PROUD2BME Geplaatst 22 november 2011 Rapport Share Geplaatst 22 november 2011 Mee eens snoep! Alle respect voor de minderaars waar ik ook onder val maar vind dat er op een meeting geen alcohol geschonken hoort te worden. Dit om het de stoppers niet moeilijk te maken,een paar uur zonder lijkt me geen probleem denk ik. Vermijden dat anderen trek krijgen lijkt me het beste. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PROUD2BME Geplaatst 22 november 2011 Rapport Share Geplaatst 22 november 2011 mmmmm?????? Minderaar die al bijna 13 maanden gestopt is?? Waar val ik dan eigenlijk onder? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 22 november 2011 Rapport Share Geplaatst 22 november 2011 In het dagelijks leven word ik regelmatig geconfronteerd met mensen die wel alcohol drinken. Dat kan ook niet anders, dan zou ik mijn leven zo moeten aanpassen dat ik nergens meer zou kunnen komen. Etentje, feestje, gewoon een uitje met collegae, overal is drank. Alleen in mijn huis is geen druppel drank te vinden, als er iemand komt die wel drinkt mag dat van mij, ik geef de restanten mee. Maar om nu op een ADB meeting te overwegen eventueel te gaan drinken. Tja, dat weet ik niet, ik blijf het apart vinden. Bij ADB mag men wel verwachten dat er enige uren zonder drank doorgebracht kunnen worden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 22 november 2011 Rapport Share Geplaatst 22 november 2011 Snoepje en Yajala, Ik ben het daar ook helemaal mee eens hoor! Ook ik vind dat niet kunnen. Mijn opmerking was anders bedoeld. Als minderaar voel je je toch anders dan stoppers. Daar ging het me eigenlijk om. Ook wilde ik aangeven dat ik moeite heb met veel mensen bij elkaar. Ik leef niet voor niets als een kluizenaar. Maar als ik ergens naar toe moet waar veel mensen zijn heb ik de neiging om eerst een paar glazen te drinken. Dan kom je binnen met een drankwalm..... En dat op een ADB meeting, zie je het voor je??? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PROUD2BME Geplaatst 22 november 2011 Rapport Share Geplaatst 22 november 2011 Begrijp wat je bedoeld madelief maar ben het niet met je eens dat je je anders moet voelen omdat je een minderaar bent! Je bent net zo,n topper als alle stoppers onder ons,het maakt je zeker niet minder. Ieder z,n eigen keuze lijkt mij en respect hebben voor de ander. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PROUD2BME Geplaatst 22 november 2011 Rapport Share Geplaatst 22 november 2011 oohhhh moet echt wat gaan doen hoor,straks is alle chocolade uitverkocht! Arme kids! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 22 november 2011 Rapport Share Geplaatst 22 november 2011 Originally posted by: yajalaBegrijp wat je bedoeld madelief maar ben het niet met je eens dat je je anders moet voelen omdat je een minderaar bent!Je bent net zo,n topper als alle stoppers onder ons,het maakt je zeker niet minder.Ieder z,n eigen keuze lijkt mij en respect hebben voor de ander.quote> Ya, sorry ik moest het even quoten..... Lief!!Wie weet gaat het me wel lukken tegen die tijd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PROUD2BME Geplaatst 22 november 2011 Rapport Share Geplaatst 22 november 2011 De volhouder wint Made:heart: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
snoepje Geplaatst 22 november 2011 Rapport Share Geplaatst 22 november 2011 ik heb ook geen moeite met mensen die drinken heel het leven bestaat uit drank en hier wordt er ook op een verjaardag gedronken maar dat zijn geen adb ers en hebben als het goed is geen probleem met drank en je hoef toch niet op elke gelegenheid te drinken je gaat toch ook niet zitten roken bij iemand die astma heeft Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 22 november 2011 Rapport Share Geplaatst 22 november 2011 Zo ik ga voor de zoveelste keer proberen om Wilma op doek te zetten. Knal gruwelijk tegen m'n eigen perfectionisme aan zeg. Maar heb besloten er gewoon aan te beginnen en dan af te maken. Vaak zie ik dingen op mijn schilderijen die een ander helemaal niet ziet, dus moet ik me er maar eens overheen zetten en gewoon aan de slag gaan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PROUD2BME Geplaatst 22 november 2011 Rapport Share Geplaatst 22 november 2011 Ik ben ook weg anders lig ik hier morgen nog! TE ERRUG!! Have a nice day allemaal!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 22 november 2011 Rapport Share Geplaatst 22 november 2011 Jopie, met mijn eigen angst op de loop gaan, misschien. Ik moet er werkelijk niet aan denken de afgelegde weg weer over te moeten doen. Ik heb enorm veel geleerd en afgeleerd, de grootste gruwel is voor mij het idee dat ik drank zou nemen. Als ik daar een veiligheid voor in moet bouwen door drinkers tijdelijk uit de weg te gaan dan zal ik dat niet nalaten. Ik heb inmiddels vertrouwen in mezelf opgebouwd, loop niet te hard van stapel en leef soms per dag. Niet alleen qua niet drinken, ook bij andere zaken is het soms beter om niet al te ver vooruit te kijken. Dat geeft mij rust. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 22 november 2011 Rapport Share Geplaatst 22 november 2011 Lieve Frummels. ik moet ook opschieten nu! Zo een vergadering hier en ik moet de boel wel even aan kant brengen he? Jopie, ik heb idd veel ramen, maar het enige wat ik zie zijn mijn lieve katten, fazanten, vogels en bos. Dat is voor mij soms dagen aan een stuk genoeg! Nu even snel aan de slag! Tot later!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 22 november 2011 Rapport Share Geplaatst 22 november 2011 Mogguh kransgenoten, eindelijk vrij, hier. Gister de voor mij valkuil nr. 1 voor de 2e keer goed doorgekomen: vrij uit 'n lange reeks nachtdiensten. Dat was voor mij toch wel 'n reden 'n flesje open te maken. Nu lekker niet. Het begint ergens op te lijken. Straks ff met de pup naar 't mistige(lees:enge) bos, vind ze erg leuk, met 'n petflesje. Maak er wat van, lijsters, hou 't zo droog als je wilt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 22 november 2011 Rapport Share Geplaatst 22 november 2011 Hoi allen, Hoi Haddock, Haddock er schuilen verborgen krachten in je. Je gaat goed kerel. Groet uit een mistig Amsterdam. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 22 november 2011 Rapport Share Geplaatst 22 november 2011 Originally posted by: SootheHaddock er schuilen verborgen krachten in je.quote> Hahaha, ja, we zullen eens zien wat er nog meer uit komt.Doeoeg.De mistieke Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 22 november 2011 Rapport Share Geplaatst 22 november 2011 Mijn eerste meeting in Enschede bij Tactive vond ik wel een beetje eng. Ik was nog kort van de drank af en ben een ietwat introvert figuur. De drank gooide de remmen meestal wat los en die escape was er niet meer. Zat hem echt te knijpen. Achteraf viel het allemaal mee. Wat bleek, ik was niet de enige die zich wat ongemakkelijk voelde. Het was een leuke dag geworden en het was leuk om de koppies achter de koppies te zien. Waarom adviseer ik een meeting met Tactive als mede organisator. Ten eerste om de wat betere regie. Een aardige locatie b.v.b. Zo waren we de tweede keer in een soort klooster omgebouwd voor recepties. Lekker in de kloostertuin zitten babbelen. Ten tweede omdat doorgaans de opkomst wat hoger ligt. Minder een rommeltje. Een wat strakkere regie. Hapjes dranjes alles goed georganiseerd in samenspraak met de medeorganisators. Dus, tegen de twijfelaars zeg ik, het is de moeite waard. Op een ander soort meeting heb ik de mensen ook weer gezien. Ik vind het wel even genoeg. Het 'echte leven' wordt weer een beetje geleefd en er worden andere leuke dingen gedaan. Mijn advies is. Doen. De conservatieve! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 22 november 2011 Rapport Share Geplaatst 22 november 2011 Niwi wil vast wel. Zie nu alleen nog het vrouwtjes volk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 22 november 2011 Rapport Share Geplaatst 22 november 2011 ik heb me altijd thuis gevoeld bij lotgenoten, Soothe... dus dat klopt wel zo'n beetje... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 22 november 2011 Rapport Share Geplaatst 22 november 2011 Dat vermoeden had ik Niwi. Het is echt wel leuk hoor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 22 november 2011 Rapport Share Geplaatst 22 november 2011 ja, weet ik, Soothe.... kben in augustus ook bij Bolletje geweest.... haar soep was ook zo goed... dus volgende keer ga ik weer... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 22 november 2011 Rapport Share Geplaatst 22 november 2011 Was je daar. Zie je hoe weinig ik weet. Vertel, wat is Bolletje voor type. Mag ook in PB. Blijft onder ons. Grapje hoor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 22 november 2011 Rapport Share Geplaatst 22 november 2011 Ze is vast hééél lief. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 22 november 2011 Rapport Share Geplaatst 22 november 2011 Mensen, de taken roepen. Een groet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 22 november 2011 Rapport Share Geplaatst 22 november 2011 jawel, Soothe....dat is ze zeker.... en ze heeft mooie schilderijen ook... maar ja....als je er ook geweest was, had je het allemaal geweten... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden