Spring naar bijdragen

9 februari


Madelief

Aanbevolen berichten

Goedemorgen Frummers,

ik heb nog niet bijgelezen, ga ik zo doen,

gisteravond dus met alcoholvrij bier en sigaretten doorgebracht, vandaag voelt het alsof ik een kater heb, mijn lichaam laat duidelijk merken dat het dat gif heel niet fijn vindt, voel me brak, bah...

en dan te bedenken, dat ik gisteravond, eigenlijk ''stiekem'' min of meer al besloten had om vrijdagavond te gaan drinken, want......... oh ik had al de goede redenen!

nu net meteen een hele refu geslikt, dus dat ''feestje'' morgen gaat niet door, wat is dat toch in me, dat ik in tijden van boosheid/onmacht en verdriet toch weer naar dat gif wil grijpen, waarom ga ik niet een eindje lopen, of weet ik veel, hoe doen anderen dat?

:huh:

ach die nemen misschien ook een borrel, en voor hen helpt dat wellicht, ik wil mezelf weer herpakken, want ik voel dat het weer fout gaat, en eigenlijk een mazzeltje dat ik me nu zo brak voel na gister, want anders had ik die refu niet geslikt vanochtend.

Maar is dit het nu? Werken en in bed liggen? Ik wil uit deze negatieve spiraal want hier kom ik niet verder mee, ik was blij met wat Smikkie gister schreef, dat gaf me hoop, dank daarvoor Smik,en ik probeer zo ontzettend mijn best te doen om positief te blijven, en soms heb ik gewoon iets van AARGH... iedereen loopt maar over me heen, solt met me, ik voel me alleen, jank jank,zelfmedelijden, en daar kom ik geen stap verder mee, dank dat ik ff kan spuien hier, ga nu ff koffie en ontbijt maken, tot zo, dan ga ik bijlezen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 432
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hanna,

Je bent geen paria.

Ik wilde het niet zeggen maar ik blijk dus niet de enige te zijn.

Het gaat over een kat van bijna 23 jaar.

Ik zie er zelfs een soort elegieën over op de draad...

Natuurlijk even heel triest voor zijn baasje maar laten we normaal blijven doen.

Harry

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wiil, ik begrijp je verdriet.

Laat dat absoluut duidelijk zijn.

Ik ken dat verdriet en dat doet erg veel pijn.

Ook je manier van afscheid. Cremeren een urn, alles respecteer ik.

Anna haar Labrador hebben we boven zee laten uitstrooien.

Ieder doet dat op zijn manier.

Will , ik vind je een toffe peer, dat staat er volstrekt los van.

Maar Will, het leven gaat door. Je houdt het zo gaande.

Ieder bericht van jou geeft een stortvloed aan emoties- tranen

hartjes en bloemen.

Dat stemmige muziekje en stilstaan is mooi.

Will, het leven gaat weer door en er kunnen nog veel drama's komen.

Dan moet je sterk staan.

Dat is wat ik bedoel.

Niet je persoonlijk verdriet. Daar ben ik echt mee begaan.

Kop op Will. En een groet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

daar ben ik het dus niet mee eens.

en het zinnetje laten we normaal

blijven doen, wat is normaal?

wat is de standaard?

sommige zien dieren als hulpmiddel

voor anderen is het hun hele wereld

mijn oma had een kanariepietje, die

heel oud is geworden.

toen die stierf, stierf zij van verdriet.

niet te snel oordelen over iemand zijn

verdriet of het verwerken daarvan

wordt toineneman wat onrustig van

even goede vrienden hoor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helaas en Hannah en andere

Waar het omgaat is respect hoe mensen met dingen omgaan, zo wil de eene een kerstboom met kluit en die weer het volgend jaar opnieuw gebruiken en andere gewoon een die afgezaagd is en daarna weggooien.

Laat iedereen in zijn/haar waarde daarin. Ook zijn er mensen die hun dieren in de kliko levend gooien omdat ze er toh nix aan vinden, niet dat ik dat tegen jullie zeg hoor, maar veel mensen denken als jullie, nix mis mee trouwens hoor. Maar Basma was voor Will speciaal en trok hem door moeilijke tijden, laat hem dat doen en hem daarnaast ondersteunen met het stoppen met drinken , maar niet datgene wat hij nodig vindt als een TE overdreven iets af te spiegelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Harry,

dat vind ik zeer netjes verwoord,

delen kan maar het moet inderdaad

geen elegie worden.

Will,

doe je best pak jezelf bijeen en

zwelg niet in je verdriet.

Je kan het ook erger maken dan

het is.

Er komen wellicht nog pijnlijke zaken

op je pad, net zoals bij iedereen.

Ook dan is het fijn als je jezelf staande

kan houden en niet zo ontzettend blijft

hangen in je verdriet.

Ook ik heb afscheid moeten nemen van

een aantal zaken en personen die mij zeer

dierbaar waren.

Toch pak ik mezelf bijeen en probeer vooruit

te kijken en niet te zwelgen in mijn verdriet.

Verdriet mag, is goed, maar erin zwelgen

is echt geen goede manier.

Het moet geen klaagzang worden,

daar heb je alleen jezelf mee.

Kom op Will, ik lees je als een lieve en integere

man maar zo nu en dan zou het fijn zijn als je

jezelf even bij je nekval pakt.

:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja Will,

Zo heb ik een feestje en ga dat op mijn manier uitbundig vieren!

Net koffie en appelgebak op met mijn kersverse man.

Hij bracht voor mij de lente mee in een vorm van een bos bloemen.

vanmiddag ga ik naar de sauna, misschien laat ik me daar wel

masseren of een ander arrangement. Gewoon om mezelf te verwennen.

Vind dat ik het verdiend heb.

Vanavond aan de Rivella dat is voor mij de favoriete drank afgelopen jaar!

Ik bedoel maar; ook ik heb veel verdriet gehad o.a. ook de dood van

huisdieren.

Maar nu dan toch feest! ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Will jij voelt zelf het beste aan wanneer het rouwproces voorbij is.

Wel weet ik dat, toen ik nog dronk, en er gebeurde iets ergs, het dubbel zo hard aan voelde,

ik kon het erg dramatiseren. Dat is nu niet meer. Ik heb mijn vriend verloren en kon het op een juiste manier verwerken. Dit had zeker niet gelukt als ik nog gedronken zou hebben.

Maar de een is gewoon veel gauwer emotioneler dan de ander.;)

Zo ik kom net terug van de buren en ga vandaag lekker koken voor ze. Kip Madras, en ijs na.

Ben ook uitgenodigd om mee te eten.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik lees al jullie berichten, maar ik vind het moeilijk om te reageren, omdat ik jullie nog niet zo goed ken. Toch maar een poging:

Gaby: Is het niet raar dat je een kater hebt, terwijl je alleen alcoholvrij bier heb gedronken? En wat je zegt: is dit het nu, werken en in bed liggen... heb je geen andere interesses, dingen die je graag doet? Waar kun je je helemaal in verliezen? Weet niet wat je fysieke gesteldheid is, maar ik heb de laatste dagen veel geschaatst en merk dat ik daar een ontzettende boost van krijg. Lekker buiten, in die prachtige natuur, de weidsheid van het landschap, opgewekte mensen om me heen, schreeuwende kinderen, ik werd er heel vrolijk van :)

Will: Ik heb nog niet op je gereageerd, maar wil je sterkte wensen met het verlies. Mens of dier, iedereen verwerkt op een andere manier.

En over mezelf...

Gisteren moeilijk gehad in het restaurant. Klant ging aan de rode wijn, mmm heerlijk leek me dat! Toch gekozen voor verse jus en dat was óók ontzettend lekker!! En ik merkte dat ik hoe dan ook tijdens het gesprek op gang kwam. Dat dit dus niet komt door de drank, maar gewoon door de wisselwerking tussen twee mensen. Het heeft me goed gedaan om weer niet te drinken. Morgenavond weer een moeilijk moment: een vriend van me opent een nieuw kantoor en er is een borrel... tja, dat woord borrel zegt al alles, maar ik ga het gewoon doen zonder. Ik kan het wel. Ik voel wel veel sterkte en vertrouwen in mezelf gelukkig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Dwab, ik heb natuurlijk geen echte kater, maar ik voel me brak, en dat komt ws van het roken? de laatste tijd rook ik af en toe weer, en mijn lichaam vindt dat dus niks, en dat AV bier drinken deed ik echt niet omdat ik het lekker vindt, ik vindt het moeilijk momenteel, en ik weet niet hoe ermee om te gaan op dit moment, en dus grijp ik terug naar mijn oude gewoonten, en AV bier is veilig, maar het is een schijnveiligheid, zoiets , snap je :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het praten over 'de omstandigheden'

(geen huis, geen werk, geen inkomen bv)

leidt me af

en zet me in een slachtofferrol

van daaruit is het nóg lastiger

vertrouwen en kracht in mezelf te vinden.

dit schreef Jopie vanochtend, en daar kan ik mezelf wel wat in vinden, als je het bv bijbels bekijkt, dan zie je vaak het doel pas achteraf, (het totale plaatje) dus in een slachtofferrol zitten is niet handig, wellicht kom je er veel beter uit, alleen kan je dat nu (nog) niet zien, en zalig zijn zij die vertrouwen hebben, en alles nemen zoals het is, want het is ,zoals het is, misschien is dat mijn leerschool nu?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He Gaby, ja dat snap ik wel, het líjkt dan tenminste nog alsof je bier drinkt, maar eigenlijk kom je er op deze manier niet helemaal los van... zoiets? Roken lijkt me nog lastiger om mee te stoppen, als ik dat zo bekijk bij mijn vrienden, ben zelf blij dat ik er nooit aan ben begonnen... snap wel dat als je met het één moeite hebt, je sneller het andere weer gaat doen. Je kan maar op een beperkt aantal gebieden je zelfcontrole behouden, tenminste zo voelt het voor mij. Nu ik even niet meer drink merk ik dat ik mezelf ga belonen met lekker eten... Het liefst zou ik de hele dag snoepen! Maarja, dan heb ik er straks weer een ander probleem bij... Pfff, ik snap je wel hoor, het is moeilijk om jezelf in te moeten houden. Het beste is als je het verlangen niet meer hebt, dat je echt kunt loslaten, maar zo ver ben ik helaas nog niet...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het beste is als je het echt kunt loslaten, dat ben ik met je eens Dwab, toch heb ik in AA en hier geleerd dat een terugval zelfs na jaren nog kan gebeuren, dus wanneer ben je ''echt'' los? ik denk dat ik i.i.g altijd waakzaam moet zijn, mijn valkuil ligt in me niet happy voelen, en daar dan iets voor zoeken, maar in het verleden moet ik zelfs bekennen dat ik soms zelfs ruzie o.i.d veroorzaakte, zodat ik zielig genoeg was om te mogen drinken :$

wat dat betreft ben ik al een stuk verder:D,

maar toch blijft als er onmacht o.i.d is de eerste gedacht ''drank'', en als ik nu tussen 2 shiften door een alcoholvrij biertje neem met een peuk, dan weet ik dat ik gevaarlijk bezig ben voor mezelf,

maar het is soms zo verdraaide moeilijk :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...