Spring naar bijdragen

aangemeld


martin31

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal

ik zit de hele ochtend al te lezen op dit forum en het is heel fijn dat jullie elkaar steunen

Ik weet nog niet of ik wil stoppen of minderen ook gezien de ontwennings verschijnselen.

Veel tegen slag gehad vrouw naar een ander ,bedrijf gestopt enz, maar ik merk dat ik langzamerhand steeds meer ga drinken en ik wil daar vanaf.

ik ga ook de cursus doen van alcohol de baas.

je moet het zelf doen want de huisarts doet ook niets voor je

vanaf vandaag moet ik ook een soort dag boek bijhouden.

ik hoop nog veel steun aan jullie te hebben en te kunnen geven.:musicnote:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Martin,

zoals je wel gemerkt hebt

ga je door tegenslagen vaak meer

drinken en worden je problemen ook groter.

Met een kater doe je niks of weinig goeds en zo

raak je in die negatieve spiraal omlaag. Ik ken hem uit

ervaring en met mij velen hier.

Waarschijnlijk gaan de ontwenningsverschijnselen erg meevallen, zeker na de eerste dagen.

Als je in overleg en met hulp van de begeleiders van tactive, het aandurft,

zou ik je stoppen aanraden. Zeker een hele poos. Dan heb je daarna een echte keus.

Nu zou je uit angst voor stoppen voor minderen kiezen. Maar angst is een slechte raadgever.

En minderen kost erg veel energie; wanneer, hoeveel, hoe laat, een beetje sjoemelen, verschuiven, omstandigheden blijven dan jouw leven bepalen. Stoppen geeft even

heftige angsten, maar vrij snel rust. En in beide gevallen komen de emties die je verdrong

toch wel. je gaat weer meer voelen. En met hulp kun je dat aan.

Veel wijsheid wens ik je

en vooral veel bezoekjes aan ons forum.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Martin,

Heel veel sterkte en kracht.

K zal niet zeggen dat het een makkie is, want dt is het niet. Maar ik ben ervan overtuigd dat je het kan.

Als je bang bent voor de afkickverschijnselen kan misschien een rustgevend middel helpen ( even aan je HA of andere hulpverlener vragen).

Enne de lichamelijke afkicking duurt maar 4 tot 7 dagen, dus dat valt wel mee toch ??

Nogmaals heel veel succes, sterkte, kracht en wijsheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Martin,

Ook van mij welkom hier. De internetcursus van Tactive heb ik ook gevolgd en ik heb er veel aan gehad, met name waarom ik drink, wat zijn mijn valkuilen en welke tactieken kan ik ontwikkelen om op gevaarlijke momenten de juiste keuze te maken.

Zoals je aan mijn onderschrift kan zien, was ik een jaar behoorlijk succesvol geminderd, maar op den duur werd het toch steeds zwaarder om na 2 glazen te stoppen. Na een keer weer goed de mist in te zijn gegaan ben ik nu helemaal gestopt.

We zitten meestal op de dagdraad, ditjes & datjes. Als je even wilt kletsen, vragen hebt of het moeilijk hebt, kom daar dan heel. Er zijn bijna altijd wel mensen daar die je willen en kunnen helpen. Mochten ze aan het geinen zijn en per ongeluk over je heen lezen, SCHREEUW dan gewoon nog een keertje, want het is zeker geen onwil.

Ik wens je veel succes en vooral doorzettingsvermogen. Het belangrijkste is om weer op te staan, mocht je onverhoopt toch gestruikeld zijn!

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo martin,

Van mijnentwege ook heel hartelijk welkom op ons forum.

Ik hoop dat je je er snel thuis zal voelen en dat je er veel steun van zal ondervinden.

De vraag stoppen of minderen zal je zelf moeten beantwoorden.

Voor mij is minderen geen optie, ik heb het al zo dikwijls geprobeerd

maar tevergeefs.

Bij anderen lukt het wel maar dat is een minderheid.

Hoop je nog veel te lezen hier.

Succes en sterkte. Groetjes, Frodo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen Martin en van harte welkom,

Je zal merken dat stoppen veel makkelijker is dan minderen. Met minderen krijg je toch iedere keer alc. binnen, en dat is nu juist waar je verslaafd aan bent. Maar inderdaad dat is even uitpluizen wat voor jou het prettigste is.

Ik hoop dat je veel aan het forum zal hebben. Misschien dat je iedere dag kunt melden hoe het met je gaat. Ik wens je heel veel sterkte toe.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...