Spring naar bijdragen

Dinsdag 6 december 2011


Marc

Aanbevolen berichten

Hoi Allen,

Hoi Borretje,

Je staat twee maanden droog en dat is een ware prestatie.:heart:

Dus nu op naar drie volle maanden.

Borretje, het is toch echt een kwestie van accepteren, dat

het niet meer kan!

En zo'n drama is dat toch ook niet.

Heeft de drank je leven beter gemaakt, niet dus.

Dus kom uit de jammerstand. Je weet best waarom je niet drinkt.

Drank creëert chaos, niets meer en niets minder.

Overgave Borretje, dat is het. Stoppen bekent het NIET meer willen.

Niet drinken en eeuwig blijven hunkeren is ook niet alles!

En ook hier is het niet eeuwig gejubel.

De stoppers die in overmatige blijheid vervallen, daar herken ik me ook niet in.

Ik heb naar mijn gevoel de juiste keuze gemaakt en daar gaat het om.

Drinken is een progressieve 'ziekte', dat gedurende een leven niet beter maar slechter wordt.

Nu ben ik vrij labiel en waarschijnlijk was ik dat altijd, maar sloten drank maskeerden dat.

Dus kies ik deze weg en blijf zoeken naar oplossingen, iets wat met een slok op

niet echt van de grond komt.

Borretje, je leest al lang mee en je kent alle in's en out's,

dus 'gewoon' doorgaan.

Sterkte vrouwtje en luister niet naar je gealcoholiseerde hoofd :)

dat wil je op een dwaalspoor zetten.

En... doe wat zinnigs af en toe.

Sterkte Borretje, op de derde maand feliciteer ik je weer.:present:

Aanp: Ziekte tussen aanhalingstekens.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 171
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Middag :)

Ik kan gisteren niet zo goed volgen.

Hoeft niet.

Jopie, uit je posting begrijp ik dat er mensen zijn die je kent die zich geremd voelen omdat het forum hen op één of andere manier afschrikt.

Ik heb het zelf nauwelijks over mijn ervaringen met alcohol denk ik. Ik heb het nog minder over hoe ik mezelf zie evolueren op dit pad dat ik nu al een tijdje bewandel. Soms reflecteer ik wel eens maar meestal heb ik het over de meest stomme dingen. Ik voel mij ook niet geroepen om daar als persoon iets aan te veranderen omdat andere zich vreemd zouden kunnen voelen. Ik dwaal hier nog maar een beetje...waarom? Denk ik niet over na..

Ik heb heel lang geprobeerd andere mensen mee te krijgen in mijn flow van, op een bepaald moment heb ik beseft dat ik, als puntje bij paaltje komt, heel weinig invloed kan uitoefenen op iemand die persé drinken wil. En ergens onderweg leerde ik dat te nemen zoals het is.

Over ziektes,

Alcoholisme wordt regelmatig omschreven als een ziekte hier. Ik voel me daar ongemakkelijk bij..waarom weet ik niet juist.

Jopie haalde gisteren denk ik ergens aan hoe sommige mensen niet begrijpen dat elke alcoholist wel ergens wil stoppen maar niet altijd kan. Het moet vast zo zijn want je ziet evengoed mensen met eetproblemen die met de beste wil van de wereld niet kunnen stoppen met eten.

Toch ben ik redelijk kortzichtig en vind dit moeilijk te geloven.

Verder alles okidoki hier.

Beter geslapen met de nieuwe pijnstiller. Maar daartegenover staat natuurlijk dat ik minder voorzichtig te werk ging in mijn slaap met het draaien en keren en er vandaag dus weer iets dikker uitzie :D :D

Big Baby!!

Bor, gefeliciteerd met je tweede maan:heart: :present::heart::present:!! :heart::present::heart::present::heart::present::heart::present::heart::present::heart::present::heart::present::heart::present::heart::present::heart::present::heart::present::heart::present:

Ik dump maar wat de laatste tijd. Het spijt mij :D :D

Nu naar de soep

laters

:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Och, of alcoholisme onder de noemer "ziekte"valt of niet, is voor mij nog niet eens zo heel belangrijk, als ik het maar niet ga gebruiken om me daar achter te verschuilen. Want dat zou betekenen dat ik mijn verantwoording t.o.v. mijn eigen leven niet neem. Er bestaat geen pilletje wat deze "ziekte" kan weg nemen, ik moet het zelf doen, niemand anders. Als ik me maar niet verschuil achter een situatie waardoor ik zou gaan drinken. Ik ben verantwoordelijk over hoe ik met een situatie om ga, en mijn eigen gevoelens die naar boven komen.

Ik heb nooit de schuld gegeven aan het moeilijk mannetje dat ik gehad heb waardoor ik ben gaan drinken, wel aan mijn gevoelens die daarbij naar boven kwamen.

Verder is het hier nu met 20 gr. bloedje heet zeg, de deur heeft al een paar centen aan gas bespaard. Zelfs Puck rilt niet.:)

Och jee, Lieve Bor. van harte meis want wat is dat knap. :):sun::):sun::):sun::):sun::):sun::):sun::):sun::):sun::):sun::):sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Herr Soothe, laat dat "je" maar vallen hoor, stevige bries en nog koud ook, ondanks onze dikke jassen. En dan vriest het nog niet, pffff.

Ik wou dat die verborgen krachten eerst kwamen, zodat die mij volledig konden laten stoppen, maar zo werkt het niet zeker ? :D

Sauna'tje gebouwd Bollie ? :D

Borrie, niet te ver laten zinken hé, laat het een beetje drijven, des te meer plezier heb je er van :heart:

Ik ga ook even bekomen van de winterse buien en noorderwind. Ze zullen me vanavond weer niet in slaap moeten wiegen :huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laatst heb ik een programma gezien op tv(weet niet meer hoe het hete) en daar vertelden ze dat ze al enkele mensen van hun verslaving( in dit geval alcohol en heroine) af geholpen hadden met een hersen operatie. Ik vind dat wel ver gaan maar anders hadden deze personen het niet overleefd. Bah wat is alcohol toch een vieze gemene duivel.

Ik hoop dat vele van jullie die nu nog aan het knokken zijn het volgend jaar om deze tijd kunnen zeggen dat ze zich zo goed voelen omdat ze niet meer drinken.

Sinds ik niet meer drink is alles wat positief kon worden ook echt positief veranderd. Het laatste waar ik nog mee worstelde, een baan vinden waar ik me echt goed in zou voelen is nu ook gelukt.

Dit alles is alleen door het stoppen met drank gelukt. Zeker weten. B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is hier saai

ik ben ook saai

totaal niet opgeschoten met wat ik wilde doen

wordt weer op de deadline werken vanavond laat

dus nu ga ik even verder met saai zitten doen

met de laptop uit

maar die kan niet uit want ik moet dingen opzoeken

voor morgen....bah wat saai

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stil hier........

Ik heb vandaag iets heel raars gedaan, geen wijn in huis en toen heb ik 2 halve liters bier gedronken......IK DRINK NOOIT BIER! Vind het zelfs vies!!!! In járen niet gedronken, hoe kom ik daar nou weer bij....Nou ja, de avond kan beginnen, geen wijn in huis...en zéker geen bier meer...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...