Spring naar bijdragen

donderdag 19 januari


Teveel

Aanbevolen berichten

Originally posted by: jeannet
Goedemiddag,

Wat een drukte was het gisteren en wat is er veel verwijderd?! Zelfs van Jane. Huh, dat is echt raar
quote>


Jeannet dat berichtje van Jane had ook betrekking op het hele gebeuren zodoende dat ze dat ook weg gehaald hebben. Heeft niets te maken met een onaardig berichtje van haar hoor.;)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 279
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

bah, avondje av bier drinken en veel roken, is totaal niet bevallen!

wat een stank in huis :angry:

alle ramen en deuren opengezet, verder niets gedaan,

maar wel de afspraak, dit wil ik dus NIET meer!!!!!

Jane :heart: hier ga ik wat mee doen! (hoe weet ik nog niet, maar ik hou vertrouwen, en godzijdank was het av bier)

nu moet ik als een speer naar mijn werk, vandaag stagaires, dus leuk!

DAGPACT:

Albert

Lytse

Muffin

Aicha

Pippie

Wijfie

Jeannet

Gaby

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb eveneens veel geleerd met die methode in gedachten toe te passen Jopie. Zo simpel eigenlijk.

Misschien moet er inderdaad soms eerst het overleven aan vooraf gaan en kan je dit pas toepassen als je in rustiger vaarwater bent terecht gekomen.

Niet dag per dag maar stap per stap

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: jopie


....maar nu is leven
en daar horen doelen bij
hoe klein ook, mijn doelen


:)
quote>


Ja, doelen of een doel heb ik ook nodig, zeg maar om mijn TomTom in te stellen, om mijn richting van nu te bepalen. Ik ben echter vrij om af te dwalen van de richting die TomTom me aangeeft. Soms zijn er omstandigheden die het noodzakelijk maken te kiezen tussen een omweg maken of hopeloos vastlopen in een opstopping.

Soms maak ik zelf uit nieuwsgierigheid of ook wel uit pure eigenwijsheid een omweg. Ik kan er echter op vertrouwen dat mijn hogere macht (TomTom) mij steeds weer de goede richting zal wijzen. Wel moet ik er op bedacht zijn dat ik mijn doel realistisch hou en dat ik zeker geen eisen moet stellen over het hoe en wanneer ik een bepaald doel bereik.
Ik heb gemerkt dat een doel dichtbij makkelijker te behalen is dan een doel ver vooruit, of in elk geval een doel ver vooruit in kleine stapjes te benaderen. Kleine stapjes geven mij meer zekerheid dan één grote sprong. Onderweg bijsturen is makkelijker dan een iets verkeerd ingezette reuzensprong ongedaan te maken.

Eén van mijn onhebbelijkheden is dat ik altijd zo snel mogelijk op een bepaald punt aan de horizon wil zijn. Daar aangekomen ben ik niet tevreden omdat het "is dat nou alles" gevoel me parten speelt. Kijk ik dan verder, dan zie ik weer een nieuw punt, maar wéér aan de horizon.. wat ik wil is en blijft ongrijpbaar en ondertussen vergeet ik dankbaar te zijn voor wat ik heb. Dán vergeet ik in het hier en nu te zijn.
Door me van het hier en nu bewust te zijn en pas dan mijn blik op de horizon te richten, kan ik op een zinvolle manier achter mijn dromen aan, niet als een onrustige jager, maar als een levensgenieter, stapje voor stapje, dag voor dag.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: fleurtje
Kohtje
Herken me daar wel in.
Ik kan nog iets te onrustig zijn. Maar al doende leert men zeg ik maar.

quote>


hier net zo, fleurtje, ik kan ook nog oneindig veel leren. Ik schreef eerder vandaag al dat ik geen oud gedrag vertoon omdat ik nog helemaal geen nieuw gedrag heb. Ik leer wel elke keer bij hoe om te gaan met dat gedrag..:present:
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag,

mooi, het stellen van doelen.

Ik heb geleerd dat er zonder doelen

niet veel te beleven valt.

Van oud naar nieuw bestaat heel

vaak uit doelen.

Soms een heleboel tegelijk,

dan is het iets teveel, dus

even gas terug.

Voor mij is het evenwicht

zoeken vaak ook al een doel.

Ik bedoel maar, ik kan een doel

zo groot en klein maken als

ik dat wil.

Elke dag kom ik wel weer iets tegen,

ook minder fijne dingen, helaas,

die horen er ook bij.

En héél af en toe gebeurt er niets,

bijna niets en dat vind ik dan ook

wel weer fijn.

Dan hoeft er even niets.

De boog kan mij bij niet altijd

gespannen staan, al ben ik daar

wel altijd heel goed in geweest.

En nog, betrap ik mezelf er regelmatig op

dat ik te grote stappen neem en

dan is het weer pas op de plaats rust.

Tenminste, dat probeer ik,

lukt niet altijd.

Ik blijf oefenen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...