Spring naar bijdragen

Vrijdag 11 november

knuffie

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 273
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemorgen! Ha Knuffie, heb nog even geen tijd om te reageren, moet zo werken, maar dat komt vast op een later tijdstip nog wel.

Ik had gisteren een zware dag, somber, het niet meer zien zitten, overal pijn. Tja, de pms klachten beginnen weer. En vooral vond ik mezelf erg zielig, ik mag niets: geen suiker (geen toegevoegde 'slechte' suikers om de bloedsuikerspiegel constant te houden), geen alcohol, wat een saai leven. En dan voel ik me ook nog zo somber. Mijn vriend drinkt dan wel, we waren uit eten. Lastig.

Toch heb ik niets gedronken, en daar ben ik nu wel weer blij mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

oei oei knuffie,

ja je bent afhankelijk van alcohol

en dat je het geen alcoholisme noemt doet daar

echt niets aan af. Je vermeldt niet hoeveel je drinkt,

drinkt water omdat je bang bent de controle te verliezen

en anderen (ook neutrale mensen begrijp ik) zeggen dat

je alcoholist bent. Als dat er één is, mag je ontkennen; zijn het er twee

ga dan twijfelen; zijn het er drie of meer; geloof ze gewoon en draag

de consekwenties. Klinkt hard realiseer ik, maar de 5 jaar dat je hier komt

zijn niet de enige jaren dat je worstelt. Ik durf wel te stellen dat iedereen

die deze site vindt iets zoekt vanuit een probleem dat al (veel) langer speelt.

Begin alsjeblieft met eerlijk tegen jezelf te worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dagpact:

Albert

Jaap

Igor

Marc

Gaby

zo vandaag wordt weer een ''makkie'', nu werken, vanmiddag en vanavond een etentje

ik ben wel ''blij'' dat ik nooit dronk bij het eten, als ik zie hoeveel mensen daar problemen mee hebben, heb ik toch een mazzeltje, want bij mij is die link nooit gelegd :D

ik mag weer werken, allemaal een hele fijne droge dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Knuffie ben ik wel of niet verslaafd? Ik denk, als je makkelijk buiten de alc. kunt, het gevoel hebt het niet nodig te hebben maar alleen drinkt voor de gezelligheid, dan ben je voor mijn gevoel niet verslaafd. Als jij zonder problemen kan stoppen na een paar glaasjes en niet meer wilt maar het alleen drinkt omdat je het lekker vind of omdat je een beetje in de stemming wilt komen, ben je voor mijn gevoel niet verslaafd.

Als je echter voelt dat je het nodig hebt omdat je bepaalde dingen anders niet kunt doen of durft, als je het gevoel hebt dat je moet drinken omdat je anders het gevoel hebt dat er teveel verdriet, kwaadheid, spanningen of wat dan ook voor 'n gevoel dat je weg wilt drinken anders te veel naar boven komt, dan ben je afhankelijk van de drank.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Vandaag mijn vrije dag en ik ga toeristje zijn in Amsterdam. Samen met een van mijn dochters, die daar woont en studeert.

Sinds mijn lichaam en geest gewend zijn aan niet drinken, heb ik toch zulke leuke vrije dagen!

Niet meer met moeite mijn bed uitkomen, omdat ik de vorige avond dacht: " Ik kan

nu wel drinken, want morgen ben ik vrij." Ik sta nu zelfs gewoon vroeg op, om samen met mijn man te ontbijten.

Ik voel me blij en sterk en ik wens jullie allemaal zo'n soort gevoel toe.

Door mijn gezinssituatie komen er best veel problemen op mijn pad, maar ik kan steeds beter het verschil zien tussen problemen, waar ik invloed op kan hebben en problemen, waar ik wel mee geconfronteerd word, maar waar ik geen directe invloed op heb. Eindelijk wordt het woord 'loslaten' een ervaring voor mij.

Het is weer een stapje op de weg, die ik wil gaan. Natuurlijk, ik zal vast wel struikelem, maar ik heb het diepe vertrouwen, dat ik weer op zal krabbelen.

Ik ben dankbaar, ook voor dit forum, waar ik veel heb aan anderen, die zo open hun strijd kunnen laten zien.

Liefs voor jullie allen,

Ingri

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Ingri,

Wat fijn te lezen dat ADB zo goed voor jou uitpakt.

Er spreekt blijheid uit je woorden.

Zo voel ik me ook al af en toe en door berichtjes als die van jou krijg ik meer vertrouwen in een goede afloop.

Vandaag hoop ik nog op lekker weer (brr... wat was het gister al koud) zodat ik veel buiten kan doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

@ Knuffie hoi,

Wanneer gaat het erin dat je niet kan drinken.

Je moet het smoezenboek sluiten Knuffie en een duidelijke keuze maken.

Jij kan niet drinken!!!

Het gaat er niet om wat je familie vindt. Wat vind jij?

Om de paar maanden schrijf je wat berichtjes en blijft vervolgens weg.

Mijn idee is dat je radicaal moet stoppen.

Je leeft nog steeds in de ontkenning zoiets is het.

Een te lichtvaardig er mee omgaan.

Als je hier weer eens bent, is het altijd fout.

Knuffie, blijf niet steeds weg, maar werk er aan.

In ieder geval wel knap, dat je je meldt.

Er zijn "pacten" en "maatjes", voor ieder wat wils.

Maar jij moet het duidelijk hebben Knuf.

En of je nu omvalt of niet. Er is een té grote mate van afhankelijkheid.

Je zou het bijna alcoholisme noemen.

Even denken, of je een roosje krijgt..

Oké dan, Knuffie:heart: werk er aan.

Een warme groet.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Yvonne

En ik ga even heel snel aan de slag met koffie en opgeklopte melk, eitje, jus d'orange warme broodjes en zo voor Snoep... dat heeft ze dus wel verdiend.....quote>

Yah idd, goed gedaan Vonnn, jij was op tijd top hoor :), Hier was de buurman nog niet wakker om 3.30 toen ik het klaar wou gaan zetten ;)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Jaap
11-11-11
vandaag
op naar de carnaval
oftewel
st maarten
oftewel
een drukke trouwdag op het stadhuis.quote>

Nou dat hebben wij dus alle 3 vandaag, als je een bruiloft tenminste ook ziet als een soort carnaval, bijna allemaal verklede aapies ofzo, al zien de vrouwen er soms wel mooi uit :-)
Vandaag gaat 1 van mijn getuigen trouwen met wat eens een peetpuber van me was en een grote/beste hulp van de dierenopvang die ik jaren heb gedraaid, zoniet de beste die ik kon vertrouwen en zij was kwa medies gebeurden zelfs boven mij uitgestegen, geweldig dus :-), tjah en st. Maarten was bijzonder man. Maar dit jaar niet achter de bank, wat ik nooit gedaan heb hoor vind het veel te leuk als kinderen langskomen om te zingen en ons snoep aftroggelen :)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mogguh, lijsters.

Hier nog 'n ploegendienstert, Knuf. Die ook nooit drinkt/dronk als ie moet werken.

Natuurlijk niet, in de shift komt 't op jou aan, moet je er voor 100% staan.

Maar daarna was ik ook voor 100% vrij, en wat kon nog meer voor 100%?

Zuupen, natuurlijk, je bent toch vrij!

Het is zoooo herkenbaar, wat je schrijft. Het is nog steeds 't moeilijkst voor mij na 'n reeks van bv. 7 nachten, dan is er zo'n "heh heh gevoel", zo van: dat heb ik verdiend.

Moeilijk, maar te doen, heb je ook veel meer aan je vrije reeks dagen, Knuf.

Hoop dat je er wat aan hebt.

Nu op condoleance, veel te vroeg overleden oomzegger van 'n veel te vroeg overleden vriend, ongeluk, niet zo leuk allemaal. Prijs je gelukkig dat je leeft. En maak er wat van.

De contemplatieve

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...