Spring naar bijdragen

Zondag 29-01-2012


Max72

Aanbevolen berichten

Wijfie, kom op! Niet aan je trek toegeven hoor! Herken je verhaal heel erg, had ik vrijdag, alleen was er niets voorgevallen, meer een optelsom van de hele week en ik zie erg tegen de weekenden op. Jij weet net zo goed als ik, als je toegeeft heb je weer spijt... Zonde van alle inzet toch. Ik hoop echt dat je de dag goed doorkomt en anders lekker hier komen! :heart:

Ik kreeg de tip om dingen op te schrijven, nou lieverds, ik schrijf me al lens en alles is me eigenlijk wel duidelijk. Alleen nee zeggen, zit nog in de oefenfase. Maar ook dat gaat lukken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 266
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemiddag iedereen hier, erg onrustig geslapen, als je het al slapen kan noemen tenminste. Je zou voor minder he.

Even terug op cola dinkende kippetjes. Het is echt hartverwarmend hoe de meesten hier reageren op de ban van fleurtje. Soms wordt er hier wel eens uitggehaald naar elkaar of getrapt, maar soms merk ik ook een enorme solariteit onder de frummers ontstaat als er iemand wordt uitgezet, terecht of onterecht en dat siert dit forum enorm. Ook de excuses van tactive tegenover vonneke is redelijk uniek vind ik. Nu misschien nog een openbare op het forum en de (onterechte) ban opheffen tegen fleurtje misschien ?

Aniway, maak er een fijne zondag van, ik ga even de douche onder :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: will
Goedemiddag iedereen hier, erg onrustig geslapen, als je het al slapen kan noemen tenminste. Je zou voor minder he.
Even terug op cola dinkende kippetjes. Het is echt hartverwarmend hoe de meesten hier reageren op de ban van fleurtje. Soms wordt er hier wel eens uitggehaald naar elkaar of getrapt, maar soms merk ik ook een enorme solariteit onder de frummers ontstaat als er iemand wordt uitgezet, terecht of onterecht en dat siert dit forum enorm. Ook de excuses van tactive tegenover vonneke is redelijk uniek vind ik. Nu misschien nog een openbare op het forum en de (onterechte) ban opheffen tegen fleurtje misschien ?
Aniway, maak er een fijne zondag van, ik ga even de douche onder :Dquote>



Will,

als er een ban wordt uitgedeeld ben ik het daar
9 van de 10 keer mee eens.

Zelf heb ik ook ooit een ban gehad
en volkomen terecht.

In het geval van Fleurtje blijf ik het oneerlijk
vinden.

En ik denk velen met mij,
daarom wordt er ook zo op gereageerd
denk ik.

Fleurtje.
:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag allemaal!

Wil mezelf eerst even droog afmelden voor gisteren.

Voor Ans een:present: omdat je het zo goed doet!

Bolletje en Dhen straks ook, zitten er heerlijk warmpjes bij. Lekker cocoonen:-).

Will, ik hoop dat het een beetje met je gaat na dat nare bericht van gisteravond.

Wijfie en JJ sterkte gewenst.

Het is trouwens nog nooit in mijn hoofd opgekomen om bij de Chinees of een snackbar drank te gaan halen maar als ik zonder sigaretten zou komen te zitten ging ik er ook heen.

Mijn grootste verslaving is de nicotine, zeker weten (Jane, tis waar:-)). Veel drank in mijn kleine lijf is niet goed maar volgens mij heb ik meer last van een nicotinevergiftiging dan va de alcohol een dag later.

Daar ga ik ook wat aan doen.

En vaker naar buiten, zie zo wit als een doek want ik zit of op kantoor of thuis.

Goed voornemen voor de komende week is minimaal elke dag een half uur naar buiten.

O ja, Postmen greetz Spike:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve mede striders, ik hou erg van schrijven en het helpt me? Heb een en ander op papier gezet en wil het graag delen. Voor diegene wie het willen lezen zet ik het op dit forum, als je er geen zin in hebt. Sla het over...

De kogel was door de kerk. Zondagmiddag, daar zaten we dan aan de tafel die we samen met liefde hadden uitgezocht en waar al menig discussie had plaatsgevonden. " je bent  alcoholist Julia", pats, boem. Het hoge woord was eruit en wat kon ik zeggen? Iets, waarvan ik al veel langer wist dat het een probleem was, lag nu dus open en bloot op die mooie tafel. De stilte viel.....alcoholist, het is een woord waarvan je denkt, dat hoort niet bij mij. Helaas, ik kon niet anders dan het toegeven. Het beeld dat de meeste mensen van een alcoholist hebben is absoluut niet het stempeltje dat je in eerste instantie op mij zou plakken. Ik woon niet op straat of lig in een portaaltje met blikjes bier om me heen. Nee, ik ben een vrouw met een baan, een mooi huis, kind en nog een handje vol vrienden.... Slim, ontwikkeld, verzorgd, dus alcoholist, je zou het me niet geven. Toch is het zo en klopt het beeld dat mensen hebben helaas niet vaak met de werkelijkheid. In Nederland alleen al kampen ruim 1 miljoen mensen met een alcoholprobleem en deze mensen komen uit alle lagen van de bevolking. Van bouwvakker tot advocaat en van huisvrouw tot die aardige buurman van de overkant. De leraar van school, de bakker om de hoek en die leuke  makelaar met zijn mooie auto, lieve kinderen en hippe vrouw.

De sluipmoordenaar die zo geaccepteerd is in ons leven komt overal binnen en is het eenmaal zover, zie hem dan maar weer de deur uit te krijgen. 

Maar ja, met al deze theorieën en werkelijkheid kom ik natuurlijk geen stap verder. Ik zal mijn probleem onder ogen moeten zien en het bij de kern aanpakken. Maar hoe doe je dat, waar te beginnen als de schaamte overheerst en je  nieuw bent in een wereld die je liever niet wil kennen. Mijn zoektocht begon bij thuiskomst, nadat het hoge woord eruit was. Mijn spullen in de auto en vol verdriet afscheid nemen van het huis en de man die je zo lief hebt, maar die ook niet weet wat ie moet doen en met zijn eigen teleurstellingen kampt. 

Eenmaal thuis, 5 plastic tassen staan in de gang, mooie herinneringen verpakt in zakken. Het is nu echt over en uit en alles waar je zo voor ging is verpest door een goedje dat niks dan ellende brengt. Ik voel me verschrikkelijk, maar weet dat ik nu actie moet ondernemen, wil ik het geluk voor mezelf gaan vinden. Twijfel, twijfel, zal ik eens op internet gaan zoeken naar AA. Nee, dat wil ik niet, want wat komt alles dan dichtbij... Waarom niet... Het is er toch gewoon? Dus toch maar zoeken, een telefoonnummer, zal ik bellen? Nee, ja, nee en toch maar ja! Ik bel, antwoordapparaat, ander nummer en weer antwoordapparaat. Maar ik zet door en uiteindelijk een vrouw aan de lijn die luistert en me advies geeft. Zo, dat lucht op. De eerste stap is gezet! Wat een herkenning zeg en wat een opluchting! Ik ben dus niet alleen en nog sterker, ik ben sterk! Om de eerste stap te zetten is moed nodig en die blijk ik dus te bezitten. Hoe ellendig ik me ook voel, het geeft me ook hoop en lucht. Eindelijk is het hoge woord en kan ik stappen ondernemen. Me over mijn schaamte heen zetten en hulp gaan zoeken, want 1 ding is me wel duidelijk, alleen ga ik het niet redden! 

 Volgende stap, vrienden inlichten over het moment dat je voor jezelf hebt erkent en wil delen met diegeen die je niet laten vallen en willen luisteren. Het is moeilijk, want je weet wat je kapot hebt gemaakt en dat die vrienden ook de tiid en ruimte nodig hebben om alles te laten bezinken, maar je voelt ook heel erg, help me, zonder jullie red ik het niet! Met je billen bloot gaan is moeilijk, maar als je het rationeel benadert weet je dat zij al veel langer zagen dat je met een probleem kampt en echte vrienden.... Die geef je de tijd maar die zullen niet afhaken, althans, dat hoop je dan maar. 

Snelle update, maandagavond, zou naar AA gaan in Huissen, maar afspraak loopt mis. Het hotel waar ik moest staan is een ander hotel dan ik in mijn hoofd had. Dus geen AA, maar wel een goed gesprek bij een kop koffie in een cafe! Mensen op maandagavond aan een biertje, ik zie het met lede ogen aan en denk er het mijne van. Het gesprek is fijn en helpt me en totaal geen zin in alcohol! Dat gevoel is nieuw, proberen vast te houden!

Dinsdagavond, met lood in mijn schoenen naar AA, wat valt het tegen!  De mensen zijn een stuk ouder dan ik en hebben een nog zwaardere achtergrond wat drank betreft. 1 liter jenever op een dag en flessen verstoppen, dat ken ik niet en ook al doe ik deels mijn verhaal, het voelt niet als thuiskomen. 

De rest van de week kan ik niet meer de kracht opbrengen andere groepen te bezoeken. Het blijkt dat je eerst het beste alle groepen kan bezoeken tot je een groep vind waar je je prettig bij voelt, maar het is me teveel en het lukt me niet. Het weekend komt eraan en ik ga weer de mist in. De weekenden zijn zo moeilijk! Ik mis mijn ex en heb het gevoel waardeloos te zijn. 

 Nieuwe week, nieuwe kansen. Vechten tegen de bierkaai en niet kunnen winnen. Heel duidelijk wordt mijn probleem en ik blijf drinken. Meer onder controle zodat ik niet helemaal dood op mijn werk zit, maar het probleem blijft en wanneer houdt het op.

1 lichtpuntje in deze zoektocht is wel een forum dat ik op internet heb gevonden en me op aan heb gemeld. Ik vind lotgenoten die precies weten waar je het over hebt en je niet afbranden als je de fout weer in gaat. Het geeft me steun en houdt me ook een spiegel voor, weer wat gevonden dat op mijn pad komt en ik wat mee kan!

Nieuw weekend voor de deur. Ex moet spelen in mijn hometown, nog wel een optreden dat ik geregeld heb. Spanning loopt weer op en verdriet om het missen, mijn misstappen etc. Etc. Ik kan weer de verleiding niet weerstaan en ga overstag. Maak weer meer kapot dan ik zou willen! Voel me alleen, ellendig en verdrietig. Ik wil zo graag, waarom lukt het niet??? Ik weet wat ervan komt als ik aan het eerste glas begin....die strijd win ik namelijk niet! Nog niet! 

Drukke week achter de rug. Eerst ziekmelden op het werk, veel nagedacht en dat is de grootste stressfactor die ik moet vermijden nu. Voel me er niet ok onder, maar ik wil nu eens luisteren naar de stem in mezelf en doen waarvan ik denk dat goed voor me is. Dus werk op laag pitje en denken aan mezelf en innerlijke stem. Stap 2, naar afkickkliniek met zus. We voelen ons allebei heel raar... Eenmaal daar, wat een " normale" mensen zeg! Zou ze Zo in de kroeg tegen kunnen komen en dan nooit denken... Jij ook. ..gesprek is fijn maar geen optie. 10.000 euro voor 7 weken, wie kan dat betalen! Ben niet blij, deze optie vervalt en nu maar weer verder in mijn zoektocht. Ik bel de huisarts en heb een gesprek. Krijg Oxazepam om het weekend door te komen... Voel me klote en alleen en medicijnen zijn sowieso al niet mijn ding. Maar wat de dokter zegt.... 

Vrijdag gaat het alsnog mis, weekend en alle emoties van de hele week worden me teveel. Eigenlijk wil ik mezelf belonen voor een week vechten en droog staan, uiteindelijk beloon ik me met het slechtste wat ik kan doen! En het maakt me machteloos,ik wil zo, zo graag!  

Misschien moet ik trots zijn op het feit dat ik toch 6 dagen te weerleiding heb kunnen doorstaan, maar zo voelt het niet! Ik wil er vanaf en wel nu! Ik ben toch niet dom, weet wat de gevolgen zijn en wil dat niet. Maar dat vechten in je eentje kost zoveel energie en maakt je moe! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De laatste bladzijde nog niet teruggelezen.

Maar ik vind de ban van Fleurtje idioot!!!!!!!!!!

Ik ben er zelf weinig, maar dat betekend niet dat ik er geen mening over heb.

TACTIVE!!!!! Luister naar ale forummers!

Als jullie zo doorgaan zullen er velen weggaan en wegblijven.

Is dat helpend????

Ik ben hier heel boos over.

Ga een ander beleid voeren AUB.

Ik heb een verdrietige dag.:(

Mijn kleine zwerver, die hier 2 weken geleden is komen aanlopen, heb ik vanmiddag moeten laten inslapen.

We hebben ze begraven in onze tuin.

Heb er een kaarsje bij gezet.

Nu ga ik weer, tot later, of misschien krijg ik ook wel een ban, het boeit me werkelijk niet meer. :angry:

Typevoutje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

JJ pfff

maar in je eentje vechten hoeft niet hoor. er zijn er hier zoveel die in 'hetzelfde' schuitje zitten. een luisterend oor is er altijd wel. vaak krijg je tips waar je wat mee kunt. MAAAAAARRRRRR die eerste NIET nemen dat kun alleen jij. en ik weet hoe moeilijk dat is, hoe dat duiveltje in je oor fluistert.

kom op, zet 'm op en laat die eerste staan. straks heb je niets meer door die drank ,want je wereldje wordt er wel heel erg klein van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

J.J. 6 dagen is heel knap meid maar je staat nog zo in het begin. Het zijn 6 dagen waar je heel trots op kunt zijn ook al voelt dat nu niet zo, menigeen doet het je echt niet na. Gooi het nu niet weg voor die paar slokken een een uurtje wat namaak plezier, je bedonderd jezelf. Het is vergift meis.En morgen heb je weer spijt en zit je met een kater, en die zijn veel zwaarder als toen je nog regelmatig dronk.

kom op je kan het laat je niet beinvloeden door die rottrek.

Koester je ego als je zou doen met iets breekbaars want dat is het nog. en hoe vaker je de mist in gaat, hoe moeilijker het is om de draad weer op te pakken. Kom op meis we gaan er voor. Pak m'n hand maar dan vechten we samen hé?:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja goed hé Igie, ik ben nu aan het leren om de baas te zijn want als ik het niet doe is zij het. Helemaal fout van mij dus moet het veranderen. maar ze is zo lief en luistert zo ontzettend goed, ik hoef nooit te schreeuwen of te mopperen alleen maar heel vriendelijk te vragen. Ik heb het zo getroffen met haar en wil ze nooit meer kwijt. Ga nog wel een vriendinnetje zoeken voor haar zodat ze wat meer kan spelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bolletje, ik ben er nog gewoon hoor! Als je me niet ingelogd ziet staan dan is dat omdat je na zoveel minuten, ik weet niet precies hoeveel, je niet meer in het rijtje staat. Dus Bol ik ben er nog hoor! Dat is ook zo iets waar ik me aan erger hier op het forum. Soms sta ik gewoon de hele dag ingelogd! Niemand die dat ziet. * actie van TACTIVE!! Want dat kun je als moderators gewoon aanpassen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

BTW, ik heb het boek in huis over baclofen van cardioloog Olivier Ameisen, het einde van mijn verslaving. Je kunt het ook inkijken op ice klik dan op inkijk exemplaar.. Dat ga ik deze week aan mijn HA geven. Ik zou graag willen dat hij het leest. Zelf heb ik het bijna uit.

Morgen heb ik een afspraak bij GGZ.

Kijken of ze iets kunnen doen.

Momenteel ben ik erg wiebelig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...