Spring naar bijdragen

Vrijdag 13 januari 2012

Yvonne

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 191
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemorgen,

Mijn abstinentie begint een beetje te duwen, helaas.

Dus hup - bij het dagpact.

Vandaag dag 13. Ik wil dat het lukt, moet mezelf wel een duwtje geven om het weekend alcoholvrij door te komen. The battle begins, mensen!

Dagpact;

Albert

Muffin

Anders

Bor

wijfie[/q

Jeannet

En nu aan het werk want ik heb nog niks gedaan behalve kletsen en op websites rondhangen.

O, en Diesel, ik heb je website bekeken. In 1 woord Geweldig!!! Die koeien vind ik helemaal erg leuk, met die verbazende eigenwijze blik en houding. En op dat oude hout schilderen is ook heel leuk gevonden.

Ik denk dat het storm gaat lopen na het artikel in Landleven, het is toch een zeer goed gelezen tijdschrift.

Groet,

Jeannet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal :)!

Ik zat hier net links en rechts op het forum te lezen, en kwam wat tegen over zgn spinnen die tegen de muur omhoog kruipen... Ik heb zelf de laatste tijd af en toe van die rare dingen als schilderijen aan de muur die wat lijken te bewegen en idd iets wat tegen de muur op lijkt te lopen maar er dan dus niet blijkt te zijn. Of dat ik iets meen te zien bewegen in m'n ooghoek maar wat...??:huh:

Mij is nog niet eens zeker of ik dat heb als ik teveel gezopen heb, of juist niet. Geen idee wat dit is of wat ik hiervan moet denken dus.

Betekent het dat ik dieper in de alcohol-* aan het zakken ben of heeft dat er niets mee te maken? Vind het natuurlijk wel eng, krijg hier ook de indruk dat het veeeeel heftiger kan zijn, ook als afkick verschijnsel geloof ik??

Alle info en ervaringen welkom...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Chris je zou misschien eens naar de oogarts kunnen gaan want het hoeft niet altijd met alc. te maken te hebben.

Ik weet wel dat ik, toen ik nog veel dronk, wakker werd en spinnen omhoog zag kruipen. als ik dan het licht aan deed waren ze weg maar zodra ik het licht weer uit deed, kwamen ze weer terug.

Ja of je zou nog ff kunnen wachten tot je een paar weken droog staat, misschien dat het dan verdwijnt.

Soms heeft het bij mij ook te maken met het ineens dalen van de bloeddruk, maar dat verdwijnt na een uurtje of zo. Daarna heb ik lichte hoofdpijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha mensen!

Ja, het weekend is voor mij ook lastig.

Maar ik WIL niet meer drinken!!

Dus ik stuur die twijfel, die trek de deur weer uit!!

Dag 13 en wij gaan goed strijders!!!!

Hoppa....het gaat ons lukken...ok?!

Liefs Tine

Ik weet hoe moeilijk dit is hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat kwam iedere nacht terug Chris. Want ik dronk toendertijd erg veel. Maar je zou eens moet kijken bij delirium op Google, want bij mij was het duidelijk een delirium. Maar het kan bij jou echt wel te maken hebben met iets anders hoor dus hoop ik dat je niet al te angstig wordt om dit bericht.

Daarom zou het goed zijn als je er, als het niet over gaat, eens naar laat kijken.

Misschien, als je een bril draagt kan het daar mee te maken hebben, of misschien vermoeide ogen.

Hoi Tine. Maar natuurlijk gaat het lukken. Zeker weten.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bolletje, ik heb net even geantwoord op je berichtje bij mijn wie is wie, had ik nog niet gedaan.

Delirium klinkt voor mij heel ernstig en eng, iets voor als je veel meer en veel langer drinkt dan ik...

Ik ben wat huiverig om daar echt in te duiken, maar zal het binnenkort toch maar eens proberen.

Heb vroeger epilepsie gehad en ben dus bang voor rare reacties van m'n hersenen.

Mij is vroeger ook gezegd dat ik maar beter nooit alcohol kon gaan drinken door de arts... tja...

En ik draag een bril dus mss inderdaad iets met m'n ogen?

Trouwens, vrijdag de 13e trek ik me niets van aan hoor, ga gewoon m'n gang

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi overdenking Jopie,

alleen wil ik toch een kleine kanttekening

plaatsen bij assertief.

Dat is mijn mijn beleving wat beter voor

mezelf opkomen en niet persé

egoistisch.

Mijn valkuil is juist dat ik te vaak aan

een ander denk.

Het dus goed wil doen voor een ander,

daarmee ben ik vaak aan mezelf

voorbij gegaan.

Juist door alles in de goede verhouding

te zien en niet door te schieten

in het teveel aan een ander denken

maakt het wat makkelijker voor mij.

Maar iets voor iemand te kunnen doen

en betekenen in de juiste proporties

is inderdaad heel fijn.

:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Natuurlijk doe ik het voor mijzelf Jop. Er zijn maar heel weinig mensen die echt atruïst zijn. Ik in ieder geval niet.

Ik groei als ik het gevoel heb anderen te kunnen helpen. Ik krijg daar een heel fijn gevoel van.

Ja en dat was toen zo'n rage. Zeg wat je op je hart hebt zonder rekening te houden met die ander. nou dat vind ik erg egoïstisch van mezelf als ik dat zou doen.

Bovendien, en dat zit er bij mij achter, je weet nooit wat het voor 'n schade bij die ander of mijzelf teweeg brengt. B.v. schuldgevoelens en dat vind ik een rotgevoel. Bovendien zou een reactie van een ander erg hard binnen kunnen komen. dus ben ik voorzichtig met uiten van dingen. :)

Goeie morgen trouwens.:sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...