Spring naar bijdragen

woensdag 9 november

Diesel

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 303
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Originally posted by: Anna
Hoor net dat onze staatssecretaris van volksgezondheid vindt
dat kinderen teveel etiketjes opgeplakt krijgen.
Die wil ze er nu allemaal weer vanaf gaan halen.
Krijgen we weer gewoon drukke kinderen, eenkennige kinderen,
kinderen die niet zo goed kunnen leren,
kinderen die in hun sop gaar mogen koken...

Levert een aardige besparing op denk ik zo.
Komt dat even goed uit voor de staatssecretaris!

Een aantal jaren geleden hadden we ook zoiets, herinner ik me.
Toen vond er ineens een massale wonderbaarlijke genezing van arbeidsongeschikten plaats.
Gewoon, door ze te herkeuren...
Leverde ook een enorme besparing op de uitkeringen voor arbeidsongeschikten op,
maar gelukkig wisten directie en adviseurs van het UWV daar wel raad mee.quote>

Die strenge regels zijn voor mij de redding geweest. In Ned. kon ik niet uitgroeien van uitkeringsbehoeftige naar arbeider dus wilde terug in de zekerheid die mijn wajong me gaf. Alles stond me tegen ze vonden mij te gezond. Als laatste redmiddel ben ik naar België verhuist en dat is me goed bekomen. Dat heeft mijn instelling qua uitkeringen ook veranderd. Veel mensen voelen het als een recht om uitkering te krijgen, maar eigenlijk is het een gift. Je doet niks voor de maatschappij maar krijgt toch geld. En eigenlijk trekken veel mensen uitkering die geestelijk beter af zouden zijn met werk, deze mensen houden wel het geld vast van mensen die niks in hun hoofd mankeren maar lichamelijk wel endus niet kunnen functioneren.
Ik zou me eigenlijk moeten schamen voor het feit dat ik in Nederland zo makkelijk over uitkeringen dacht. Had ik een weekendje gepland met mijn vrienden en ik kon geen vrij nemen dan zorgde ik wel dat ik tijdelijk in de uitkering kwam. Makkelijk toch?
Ik bedoel als alleenverdiener in Nederland hielt ik niks over en van een uitkering ook niet dus wat is dan makkelijker? Bovendien had ik daar nooit een huis kunnen kopen in mijn eentje dus over toekomst hoefde ik niet na te denken.

Hier in België is het een beetje anders, ik kan en mag niet meer geestesziek zijn want dan ga ik financieel in het rood. Ik heb wel recht op uitkering, maar dat is enkel leefgeld, daar ga je je kosten echt niet van betalen.
Dit niet alleen maar ook dat ik in mijn eentje nooit in Nederland mijn hutje op de hei had kunnen kopen wil ik gewoon niet meer uitkeringsafhankelijk zijn. Heb daar heel wat jaartje in rondgelopen maar dat maakte mij niet gelukkig.
Werken ook niet, maar soms als ik een zwaar moment heb sta ik wel op, omdat ik nu iets gevonden heb waarvoor ik het doe. En ja, ik heb ook gemerkt na een week ziekzijn, wat dat geestelijk met je doet, ik moest weer totaal wennen aan al die mensen om me heen.
Nee, inmiddels werk ik liever en ben liever niet meer afhankelijk van een uitkering. Maar het maakt mij wel verdrietig iemand te zien op het journaal bv die amper kan ademenen maar wel full time moet werken.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jopie,

Je posting van vanmorgen: koude rillingen en ja, wat zou je je kind het anders gegund hebben. Wat bijzonder dat ze het jou heeft laten lezen.

Je kunt het verleden helaas niet veranderen, maar dit is een nieuwe fase in jullie leven, nu je ex er niet meer is.

Ik wens jullie veel wijsheid en liefde toe.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou aan het eind van het verhaal, is iedereen weg, weet je niet meer wat voor kleren je aan moet trekken en is er een totaal andere discussie ontstaan. :D

Ook goed, ik heb gewoon honger dus ben er weg van. Van Borretje hoop ik ooit nog wel te vernemen wat voor pak ik dan aan moet trekken. :)

Fijne avond allemaal en blijf wie je bent. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verdorie, Anna net gemist, leuk dat je er was, meid!

Hoor net dat onze staatssecretaris van volksgezondheid vindt

dat kinderen teveel etiketjes opgeplakt krijgen.

Die wil ze er nu allemaal weer vanaf gaan halen.

Krijgen we weer gewoon drukke kinderen, eenkennige kinderen,

kinderen die niet zo goed kunnen leren,

quote>

Maar hier ben ik 't helemaal mee eens, weg met de etiketjes!

We hebben zelf zo'n zogenaamde ADHDer, 't is gewoon 'n druk schatje.

Al dat categoriseren, bah, nederland (en de toekomst???) ten top.

WEG ERMEE!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Spud
Die strenge regels zijn voor mij de redding geweest. In Ned. kon ik niet uitgroeien van uitkeringsbehoeftige naar arbeider dus wilde terug in de zekerheid die mijn wajong me gaf. Alles stond me tegen ze vonden mij te gezond. Als laatste redmiddel ben ik naar België verhuist en dat is me goed bekomen. Dat heeft mijn instelling qua uitkeringen ook veranderd. Veel mensen voelen het als een recht om uitkering te krijgen, maar eigenlijk is het een gift. Je doet niks voor de maatschappij maar krijgt toch geld. En eigenlijk trekken veel mensen uitkering die geestelijk beter af zouden zijn met werk, deze mensen houden wel het geld vast van mensen die niks in hun hoofd mankeren maar lichamelijk wel endus niet kunnen functioneren.
Ik zou me eigenlijk moeten schamen voor het feit dat ik in Nederland zo makkelijk over uitkeringen dacht. Had ik een weekendje gepland met mijn vrienden en ik kon geen vrij nemen dan zorgde ik wel dat ik tijdelijk in de uitkering kwam. Makkelijk toch?
Ik bedoel als alleenverdiener in Nederland hielt ik niks over en van een uitkering ook niet dus wat is dan makkelijker? Bovendien had ik daar nooit een huis kunnen kopen in mijn eentje dus over toekomst hoefde ik niet na te denken.

Hier in België is het een beetje anders, ik kan en mag niet meer geestesziek zijn want dan ga ik financieel in het rood. Ik heb wel recht op uitkering, maar dat is enkel leefgeld, daar ga je je kosten echt niet van betalen.
Dit niet alleen maar ook dat ik in mijn eentje nooit in Nederland mijn hutje op de hei had kunnen kopen wil ik gewoon niet meer uitkeringsafhankelijk zijn. Heb daar heel wat jaartje in rondgelopen maar dat maakte mij niet gelukkig.
Werken ook niet, maar soms als ik een zwaar moment heb sta ik wel op, omdat ik nu iets gevonden heb waarvoor ik het doe. En ja, ik heb ook gemerkt na een week ziekzijn, wat dat geestelijk met je doet, ik moest weer totaal wennen aan al die mensen om me heen.
Nee, inmiddels werk ik liever en ben liever niet meer afhankelijk van een uitkering. Maar het maakt mij wel verdrietig iemand te zien op het journaal bv die amper kan ademenen maar wel full time moet werken.quote>

Wow, mooi Spud! Couldn't agree with you more!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Woman gefeliciteerd met je verjaardag en een fijne avond nog gewenst :musicnote:

Corinne, als je dit mocht lezen, jij ook fijne verjaardag en kom nog eens vertellen hoe het met je gaat :present:

Sommige dingen ergeren me hier, andere ontroeren me, berichten maken me blij of confronteren me met mezelf.

Maar ik ga er vandaag niet op in. Het is aan mijzelf hoe ik er mee om ga, en wat me raakt, daar kan ik nog wat van leren.

Ik heb vandaag een deadline niet gehaald en ik dacht bij mezelf: nou en. Ik hoef hier niet van in de stress te raken. Ik heb gemeld dat het niet gelukt is en gevraagd of het een hele grote ramp was als het een paar dagen later wordt.

Het zal wel meevallen, en anders maar niet. Dan laat ik de storm wel langsrazen.

Bij het boodschappen doen was er een bekertje slagroom kapot gegaan. Blijmoedig heb ik alle spullen uit mijn tas schoongemaakt. Ik heb zelf de keuze. Kon er ook wel weer om lachen en er was nog genoeg slagroom over ook voor in de maaltijd.

Morgen ben ik lekker vrij. Ik ga niet thuis overwerken maar lekker een dagje voor mezelf. En nu ga ik nog even lezen en een heerlijk glas helder water drinken.

Daarna kruip ik mijn bedje in dat mannie net weer fris verschoond heeft.

Slaap lekker voor straks!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch gemakkelijk om als kind een stempel opgedrukt te krijgen A.D.H.D 'er. Gewoon vol stoppen met kalmeringsttroep en dan hoeven we er voor de rest niet meer naar om te kijken.

Daarom zijn er ook zoveel A.D.H.D érs. Ze weten vaak helemaal niet wat iemand mankeerd dus plakken we er maar een etiket op. net zo gemakkelijk eigenlijk.:angry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

George Gently trekt ook mij. Ik ga lekker bankhangen en meld me droog voor vandaag.

Veel liefs frummers en sterkte voor iedereen die het nodig heeft.

@ Woman: nog hartelijk gefeliciteerd :musicnote:

@ Will: hoe is het met je huisdier met de moeilijke naam?

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Was even ergens anders mee bezig,

waaronder journaal,

maar ik kan het niet laten nog even terug te komen op de reacties op mijn bericht.

Allereerst ben ik zelf niet zo'n fan van etiketjes.

In het verleden had ik meer behoefte aan hulp voor mijn kind dan een etiketje.

Dat heb ik ook duidelijk aangegeven, en dat is wat ik gekregen heb.

Het heeft hem enorm geholpen, en daar ging het om.

Wie me beter kent weet dat ik ook zo hier en daar mijn probleempjes heb.

Een etiketje heb ik niet, een uitkering ook niet.

Wel ben ik op een enorme manier tegen mezelf en mijn "probleempjes" aangelopen

nadat ik gestopt was met drinken.

Ik heb hulp gezocht, en gelukkig ook gevonden, want zonder dat had ik niet geweten hoe ik verder moest.

Ik ga nu niet volledig probleemloos door het leven, maar het gaat, en ik put er vaak zelfs voldoening uit.

Ik werk, en ik onderschrijf volledig Spud's gevoel dat dat goed is voor mij.

Zelfs al kost het me soms nog zoveel moeite om onder de mensen te zijn,

om de telefoon te pakken, om een afspraak met iemand te maken

en vergaderingen bij te wonen en zelfs mijn zegje te doen.

Door al die dingen toch te doen groei ik, en ga ik het héél langzaam minder eng vinden.

Dus, minder etiketjes, niet te snel in een uitkering, dat alles juich ik toe.

Maar dan wel op zo'n manier dat het voor de mensen die het betreft ook te doen is.

De hulp die ik destijds gehad heb, zou ik volgend jaar niet meer kunnen betalen.

De hulp die mijn zoon jaren geleden gehad heeft is grotendeels weg gesaneerd.

En wat er nog van over is dreigt de staatssecretaris nu ook op te doeken,

onder het mom van etiketjes verwijderen.

Kinderen hebben inderdaad geen behoefte aan etiketjes.

Wel aan hulp en begrip, als ze het in onze overvolle klassen niet zo gemakkelijk redden.

Etiketjes weghalen,

alleen maar om een streep te kunnen zetten door elke vorm van begeleiding,

elke vorm van speciaal onderwijs, om de klassen nog groter te kunnen maken,

en nog hogere eisen te kunnen stellen aan de zelfredzaamheid van kinderen,

dat vind ik misdadig.

Ook de drukke, dromerige, eenkennige en snel afgeleide kinderen hebben recht op onderwijs dat zij kunnen volgen.

Als het nodig is met een beetje extra aandacht of extra ondersteuning,

zónder dat ze daarvoor meteen een etiketje nodig hebben.

En dat zeker in deze maatschappij, waarin beide ouders moeten werken,

's avonds moe zijn, vaak niet weten welke problemen overdag spelen

omdat ze door het kind in bescherming worden genomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hahaha, Lytse. Bazma is haar naam ;)

Beter dan de laatste paar dagen, doch nog bang afwachten. Maak me geen illusies, kans op herstel is klein, maar het is een taaie tante, dus blijf ik hopen. Ze ziet niet af, en dat is veel waard :D

Goeienavond iedereen nieuw hier :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: akelei

Wat wel een modeverschijnsel wordt is het oordelen door een ieder die er geen bal verstand van heeft.

quote>

Beetje meer of minder dopamine, net niet de norm, en boem: ADHD.

En geen bal verstand hier?: zelf 4 jaar geleden ADHD gediagnosticeerd, goh, wat groeide ik toen ze mijn alcoholgebruik bestempelden als zelfmedicatie. Zie je wel, 't ligt niet aan mij. Zelfs tijdje Rita. en Conc. geslikt. Weg ermee. Neem je lot in eigen hand.
Jongste van 13 ook ADHD gediagnosticeerd.

De ervaringsdeskundige.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: jopie
Ook de drukke, dromerige, eenkennige en snel afgeleide kinderen hebben recht op onderwijs dat zij kunnen volgen.
Als het nodig is met een beetje extra aandacht of extra ondersteuning,
zónder dat ze daarvoor meteen een etiketje nodig hebben.
En dat zeker in deze maatschappij, waarin beide ouders moeten werken,
's avonds moe zijn, vaak niet weten welke problemen overdag spelen
omdat ze door het kind in bescherming worden genomen.
quote>

helemaal eens met anna

:)quote>

Helemaal eens met Anna en Jop

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Akelei als ik kijk naar een van mijn neefjes. Die was al vroeg erg druk. Hup gelijk werd er A.D.H.D. geconstateerd. Maar Pa werkte altijd Ma werkte altijd, en in het weekend moesten er boodschappen gedaan worden. bovendien werkt(e) pa zaterdags ook nog vaak. Ma stond in een winkel dus je weet het wel.

Waar haalt zo'n kind het gevoel van veiligheid? De rust van een evenwichtige familie? Het helpen met het huiswerk? Bespreken van waar het kind tegenaan loopt? Altijd was er onrust in dat huis omdat mijn broer ook heel druk is. Ook A.D.A.D??? Nee want bij ons thuis hing die zelfde sfeer.

Dan kan je zo'n kind wel vol proppen maar de oorzaak ligt bij de ouders die nooit thuis zijn.:angry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: borretje
Vooral school zal daar op in spelen, als het een goeie school is.

Jongste zit nu, zeer tegen mijn zin, tijdelijk aan de concerta. De school heeft daar echt op gehamerd, en moeder en school hebben toch maar to de try out besloten.
Dan heeft 'n stiefvader ineens weinig te zeggen. Alleen te dokken.
Als 't aan mij ligt stopt ie morgen.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed lieve mensen ik ga afsluiten voor vandaag. Net schoonzus aan de tel. gehad en ik ga 9 dec. een weekend naar haar en J. z'n broer toe. die heeft een beroerte gehad een tijd geleden.

Mag dus niet meer drinken, ook omdat z'n maag al weg gehaald is maar drinkt weer erg veel, daar maak ik me bezorgd om. Hoop dat, als ik kom hij het toch een beetje in de hand kan houden want daar zie ik wel tegen op.

Trusten allemaal, slaap lekker en tot morgen weer.:sun::lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: akelei
Een diagnose van ADHD hoort ook alleen door de daartoe bevoegde psychiater of kinderarts gesteld te worden. Als een huisarts of nog veel erger een onderwijzer zoiets denkt moet hij/zij het kind door verwijzen en niet zelf wat voor gaan schrijven.
quote>

Dat kan niet eens, zelf wat voorschrijven. Het is 'n heel traject met zo'n kind, 'n jaar of langer zelfs. Maar het leidt allemaal tot hetzelfde, en het hele traject wordt er aan verdiend. En dan maar fijn aan de pilletjes, pfffffff.
Te gek voor woorden. Hype.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...