albertina Geplaatst 23 november 2011 Rapport Share Geplaatst 23 november 2011 Ik word een beetje triest van de draad van vandaag. Het lijkt soms wel of er geschreven wordt om het schrijven. Zoiets? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 23 november 2011 Rapport Share Geplaatst 23 november 2011 Originally posted by: albertinaIk word een beetje triest van de draad van vandaag.Het lijkt soms wel of er geschreven wordt om het schrijven.Zoiets?quote> Lieve Tina,Soms gebeurt dat.Maar ik denk dat je niet de hele draad hebt gelezen.Niet verdrietig zijn Please!!!We moeten soms ook een glimlach op iemand zn gezicht zien te krijgen toch?Het leven is een tranendal zegt mijn vader altijd, nou ik mag hopen van niet!Kijk ook op de andere draadjes, daar kun je ook veel opsteken.Liefs, Madelief Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 23 november 2011 Rapport Share Geplaatst 23 november 2011 Soothe, ik ben nooit op een meeting geweest, dus ik weet niet hoe dat is. Wel vind ik, en ik ga niet met een vinger wijzen, dat de drempel erg hoog ligt. Mensen die hier ADB proberen te worden komen niet na een aantal postings hierboven. Natuurlijk snapt een ieder die naar een meeting gaat dat daar geen alco word geschonken! Omdanks het verlies van een aantal hersencellen snapt iedereen dat wel denk ik. Nu echt weg! Tot later!quote> Hier wil ik nog even op reageren Madelief. Dit schreef je gisteren. je schrijft dat je de drempel hoog vindt. In je bericht lees ik ook dat je voor anderen schrijft/spreekt. Mijn ervaring is dat ik het beste kan vertellen vanuit mijn ervaring. De drempel om een verslaving aan te pakken ligt hoog. Schaamte en schuldgevoel hebben zwaar op mij gedrukt. Ik weet niet waarom mensen wegblijven. Vaak zijn die mensen, denk ik, nog niet op de bodem. Of ze vinden op andere manieren hulp, wie zal het zeggen. Wat ik wel weet is dat ik hier veel steun heb mogen ervaren, lieve ondersteunende woorden, aaien over mn bol, schoppen onder mn hol(rijmt Tactive...) En ik vraag me werkelijk af of ik het zonder forum gered zou hebben.... Kortom, ik was wel op mijn bodem aangekomen en heb een begin kunnen maken met het aanpakken van mn verslaving. En tuurlijk voelde ik me eerst een vreemde eend in de bijt. En tuurlijk dacht ik dat iedereen iedereen kende. Wat overigens helemaal niet waar bleek te zijn. Er schrijven zich veel mensen in voor het forum en de meesten zie je niet meer terug. Dat is vaak ook zo in verslavingsklinieken, bij de AA. Het vraagt moed om mijn verslaving aan te pakken. Met alleen stoppen met drinken ben ik er nog niet. Niet iedereen kan die moed opbrengen, nog niet. Hopelijk komt er een moment dat die mensen de moed wel vinden. Er is een oplossing die kan werken. Moraal van mijn verhaal; ik zou het prettig vinden als jij voor en over jezelf schrijft. Jij hebt al geschreven dat je het eng vindt om nieuwe mensen te ontmoeten. Dat kan ik begrijpen. Maar om voor meerderen te gaan praten, dat snap ik niet zo. Deel jouw verhaal, je ervaring en wat het met je doet. Daar kan ik iets mee. Wat anderen denken/vinden/voelen, ik weet dat niet voor anderen. En vlgs mij kan niemand dat weten van/over anderen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 23 november 2011 Rapport Share Geplaatst 23 november 2011 Originally posted by: adam @Soothe,om even terug tr komen op jouw vreemde onderschrift,Moeten we je nou overmorgen feliciteren met je laatste blikje,of op 26 november met je eerste dag ZONDER blikje? quote> Adam, jouw bericht zette me nog even aan het denken.Ik heb een fout gemaakt.Eerst stond er gestopt op de 25ste, en dat is correct.Ik had gestopt veranderd in laatste blikje,Dat laatste blikje was dus de 24ste! (de datum niet mee veranderd.)Dus op 25ste vier jaar droog.Niet zo heel belangrijk, maar ik ben nogal precies.U brengt mij in opperste verwarring.En..,Het was een blikje.De laatste van een reeks blikjes. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 23 november 2011 Rapport Share Geplaatst 23 november 2011 Kirky, ik begrijp je, het zal ook aan mij liggen. Vandaag heb ik mijn dag gewoon niet, ik kan het even niet zo vinden met mezelf. Dan kan ik wat kort door de bocht zijn en wat snel geirriteerd. Dat zal het wel zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 23 november 2011 Rapport Share Geplaatst 23 november 2011 Als ik 80 wordt heb ik maar een kwart deel van mijn leven gedronken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 23 november 2011 Rapport Share Geplaatst 23 november 2011 Als je droog blijft, klopt dat Jaap. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 23 november 2011 Rapport Share Geplaatst 23 november 2011 BB, jawel hoor! Ik kan en mag niet citeren uit PB's. Daarom weet ik wel wat er leeft, ook achter de schermen. Dus ik kan alleen voor mezelf spreken, dat lijkt me logisch. Als je meer wilt weten? Vraag het diegene die het ook moeilijk vinden. En ook die de bodem nog niet hebben gezien. Meerdere malen heb ik hier mijn verhaal verteld. Ook hoe het nu gaat. Dus ik adviseer je om goed te lezen. Liefs, Madelief. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 23 november 2011 Rapport Share Geplaatst 23 november 2011 Ik heb een positieve instelling Maar goed een kleine voorbehoud moet ik misschien wel maken. Ik moet ook maar eens 80 zien te worden natuurlijk Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
snoepje Geplaatst 23 november 2011 Rapport Share Geplaatst 23 november 2011 ik heb 2 flessen wijn in me kast staan..moet tot 4 december blijven staan ze roepen me niet dus gaat wel lukken denk ik Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 23 november 2011 Rapport Share Geplaatst 23 november 2011 Ga je die aan Sinterklaas meegeven voor de terugreis? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
snoepje Geplaatst 23 november 2011 Rapport Share Geplaatst 23 november 2011 mijn over buurvrouw maak t zelf wijn.port en weet ik nog meer heel erg lekker...moest net 3 flessen port halen voor een kennis en heb gelijk twee flessen gekocht voor sinterklaas kadootje voor me ouders de buurvrouw wist niet dat ik niet meer dronk en vroeg me gelijk te proeven,,maar heb gezegd dat ik niet meer dronk omdat ik medicijnen slik..nog geen eens gelogen..zelf drink ze ook eigenlijk niet maar vind het wel een uit daging nu..om die flessen in huis te hebben Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gaby Geplaatst 23 november 2011 Rapport Share Geplaatst 23 november 2011 was gelukkig even in slaap gesukkeld.... bedankt voor jullie reacties en Soothe Boosheid is de weg niet. Bozige dingen trachten op te ruimen. Een 'gezonde' stopbenadering creëeren. dit is zo waar, en dat ging ook goed, tot gister, maar je hebt gelijk het zou idioot zijn om erop te gaan drinken, ga ik ook niet doen, kan het niet uitstaan van mezelf dat ik dat toch weer wil, moet blijkbaar nog wel ''even'' leren met boosheid om te gaan, schreeuwen en iets stukgooien Beertje, allemaal al gedaan, helaas werkt ook niet Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 23 november 2011 Rapport Share Geplaatst 23 november 2011 Mensen kunnen hier delen Madelief. Alles wat ze willen. Er is altijd een luisterend oor. Ik hoef dat toch niet altijd te vragen? En ik snap dat de drempel hoog is, dat heb ik eerst ook zo ervaren. Maar ik heb ook ervaren hoe leuk een meeting is. En hoe normaal al die mensen zijn. Dat ervaar ik ook bij de AA. Gewone normale mensen, mensen zoals jij en ik. Enne, vlgs mij lees ik wel goed hoor. Ik reageer op je posting over hoge drempels. Maar goed, ook ik heb een kort lontje vandaag en heb mn dag niet. Ik ben moe en een lange, drukke dag achter de rug. Ff in de rust is wrs een goed idee. Dat het me stoort dat iemand spreekt voor anderen zal ik dan ook bij mezelf zoeken. En begrijp me goed, ik vind het niet slecht ofzo hoor. Het valt me gewoon op en daarom reageer ik. Ach ja... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gaby Geplaatst 23 november 2011 Rapport Share Geplaatst 23 november 2011 Snoep, ook al had ik naar de super gekund, ik was toch blij dat ik vanmiddag geen drank in huis had! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 23 november 2011 Rapport Share Geplaatst 23 november 2011 Hoort erbij Gaby, dat toch willen. Je gaat nu goed. Herpakken na een terugval is nog veel moeilijker. Ga zo voort. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 23 november 2011 Rapport Share Geplaatst 23 november 2011 Wijn maken is inderdaad best een leuke hobby. Heb het ook eens gedaan. Was best te drinken. Was van appelen van de markt die de marktkooplui weggooien. Maar aan die hobby ga ik me niet meer wagen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 23 november 2011 Rapport Share Geplaatst 23 november 2011 Ik vraag mij weleens af hoe dit forum eruit zou zien zonder de mogelijkheid tot PB. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 23 november 2011 Rapport Share Geplaatst 23 november 2011 Kreeg net in mijn mail.De muziek is waardeloos naar mijn smaak, maar het filmpje is wel geinig. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 23 november 2011 Rapport Share Geplaatst 23 november 2011 Beter Albertina. De grote roddelmachine is het. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 23 november 2011 Rapport Share Geplaatst 23 november 2011 Soothe, een waar woord. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 23 november 2011 Rapport Share Geplaatst 23 november 2011 Originally posted by: snoepjeik heb 2 flessen wijn in me kast staan..moet tot 4 december blijven staanze roepen me niet dus gaat wel lukken denk ikquote> Snoep je bent sterk genoeg hoor, dus dat gaat lukken. het zal je weer sterken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gaby Geplaatst 23 november 2011 Rapport Share Geplaatst 23 november 2011 Soothe, bedankt voor je schrijven!!! ik ga dat herlezen, herlezen en herlezen! tolerantie voor pammetjes, klopt, maar ik slik nog maar heel incidenteel, en dat was nu gister en vandaag, vanwege mijn grote boosheid.... ik wil dat dus niet/kan er (nog) niet mee omgaan, dus pak idd een pammetje (i.p.v drank ) en baal dan als het niet helpt, had ook al bedacht dat ik best 1 avondje mocht zuipen, de ellende is dan alleen; dat het me nooit eigen zal worden om ''gewoon'' niet te drinken, en wat helpt 1 zo'n avondje nu? het is een soort paniek, dat ik nu nuchter met alles moet leren omgaan, en ik weet nog niet hoe dat moet, en daar baal ik vreselijk van Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
snoepje Geplaatst 23 november 2011 Rapport Share Geplaatst 23 november 2011 Originally posted by: GabySnoep,ook al had ik naar de super gekund, ik was toch blij dat ik vanmiddag geen drank in huis had!quote> me dochter weet ook dat die flessen daar staanen ik heb haar beloofd om niet meer te drinkenen een belofte doe ik niet zomaar ..dan zou het vertrouwen weg zijnheb 14 jaar geleden ook een belofte gedaan om niet meer te roken en dat doe ik ook nog steeds nietnu is jou relatie met n verbtoken maar toch maak hij jou nog steeds booswaarom blokkeer je hem niet..is toch lekker rustig Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 23 november 2011 Rapport Share Geplaatst 23 november 2011 Is het zo? Dat er veel achter mijn rug om per PB over mij gepraat wordt? Hoeft niet hoor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden