
En het is natuurlijk wat diegene zef ook aangeeft wat diegene zelf mogelijk acht
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tips altijd welkom hoor kirky. Eten staat al voorbereid klaar (ook zomaar weer eens, anders was het altijd eerst een glaasje of wat en dan te lui, moe of geen zin meer om te koken).

Dat eten moet ik ook aan gaan werken bolletje, heb al tijden een verwijsbrief voor een dietiste liggen omdat ik last heb van pds, van koolhydraten hartkloppingen krijg, een opgezette maag van eiwitten, dus eigenlijk niet meer goed weet wat te eten. Maar ja, tot nu toe hielp die drank dan wel, dus dat is meteen een ding dat ik moet aanpakken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Beau.

Leuk dat je gelijk hier in de "huiskamer" komt schrijven!

Kirky.

Daar zijn de meningen over verdeeld ja.

Het is een ADB forum, dus de één stopt en kan dat ook, de ander mindert.

Ik heb een aantal jaren geleden in een kliniek gezeten, van de ene op de andere dag gestopt, maar dat ging dus helemaal fout!

Ik kreeg de andere dag een insult, soort epileptische aanval.

Het was net open, ik was bijna 1 van de eersten daar, maar ik hoop dat ze ervan geleerd hebben.

Natuurlijk kun je in een afkickkliniek niet iemand laten minderen.

Maar ze hadden me toch anders moeten begeleiden vind ik achteraf.

Nu heb ik daar wel iets geleerd, maar zet me niet in een grote groep mensen en dan je verhaal keer op keer vertellen.

Ik noem het nog steeds het gekkenhuis.

De nabegeleiding was ook niet wat ik ervan had verwacht.

Maar om een lang verhaal korter te maken, ben ik compleet terug naar af gegaan.

Toen heb ik besloten dat ik het zelf ging doen.

Als je weet waar ik vandaan kom en nu ben? Pfffff.

Dat is wel iets waar ik trots op ben.

Maaaaaar ik ben er echt nog niet.

ik zeg, rustig aan, dan breekt het lijntje niet.

En ik wil minder en minder.

Vandaag heb ik een rotdag, dus ik heb mn hoofd onder de dekens gestoken.

Voel me beroerd etc....

Hopelijk komt het met jou weer snel goed he?

Fijn dat je er weer bent!!! :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beau, welkom hier.

Het is al een paar keer gezegd: eten als je trek krijgt.

Vanmiddag was ik met iets leuks bezig, voelde me goed en hup: zin in wijn. Dat zijn voor mij denk ik de gevaarlijkste momenten, dan ben ik het zwakste.

Wat bij mij dan helpt is dat ik mezelf beloof dat ik wijn mag drinken maar eerst moet ik eten/snoepen/fris drinken. En hier komen lezen en evt. melden.

Na eten, evt. snoepen en zeker veel fris en water is de trek geheid weg. En dan komt-ie ook niet meer terug tot de volgende middag en dan gaat het weer opnieuw zo.

Ik ben nu 1 maand gestopt en voel me zoveel beter en soms ben ik zomaar gelukkig.

Veel goeds en sterkte voor iedereen maar speciaal voor Jopie die zoveel meemaakt.

Ga goed vandaag en...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je kirky. En klopt inderdaad. Heb een tijdje dr. Frank gedaan en in rode wijn zitten ook veel meer koolhydraten dan in witte wijn. Daarom me eigenlijk de laatste alleen aan de witte wijn gehouden. En likeurtjes, dat deed ik al helemaal niet meer, die vind ik echt veel te lekker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...