Spring naar bijdragen

Donderdag 26 januari 2012


Antoinnette

Aanbevolen berichten

Jaja, so they say :D

Vonneke, best is dat je een spuitbusje met compress lucht koopt en dan via de ventilatie eens goed in je laptop blaast. Als dat niet helpt kan je de onderzijde losschroeven en heel voorzichtig een drupje smeer in je cooler druppen. Dat kan ook al helpen. Zoniet........oordopjes ??

Gaby, wees voorzichtig met AVG, die durft al eens iets verwijderen dat niet mag en zo je windows onklaar maakt. Goede raad, verwijder AVG en download BullGuard. Deze is wel betalend, maar de trial mag je 2 maand gratis gebruiken, dus doen. Na 2 maand kan je zelf beslissen of je hem verder wilt of niet. Zoniet verwijderen en opnieuw een gratis AV plaatsen, maar weet dat deze NOOIT het werk doen van een betalende ;)

Straal, straal......pc's zwart, met zen allen bestellen nu :D

Dank je Jopie, tot hiertoe niks dan goed over de Bacoflen (zie baco draadje). Hoop dat het zo blijft :sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 270
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Dagpact:

Aicha

Albert

Lytse

Tine

lien

Will

Muffin

Sasha

Bor

JJ

Goedemorgen allemaal..... kan nog net! Niet iedereen heeft een goede nachtrust gehad lees ik, maar hopelijk wordt deze dag wel goed! Ga zelf naar huisarts vandaag, wou bellen bijna uitstellen, maar toch gedaan! Dat uitstellen van dingen regelen is ook zoiets dat door de drank nog erger werd..... kennen jullie dat! Maar nu ik mezelf weer op het pad heb gezet moet ik toch ook wel af en toe een schop onder mijn eigen kont geven.

Sasha, wat goed dat je je hebt gemeld! En wat Bolletje zegt, kom op het forum als je het moeilijk hebt. Het zal je echt steun geven! Je hoeft het niet alleen te doen! Vergeet gisteren, althans, hou voor ogen dat je dat van afgelopen vrijdag en gisteren nu echt zo zat bent, dat is misschien toch voor jou een drijfveer om het weer te proberen. Ik sta nu voor het eerst in maanden, misschien wel jaren 6 dagen droog. Hoe normaal en simpel dat kan klinken, is het voor mij niet. Ik merk heel erg dat bij iedere droge dag ik beter en helderder na kan denken en iedere dag komt er wel weer een wijsheid of inzicht naar boven waarin ik wat heb en eigenlijk was vergeten. Natuurlijk denk ik wel aan drank, maar de verandering is misschien dat ik nu ook nuchter kan denken aan de verschrikkelijke gevolgen die het heeft. En dan krijg ik er toch zo'n nare smaak van in mijn mond dat de trek wel weer verdwijnt. En wat heerlijk is dat ik niet hoef te denken als ik wakker word, wat heb ik gister weer allemaal gedaan......ai, weer een reden om dat 's avonds weer weg te drinken en daar gaan we dan weer. Ik word echt wel met een rotgevoel wakker hoor, maar dat is natuurlijk van de berg die je nog op moet en de zaken die je voor jezelf weer recht moet trekken. Maar de last van de schaamte e.d. hoef ik die dag niet te dragen, dat geeft lucht en ruimte voor positieve zaken. En belangrijk, het geeft kracht en dat hebben we zo nodig! Btw, heb je hulp van je omgeving, vraag die anders. Ik heb geen partner meer, verloren doe de duivel, maar ik moet zeggen dat het voor mij goed is om dit alleen te doen. Dan heb ik geen vluchtweg meer (bij hem dronk ik niet zoveel en liep weg voor probleem). Natuurlijk had ik graag zijn steun gehad, maar zijn vertrouwen is natuurlijk weg en hij is op. Door alle (dronken) ontplofbuien van mij die hij lange tijd niet kon plaatsen. Nuchter ben ik een ander persoon..... Ik heb wel steun van fam. en vrienden, maar uiteindelijk moet ik het zelf doen. En ik wil graag dat ze trots op me zijn en straks kunnen zeggen, geweldig van je!!! ze geloven nog steeds in me, dus dat helpt me en ik wil dat vertrouwen nu niet eens kapot maken. Realiseer me heel goed dat daar ook een grens aan zit.

Nou, lang verhaal, maar ik heb er veel aan om mijn gedachten van me af te tikken en wie weet, help ik er een ander mee. Dat zou een mooi cadeautje zijn. Dus kop op meid, pak deze dag op als positief en probeer lief voor jezelf te zijn!

Ik zou graag op iedereen willen reageren die het moeilijk heeft, maar kan niet alle lijnen altijd goed onthouden. Bij deze wel allemaal veel sterkte en carpe diem!xxx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Shahire
Vonneke, hoop dat het nare, boze en verdrietige gevoel
weer door jullie beide kan worden uitgesproken en dat je vanavond wel
met een goed gevoel je bedje in zal kruipen.

zo, ik ga straks de wijde wereld in
me helemaal gereed maken om vanmiddag naar Amsterdam te vertrekken waar ik vanavond een lezing ga bijkomen van een schrijver
even ergens happie eten op het Leidse plein en er geen alcoholische versnapering bijnemen!
moet lukken dacht ik zo....
quote>

Jij een heel fijne dag Sha, hoop dat je een heerlijke avond zult hebben vanavond.

En ik ga absoluut vavavond weer met een goed gevoel mijn bed in hoor.
Ik weet niet of we de boel nog gaan uitspreken straks.
Ik zal er zelf niet over beginnen in ieder geval, vind het achteraf ook niet eens zo belangrijk.
Als ik 'ons' een beetje ken... is de bui bij Kees ook weer over.
Kwestie van accepteren dat je totaal anders naar dingen kunt kijken, dat gebeurt bij ons redelijk veel ;)
En ook een kwestie van accepteren dat een gesprek af en toe gewoon rottig verloopt waarbij we allebei wat meer water bij de wijn hadden kunnen doen (Kees natuurlijk wat meer dan ik ;) ), en ook dat gebeurt bij ons.
En gelukkig kunnen we dat soort akkefietjes ook weer rustig achter ons laten.
Wat dat betreft ben ik een makkelijke hoor.


Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Heb lang getwijfeld of ik wel weer mijn problemen hier moet neer zetten. Ik denk vaak daar heb je hem weer...

Vannacht erg slecht geslapen en zag uit naar gesprek vanmorgen met maatschappelijk werk.

Nou dat viel me toch even tegen. Er zat een vrouw waarvan ik de indruk kreeg dat ze me totaal niet moest. Had ook de indruk dat ze hekel aan me had omdat ik oorzaak was van problemen doordat ik alcoholist was. Nou die hoef ik niet meer te zien.

Wilde op terugweg zo wel alcohol kopen, (nog) niet gedaan.

Ik heb mijn refusal nog niet ingenomen vandaag en doe dit ook eerst niet. Ik heb daar totaal geen zin in.

Ik weet dat door dit te zeggen me dit ook weer kan opbreken omdat er nog steeds meegelezen kan worden, maar maakt me op dit moment ook even niks uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hihi, Joop, ik was nog niet verder gekomen dan me afvragen hoe ik zo'n laptop moest schoonmaken naar aanleiding van dat lawaai, maar waarschijnlijk is de gedachte al genoeg geweest..

Leukkkkkk ik mag dat ding openmaken van Wil, vind ik leuk om te doen :D

Maar vraag me ondertussen af of dat niet een maniertje van Wil is om hem definitief naar de andere wereld te helpen zodat ik een nieuwe bij hem moest bestellen ..... (das een grapje hoor Wil :heart: )

Ennu, nou ff serieus, kan ik zo'n busje bij een pc zaak kopen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Suiker, lijkt me dat je zo snel mogelijk een andere hulpverlener zou moeten vragen.

Tuurlijk kan het voorkomen dat iemand jou niet ligt of andersom... niet opgeven hoor.

En wat betreft die pil???

Slikken man en wel direkt.

Je bent sterk genoeg geweest om geen alcohol te halen op weg naar huis, verdient een pluim, maak nou het pluimenboeket dan compleet door je pil in te nemen.

Met je kont tegen de kribbe gooien schiet je helemaal niets op.

Gewoon DOEN!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Suikertje Suikertje je bent misschien aan het projecteren, misschien had die vrouw gewoon slechte zin. Jij kijkt door de ogen van die vrouw naar jezelf. Het geeft precies aan hoe je nu over jezelf denkt. Ik ken dat probleem hoor, heb dit jaren gedaan.

Maar waarom zou je nu gaan drinken kerel, je hebt het al een hele tijd volgehouden om dat niet te doen.

Wanneer heb je voor het laatst Refu. geslikt?

En zolang je het bij jezelf houdt kunnen anderen die meelezen je nergens op aanvallen.;)

Kom op joh, wees sterk en ga die Refu slikken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Suiker,

Ik kan alleen maar zeggen: slik nu die pil. Op het moment dat je die geslikt hebt valt ook automatisch de drang weg. En morgenvroeg ben je blij dat je weer nuchter ontwaakt. Je laat jezelf toch niet beïnvloeden door een maatschappelijk wer die jou toevallig niet mag? Dar heeft zij trouwens niet het recht toe, zij mag niet oordelen en ze moet gewoon neutraal blijven. Zij is daar om jou te helpen niwaar?

Dus: slikken maar en vooruit met de geit !!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet dat jullie het allemaal goed bedoelen.

Ik heb alleen het gevoel dat ik denk waar doe ik het nu allemaal voor. Ik denk nu als er niet snel iets gebeurt laat het maar lekker zitten. Weet dat het ivm refusal vandaag moeilijk wordt om te drinken, maar heb er zo'n zin in.

Ik word van het kastje naar de muur gestuurd en dat wil ik niet.

Heb ook zoiets van heb bewezen te kunnen stoppen met alcohol. Als situiatie weer goed is dan kan ik zo weer opnieuw stoppen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: will
Vonneke, voor jou rijd ik "up north" hé ;)
Je kan zo'n busje zelfs in de supermarkt kopen denk ik, maar zeker in een pc'shop, alhoewel dat daar duurder gaat zijn denk ik.
Is hij trouwens nog in garantie ??quote>

Pffff, moet ik de factuur nog eens bij pakken.
Heb hem al wel langer dan een jaar, misschien ook wel langer dan twee jaar... en weet niet hoelang garantie er op zat.
Ga ik toch straks eens even doen Wil.

En nu...nu echt aan de slag hier.
Heb nog zat te doen.... luilak die ik ben :D

Luitjes, later....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Suikertje
Ik weet dat jullie het allemaal goed bedoelen.

Ik word van het kastje naar de muur gestuurd en dat wil ik niet.
Heb ook zoiets van heb bewezen te kunnen stoppen met alcohol. Als situiatie weer goed is dan kan ik zo weer opnieuw stoppen.quote>


Dat is nu juist de valkuil lieverd. Doe het niet voor ons, maar voor jezelf. Voel de onrust in je hoofd, neem je refu en de rust komt weder. Wedden dat je er morgen absoluut geen spijt van gaat hebben ?? ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Suikertje, kun je eens beschrijven hoe je je morgen voelt als je wel gaat drinken? En hoe je je voelt als je niet zou gaan drinken? Waarom kiezen voor een hele hoop ellende. En je hebt niet bewezen dat je kan stoppen, je hebt bewezen aan jezelf dat je een tijdje niet gedronken hebt. Das een groot verschil hoor.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He lieve suikertje,

Sluit me aan bij mijn voorgangers hoor, maar ach, denk dat je het zelf ook wel weet! Die maatschappelijk werker is het echt niet waard om te gaan drinken!!! Ze is niks van jou, je hebt geen enkele relatie met haar, behalve dat je had gehoopt dat je steun zou vinden bij haar. Tja, soms is de klik er gewoon niet. Wees sterk en zet je plan door, zoek een mw waar je je goed bij voelt! En laat dit je aub niet beinvloeden om overstag te gaan. Je bent op de goede weg, dus nu ff rug rechthouden, hoe moeilijk ook. Schud het gesprek van je af, als zei je dat gevoel heeft gegeven is ze misschien niet geschikt voor haar werk. Juist dit soort mensen moeten begrijpen hoe gevoelig je kan zijn voor het gevolg van een wel/niet goed gesprek. Probeer het klein te maken, in feite is het geen groot probleem er komt wel een andere oplossing op je pad. En als het je lukt dit klein te maken en je deze teleurstelling overwint op eigen kracht, dan zal het je zo'n power geven dat je een volgende teleurstelling ook aankan, en de volgende weer en weer, en daar moet je op varen!! Daar word je nog sterker van. Dus kijk vooruit met een glimlach, ook al is het een hele kleine! x

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tuurlijk mag iedereen hier komen

voor hulp en steun.....

doe ik ook.

maar wie zei dat het niet mocht

gaf alleen advies.

moeten we elkaar dan steeds

huilend in de armen vallen

en gillen wat zijn we zielig

en wat hebben we het zwaar

schiet niemand wat mee op

schop onder je kont en wat doen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...