Spring naar bijdragen

Dinsdag 14 januari 2012


Aicha

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 288
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Gunn, probeer afleiding te zoeken! Badkamer schrobben ofzo.... Kastje schoonmaken, iets waar je ff mee bezig bent totdat je over het punt heen bent! Veel water drinken (tot er niks meer bij kan...;))) denken aan je en sturen je wat kracht!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heeeeee Bolletje, ja! Nog steeds droog, veel koffie en vruchtensap. Ging met megaslecht gevoel uit bed en kwam tot eind van de middag niet op gang.... Tot ik die blikjes bier die ik vond heb weggegooid en jij schreef, wees teots op jezelf. Toen voelde ik ff een traantje... Heb de ramen gelapt, ovenschotel gemaakt en was gedaan. Doormoe nu, maar ga nog ff door met afleiding zoeken.... Is goed voor mijn hoofd en ex missen en willen sms- en met excuse, blablabla, waar hij toch niks voor koopt nu. Morgen naar kliniek voor intake, maaar denk toch eerder aan weekendtraining bij De Helderheid/ing..... Of internetcursus in combie met AA. Maar zie morgen wel, kwaad kan het niet. Had jij een fijne dag verder? Knuf!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja maar kijk nou eens J.J. je kan ook heel trots zijn op jezelf, want het zijn er toch niet veel die jou het na doen hoor om blikjes bier weg te gooien. Daar heb je kracht voor nodig. En het is heel goed voor je eigenwaarde.:heart:

Heb je vaker dat je s'ochtends moeilijk uit bed kan komen of is dat nu sinds je droog bent? Want ook dat hoor je hier vaker hoor. Niet alleen je geest maar zeker ook je lichaam krijgt toch een heel ander ritme en dan kan gepaard gaan met moeheid.

Ook zit je misschien toch in een soort rouwproces want je hebt toch afscheid genomen van je grootste (vriend) en dat mis je.

Dat kost heel veel energie, maar het gaat echt goed komen hoor. als dadelijk de zon gaat schijnen knappen ook veel mensen op. alles ziet er dan toch wat mooier en fijner uit.

Het voorjaar komt er dadelijk aan.

Ja hoor ik heb een fijne dag gehad. Nieuw bril besteld, was nodig en verder lekker gepoetst en vanmiddag voor de t.v. zitten gamen. Ik ben een heel tevreden mens.

O ja, hier voor jou een bosje :present::present::present::present::present::present:

Stop ze maar gauw in een vaas.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond

Als ik er nu niet doorheen dender schrijf ik hier nooit meer, want ik ben steeds maar aan het bijlezen en heb ook nog andere dingen te doen.

Toen ik gisternacht om 01.53 uur eindelijk donderdag bereikt had, keek ik even op "wie missen we al een tijdje" dat doe ik eigenlijk zelden, maar miste Snoepje.

En kijk, ik werd zowaar gemist door Bolletje!!!!

Maar Jane, die alles in de gaten houdt, wist haar er op attent te maken dat ik wel op de rookmelder schrijf en daar ook over adb.

Ja, ja, Bol, daar kom jij zeker liever niet?

Voor wat betreft ditjes en datjes heb ik niet zoveel interessants te melden, maar ik zou heel graag wat meer rookstoppers zien en hun ervaringen delen.

Laten we wel wezen, beide verslavingen (als je eraan toegeeft tenminste) zijn slecht voor je gezondheid. Maar zoals ik al vaker geschreven heb en niet zelf bedacht: roken is de enige verslaving die geen beloning brengt.

Ik hinkte maar steeds op 2 beslissingen en nu weet ik zeker dat ik eerst v/h roken af moet.

Hoewel beide zeer veel met elkaar te maken hebben. Bijv. Als ik zwicht voor de 1, dan is de ander niet ver weg.

Zo, gaan jullie maar lekker verder daar waar ik iets onderbroken heb.

Vrijdag vertrek ik dus toch naar de Rode Zee (golf van Aqaba) voor een weekje en meld me voor die tijd zeker nog eens.

Als dat mag tenminste.

Bye,bye, voor nu.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gunn, de vraag is.... Is die groente echt zo gezond..... Nog maar 3 kwartier joh!

Bolletje, slapen is een ramp, maar heb ik al heel lang last van. Ben een avondmens en uit mijn bed komen vind ik moeilijk. Maar ook dat komt goed, meer energie krijgen en dat gesloopte lichaam weer gezond maken! Ik zweet veel, verder gelukkig geen bijverschijnselen als trillen, beetje hoofdoijn maar dat komt volgens mij van roken en koffie...... En ogen die slechter worden. Ben alleen aan een leesbril....haha, ijdelheid.... Maar je hebt mij aardig de dag door getrokken, super van je! Pluim voor jou! En ik ben heel blij met je bloemen, hou ervan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Snoepje,

Van harte gefeliciteerd. Ik hoop zo voor je dat je uit je dip komt en ik gun het je van harte. Uit het oog is niet uit het hart! :heart::moon::sun::):heart::sun::present::moon::heart:

@ Spike,

Wat goed van je, alweer 2 maanden droog. Je mag trots zijn op jezelf! Ook al is het misschien doormodderen, je bent hartstikke goed bezig.:present::present::present:

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo JJ,

Mensen worden inderdaad terughoudend als ze zien dat je terugvalt. Ik heb dat ook meegemaakt. Volgens mij zijn ze bang om hun hoop voor jou, onderuit gehaald te zien worden. Wat een ingewikkelde zin! Mijn wederhelft was ook zo en pas toen ik hem meer betrok met waar ik mee bezig was, begon hij meer te begrijpen hoe moeilijk het is. Voorheen zag hij alleen maar dat het wéér fout ging. Hij durfde niet meer te hopen en wilde niet meer teleurgesteld worden.

Dat is iets dat we zullen moeten aanvaarden.

Met een partner ligt het natuurlijk anders dan met kennissen en sommige vrienden. Je wilt en kunt dan vaak niet alles delen. Maar ... daar hebben we het forum voor.

Blijf bij je voornemen en jij en wij zijn trots op je!

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeienavond allemaal,

De maand januari droog houden was een mooi streven. Vorige week dinsdag stond ik helemaal stijf van de stress, liep al vijf dagen op mijn wangen te zuigen van de trek.

En maar denken "hier moet je doorheen". Dit is dus een grens die je aan moet kunnen.

Aan het einde van de dinsdag gebeurde er iets op mijn werk waar ik vreselijk kwaad om ben geworden. Niks bijzonders eigenlijk, het was (en is) een galbak die ik wel weet ik wat kon doen. Ik had het heel goed kunnen pareren en positief om kunnen draaien want het sloeg echt nergens op. Dat lukte niet meer. Heb wel normaal gereageerd maar inwendig was het kookpunt bereikt.

Toch mezelf tot 22.00 lopen verbijten, mijn schilderwerk verziekt want ik was a-relaxed en vervolgens een fles prosecco opengetrokken. Heus wel wetend dat dat geen oplossing is. Daarna nog een restje likeur op (waarom??), gatverdegatver en de volgende dag hartstikke beroerd.

Die stress, dat wil ik ook echt niet meer. Stond zo strak als een plank vorige week.

Dat is toch ook niet normaal?

Heb het weekend ook nog gedronken en ik sta nu 20 dagen droog voor deze maand.

Misschien vinden jullie dit een uitglijder of ben ik weer gevallen, maar zover als vorige week laat ik het echt niet meer komen. Dat is te gek en bovendien maakt dat ook dat het dan alleen maar zuipen wordt. Dat wil ik al helemaal niet en zeker niet door de week.

Het spijt me erg voor de strijders hier, die heel veel moeite hebben de trek onder de duim te houden en ook genoeg situaties tegenkomen die het moeilijk maken om droog te blijven. Ik vind het echt ontzettend knap dat zij dat wel kunnen.

Ach en wee heb ik niet nodig, het lukt me heus wel maar ik wil en ik ga het niet meer op dergelijke excessen zoals vorige week uit laten draaien.

Hoe ik dat moet doen weet ik nog niet, maar weet wel dat als er weer iets gebeurt wat een dergelijke reactie bij mij uitlokt, ik dan wel in bad ga liggen.

Nogmaals, het spijt me echt voor de mensen die hier zo strijden maar zo denk ik er wel over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Suiker,

Heel verstandig dat je rustig bent begonnen met sporten. Zo niet, dan krijg je alleen maar blessures en dan kan je weer niet sporten.

Mijn ervaring bij stoppen met drinken was, dat ik juist meer at, maar vooral snoep en chocolade e.d. Dingen die helpen zijn bijv. wat vaker een lichte maaltijd, een kopje bouillon voor het eten en gezonde tussendoortjes, zoals fruit. Misschien moet je dit ook langzaam opbouwen? Ook voldoende beweging, in de buitenlucht, helpt.

Kookte je ex toen je nog thuis was? Zo ja, dan is het nu voor jou een grote verandering dat je het zelf moet doen.

Succes ermee,

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Lytse,

Nee ik kookte altijd het eten. Vind het normaal ook heerlijk om te doen. Ik deed altijd veel in het huishouden omdat ik veel thuis was. Ik het gevoel dat ik nu eet zoals ik moet eten. Vroeger was het alcohol drinken en veel slechte dingen eten met name sávonds.

Nu eet ik regelmatiger en veel gezonder, alleen de gezelligheid ontbreekt.

Het sporten doe ik niet zozeer om het sporten zelg maar wel om een dagbesteding te hebben. Kan er iedere dag even heen en dat geeft toch weer wat afleiding. Mijn grote valkuil is dat ik me niet zelf zo zielig ga vinden en me zelf ga opsluiten. Zo'n periode heb ik al eens meegemaakt in mijn leven en dat duurde 6 jaar en dat nooit weer.

Ga je ook krassen knarren kijken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Akelei en Spike,

Heb ik eindelijk jullie p[osting bereikt en is Akelei alweer weg! Wat is er veel geschreven vandaag.

Met mij gaat het matig. Alcoholvrij gaat goed, maar pijn en vandaag weer naar de therapeut geweest. Het normale gezeur.

Extra pijnpunt: mijn zusje is vandaag naar de oncoloog, maar het is daar 9 uur later, dus ik hoor waarschijnlijk morgen pas wat ze gaan doen.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Suiker,

Ik ben inderdaad van plan om naar Krasse Knarren te gaan kijken, om te zien hoe zich dat daar ontwikkelt. Mimi Kok krijgt m.i. een enorme terugslag als ze weer thuis is, alleen. Ze meldde vorige week dat ze al een paar jaar AdB is en ze wás een feestbeest...

Tot vanavond,

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Jeannet,

Ik heb je posting gelezen, maar weet niet goed hoe ik moet reageren. Er zou een manier moeten zijn om van de spanning af te komen, zonder dat zich dat ontlaadt in een fles leegdrinken.

Veel sterkte en ik ga erover nadenken en dat doe jij ook, begrijp ik uit je posting.

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...