bolletje Geplaatst 27 december 2011 Rapport Share Geplaatst 27 december 2011 Heel goed Ans. Op een of andere manier moet je jezelf een kado geven dat stimuleert. Danny hier de kerts goed doorgekomen hoor. Ja dat van die schommelingen dat lees je vaker hier. Het is net of je emoties een soort evenwicht moeten zoeken in jouw persoontje. Kan ook niet anders als je jarenlang alles weg gedrukt hebt, Maar ook dat wordt beter als het goed is, je moet ze opnieuw leren ontdekken en er mee om leren gaan, niet altijd gemakkelijk maar wel heel eerlijk naar jezelf. Dat gaat je zeker lukken hoor want emoties horen nu eenmaal bij ieder levend wezen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ans Geplaatst 27 december 2011 Rapport Share Geplaatst 27 december 2011 Hoi Danny, Ik haak even in, hoop niet dat je erg vindt. Ik had hetzelfde gevoel na mijn eerste week stoppen, misschien hoort het bij ontwenning. Heb je leuke dingen te doen waar je je mee kunt afleiden? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ans Geplaatst 27 december 2011 Rapport Share Geplaatst 27 december 2011 Ik heb nog een leuke website gevonden, een blog met allerhande artikelen over een Zen manier van leven ( het is in het Engels ) Zen Habits Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Danny078 Geplaatst 27 december 2011 Rapport Share Geplaatst 27 december 2011 Hoi Ans, ik vind dat helemaal niet erg. Ik heb weinig om handen helaas. Zit in de ziektewet in afwachting voor een operatie. Ik word in Januari geopereerd aan mijn voorste kruisbanden dus erg veel doe ik niet. Ik ben hovenier van beroep en ben voorlopig nog wel tot eind April thuis.. Ik vermaak me een beetje met het schoonmaken van me huis (voor zover me knie dat toelaat) en ben een boek aan het lezen over emotionele intelligentie. Ik wil dit graag ontwikkelen om mezelf en anderen beter te leren begrijpen en toe te passen. Mede hierdoor is mijn relatie van 2 jaar op de klippen gelopen. Ook staan er handige ontspanningsoefeningen in maar dat vind ik nog moeilijk toe te passen. Morgen ga ik bij een vriend een bakkie koffie drinken en misschien nog even langs de kapper. Ik probeer me zelf wel een beetje bezig te houden. Ben ook op zoek naar een hobby die bij me past.. Als jullie suggesties hebben hoor ik die natuurlijk maar al te graag Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ans Geplaatst 27 december 2011 Rapport Share Geplaatst 27 december 2011 Danny, Eigenlijk heb je dus sowieso tot mei een hobby nodig;) Hovenier lijkt me een prachtig beroep overigens! Heb totaal geen groene vingers, ben al blij dat ik mn plantjes in huis in leven houd. Hou je ook van fictie lezen? Dat sleept mij altijd door al mn problemen heen. Als ik bloedchagerijnig ben of in een dip zit ga ik vaak op internet inspirerende quotes lezen van allerlei mensen, verschillend van Einstein tot Madonna tot de slager op de hoek. Wat mij ook goed doet is op youtube fragmenten kijken van stand up comedians of caberetiers. Lachen kan zo heerlijk bevrijdend werken. Weet niet uit welk bouwjaar jij bent, maar kom zelf uit '74 dus snor op youtube ook regelmatig muziek uit de 80s op. Word ik ook vrolijk van (God, dat haar! Die leggings, schoudervullingen!). Niet echt een hobby, maar wel een fijn tijdverdrijf. Een echte hobby hangt ook af van je interesses. Wat vind je leuk? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marc Geplaatst 27 december 2011 Rapport Share Geplaatst 27 december 2011 Goedemorgen allemaal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Danny078 Geplaatst 27 december 2011 Rapport Share Geplaatst 27 december 2011 Ik moet eerlijk toegeven dat mijn planten binnenshuis ook moeilijk in leven te houden zijn ondanks mijn groene vingers Fictie.. Ik heb het geprobeerd maar dat is niets voor mij. Ik lees liever wat educatieve boeken waar ik nog wat van op kan steken. Dat is inderdaad wel een goede tip van die youtube fragmenten, thanks! Ik heb niet zo veel interesses, wat ik wel weet is dat ik het fijn vind om in me 1tje lekker bezig te zijn, misschien is een cursus tekenen wat voor mij... Ik ben trouwens van het bouwjaar '86, lekker jong nog om wat van me nieuwe leven te maken! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ans Geplaatst 27 december 2011 Rapport Share Geplaatst 27 december 2011 Educatieve boeken en planten in huis in leven houden, kijk daar heb je alvast 1 onderwerp waar je je in kan verdiepen, en het ligt nog in lijn van je werk ook:D Je schreef dat je bezig was met een boekover emotionele intelligentie? Daarover en aanverwante onderwerpen heb je ook massa's boeken. Tekenen is ook een heerlijke hobby. Doe zo nu en dan aan portret tekenen. Het mag absoluut geen naam hebben, maar zo'n hoofd op papier zetten maakt mijn hoofd leeg. En als fictie fan, mag ik ook graag zelf een verhaaltje pennen. Niet zo veel interesses? Denk dat je jezelf zal verbazen over een tijdje:rose: Er zal iets in de plaats komen voor de pretmiddelen, denk ik. '86. Wat een jonkie;) Laat die 80s muziek dan maar zitten, dat is voor jou waarschijnlijk kijken naar Jurassic Park, haha. Wat voor muziek houd je van, naast Rowen Heze? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 27 december 2011 Rapport Share Geplaatst 27 december 2011 Goedemorgen, Kerst 2011 zit er weer op. Ik zal deze dagen denk ik niet snel vergeten. Eerste kerstdag verliep als anders, eten met schoonfamilie. Met opvallend veel frisdrinkers. Tweede kerstdag aan het ziekbed bij mijn moeder, met wie het slecht gaat. Ik hield haar hand vast en trooste haar. Ze was op dat moment niet meer die moeilijke moeder, maar een weerloze oude zieke vrouw. Helemaal puur menselijk zonder enige opsmuk. Tot mijn eigen verbazing schoot ik ook vol toen het haar even teveel werd. Nou dat ik dat nog meemaak, het heeft ook iets moois. Verder oude pijn door vervelende opmerkingen van mijn broer. Ik heb het maar zo gelaten. Ik ga wel mijn eigen weg. Toen hij enkele bellen rode wijn voor zichzelf inschonk was ik blij dat ik dat niet meer hoef. Later met mannie bijgekomen en gepraat bij het kerstdiner in een restaurant, met z,n tweetjes. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ans Geplaatst 27 december 2011 Rapport Share Geplaatst 27 december 2011 Hoi Marc, Lekker hoor, ff knallen met LZ. Robert Plant is een held van me:rose: Alles goed met jou? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 27 december 2011 Rapport Share Geplaatst 27 december 2011 zo...rondje Alkmaar weer gehad... uitslag donderdag...nog 2 dagen zenuwen..bleeehhh Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ans Geplaatst 27 december 2011 Rapport Share Geplaatst 27 december 2011 Hoi Kate, Een kerst met (emotionele) ups & downs voor je zo te lezen. Een mooi en moeilijk moment met je moeder? Ik herken het wel. Ik denk dat het je altijd bij zal blijven. Was je broer ook bij dat bezoek, of was dat een ander moment? Goed dat je zo sterk stond om niet op zijn opmerkingen in te gaan. Ook een teken dat je gegroeid bent, toch? Ik was ook blij dat ik de drank gisteren niet nodig had. En heerlijk die afsluiter met je man! Al met al best een ok kerst, toch? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 27 december 2011 Rapport Share Geplaatst 27 december 2011 Kate altijd heel pijnlijk dat op die momenten mensen je pijn doen terwijl het al moeilijk genoeg is. Maar inderdaad heel goed dat je je moeder nu puur ziet met al haar emoties en machteloosheid. Ja je kunt er voor haar zijn en misschien heeft je broer er meer moeite mee. Heel veel sterkte lieverd, en een virtuele arm om je heen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 27 december 2011 Rapport Share Geplaatst 27 december 2011 Goeiemorgen allemaal (ken nog net) Kate sterkte ermee Wel mooi om te lezen dat er uit zoiets droevigs toch een prachtig moment voor jezelf kan komen. En heerlijk dat je alles met je man kan delen:heart: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 27 december 2011 Rapport Share Geplaatst 27 december 2011 Thnx Ans en Bol, lief van jullie. Ans, ik heb al de nodige therapie gehad na een instorting jaren geleden. Het belangrijkste is om bij mezelf te blijven. Ik moet er vooral voor mezelf zijn. Ik merkte gisteren opnieuw dat als wat je doet echt uit jezelf komt, en niet opgelegd is, dan is het echt en heeft het kwaliteit. Iedereen heeft zijn eigen beperkingen en machteloosheid. Maar het is belangrijk om echt te zijn. Ik kan er niet veel voor mijn moeder zijn. Dat ga ik mezelf ook niet opleggen, omdat dat zo zou horen of zo. Mensen willen elkaar zoveel opleggen, en daar komt zoveel ellende van. Daarom is zo,n spontaan, echt moment wel mooi. Ook al is het een voorbijgaand moment. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 27 december 2011 Rapport Share Geplaatst 27 december 2011 Lenie, waarom vertel je niet even hoe je gister ervaren hebt. We zijn allemaal best wel nieuwschierig natuurlijk. Je voorpret was zo leuk om te lezen, en nu ben ik benieuwd of het ook allemaal was zoals je verwacht had. Ik hoop nog veel mooier!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 27 december 2011 Rapport Share Geplaatst 27 december 2011 Witje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ans Geplaatst 27 december 2011 Rapport Share Geplaatst 27 december 2011 Kate, dat beschrijf je mooi:heart: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ans Geplaatst 27 december 2011 Rapport Share Geplaatst 27 december 2011 Lieve allemaal, Ben er even van tussen, moet echt de bende van gisteren nog even opruimen. Fijne middag en tot later:rose: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Danny078 Geplaatst 27 december 2011 Rapport Share Geplaatst 27 december 2011 Originally posted by: AnsEducatieve boeken en planten in huis in leven houden, kijk daar heb je alvast 1 onderwerp waar je je in kan verdiepen, en het ligt nog in lijn van je werk ook:DJe schreef dat je bezig was met een boekover emotionele intelligentie? Daarover en aanverwante onderwerpen heb je ook massa's boeken.Tekenen is ook een heerlijke hobby. Doe zo nu en dan aan portret tekenen.Het mag absoluut geen naam hebben, maar zo'n hoofd op papier zetten maakt mijn hoofd leeg. En als fictie fan, mag ik ook graag zelf een verhaaltje pennen.Niet zo veel interesses? Denk dat je jezelf zal verbazen over een tijdje:rose:Er zal iets in de plaats komen voor de pretmiddelen, denk ik.'86. Wat een jonkie;) Laat die 80s muziek dan maar zitten, dat is voor jou waarschijnlijk kijken naar Jurassic Park, haha.Wat voor muziek houd je van, naast Rowen Heze?quote> Ja dat klopt, ik lees emotionele intelligentie voor Dummies haha, het is makkelijkgeschreven en met veel praktische opdrachten om te oefenen. Erg leuk en leerzaam.Naast Rowwen Heze luister ik thuis veel Reggae, daar word ik lekker rustig van (meestal).Ik heb ook een aantal jaren in de Hardcore scene meegedraaid maar daar ben ik zo goed als vanaf gestapt, omdat dit gepaard ging met veel drugsgebruik. Wat betreft de 70s & 80s, vind ik op z'n tijd ook niet vervelend om naar te luisteren. Vind het af en toe wel leuk om naar radio Veronica te luisteren.Kate, veel sterkte toegewenst in deze tijd :flower; Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Danny078 Geplaatst 27 december 2011 Rapport Share Geplaatst 27 december 2011 Hihi nou ik zal het onthouden al is breien niet echt mijn sterkste punt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 27 december 2011 Rapport Share Geplaatst 27 december 2011 Je hebt gelijk Witte... nou ik kan jullie melden..het was heeeeeeerlijk...veel gelachen en behoorlijk laat thuis ( omdat ik er vanmorgen wel erg vroeg uit moest) maar ja dat moest maar even. vanmorgen natuurlijk met m'n ogen op half 11 richting alkmaar van m'n laatste geld ( zucht, weet ook niet wanneer er weer gestort word)) voor die rottige aanvraag voor het WSNP. ik krijg donderdag de uitslag..dan kan/ mag ik bellen..ik zeg ja lekker...ik kan niet bellen. ooooh zegt die muts...mag vast wel even bij de buren...aslof de buren dit wat aangaat? nou ja ik zie wel hoe ik het oplos.. misschien kan m'n moeder even voor me bellen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 27 december 2011 Rapport Share Geplaatst 27 december 2011 Hoi allemaal! Poeh, ff bijkomen van de kerstdagen.. Nu ook even bijlezen, loop wat achter... Hannah, feestdagen goed doorgekomen? Oh, misschien heb je dat al gemeld, toch maar terug gaan lezen nu... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 27 december 2011 Rapport Share Geplaatst 27 december 2011 ooohhhh...sorry Kate..dender er zo doorheen... succes/ sterkte met je moeder.X Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 27 december 2011 Rapport Share Geplaatst 27 december 2011 Lenie, Succes met de zenuwen! Zou willen dat ik naast je woonde, mocht je op mijn kosten bellen, hoor! Spannend! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden