snoepje Geplaatst 31 december 2011 Rapport Share Geplaatst 31 december 2011 lief ..maar helpt toch niet..vind er niks aan zonder drank Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 31 december 2011 Rapport Share Geplaatst 31 december 2011 Nou Snoepie ik zit hier ook niet te stuiteren van plezier hoor. Verveel me een beetje en ik voel me toch anders dan andere jaren. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 31 december 2011 Rapport Share Geplaatst 31 december 2011 Kan er ook nog wel een paar glazen wijn bij zetten, maar op de eerste plaats help ik jou daar niet mee, en op de tweede plaats krijg ik dan vast op mijn kop van Tiktive... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gaby Geplaatst 31 december 2011 Rapport Share Geplaatst 31 december 2011 hier ook drama Snoep, zit van de ellende gewoon aan het 0% bier........ ex is heel vervelend, en ik zit nu volledig in de shit, maar goed, in kleine stukjes hakken, en 1 voor 1 oplossen, en vooral er niet bij drinken, heb nl heel sterk het idee dat ex zo vervelend is omdat ie onder invloed is van drugs, ik herken het gedrag nl van mezelf als ik dronken ben :$ tis te hopen dat ie nu zover zakt dat ie eens het licht gaat zien en gaat afkicken, dan is het nog ergens goed voor :angry: maar goed, ik kan niet drinken, en ben toch wel blij dat ik dit alles nu nuchter kan bekijken, kan m'n koppie er tenminste bijhouden, snap niet dat mensen zo gemeen kunnen zijn, zo zie je maar; drank/drugs maakt meer kapot............ ik ben i.i.g blij dat ik vandaag mijn refu heb geslikt, zo lekker om niet te HOEVEN drinken, want anders had ik nu natuurlijk al alle redenen Sterkte Snoep , drinken lost niets op Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 31 december 2011 Rapport Share Geplaatst 31 december 2011 Ook voor jou dan even Bolletje Maar zonder gekheid, tis natuurlijk ook een 'vreemde' dag. Althans, dat maken wij er van. Je gaat zitten terugdenken aan wat was en zo... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 31 december 2011 Rapport Share Geplaatst 31 december 2011 Gaby, is het dan niet beter om je mobieltje uit te zetten even? Of om hem even te blokkeren voor berichten van je vriend zolang dat nodig is? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
snoepje Geplaatst 31 december 2011 Rapport Share Geplaatst 31 december 2011 ik heb gewoon zo de pest aan zulke dagen..en vooral thuis maar moet nu uit kijken dat ik het niet verziek voor de rest hier anders zit ik echt alleen krijp ik gewoon lekker me bed in kunnen we volgend jaar niet lekker oud en nieuw met mekaar vieren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 31 december 2011 Rapport Share Geplaatst 31 december 2011 Die glazen wijn heft Tactive hier zelf in kast gezet. Het zou stom zijn als je daarvoor op de vingers getikt wordt, Yvonne. Het is ook niet helemaal mijn dag, beetje gedoe, probeer het zo normaal mogelijk te houden. Als het verplicht leuk moet zijn wordt het vaak niets, en soms kan een schijnbaar gewone dag heel bijzonder worden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 31 december 2011 Rapport Share Geplaatst 31 december 2011 Ach lieve Vonnie dat vind ik lief van je. Ja het is een beetje een vreemde dag en als het nog eens zo'n somber weer is dan werkt dat ook niet mee. Natuurlijk maken we het er zelf van. En er zijn zoveel mensen die echt heel erg eenzaam zijn. Geen internet, geen familie die op bezoek komt, mensen met een hele zware depressie. Als ik daar aan denk heb ik het nog niet zo slecht. En ik hoop dat morgen het zoonetje een beetje gaat schijnen dan is de start van het nieuwe jaar altijd wat vrolijker. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 31 december 2011 Rapport Share Geplaatst 31 december 2011 Heb je helemaal gelijk in Jaap, maar vraag me af of ze wel gebruikt mogen worden of dat ze er voor de sier staan We kunnen natuurlijk ook gewoon doen alsof het een gewone dag is. Is het in feite ook (op dat oorlogsgeweld buiten na dan). De winkels zijn gewoon open, veel mensen moeten gewoon werken vandaag, we gaan alleen massaal zitten wachten tot het twaalf uur is En dat is voor mij HEEEEL laat. Maar wil Kees ook niet alleen laten zitten, vind ik net even te ver gaan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 31 december 2011 Rapport Share Geplaatst 31 december 2011 Heb je wel een beetje een lekkere maaltijd gemaakt Snoep of heb je daar nu geen zin in? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 31 december 2011 Rapport Share Geplaatst 31 december 2011 Oud en nieuw in de zomer, zoals in Australie, zou zo gek nog niet zijn. Lekker buiten zitten, hoor je de rotjes ook beter. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 31 december 2011 Rapport Share Geplaatst 31 december 2011 Heb je gelijk in Bol. Morgen is het weer een gewone zondag.. en maandag weer een gewone... Hoop ook dat de zon morgen schijnt, laat het vannacht maar even goed regenen.. dan is al dat spul dat niet is afgegaan niet meer opnieuw te gebruiken, dat scheelt weer een stel gewonde kinders die op nieuwjaarsmorgen gaat lopen zoeken... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 31 december 2011 Rapport Share Geplaatst 31 december 2011 Originally posted by: JaapLekker buiten zitten, hoor je de rotjes ook beter.quote> .... en ruik je ze ook beter :$ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 31 december 2011 Rapport Share Geplaatst 31 december 2011 Lekker hè, kruitdampen, wel giftig hoor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 31 december 2011 Rapport Share Geplaatst 31 december 2011 Zoooooo goor Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 31 december 2011 Rapport Share Geplaatst 31 december 2011 Zal ik anders nog maar even een pot koffie zetten? Heb hier ook oliebollen en van die appeldingen... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gaby Geplaatst 31 december 2011 Rapport Share Geplaatst 31 december 2011 N is woest dat ik hem buitensluit, maar is denk voor het gemak even vergeten dat hij de hoorn erop gooide, en ik ga niet langer mee in zijn drama heee, toch wat geleerd dit jaar zoals sommige van jullie misschien weten, zit ik in een half verrot huis, en dat gedeelte zou N voor me verbouwen in de lente, dat was heel lief aangeboden, maar nu trekt ie zich weer terug, het is ook niet te geloven, volwassenen die het per sms moeten regelen maar goed, betekent dus dat ik iets moet gaan regelen, geen idee hoe of wat, maar ik ben vol goede moed, komt tijd komt raad, of zoiets? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 31 december 2011 Rapport Share Geplaatst 31 december 2011 Zo dit was echt mijn laatste bezoekje vandaag denk ik, tenzij er iets hele- maal anders loopt dan gepland. De champagne ligt koud, maar daar blij ik af. Ik heb een alcoholvrije appelcider gevonden. Ben benieuwd of het wat is. Veel viezer dan die vele goedkope bubbelwijnen die ik gedronken heb kan haast niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 31 december 2011 Rapport Share Geplaatst 31 december 2011 Iedereen de beste wensen voor het komende jaar. Ik denk maar zo: ik voel me nu goed. Dat wil niet zeggen dat ik me morgen gegarandeerd ook goed voel. Daar staat tegenover dat als ik me vandaag niet zo goed zou voelen, dat evenmin de volgende dag gegarandeerd zo zou zijn. Daarom probeer ik zo veel mogelijk vast te houden aan "alleen vandaag". Ik sta altijd precies op dat ene onmeetbaar kleine punt waar mijn verleden eindigt en tegelijkertijd mijn toekomst begint. Dat onmeetbaar kleine punt is mijn realiteit, altijd en daarom eeuwig.. Leven is voor mij elke keer een stap in de toekomst zetten om dan te ontdekken dat ik nog steeds in het nu ben. Ik ben een verslaafde, zal dat altijd blijven. Geen leven meer mogelijk zonder allerlei associaties met verslaving, hetzij in m'n denken, in m'n gedrag, hetzij door het gedrag van anderen.. Ik kan heel goed normaal drinken, maar ik weet dat als ik als alcoholist normaal drink, dat mijn einde kan betekenen. Dus doe ik abnormaal voor een alcoholist en drink ik niet. Om het leven met al z'n vragen en problemen aan te kunnen heb ik het vertrouwen in de alcoholmacht losgelaten en geef ik me over aan de kosmische-, goddelijke-, oer- of wat voor energie dan ook. Die blijkt onuitputtelijk en altijd precies dat op te leveren wat ik verdien en/of nodig heb. Over rechtvaardigheid hoef ik me nu geen zorgen meer te maken. Ik hoef alleen maar steeds die ene stap in de toekomst te zetten. Het leven is zoveel lichter geworden sinds ik me niet meer als slachtoffer of als winnaar hoef te zien. Ik ben gewoon één van de velen, één van jullie. En dat is elke dag een geschenk op zich. Lieve groet, Kohtje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 31 december 2011 Rapport Share Geplaatst 31 december 2011 Gaby, ik denk dat je HEEL veel hebt geleerd dit jaar. Laat het rusten nu even. Ga je realiseren hoeveel verder je al bent dan een paar maanden geleden! En dat huis dat wacht wel tot na het weekend, daar komt vast een oplossing voor, en misschien maar beter dat je vriend dat inderdaad niet doet. Laat los. Jaap, ik hoop dat je een gezellige avond hebt. Gewoon rustig over je heen laten komen, tot morgen. Voor jou ook de beste wensen voor 2012 Kohtje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
snoepje Geplaatst 31 december 2011 Rapport Share Geplaatst 31 december 2011 nee bolletje heb niet gekookt,,het is gewoon zaterdag ..toch oudste zoon met vriendin en kleindochter hebben de week dat ik weg was hier in huis gelogeerd moest vandaag een hoop weg wassen en troep ruimen schoondochter doet nooit veel..eigenlijk niks zoon ook niet echt hoor.. nu is schoondochter weg met de kleine ..naar haar moeder brengen dan komt ze terug en gaat ze naar vriendinnen zoon komt straks weer en om een uur of tien gaat die naar een vriend raar stel die twee en vannacht slapen ze hier en morgen gaan ze weer weg hopelijk krijgen ze morgen geen ruzie want ze hebben allebei een ochtend humeur..niet normaal meer Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 31 december 2011 Rapport Share Geplaatst 31 december 2011 Originally posted by: snoepjehopelijk krijgen ze morgen geen ruzie want ze hebben allebei een ochtend humeur..niet normaal meerquote> Moet ik toch even van grinniken Snoep... uit hun buurt blijven morgenochtend dan maar;) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 31 december 2011 Rapport Share Geplaatst 31 december 2011 wat een weelde toch he....om op dergelijke feestdag niet te hoeven drinken...dat maakt het pas echt een feestdag.... om nog maar eens een kreet van 2011 te herhalen... nuchterheid is een beloning...!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 31 december 2011 Rapport Share Geplaatst 31 december 2011 Hallo lieve frummers, Alweer oudjaar geworden. Alweer een vol jaar van mijn eigen huisje genoten. Vanavond naar familielid, met wat vrienden. Gezellig, dat wel. Maar als je diep in mijn hart kijkt, had ik het heerlijk gevonden om deze avond thuis te blijven. Leuke programma,s op T.V. Mooi uitzicht vanuit mijn flat. En ben ik het zat, kan ik naar bed gaan wanneer ik wil Maar ja, vond het zo lief dat ik uitgenodigd was, dat ik ook geen nee durfde te zeggen. Een van de vrienden, neemt voor mij en zichzelf alcoholvrije witte wijn mee. Hij heeft leverproblemen en mag daarom niet meer drinken. (Trouwens veroorzaakt door het drinken) Hij heeft geen enkele moeite om de alcohol te laten staan zegt hij. En kijk..., dat geloof ik nou gewoon niet he. (typefout) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden