Spring naar bijdragen

Dinsdag 7 februari 2012


will

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal,

Jaap zonder werk? Is best wel eens lekker hoor een tijdje thuis frummelen.

Madelief is ook goed bezig, ben blij om dat te horen. Ik hoor zoveel goede dingen over

baclofen dat mijn begeleider het ook voor mij gaat regelen mocht ik het nodig hebben.

Nancy had een lekker recept voor spruitjes op het forum gezet dus die moet ik nog even

opzoeken want was er allemaal een beetje te snel doorheen gefietst (zonder tyribs).

Ya in spanning voor de citotoets van zoon vandaag. Ben blij dat we dat in mijn tijd nog niet hadden.

Sha zit weer te veel achter de computer sinds ze vakantie heeft. Zie dat blauwe hoedje van je wel steeds op iedere bladzijde voorkomen. Lekkere luiwammes:heart:

Nou tot zover dan. Begin eerst maar zo eens gisteren te gaan lezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 290
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Het gaat goed hier, loop de hele dag te zingen!

Ik weet niet waarom, maar ik zag dat ik bijna twee

maanden geleden gestopt was met roken en oxa en opeens

was die knop om: dan moet het met alc toch ook lukken!

Ik hóéf niet meer, dat is de gedachte die ik de hele tijd

in mijn hoofd heb i.p.v. ik mag/kan niet meer.

De opluchting is zó groot, niet te beschrijven!

Maar goed, ik ga dag voor dag verder, besef ook wel

dat ik er gerust nog niet ben, maar na meerdere pogingen voelt het

nu ánders, ik heb er nu vertrouwen in!

Tjee, en dat allemaal door dit forum!:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Das goed te horen Nacy!

Bij mij duurde het ook ff om die knop om te zetten en kijk nu!!

Dacht steeds wel...ach sta nu een week droog....zie je wel dat ik het kan en ging ik weer overstag!

Ik neem het ook van dag tot dag....elke dag is er eentje!

Goed bezig Nancy!!

Ik mis Fleur en Borretje!!:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Bolletje: ja dat is wel zo, maar er straalt zoveel kracht

van dit forum uit, dat voel ik echt zo.

Ik ben altijd heel eenzaam geweest met mijn alc. misbruik,

mijn schuldgevoelens etc. en dat hielp niet echt!

En nu , hier in dit warme bad terecht gekomen, voel ik van alles

van me af glijden en voel ik eindelijk de kracht die ik nodig

heb om definitief te stoppen!

Dus ja, ik ben dankbaar, voor alles wat ik hier leer

en lees . En denk echt dat het me nu gaat lukken dankzij

jullie medefrummers!!:present::heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En Aicha! thanks!:present:

Het moest wel alle drie, ik was er bijzonder slecht aan toe,

was ook erg bang dat ik niet lang meer zou leven ...

En nu hoop ik dat m'n lichaam zich weer herstelt...

Wat kan een mens zichzelf toch aandoen en waarom in vredesnaam...

Ik zal altijd een verslaafde blijven en zal mezelf dus

goed in de gaten moeten houden, maar ik ga ervoor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen allemaal!

Will ik denk dat deze terugval geen consequenties heeft voor je verdere stoppen met drinken. Gewoon weer fris er tegenaan gaan!

Hoe ziet mijn dag er uit?

Straks om 12 uur naar school om leestoetsen (Drie Minuten Toets) af te nemen bij mijn kinderen, ook CITO, maar dan groep 4. Even een gesprekje met de directeur plegen over hoe het gaat. Neeeeee! Hij weet niks van mijn probleem! Ik ben herstellende van een zware longontsteking, dus reïntegreer op dit moment. Tja en dan zal het al wel weer 3 uur zijn. Thuis is de was weer eens aan de beurt, heel burgerlijk dus allemaal...

En natuurlijk sluit ik me aan bij de DAGPACT!

Fijne dag!

Groetjes Sas

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tante Bol aan een bril toe? Nou ik ook hoognodig loop nu steeds met twee brillen te rommelen dus zal ook wel een varifocusbril worden.

Nancy ik vind het echt heel knap van je en ik ben me er ook heel erg van bewust dat ik niet '

meer hoef te drinken en voel mezelf ook iedere dag weer wat aansterken. Daar ben ik ook zo blij mee:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja het gaat echt goed dit keer. Loop zo door de supermarkt zonder aan drank te denken.

Ook al een paar keer koffie gedronken waar om mij heen best veel drank gebruikt werd.

Maar totaal geen behoefte. Vorige week vond ik nog veel lege bierflessen in de kelder.

Bah wat een stank werd er bijna misselijk van.

Maar ik weet dat het duiveltje wel weer een keer om de hoek komt kijken dus ik blijf goed

oppassen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aicha, hoi! Dank je wel. Ben er nog niet zo lang, maar lang genoeg om iedere dag even kracht te putten uit al jullie lieve woorden.

Ooooh, ik heb nog 5 zakken vol wijnflessen weg te werken, 1 zak staat in de keuken en iedere keer als ik er naar kijk walg ik ervan dat ik me zo heb laten gaan en put daar weer kracht uit om niet te drinken. Kwam in mijn waskamer een verstopte zak tegen, die heb ik wel naar de glasbak gebracht.

Nu moet ik gaan opschieten hoor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry ik reageer wat laat maar kreeg een telefoontje

van m'n jongste zoon. Diep in de put, staat ergens in Amsterdam nu,

sollicitatiegesprek wéér mislukt. He, ik heb zó met hem te doen,

ben zo bang dat hij depressief wordt.

Het zit ook niet mee, met die crisis en zo, zelfs voor jongeren...

Ik ga maar weer even neuzen op internet voor hem,

en dan hoop ik dat ik hem straks weer wat vrolijker krijg.

Hij klonk nu zo verdrietiggg.....over triggers gesproken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nanc ikzelf heb heel erg gelet op de grootte van de glazen zodat ik voldoende kijkoppervlakte heb. nu is er een aanbieding geweest bij H. Anders dat je brillen voor de helft van de prijs krijgt, ik weet niet meer of dat nu nog geld.

Ik heb ook F. foka glazen. Dat kost normaal zo'n e500,- Kraswerend en mee kleurend. nu heb ik ze voor de helft. Als je mazzel hebt wordt de rest door de verzekering vergoed, die mazzel heb ik niet.:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen, ik heb lekker lang geslapen, want heb vandaag een vrije dag! Gisteravond toen ik in bed lag belde nog een collega/vriend van me, die zat nog op kantoor te drinken en vroeg of ik ook nog kwam. Hij was duidelijk erg dronken. Zonder moeite heb ik hem afgewimpeld (ook door de kou, had écht geen zin meer om eruit te gaan). Zag dat hij om half 2 ook nog een keer gebeld had... Nu bedenk ik me ineens dat het zelfs op kantoor/flex werkplek moeilijk gaat worden. Daar zijn elke avond wel borrels en dingen... volgens mij is de helft daar zwaar alcoholist... Argh!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen lieve luitjes,

Ooooh, wat ontzettend leuk alle felicitaties!

Dank jullie wel!

Ik ben niet thuis, maar logeer bij mijn dochter.

Zij is vandaag ook jarig.

Ja, ik kan er nu zomaar op uit als ik dat wil.

Luxe hoor.

Ik meld me weer als ik thuis ben.

Sterkte voor allen die dat nodig hebben!!!!!

:present: van Primula

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Dwab, goed van je dat je nee hebt gezegd. Als je er eenmaal op gaat letten, dan is het inderdaad zo dat er rondom het werk veel gedronken wordt en de normaalste zaak van de wereld is om even te borrelen. Kan me voorstellen dat het dan lastig is. Maar ik denk dat als mensen eenmaal van je gewend zijn dat je geen alcohol drinkt, die druk ook wel afneemt.

Maar ja, in heel veel situaties is alcohol drinken 'de norm' en moet je gaan uitleggen waarom je dan niet drinkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo m'n nieuwe bril gehaald. Mensen ik zie weer wat ik schrijf zeg. Heerlijk. Geen vermoeide ogen meer. Wat hebben we het toch goed hé? Realiseerde me net nog toen ik bij Hans stond, ik kan zo maar een bril halen. Mensen in arme landen moeten het zonder doen.

Bij Hans weer een nieuwe aanbieding dus wie een bril nodig heeft en aanvullend plus verzekerd is krijgt het allemaal vergoed. Je hoeft niets te doen, zegt het tegen Hans en die zorgt voor de rest. Service hé?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He GewoonErik, ja ik ken het ook maar al te goed. Op al mijn werkplekken tot nu toe werd behoorlijk gezopen. Soms zelfs al bij de lunch en sowieso werd er om 5 uur steevast een glas in je handen gedrukt... Het lijkt me echt lastig om daarop steeds nee te blijven zeggen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...