Spring naar bijdragen

Dinsdag 10 januari 2012


Yvonne

Aanbevolen berichten

in december 2 dagen gedronken, maar heb het idee dat ik nu met januari meer moeite heb :(

of misschien komt dat juist door die 2 uitglijders in december?

vroeger keek ik altijd uit naar januari, dan zat ik nl zo ver mogelijk van die moeilijke december maand af ;) maar 2012....

moeilijk,'

wordt ook moe van mezelf :angry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 254
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Zou goed kunnen Gaby, ik heb na een uitglijder ook

meer moeite om op de rails te blijven.

Ben zelf ook de mist ingegaan in december

en heb er ook best moeite mee.

Maar ik wil zo graag zonder en jij ook denk ik

dus we gaan zo door hoor, zonder drank!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Broekman 4 weken droog :present:

goed dat je je refusal blijft nemen, je zult zien dat je er echt blij mee zult zijn

het even dronken worden is even in een roes raken

op zo'n moment lijkt even alles weg te zijn, even alles vergeten

maar de volgende dag is het er nog steeds

vaak komt het nog sterker op je af, zo leek het bij mij

je bent heel goed bezig door droog te blijven

het zou heel vervelend zijn als je hond is ingeslapen

kan me voorstellen dat dit een behoorlijke impact op je zal hebben

maar blijf volhouden Broekman!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja we gaan door zonder drank, absoluut!

Broekman, goed hoor 4 weken geen alcohol, de kop is eraf, heel goed dat je de refu weer ingenomen hebt, heb ik net ook gedaan, en geloof me, ik wil ook heel graag dronken worden, maar zoals Pip en Sha al schreven, we doen het NIET!

Sterkte allemaal:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

DAGPACT:

Albert

Lytse

Pleuntje

Bollie

Muffin

Jane

Jeannet

Tine

Pippie

Bella

Goedemorgen allen!

Ik heb nu een week niet gedronken. Op zich nog niet heel bijzonder; met griep en operaties kwam dat wel vaker voor. Ik wil nu in eerste instantie een maand gaan proberen en daarna eventueel 3 maanden. Een vriend van mij zegt dat hij geen alcoholist is, omdat hij een x 3 maanden gestopt is geweest. Tegelijkertijd is zijn vader acoholist en zelf drinkt ie iedere dag een fles wijn. Die 3 maanden zeggen dus niets over het wel of niet zijn. De reden waarom ik toch een lagere periode geen alcohol wil drinken, is om mijn lichaam schoon te maken. Denk er ook aan een leverreinigingskuur te doen. Weet iemand nog een goeie? Heb het weleens gedaan met mariadistel tabletten maar werd daar kotsmisselijk van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Pippie, had het gister al ineens en zonet weer

gewoon zin om te gaan drinken

ergens weet ik wel waar het vandaan komt dus daar moet ik wat aan doen

dus verstand maar op nul en even een klus gaan zoeken denk ik

drinken ga ik niet hoor want heb gisteravond nog een refu genomen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Broekman ik ben met elke dag niet drinken

blij.

De bijwerkingen neem ik dan maar op de koop toe.

Is inderdaad niet altijd fijn.

Dus ja, dan kan je je ook wat minder relax voelen.

Maar ook dat gaat over en wordt beter.

Hoort er allemaal bij denk ik dan maar.

Bella, toppie meid :present:

En zo'n kuur weet ik niet hoor, ff googlen dan maar????

Maar is denk dat er hier vast wel een paar zijn

die er wel ervaring mee hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Broekman, je zegt zelf nog geen positieve dingen te zien

maar ook niet al een klein beetje in de vorm van met geen kater opstaan?

en jaren zuipen kan niet ineens in een maand omgeslagen zijn naar heppie de peppie

je lichaam zal zich moeten herstellen en dat duurt even

bij de een iets sneller dan bij de ander

en in jouw situatie is het inderdaad niet makkelijk

maar wel te doen!!

juist nu laten zien dat jij de drank de baas bent!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Broekman misschien is het beter om de oorzaak van de onrust aan te pakken dan te gaan drinken. Met drinken heb je dan wel even wat ontspanning maar het komt, als je weer nuchter bent dubbel zo hard terug, en voor je het weet zit je weer in die cirkel. Even doorbijten kerel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Broekman: ik denk dat je in het begin juist beroerder wordt, zonder alcohol. Ik heb het zelf niet zo heel erg ervaren, behalve dan dat ik zonder alcohol op (al waren het maar 2/3 wijntjes) veel onrustiger slaap en drukker droom. Echter, wat ik van anderen lees, ook in de boeken die ik erover gelezen heb, is dat het niet alleen fysiek afkicken is, maar je ook je eigen leven - zonder alcohol - onder ogen moet zien. Waar je vroeger voor problemen en nare gevoelens weg kon vluchten door te drinken, daar moet je nu, zo nuchter als wat, dat probleem recht in de ogen kijken en trotseren. En daar kun je behoorlijk beroerd van worden, vooral als je veel problemen hebt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gaby, het is lastig met uitglijders, vraag is wat te doen als je in een situatie komt dat je wilt of 'moet' drinken.

Geen pasklaar antwoord buiten mij om heb ik geleerd, wel effectieve terugkoppeling en support hier.

Ik heb vele gevechten op vele vlakken en leer dat al wat ik wil --> zelf moet halen <-- ook geluk!

Klinkt raar maar het niet drinken geeft mij niet meer geluksgevoel, maar wel meer respect voor mijzelf en maakt dat ik situaties, emoties en behoeften meer ga (moet) doorleven. De downers nu verdampen snel, in plaats van erin te blijven hangen. De uppers zijn prima, maar ook niet hemelhoogjuigend. Alles komt voor mij in meer perspectief. Helaas blijft de vijand om de hoek en loop ik bewust een rondje eromheen. De impulsen van buitenaf blijven komen, maar het fort in mij is sterker nu en dat straal ik uit en maakt dat impulsen anders worden verwerkt.

Mijn zoon vond mij eigenlijk waardeloos soms, hoe veel ik ook voor hem beteken, die dronken pa zou nooit ophouden en werd een feit om last van te hebben, minder respect en balen. Tegenwoordig hebben we regelmatig discussies maar meer dan eens geeft hij aan, Pa fijn dat we even gesproken hebben en laatst hadden we een hele zware discussie over zijn pubergedrag. Eerst zou ik geen poot hebben om op te staan met al dat alcoholgedrag. Nu kwam hij naar mij toe, de oren goed gewassen door mij. Hij zij na de uitbrander: pap mag ik je even vasthouden, ik ben zoo trots dat jij mijn vader bent!!!

Ben toen snel de visjes in de tuin gaan voeren, ahum..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hannah, dat is inderdaad de onderliggende oorzaak

dat is heel rot en akelig voor Broekman

daar aan gekoppeld lijkt me drank nu te zitten

je verdriet verdrinken met alcohol

helaas kunnen we de hond niet meer redden voor Broekman

maar hemzelf wel hier beletten om te gaan drinken

kan zijn dat ik jou nu verkeerd begrijp hoor

maar zo zie ik het nu even eigenlijk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...