Soothe Geplaatst 17 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2011 Mick hoi,Je vraagt of een alcoholist beschaafd kan drinken.Ik denk niet dat daar een eenduidend antwoord op te geven is.Wat ik wel weet is, dat zeer weinigen dat volhouden.Het ware kenmerk van een verslaving is dat men meer wil.Minder gaat een beetje tegen het verslavingsidee in.Of het nu roken, drinken of ander zaken zijn, men wil MEER, niet minder.Daarom is cold turkey, ook bij roken het beste,want met minderen wil men binnen de kortste tijd meer.Het mechanisme van verlaving is meer willen, niet minder.De gedachte is dus een beetje tegen de verslavings idee in.Mick, je zou het zelf het beste moeten weten!Je huppelt reeds lang mee.Ook heb je lang droog gestaan en nu ben je er weer,omdat het toch weer iets te vaak, of teveel is.Ik zou zeggen, ga bij jezelf te rade.Je hebt (een veronderstelling van mij) vanaf 2006 toch wel eens geprobeerdte drinken als een dame.Als dat zo is, dan lukte het niet echt.Want de werkelijke beschaafde drinker, heeft dit forum niet nodig.De "normale" drinker drinkt soms normaal, soms iets teveel,zonder zich echt zorgen te maken.Een gewone drinker is er niet steeds mee bezig.Die telt de glazen niet, die vraagt zich niet af, wanneer kan/mag ik weer.En heeft hier zeker niets te zoeken.Oh ja Mick, je mist iets.Ik mis ook veel. De katers, de geldzorgen, de schuld, de schaamte, de verloedering.Dit alles mis ik. Kan het missen als kiespijn.Even serieus nu, het kan vaak wat beter, maar ook véél slechter,Dus dan maar zo.Beste Mick, maak een duidelijke keuze.Niet zo heen en weer zwabberen.Ga goed. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 17 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2011 Ja Borrie dat zie je vaak na een hele intensieve, spannende tijd, dat mensen dat een soort rust krijgen. Ik heb dat zelf ook wel gehad. Ik voelde me daar altijd wat onzeker over, zoiets van, stilte voor de storm.Ik zat zo lang in een neg. sfeer dat je dan als je wat rust krijgt, het niet vertrouwd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 17 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2011 Ik snap m helemaal Bolmaar ach, des te leuker vinden jullie het volgende keer weerom lekker een weekie samen te zijn...Nou voor jou ff een bloemetje, zomaar:present::present::present::present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 17 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2011 Avond allen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 17 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2011 Hee die sootheWat een prachtige teksten heb je toch altijdVolgens mij moet jij goeie mouwen hebben;) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 17 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2011 Dan voor jou ook een bloemetje Bor:present::present::present:Heb je een beetje mensen om je heen Borals je t moeilijk hebt?Want dit is toch wel een lastige tijd als je niksanders kan doen dan afwachten Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 17 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2011 Hoi Witte,Wat is dat voor uitdrukking. "Volgens mij moet jij goeie mouwen hebben".Nooit in deze regio gehoord.Dag Witte:heart:Ik ga een maaltijd in elkaar draaien.Haute cuisine. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 17 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2011 Dat je die teksten zo mooi uitje mouw schud, bedoel ik SootheDie uitspraak ken je toch wel?? Ik vind het prachtig om je te lezenWat ga je eten??oftewel wat versta jij onder "Haute cuisine"? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 17 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2011 Gelukkig maar Bor, want dit is allemaal nog al wat.Volgens mij is het nog zwaarder als je het alleen zoumoeten doen, maar gelukkig is dat dan niet het geval Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mupke Geplaatst 17 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2011 Middag allen Ik vertrouw(de) mezelf vandaag niet. Beetje last van stress..En nu heb ik zoonlief maar naar de snackbar gestuurd. Weet ik zeker dat ie alleen met patat en snacks thuis komt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 17 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2011 Yep Witte, ik snap het.Met een beetje dieper nadenken, had ik de link moeten kunnen leggen.Bedankt hoor.Haute cuisine is wat ik goed kan!Lekker koken, was eens mijn werk.Nu is het een grapje.Wat ik donder een Pizza pollo in de oven.Kan ook smaken. Ga hem (de pizza) wel een beetje opleuken.Tomaat olijf, meer knoflook.Fijne kruiden, jammie! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 17 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2011 mmmmmmm klinkt lekker SootheIk hou van ItaliaansTrouwens de patat van Muppie gehaalddoor haar zoon, lijkt me ook wel wat hahahaGoed verstandig aan gedaan Loppie om je zoon te sturen:D Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 17 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2011 haute cuisine Sowhatdan praat je meestal niet over snelen lekker? smaakvol bedoel je?5 sterren ofzotrès bon? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mara Geplaatst 17 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2011 Hoi mensen,Het is bijna vier jaar geleden dat ik op dit forum was. Sommige namen herken ik nog. Fijn dat het met de meesten goed gaat.Ik merk dat me het niet lukt om de alcohol de baas te worden. Het is een paar jaar veel beter gegaan maar nu zit ik weer in een cirkel (ziek, drinken, ziek enz). Het is goed om te lezen dat de meesten blij worden van minder of niet drinken. Ik hoop weer veel te vinden door het lezen op dit forum.Liefs,Mara Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 17 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2011 Welkom MaraGoed dat je het hulpmiddel forum weer opgezocht hebt danIk hoop dat het je weer brengt wat je hier eerder vond.Succes met de strijd tegen alcohol.Ik ben dr van tussenLaterzzzzzzzzz Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 17 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2011 Ha Mara,ook hier nogmaals een welkom,je weet wat je aan het forum had ooiten nu weet je ook dat het te kostbaar wasom weer kwijt te raken, dat ADB zijn bedoel ik,dus deze poging kan lest best worden!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 17 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2011 Wijfie van wat voor 'n andere dingen zou je ook blij en gelukkig kunnen worden, buiten de drank? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 17 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2011 Mara hoe is het nu met je lijf? Ben je nog steeds beperkt of is dat door de therapie wat beter geworden? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mara Geplaatst 17 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2011 Dank voor jullie woorden. Ja, helaas drink ik iedere dag. Als ik een week dienst heb kan ik best zonder maar anders zie ik daar het nut niet van in. mijn gezondheid is niet beter. Ik gebruik nu 24 uur per dag extra zuurstof. Inmiddels ben ik wel zo ver (schaamte bijna voorbij) dat ik er overal mee naar toe ga en ook weer meer werk. Ik zie mijn leven alleen nooit meer leuk worden en gebruik dat als excuus voor de alcohol. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 17 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2011 Hallo Wijfie,Ik wilde wel dat ik gisterenavond met het pact had meegedaan. Ik heb n.l. gisteren teveel gedronken.Ik ben een minderaar en het gaat al een hele tijd goed. In het weekend "mag" ik 2 glazen en die wilde ik niet opgeven. Deze hele week zit ik al slecht in mijn vel en heb meer pijn, doordat de manueel therapeut op vakantie is en zijn vervanger werd ziek. Nu moet ik tot dinsdag wachten.Gisterenavond ging het na het eerste glas dus ineens helemaal fout! Vandaag dus maar weer opnieuw begonnen. Een uitglijder is geen terugval zeggen ze bij Tactive.Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 17 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2011 Sorry frummers dat ik, na me gemeld te hebben alweer uitlog. Het duurt zo lang om te lezen dat ik nu weg moet. Later op de avond log ik nog wel een keer in.Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jannekeW Geplaatst 17 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2011 wilde even kwijt dat ik gisteren echt een hele slechte dag heb gehad, wil graag ff uithuilen bij vrienden maar iedereen heeft t volgens mij druk.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jannekeW Geplaatst 17 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2011 mijn jongste had wat raars, helemaal aan het stuipen, raar doen, schuimbekken, geen adem kunnen krijgen...doodeng Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jannekeW Geplaatst 17 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2011 op dat moment had ik zoiets van, ben zo blij dat ik vandaag niets gedronken heb!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jannekeW Geplaatst 17 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2011 112 de ambulance was er in 5 min, alles gecheckt was in orde gelukkig Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden