Spring naar bijdragen

zondag 17 juli

igor

Aanbevolen berichten

ja moet zeggen dat het wel goed gaat, al zijn er altijd momenten dat het moeilijk is,
maar ik voel me fitter, en scherper, en dat is voor mijn kinderen toch ook wel fijn.
dus we zetten door, we weten allemaal waar we het voor doen!!!
Maar soms komt er zo'n klein stemmetje die zegt ach wat maakt het uit dat ene glaasje, je hebt het verdient enzo.......
dat is moeilijk.!!!!
snaai wel wat meer!!!
En An hoelang ben jij gestopt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 248
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

quote:

Originally posted by:
Denker

Nou Niwi, het is niet alleen de drank op zich. Maar vooral alles eromheen. Het stukje ontspanning, onbezorgdheid. De gezelligheid, gisteren bijvoorbeeld zat de kroeg hier vol. Ik wou eigenlijk ook wel even heen, maar ik weet dat ik me daar niet lekker voel zonder drank. Ik voel me vaak erg alleen.

Herkenbaar. Soms denk ik wel eens, het leven is niet leuk met drank, maar ook niet zonder. Wow, dat klinkt negatief ;) Zo schijnt de zon en zo zijn er donkere wolken. Gelukkig weet ik dat alles altijd voorbij gaat (helaas ook de leuke dingen). Als ik een tijd lang achter elkaar drink, dan weet ik eigenlijk niet meer hoe ik ook al weer was en hoe ik me voelde zonder drank. Als ik dan een paar dagen niet drink, dan schrik ik me gewoon rot en denk... jeetje Mick, wat ben jij ver van jezelf verwijderd. Confronterend dus!
Ik lees nu weer een paar dagen mee en de reden dat ik dit doe is, omdat ik toch hoop ergens weer de kracht uit te kunnen putten en de klik te maken om ADB te worden. Veel dingen spreken me niet aan, maar heel af en toe pik ik er toch iets uit :)

Pfff, heb weer eens teveel koffie op. Kan daar eigenlijk ook niet zo goed tegen, maar ben zo mateloos!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

verandering, dat heb je heel mooi neergezet, zo is het eigenlijk wel!! alleen drink/dronk bedoel ik ook doorde weeks, en dan niet zo'n klein beetje!!!
maar idd, paar keer uit eten geweest, en mensen drinken dan ook veel!! was heerlijk om zonder drank uiteten te gaan, heerlijk gegeten en weet nog waar het gesprek over ging!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Mick,

weet je nog toen je een jaar droog stond, op vragenlijsten kon invullen dat je niet dronk, niet rookte, bijna geen koffie dronk, gezond at etcetera enzovoort.

alles wat je nu voelt was er toen ook en ging je nuchter aan.
Lekker koken, muziekje aan, kopje thee erbij en doe es gek; een glas limonade of verse jus.

Ik ben de eerste om toe te geven dat het leven het leven is. Toen ik nog dronk was niet alles leuk en nu ik al een tijdje nuchter ben is ook niet alles leuk. Wel is het beter dan toen ik dronk. Dat waardeloze gevoel wat ik over mezelf kon hebben is niet meer vaak aanwezig. Tuurlijk, als ik uitstel, zit te zeiken over anderen en niet naar mezelf kijk kan ik me soms wel rot voelen. Als ik niet doe waarvan ik weet wat goed voor mij is voel ik me rot.
En ik voel me nog steeds vaak erg moe en mn hoofdpijn wil ook maar niet wieberen. Maar toch, ik wil niet terug naar de drank want dat is het begin van het iende, zo ervaar ik het toch.

Mijn verslaving is er altijd. Daarmee bedoel ik niet dat ik verlang naar drank. Nee maar ik had stiekum wel es gehoopt dat de verslaving me zou verlaten. En dat is niet zo. Ik kan mateloos zijn met alles. Teveel snoepen, teveel koffie, soms teveel eten met als gevolg dat ik misselijk word terwijl ik dat van te voren zie aankomen...zucht.

Moraal van dit verhaal, zoek jezelf zuster, vind jezelf,:moon: vind alleen jezelf, tralala.

nee alle gekheid opn een stokje, je weet hoe het is om nuchter te zijn, je weet wat daarmee samenhangt, wat je kunt doen. Goed van je dat je het forum weer opzoekt in je speurtocht naar ja, wat eigenlijk? Misschien moed om weer aan de klus van nuchterheid te beginnen.
Take care.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi BamBam,

Thanx. Zoiets bedoel ik dan, hier kan ik wat mee ;) Jij weet misschien wel beter dan ik, hoe ik nuchter was. Mooi om mezelf in jouw verhaaltje terug te lezen en triest tegelijk.
Super dat jij nog steeds zo goed bezig bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

voor de kids is het idd niet echt leuk, maar ze zitten nu lekker filmpje te kijken, popcorn erbij!!
Straks lekker logeren bij vriendjes en vriendinnetjes of opa en oma's, koekjes bakken, knutselen.
er kan nog zoveel!!! en een keertje vervelen ach dat worden ze ook niet slechter van.
Maar ik ben wel blij dat we niet in een tentje op de camping zitten!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi wederom,

nog even terugkomend op het eerdere, voel me eigenlijk altijd wel positief en zit vol energie, maar op de een of andere manier als ik over de toekomst ga nadenken zie ik alleen maar beren op de weg.
van ik zal alleen overblijven en ik kom nooit een leuke vrouw tegen, zal me altijd onrustig voelen, wat als ik terugval blablablabllablablblalbablbl.
waarom niet gewoon leven......
natuurlijk de combinatie van een angststoornis - autoimmuunziekte, thuis wonen enz, dat helpt allemaal niet, maar die balans en rust vinden in iets, is zo moeilijk
nou genoeg geklaagd en zal me verder van mijn positieve kant laten horen hier en steun te vinden en hopelijk ook te geven, moest weer eens mijn gal spuwen....
ben dus ruim een half jaar alcoholvrij, sport veel, onderneem veel, ben 20 kilo afgevallen en that is it
nu nog een keer rust en tevredenheid in het koppie en toineneman accepteerd het leven

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...