lien2206 Geplaatst 17 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2011 ja moet zeggen dat het wel goed gaat, al zijn er altijd momenten dat het moeilijk is,maar ik voel me fitter, en scherper, en dat is voor mijn kinderen toch ook wel fijn.dus we zetten door, we weten allemaal waar we het voor doen!!!Maar soms komt er zo'n klein stemmetje die zegt ach wat maakt het uit dat ene glaasje, je hebt het verdient enzo.......dat is moeilijk.!!!!snaai wel wat meer!!!En An hoelang ben jij gestopt? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 17 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2011 Ook nog niet zo lang en op zich gaat het wel goed. En in het begin ben ik altijd wel gemotiveerd, maar dan vergeet ik de negatieve gevolgen van drank weer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mick Geplaatst 17 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2011 quote: Originally posted by: DenkerNou Niwi, het is niet alleen de drank op zich. Maar vooral alles eromheen. Het stukje ontspanning, onbezorgdheid. De gezelligheid, gisteren bijvoorbeeld zat de kroeg hier vol. Ik wou eigenlijk ook wel even heen, maar ik weet dat ik me daar niet lekker voel zonder drank. Ik voel me vaak erg alleen. Herkenbaar. Soms denk ik wel eens, het leven is niet leuk met drank, maar ook niet zonder. Wow, dat klinkt negatief Zo schijnt de zon en zo zijn er donkere wolken. Gelukkig weet ik dat alles altijd voorbij gaat (helaas ook de leuke dingen). Als ik een tijd lang achter elkaar drink, dan weet ik eigenlijk niet meer hoe ik ook al weer was en hoe ik me voelde zonder drank. Als ik dan een paar dagen niet drink, dan schrik ik me gewoon rot en denk... jeetje Mick, wat ben jij ver van jezelf verwijderd. Confronterend dus! Ik lees nu weer een paar dagen mee en de reden dat ik dit doe is, omdat ik toch hoop ergens weer de kracht uit te kunnen putten en de klik te maken om ADB te worden. Veel dingen spreken me niet aan, maar heel af en toe pik ik er toch iets uit Pfff, heb weer eens teveel koffie op. Kan daar eigenlijk ook niet zo goed tegen, maar ben zo mateloos! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lien2206 Geplaatst 17 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2011 verandering, dat heb je heel mooi neergezet, zo is het eigenlijk wel!! alleen drink/dronk bedoel ik ook doorde weeks, en dan niet zo'n klein beetje!!!maar idd, paar keer uit eten geweest, en mensen drinken dan ook veel!! was heerlijk om zonder drank uiteten te gaan, heerlijk gegeten en weet nog waar het gesprek over ging! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 17 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2011 Hallo Mick,weet je nog toen je een jaar droog stond, op vragenlijsten kon invullen dat je niet dronk, niet rookte, bijna geen koffie dronk, gezond at etcetera enzovoort.alles wat je nu voelt was er toen ook en ging je nuchter aan.Lekker koken, muziekje aan, kopje thee erbij en doe es gek; een glas limonade of verse jus.Ik ben de eerste om toe te geven dat het leven het leven is. Toen ik nog dronk was niet alles leuk en nu ik al een tijdje nuchter ben is ook niet alles leuk. Wel is het beter dan toen ik dronk. Dat waardeloze gevoel wat ik over mezelf kon hebben is niet meer vaak aanwezig. Tuurlijk, als ik uitstel, zit te zeiken over anderen en niet naar mezelf kijk kan ik me soms wel rot voelen. Als ik niet doe waarvan ik weet wat goed voor mij is voel ik me rot.En ik voel me nog steeds vaak erg moe en mn hoofdpijn wil ook maar niet wieberen. Maar toch, ik wil niet terug naar de drank want dat is het begin van het iende, zo ervaar ik het toch.Mijn verslaving is er altijd. Daarmee bedoel ik niet dat ik verlang naar drank. Nee maar ik had stiekum wel es gehoopt dat de verslaving me zou verlaten. En dat is niet zo. Ik kan mateloos zijn met alles. Teveel snoepen, teveel koffie, soms teveel eten met als gevolg dat ik misselijk word terwijl ik dat van te voren zie aankomen...zucht.Moraal van dit verhaal, zoek jezelf zuster, vind jezelf, vind alleen jezelf, tralala.nee alle gekheid opn een stokje, je weet hoe het is om nuchter te zijn, je weet wat daarmee samenhangt, wat je kunt doen. Goed van je dat je het forum weer opzoekt in je speurtocht naar ja, wat eigenlijk? Misschien moed om weer aan de klus van nuchterheid te beginnen.Take care. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 17 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2011 Hum, mijn engel zegt dat ik vandaag es alle negatieve gesprekken die ik met mezelf voer moet veranderen in positieve.....Is een idee wellicht... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lien2206 Geplaatst 17 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2011 maar wel moeilijk bambam, negatief gaat altijd makkerlijker dan positief, op de een of andere manier, maar je gaat het proberen, laten we hetallemaal eens doen.ik ga zo eens lekker met de hond wandelen, lekker door de regen (is dit positief genoeg) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 17 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2011 mijn slechtste dag nu is nog altijd vele malen beterdan mijn beste dag toen ik nog dronk... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 17 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2011 Sowhat, hier schijn t de zon, nog. Ik geniet er ff van na de regendag van gsietern.Ja gek is dat toch he, dat negatieve dingen/gedachten/acties gemakkelijker lijken,terwijl positief toch veel fijner is:huh: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 17 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2011 Mijn kleine hond ook maar dat zou je niet zeggen als je ruikt wat ik ruik:wacko: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mick Geplaatst 17 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2011 Hoi BamBam,Thanx. Zoiets bedoel ik dan, hier kan ik wat mee Jij weet misschien wel beter dan ik, hoe ik nuchter was. Mooi om mezelf in jouw verhaaltje terug te lezen en triest tegelijk. Super dat jij nog steeds zo goed bezig bent. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mick Geplaatst 17 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2011 Met nuchter bedoel ik, sober. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
snoepje Geplaatst 17 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2011 quote: Originally posted by: SowhatIk word me toch chagerijnig van dit weer! nou ik ook hoor..een dag of zo vind ik niet ergmaar als je naar de vooruitzichten kijk...sorry maar daar kan ik niet positief tegen aan kijken Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marc Geplaatst 17 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2011 "Ieder nadeel heb zijn voordeel" (JC)Deze weersomstandigheden zorgen ervoor dat er toch watmeer op dit forum gecommuniceerd wordt.Genoeg voor een dankliedje:Garbage - I'm Only Happy When it Rains Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
snoepje Geplaatst 17 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2011 ja maar voor de kinderen die vakantie hebben is dit vreselijk saai en vervelend Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lien2206 Geplaatst 17 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2011 voor de kids is het idd niet echt leuk, maar ze zitten nu lekker filmpje te kijken, popcorn erbij!!Straks lekker logeren bij vriendjes en vriendinnetjes of opa en oma's, koekjes bakken, knutselen.er kan nog zoveel!!! en een keertje vervelen ach dat worden ze ook niet slechter van.Maar ik ben wel blij dat we niet in een tentje op de camping zitten!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 17 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2011 Mensen hier schijnt de zon hoor. Al een hele tijd. Ja dan hadden jullie maar in Brabant moeten gaan wonen. Eigen schuld dikke bult:) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lien2206 Geplaatst 17 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2011 hier schijnt nu ook de zon, maar als je dan na 5 min weer naar buiten kijkt dan stort het weer!!!het weer is maar een klein beetje van slag!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lien2206 Geplaatst 17 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2011 haha:) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mick Geplaatst 17 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2011 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mick Geplaatst 17 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2011 Tijdloos, zeg ik dan! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lien2206 Geplaatst 17 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2011 juist leuk die ouwe dingen!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marc Geplaatst 17 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2011 Nu we toch klassiekers aan het draaien zijn: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toine Geplaatst 17 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2011 hoi wederom,nog even terugkomend op het eerdere, voel me eigenlijk altijd wel positief en zit vol energie, maar op de een of andere manier als ik over de toekomst ga nadenken zie ik alleen maar beren op de weg.van ik zal alleen overblijven en ik kom nooit een leuke vrouw tegen, zal me altijd onrustig voelen, wat als ik terugval blablablabllablablblalbablbl.waarom niet gewoon leven......natuurlijk de combinatie van een angststoornis - autoimmuunziekte, thuis wonen enz, dat helpt allemaal niet, maar die balans en rust vinden in iets, is zo moeilijknou genoeg geklaagd en zal me verder van mijn positieve kant laten horen hier en steun te vinden en hopelijk ook te geven, moest weer eens mijn gal spuwen....ben dus ruim een half jaar alcoholvrij, sport veel, onderneem veel, ben 20 kilo afgevallen en that is itnu nog een keer rust en tevredenheid in het koppie en toineneman accepteerd het leven Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lien2206 Geplaatst 17 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2011 en zo is het toine, altijd positief blijven , en in het koppie komt het ook wel goed!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden