Spring naar bijdragen

Donderdag 22 december 2011


Gast Fibo

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 266
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemorgen Iedereen!

Dag 4 zonder vriendin en tevens 5 dagen zonder alcohol!!!

Vannacht moeilijk in slaap kunnen komen,

omdat ik last had van schuldgevoel en angst.

Kon het allemaal maar moeilijk relativeren in mijn

hoofd en dat verklaart ook gelijk die belachelijke dromen..!

Vanavond ga ik naar een concert van mijn favoriete Band

en heb daar een beetje gemengde gevoelens over.

De kaarten liggen al 2 maanden in huis en wil het concert

niet voorbij laten gaan maar aan de andere kant ben

ik bang dat ik mezelf teleurstel..

Ik heb net mijn maat gesproken en het verhaal uitgelegd

en hij was er een beetje stil van maar hij reageerde

positief (niet dat ik anders had verwacht bij hem).

Nu ga ik mijn huis maar eens schoonmaken, want C komt vanavond haar laatste spulletjes ophalen…

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen Lieve Bor.:sun::heart:

En jij natuurlijk ook hé Danny.

Heb je angst voor vanavond om naar het concert te gaan? Of is het de angst van hoe je de toekomst nu alleen door het leven moet gaan?

En die schuldgevoelens? Is dat omdat de relatie kapot is gegaan? En helpen die schuldgevoelens je nu? Als dat niet het geval is, probeer ze dan opzij te zetten.

Voor vanavond is het heel belangrijk dat je een volle maag hebt dus extra veel eten. Dat verminderd de trek enorm, en verder zou ik proberen om me niet te richten op een eventuele teleurstelling maar op het positeve, je bent al 5 dagen droog, een hele knappe prestatie. Dan ga je ook positief naar het concert en kun je meer genieten, Je weet dat, als je gaat drinken je de avond verknald en morgen weer met een levensgrote kater zit. Das pas een teleurstelling en daar moet je niet vanuit gaan. Je weet dat je het kunt je hebt het jezelf al 5 dagen bewezen.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Jane,

mijn maat is ook een redelijke drinker maar het is niet zo dat ik hem wekelijks zie.

Ik zie hem alleen als ik naar de voetbal ga en dan ben ik meestal ook nog met mijn

vader die mij op die momenten kan steunen. Deze jongen zit min of meer in

hetzelfde schuitje als ik maar zal mij nooit en te nimmer aanzetten tot het drinken

van alcohol. Steunen in het leren genieten van het concert zal dan ook echt uit mezelf

moeten komen vanavond. Ik heb dit al eens eerder aan mezelf bewezen en zal dit

vanavond opnieuw aan mezelf gaan bewijzen..!

Hey Bolletje,

de angst die ik gisteren ervaarde had niet te maken met het concert maar meer met

het alleen zijn op zich. De schuldgevoelens komen denk ik voort uit het liegen en

bedriegen over de dingen die ik heb gedaan onder invloed van alcohol en drugs en de

mensen die ik hierbij pijn heb gedaan. Maar ik heb een goede weg ingeslagen en

daar ga ik op voortborduren. Bedankt voor de tip over het eten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Danny, ook van mij een hartelijk welkom!

Als je vriend je steunt, zou ik het zeker proberen.

Morgen ben je dan extra gemotiveerd!

Laat zien dat je het kunt!

Genieten, zonder drank.

Hou je goed, en doe wat voor jou het beste is.

Ik moet nog veel teruglezen, maar ik heb er bijna geen tijd voor.

Sorry!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag allen, hé ik zie zelf drupje :sun: Hoe is't meisje ??

Hier de dag keihard gestart ondanks stakingen in België, maar nu is het gedaan en ligt alles plat. Het zal een rustige dag worden verder (hoop ik).

Gaan jullie goed ??

Bollie, met de bazma eergisteren naar DA geweest en ze heeft meer dan een volledige liter vocht uit haar buikje kunnen trekken. Ik kon wel dansen van plezier want ze had stilletjesaan de afmetingen gekregen van de Hinderburg. Doch zonder lijden, zonder pijn. Wat een sterk beestje heb ik toch :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Danny en ook welkom van mij. Ik begrijp exact wat je bedoeld en ook je angst ervoor.

Kan je geen AV bier krijgen of AV cocktails ?? Ik heb er goede ervaringen mee ;)

Hey Liefje, zo ver weg maar toch ook zo dichtbij. Lukt het een beetje ? Woelige periode wat gaan liggen ?? Hiersé {{{:heart::sun:}}}

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey die Willbillie. fijn te horen dat het nu weer beter gaat met Basma. Waardoor ontstaat die vochtophoping? Zijn ze daar al achter gekomen? en kunnen ze geen drain plaatsen waardoor het vocht geleidelijk iedere keer afgevoerd wordt? Want het is toch iedere keer voor haar een hele onderneming.;) en niet prettig om iedere keer weer een prik te krijgen in haar buikje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wel bollie, voor zover ik het begrijp komt het vocht uit haar gal, door het buikvlies gekropen, en zo in de buikholte. Ze neemt alle dagen AB dus dat zit wel goed en het ziet er vaalgeel uit. Het ruikt een beetje urine achtig, doch zonder de scherpe ammoniakgeur die er gewoonlijk mee gepaard gaat.

Ze ziet er eindelijk terug en beetje normaal uit, maar is wel een beetje stiller dan gewoonlijk.

Eten doet ze mondjesmaat, maar ik waak er goed over dat ze toch voldoende binnenspeelt. Je wil niet weten welke lekkernijen ik ze al heb gegeven, zodat ze toch maar zou eten :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik uit ga en ik wil uit mn bol dan drink ik Red Bull. Krijg je ook geen vervelende vragen over.

Ik ben nog steeds een party animal, zonder drank is het veel leuker. Even wennen, eerste half uurtje ofzo. Vroeger acclimatiseerde ik met 3 bier, nu niet meer dus dat is even lastig. rest van de avond ben ik wel het grootste feestbeest :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga vanavond naar een concert/theatertour van Rowwen Heze :D

Ik herken dat wel wat je zegt woman.. Alleen toentertijd ging

er wel wat langer over heen dan een half uurtje haha! Ik heb wel

gevoel dat het goed gaat komen vanavond..

Heeft iemand hier ervaring met AA Meetings? Ben voorheen wel

eens naar CA Meetings geweest maar nadat ik verhuisd was

heb ik dat laten schieten. Ik zit er aan te denken om weer

eens te kijken bij deze meetings..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha wIll dan ben je net zo'n aagje als ik, wou dat ook met1 vragen toen Danny dat schreef :).

Jane wat leuk dat je naar de leukste markt kan gaan op het plein met leukste stadhuis van Holland hoop ik dan en niet bij de winkelcentrums. Het is mijn geboorte plek geweest, de eerste 5 jaren van me leven wel aan boord opgegroeid en daarna weer Gouda tot mijn 25 ste. Mooie stad voor een weekend, ach nu niet meer om te wonen denk ik. Vanaf m'n 17e altijd in de binnenstad gewoond, wss heerlijk, zelfs de klokken wennen en ook als ze de markt opbouwde vroeg in de ochtend :) Nou ja dit is weer zo'n ding wat ff veel herrineringen opriep, gek he zo'n opmerking wat dat opeens allemaal oproept ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kom ook maar eens weer buurten. Vanmorgen door de regen oudste naar de kerk gebracht, gingen repeteren voor vanavond (kerstfeest school). Jongste hierdoor te laat op school, maar ja kan mezelf niet in 2en splitsen, was gelukkig geen probleem :)

Daarna nog ff gauw naar huis, door naar het winkelplein om alvast inkopen te doen voor komend weekend en een kado voor m'n ouders gehaald, 24ste alweer 40 jaar getrouwd. Mocht je niets weten, dan is dit een echte aanrader qua kado

http://www.primera.nl/cadeaukaarten/

zondag gaan we samen de kerst vieren met mijn schoonfamilie, daar wordt veel alcohol gedronken en als je niet drinkt "ben je anders", laat ik nou de bob zijn dus dat gaat wel goed. En 2e kerstdag blijven we lekker thuis, even niets en lekker uitslapen.

gr.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad Desi, dat alcohol bij kerst zou horen is door sommige culturen zelf verzonnen.

het hele drinken is aangeleerd.

Zie mijn onderschrift. Als ik dan lees dat hulpverleners het over de voordelen van alcohol hebben. Dan zie je het nog niet, denk ik dan bij mezelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...