Shahire Geplaatst 10 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 10 januari 2012 Pippie, ik heb nog klusjes genoeg haha en voor mij maar geen truffel zit een pak kokosmacronen hier weg te werken Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pippie Geplaatst 10 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 10 januari 2012 Eentje ruilen Sha?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 10 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 10 januari 2012 oeps.....laatste van de 6 gaat nu erin zo hoef meteen niet meer te eten de rest van de dag Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tine Geplaatst 10 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 10 januari 2012 Bol, Jan en Shahire bedankt voor de felicitaties!! Ja, heel mooi gezegd....het fort is nu sterker...... Dat stukje...zo ervaar ik dat ook!!! Haha, gelukkig heb ik een hond voor de blokjes om... Liefs Tine Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pippie Geplaatst 10 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 10 januari 2012 Mooi verhaal Jan, eentje om te koesteren en om heel trots op te zijn. Enorme opsteker en weer een reden om niet meer te drinken. Hoop trouwens dat je de vissen niet teveel heb gevoerd Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gunn Geplaatst 10 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 10 januari 2012 * Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 10 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 10 januari 2012 even voor Jan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Travel Geplaatst 10 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 10 januari 2012 Heel erg bedankt frummers voor de felicitaties:) Ben er zelf erg blij om, voel me echt steeds beter, de kringen onder mijn ogen verdwijnen, krijg complimenten hier op mijn werk dat ik er niet meer zo vermoeid uitzie (haha). Ik sta al weer wat vrolijker op de beentjes gelukkig. Broekmans: sterkte jongen. Het is heel heftig allemaal en als het verhaal waar is dat je vrouw je hond heeft laten inslapen dan is dat onbeschrijfelijk treurig. Ik hoop echt dat het niet waar is. Bovendien zal een dierenarts toch niet 1, 2,3 een hond laten inslapen, behalve als hij ernstig ziek is of erg agressief en niet meer te redden? Bolletje weet daar vast meer van. Wellicht dat iemand binnen jouw omgeving een mailtje kan sturen om te vragen of dit inderdaad zo is. Je bent nu 4 weken alcoholvrij -wat erg knap is. Hou vol, je verliest zoveel meer als je nu weer zou gaan drinken. Je kunt nu langzamerhand vertrouwen gaan winnen en wellicht met een paar weken via een gezamenlijke kennis - als arbiter of misschien boodschapper tussen jullie 2 - het gesprek langzaamaan proberen aan te gaan. Nogmaals sterkte. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pippie Geplaatst 10 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 10 januari 2012 Ha die Gunn, hoe gaat ie? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gunn Geplaatst 10 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 10 januari 2012 @Bella, Een lever detox kun je doen zonder extreme kunstgrepen, hoor. Goed 'detox food' zijn knoflook, ui, wortel, bieten, artisjok, cruciferae (kruisbloemige groente; bloemkool, broccoli, romanesco, etc.), en zo'n beetje alle kolen. Ook zilvervliesrijst wordt door de lever beter verdragen dan gewone gepolijste witte rijst. Bittere groente en fruit zijn ook heilzaam, zoals witlof en grapefruit. Steenvruchten (perzik, advocado, kersen, ed) kun je 't beste een tijdje mijden. Ook paprika (oxaalzuurhoudend) is belastend voor de lever. Disclaimer: 'k ben geen voedingsdeskundige. Dit alles heb 'k opgezocht via Google. Voor mij werkt 't prima. Ook m'n huisarts ondersteund me hierin. Maar ieder lichaam reageert nu eenmaal anders. Dus enig advies elders inwinnen is aan te raden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 10 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 10 januari 2012 Ik hoop wel dat Broekman zich hier blijft melden als hij het moeilijk heeft volgens mij is hij al weer weg nu Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jan1000 Geplaatst 10 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 10 januari 2012 Originally posted by: pippieHoop trouwens dat je de vissenniet teveel heb gevoerd quote> Het water stond hoger in de vijver na het voeren ha! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Travel Geplaatst 10 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 10 januari 2012 Jan1000, Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pippie Geplaatst 10 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 10 januari 2012 Pip gaat wat doen, lijstje afwerken en de vaat uit mn keukenkastje halen. Jaaaaa en die ga ik natuurlijk afwassen dan. Laterrrrrr allemaal!!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 10 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 10 januari 2012 ik volg pippie........ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gunn Geplaatst 10 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 10 januari 2012 Hé Pip, Ja, 't gaat zo z'n gangetje. Zodaad'lijk naar m'n 'werk'. Voor de middag heb 'k in ieder g'val wat om handen (sorteerwerk, blégh!). Ach, zo erg is 't eigenlijk ook niet. 'k moet juist dankbaar zijn. Dat 'k dit mág doen. Mensen met een (zéér) kleine beurs maak 'k weer g'lukkig. En dat is 't b'langrijkste. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 10 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 10 januari 2012 Ja Gunn ik kan me voorstellen dat dat een fijn gevoel geeft. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ingri Geplaatst 10 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 10 januari 2012 Snoepje, wat fijn dat je dit jaar gehaald hebt. Je bent een echte doorzetter!!! Je hebt volgehouden, ook al vond je het leven zonder alcohol ongezellig. Je hebt op het forum geschreven dat je twijfelt: Blijven stoppen of toch weer voorzichtig alcohol drinken? Ik herken, net als velen hier, die vragen. In mijn eigen geval weet ik het antwoord heel goed, niet doen! De reden: Als ik mezelf in gedachten zie met een glas wijn is één zeker niet genoeg en twee glazen zijn ook niet genoeg en het worden meteen erg volle glazen. Hoe stel jij je zelf voor met alcohol? Wat gaat het je geven? Ik ben hier oprecht benieuwd naar en ik hoop dat je antwoordt! Wat je verder ook kiest. Ik heb veel respect voor je prestatie en ik zal dat ook hebben voor de keuze, die je maakt. Bovendien, als je wilt, kun je altijd weer een ander pad inslaan. Liefs, Ingri Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 10 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 10 januari 2012 Hoi hoi!, nog niet teruggelezen. Zit ik netjes om half 10 bij de HA, is er een foutje gemaakt.... Ik moet er dus om half 2 zijn. Pfffff wat een zaakje. Terwijl ik me nu zo beroerd voel. Heb voor en bijholte ontsteking. Door al het gedoe is mijn weerstand gekelderd. Dus ik vraag ook om een kuurtje, ik loop er nu al 2 weken mee. Verder afwachten wat het gesprek met mn HA me brengt. . Tot later! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 10 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 10 januari 2012 Zo ik ben lekker bezig met de poets. Ramen gewassen alles afgestoft en nu kijken wat ik nog verder kan doen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ingri Geplaatst 10 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 10 januari 2012 Uit het bericht van Jan op 10-01-2012 11:33: "Mijn zoon vond mij eigenlijk waardeloos soms, hoe veel ik ook voor hem beteken, die dronken pa zou nooit ophouden en werd een feit om last van te hebben, minder respect en balen. Tegenwoordig hebben we regelmatig discussies maar meer dan eens geeft hij aan, Pa fijn dat we even gesproken hebben en laatst hadden we een hele zware discussie over zijn pubergedrag. Eerst zou ik geen poot hebben om op te staan met al dat alcoholgedrag. Nu kwam hij naar mij toe, de oren goed gewassen door mij. Hij zij na de uitbrander: pap mag ik je even vasthouden, ik ben zoo trots dat jij mijn vader bent!!! " Dat is bijzonder waardevol. Ik ben blij dat je dit zo meemaakt! Ik herken dit verhaal ook en onder andere deze gebeurtenissen, maken een keuze voor alcohol vrij leven heel erg de moeite waard! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gunn Geplaatst 10 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 10 januari 2012 Mensen, 'k moet er vandoor. Wellicht vanuit 'de winkel' PC dat 'k nog even inlog (dat doe 'k bijna altijd...). Een fijne middag verder! Tot straks! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
snoepje Geplaatst 10 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 10 januari 2012 hierbij wil ik iedereen bedanken voor de felicitaties en berichtjes ja vandaag is het een jaar geleden dat ik gedronken heb maar proef het nog in me mond als de dag van gisteren en vond en vind het vreselijk moeilijk het niet meer weg kunnen drinken van je problemen en het lekkere en vrolijke gevoel wat het me gaf de nadelen mis ik niet natuurlijk soms als mensen een uitglijder maken en het hier melden ben ik gewoon jaloers..dan denk ik bij me eigen ..wou dat ik dat lef had want ik durf het gewoon niet..omdat ik weet als ik 1 slok neem ik die fles naar binnen giet.. mijn dochter vroeg vanmorgen ..wat ga je nu doen?? ik weet het niet heb ik gezegd...maar verstandelijk weet ik het natuurlijk wel waarom ga je niet voor nog een jaar..zei zij toen en dat ga ik dan ook maar doen mijn depressie moet ik ook aan gaan pakken maar hoe..daar moet ik nog even over denken sha:heart: met jou ga ik tot 10 maart..als je nog wil??? dus we gaan er weer voor..en kijken wat dit jaar me brengt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 10 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 10 januari 2012 Mooi Snoep. Gefeliciteerd en ga goed. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Travel Geplaatst 10 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 10 januari 2012 Lieve Snoep, Als ik jou was zou ik vandaag iets heel moois voor mezelf kopen. Ter herinnering aan een jaar alcoholvrij. Het hoeft niet duur te zijn, als het voor jou maar geldt als een aandenken. Iets waar je blij van wordt als je ernaar kijkt. Dat zou het leukste zijn. Dat heb je helemaal zelf voor de 100% verdiend. Ik weet als je gaat zoeken dan vind je niks, maar dan hou je het tegoed totdat je iets ziet wat je erg graag zou willen neerzetten of ophangen. Dan nog, ga lekkere dingen halen die je al wel kunt eten. Zet mooie bloemen neer, maak er een feestje van. Dan word je vanzelf ook wat vrolijker vandaag. Het kost misschien moeite nu omdat je somber bent, juist dan is het de moeite waard. Slagroomgebak kun je desnoods prakken, het gaat om de smaak. Mocht het nog moeizaam gaan na je operatie. Als je jezelf in het echte leven niet kietelt...... En nu lunchen. Later Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden