Spring naar bijdragen

Zondag 29-01-2012


Max72

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 266
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Tactive vind ik sowieso niet tactvol, kreeg een waarschuwing omdat ik een bepaald woord niet mocht gebruiken, maar jee we zijn geen kleine kinderen en af en toe een wword gebruiken omdat je je zo rot voelt, tactive moet dat begrijpen in mijn ogen, je zegt het niet voor niets. Ik ben niet iemand van schuttingstaal, maar soms gebruik je een woord of uit te leggen hoe je je voelt.laat ons dan die vrijheid, ik schhad er niemand mee volgens mij. Jezus christus mag dus wel.... Raar..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

poeh , JJ, wat een verhaal maar meer voor mij, wat een herkenbaar verhaal, ik moet het even een tijdje laten bezinken maar herken er wel veel dingen in die ik ook gedaan heb en zo.

ik ben nog thuis met m`n gezin maar heb ook die telefoon gesprekken gehad met de jellinek enz, en op het laatste moment weer afgeketst.

ik heb een paar jaar geleden hier veel op het forum gezeten en het toen opgegeven, omdat ik het op dat moment nog niet kon opbrengen en alleen maar boos was op mijzelf en de wereld.

ben nu pas dit weekend weer een beetje teruggekeerd op dit forum in een nieuwe poging met andere inzichten dan ik toen had.

mijn motto toen was je kunt minderen en zo, maar dat heeft voor mij niet goed uitgepakt, dus zal ik met vallen en opstaan gaan proberen geheel te stoppen, ik weet nu al dat ik wel een aantal keren van de wagen zal vallen, maar de serieuse poging gaat nu toch wel beginnen, moet wel want mijn gezondheid begint er ernstig onder te lijden onderhands, en mijn dochter is nog maar vijf en voor haar moet ik er nog wel hopelijk een lange tijd zijn.

groetjes JJ en bedankt voor je verhaal, zet mij in ieder gaval weer stevig aan het denken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: JJ
Tactive vind ik sowieso niet tactvol, kreeg een waarschuwing omdat ik een bepaald woord niet mocht gebruiken, maar jee we zijn geen kleine kinderen en af en toe een wword gebruiken omdat je je zo rot voelt, tactive moet dat begrijpen in mijn ogen, je zegt het niet voor niets. Ik ben niet iemand van schuttingstaal, maar soms gebruik je een woord of uit te leggen hoe je je voelt.laat ons dan die vrijheid, ik schhad er niemand mee volgens mij. Jezus christus mag dus wel.... Raar..quote>


JJ, helemaal mee eens!
Ik krijg vast een ban, maar zo sluiten ze mensen zoals Fleurtje en mij wel buiten.
Juist als je het hard nodig hebt.
Hebben ze geen hart ofzo???
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: bolletje
Wat bedoel je met wiebelig Made? En nog een x de vraag, of laat ik het anders stellen, drink je nog?quote>


Ja, Bolletje ik drink nog.
De ene dag heel weinig.
Maar de andere dag zomaar een fles wijn.
Nu ben ik dus wiebelig.
Daarom wil ik zo graag dat mijn HA het boek gaat lezen, zodat hij me dit middel kan voorschrijven.
Ik heb het wel in huis, maar via internet besteld.
Ik vind dat een beetje eng, ik moet een recept via mijn HA met begeleiding.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

goh, ik ben hier lang niet geweest maar hoor dat jullie nog steeds dezelfde aanvaringen hebben met tactive als ik destijds had.

niets nieuws onder de zon dus, neem het gewoon zoals het is, je kunt er toch niets aan veranderen want je bent gast op hun forum, en zij bepalen wat er gebeurt.

dat heb ik toen geleerd en leg me daar intussen volkomen bij neer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nou het viel niet mee, heb tijdens het eten m`n laatste wijn gedronken, tenminste zoals ik dat voor ogen heb, en ga vanaf morgen de andere aanpak proberen namelijk niet de minderen methode maar de stoppen methode.

bij deze is ie nu ingegaan ik heb niets meer in huis, dus cold turkey de komende dagen, zal wel een harde job worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Poeh Herman, zou het niet wat makkelijker voor je worden als je wat librium aan je arts zou vragen?

En denk je dat je deze dagen nog wel naar buiten gaat om b.v. boodschappen te doen? Of heb je iemand die je kan helpen daarbij?

Ja en hier raden ze altijd aan om veel b.v. thee of water te drinken, dat spoelt van binnen goed schoon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Madelief,

Gruw'lijk niet, die dipsomanie? 'k zit nu ook weer aan een sixpack (33cl, 5 vol.%) bier per dag. Soms ook wel eens acht. Je zei overigens dat als je zo doorgaat, je de vijftig niet zult halen. Wat is je leeftijd nu? 'k ben vijf-en-dertig, btw.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik ben van plan om de komende tijd heel lange dagen op het werk te maken en na thuiskomst te eten en naar bed te gaan zonder in huis te gaan zitten voor de tv of zo, op die manier kan ik een groot deel van mijn risico momenten uitsluiten denk ik.

meer medicijnen heb ik niet nodig, ik heb al van alles voor bloeddruk, suiker en cholesterol.

niet dat die medicijnen helpen of zo, want ik had vrijdag weer zo`n 24 uurs bloeddrukmeting, hij was op vrijdag heel goed met heel normale bijna te lage waarden, dus ik dacht dat gaat goed.

zaterdag ochtend ging het dus mis bij opstaan al heel hoog en dat groeide door tot na de middag naar waarden als 212 boven en 135 onder.

dat is met de zwaardere medicijnen die er zijn dus.

het zal mij niet verbazen dat ik morgen, nadat de dokter die waarden ziet, mij bij hem roept.

ik zal er dan geen doekjes om winden en hem vragen wat te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Herman durf jij het ook al aan om je bij ons weekpact aan te sluiten? Ik zou het heel fijn vinden maar misschien is het voor jou ook nog wat te vroeg of heb je er helemaal geen zin in.

Ja das inderdaad hoog zeg vooral ook die onderdruk. toch maar uitkijken want met een cold turkye komt er ook meer druk op de bloedvaten te staan. Is er iemand bij jou thuis of ben je alleen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Gunn
@Madelief,

Gruw'lijk niet, die dipsomanie? 'k zit nu ook weer aan een sixpack (33cl, 5 vol.%) bier per dag. Soms ook wel eens acht. Je zei overigens dat als je zo doorgaat, je de vijftig niet zult halen. Wat is je leeftijd nu? 'k ben vijf-en-dertig, btw.quote>


Gunn, wie ben ik om te zeggen, kiep alles door de gootsteen??
Het zou wel een heel goed idee zijn, toch?

Enne, ik ben 45. Maar zo zie ik er nog niet uit.
Wonderlijk na 10 jaar alcohol.
Maar ze schatten me altijd een jaar of 5 jonger.
Leuk, dat wel, maar mijn lijf is niet meer oke.
Er moet dus echt iets gebeuren.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Misschien ben ik wel te hard hoor, maar hebben we allemaal geen gecompliceerd leven anders waren we geen alci?¿

Het gaat om wilskracht, doorzetten en wat je nog van je leven wil maken. Misschien ben ik nu erg negatief.

Madelief het is geen aanval, van je katje snap ik is een hele harde dobber, ik heb van de week zelf ook het een en ander te verduren gekregen, maar niets is een reden om te blijven drinken. Maak je nu al een hele poos hier mee op het forum, maar adb blijven is voor jou minderen, als er specifiek naar gevraagd wod blijf je onduidelijk, zeg dan gewoon wat je drinkt en hoeveel en wat je streven is.

Ooit ben je begonnen met de kookwekker methode, ook dat draadje word steeds naar boven gehaald voor de nieuwelingen, ik snap niet zo goed wat je nu wil bereiken en hoe. Misschien kun je daar iets duidelijker in zijn. En medicijnen op internet gaan bestellen MEIS doe het niet aub.

Je huisarts is misschien aan vervanging toe omdat hij je al librium voorschrijft omdat je daar nog bij drinkt. ik hoop dat je morgen bij de ggz iemand vind die je wel serieus neemt en je gaat helpen met echt stoppen want dit word op deze manier een 40 jaren plan.

Dit doe ik niet om je af te kraken maar om je ogen te openen.

Liefs ,

Beks

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bolletje bedankt voor je aanbod maar deze week moet ik even zelf door, wil wel s`avonds hier vertellen hoe het is, ik heb m`n vrouw hier in huis die alles regelt en doet, dus dat komt wel goed,die houdt ook wel in de gaten of het met de gezondheid binnen de perken blijft, mijn vrouw is ironisch genoeg strikt anti alcohol dus dat komt goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beks,

Ik ben het met je eens.

Er MOET iets veranderen, anders gaat het niet goed.

Ik voel het zeker niet als een aanval, meer als bezorgdheid.:present:

Morgen zal ik er weer zijn en vertellen wat GGZ voor me kan betekenen, en ik ga het boek geven aan mijn HA.

Hopelijk wil hij me hierbij helpen.

Ik zie het anders erg somber in.

Naar een kliniek ga ik NOOIT meer, dat was een nachtmerrie. Niet vanwege het niet drinken, maar omdat ik niet tegen veel mensen om me heen kan.

Ik mocht niet naar mijn kamer, en ik trok me steeds meer terug.

Met een grote muur om me heen.

Ik kwam er slechter uit dan ik erin ging.

Het was een sjieke privekliniek.

Nou voor mij nooit weer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan kun je beter naar de reguliere detox Madelief, ik kon en mocht naar mijn kamer als ik dat wilde. En zie hoe ik eruit gekomen ben.

Fijn dat je inziet dat het geen aanval is maar uit bezorgdheid, doe er iets aan, stel niet uit maar ga ervoor. Jeetje meis je leven is zoveel waard.

Als je wil weten waar ik ben geweest zeg het dan maar dan laat ik het je weten is een kwestie van een dag of 10 dan heb je een opstapje de rest zul je altijd zelf moeten blijven doen, maar wel met behulp van...

:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beks,

Niemand in mijn omgeving weet dat ik een alco ben.

Ik wil het thuis proberen.

Dat gaat soms heel goed, soms heb ik een terugval.

Ik weet niet eens wat en waar hier een detox is.

Maar ik richt me nu op aankomende week.

Zoals ik al zei, mijn HA en GGZ.

Ik ga absoluut niet mijn huis uit.

Ja voor een boodschap of naar vrienden en familie.

Verder ben ik druk bezig met iets voor mezelf op te zetten, dus ik lig niet laveloos op de bank ofzo.

Het helpt om iets voor mezelf op te zetten.

Ik wil graag onafhankelijk zijn.

Liefs, Madelief

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...