Spring naar bijdragen

Zaterdag 11 februari 2012

Gast Fibo

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 383
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hoi Lytse,

Het gaat aardig met je al voel ik me net vandaag wat ziekjes.

Maar van de alcohol blijf ik nog steeds af.

Ook net als Borretje druk met andere zaken. Er zit allemaal wel wat schot in, maar vereist psychisch soms even teveel van me.

Over 11 dagen rechtzitting en ik hoop dat het daarna wat beter wordt, maar op dit moment erg slopend en spannend.

Ik las dat jij op en af gaat met je gezondheid, maar gelukkigh blijf je positief en kan je even toe nog naar buiten voor nordic walking.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja inderdaad Suiker. Het blijft op en neer gaan, maar het is een chronische aandoening, dus ik weet niet beter. Soms verbetert het als ik loop en soms het tegendeel, maar in ieder geval is het lopen belangrijk voor mijn conditie en het is prettig wat te doen.

Ik meld het hier eigenlijk alleen als ik me een aantal dagen heel slecht voel, want dat is een trigger om te gaan drinken. Ook als ik er vreselijk de pest in heb, dat ik niet iets leuks kan doen, zoals gisterenmiddag voorlezen aan mijn pleegkleinkinderen.

Mijn instelling is dat het morgen misschien wel beter gaat en ik denk niet meer aan de rotdag van gisteren.

Die rechtszitting: ik kan me voorstellen dat je daar erg tegenaan hangt. Het zal zeker in je voordeel spreken dat je nu al zo'n tijd droog staat. Houd moed hoor!

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag medefrummers!

Heb een drukke week achter de rug, wel af en toe meegelezen - maar niet alles.

Jan, het spijt me voor je dat er voor je vriend geen behandeling meer mogelijk is.

In mijn omgeving heb ik er twee waarvan er eentje ook 'opgegeven' is en de ander vol goede moed aan de chemo gaat maar zij heeft ook longkanker welke niet operabel is.

Vreselijk. Wat heeft die chemo dan nog voor zin denk ik dan. Het kan helpen tegen de k. in de lymfeklieren maar ik denk, meid - pak wat je nog pakken kan. Nu word je erg ziek van die troep en heb je helemaal geen kwaliteit van leven meer.

Het spijt me om te zeggen maar ik heb het van de week niet echt goed gedaan en ik vergeleek de katers die ik er van heb gehad (3x nota bene:angry:) met net zo ziek zijn als van een chemokuur. Dus dat ga ik van mijn leven niet doen.

En ja, Haddock, het was lekker - alleen de volgende dag niet.

Heb Madelief natuurlijk ook gelezen. Lieverd, nog even het weekend door en dan is het zover. Ik wens je echt alle sterkte toe de komende weken. Ik hoop dat het lieve mensen zijn die je daar in de detox gaan begeleiden en ik hoop echt dat je er als herboren vandaan komt.:present:

Gisteren ging ik even wat kattenvoer halen in de supermarkt - geen drank gekocht - dat mocht niet van mezelf. Daar stond een oudere man met een mandje met alleen halve liters erin. Hij zag er erg ziek uit. Ik vond het verschrikkelijk voor hem.

Rosa, ook ik hem me postings een keer dusdanig aangetrokken dat ik een fles heb opengetrokken. Zo boos werd ik ervan. Wij alcies zijn overgevoelig, zeker als het over ons drinken gaat. Het geeft ook stof tot nadenken want waarom trek je je dat zo aan?

En die ouwe is zelf ook niet altijd alcoholvrij, dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fibo, mooi stuk heb je vanochtend geschreven

en net ook weer. Dank je wel.

Roas, mss 'vergeten' sommige niet drinkers wel es hoeveel moeite

ze zelf hebben gehad om niet meer te drinken.

Nieuwelingen of terugkomers of wie dan ook;

het gaat er niet om hoe vaak iemand terugvalt, als

je maar wel blijft komen. Bij de meesten valt uiteindelijk

het kwartje. Ik heb 24 jaar gedronken en al die tijd

geweten en gevoeld dat ik niet normaal dronk.

En hoe vaak ik niet tegen mezelf heb gezegd dat ik

minder moest drinken, ontelbare malen.

Blijf komen, schrijf hoe je je voelt, wat je denkt, wat je doet,

maakt niet uit. Je bent hier niet voor niets gekomen en het

forum kan veel hulp bieden. Uiteindelijk koet je het zelf doen

maar het was een zeer troostende gedachte voor mij te weten

dat ik niet alleen was.

Ik heb lekker in de tuin gewerkt. Troepzooi opgeruimd,

dikke fik gemaakt, de buren lekker in de rook gezet:o

heerlijk. Ben kapot maar voldaan. Ik 'mocht' van mezlef

ff een daggie buiten na alle binnenwerk. Morgen weer op

mn poef en verslag schrijven.

Fijne avond allen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: jeannet
Goedemiddag medefrummers!

Rosa, ook ik hem me postings een keer dusdanig aangetrokken dat ik een fles heb opengetrokken. Zo boos werd ik ervan. Wij alcies zijn overgevoelig, zeker als het over ons drinken gaat. Het geeft ook stof tot nadenken want waarom trek je je dat zo aan?
En die ouwe is zelf ook niet altijd alcoholvrij, dus.

BB says: Hihi, das wel waar. Dat tie niet altijd droog staat. Mss bedoelde Had het ook wel
helemaal niet lelijk maar ja...ik kan niet voor hem denken dus geen idee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bambam quote: >>Blijf komen, schrijf hoe je je voelt, wat je denkt, wat je doet,

maakt niet uit. Je bent hier niet voor niets gekomen en het

forum kan veel hulp bieden. Uiteindelijk koet je het zelf doen

maar het was een zeer troostende gedachte voor mij te weten

dat ik niet alleen was. <<

En zo is het! Dat doe ik ook. Het punt is inderdaad dat ikzelf donders goed weet dat ik het niet moeten nemen en ook waarom niet. Het is fout, fout, fout.

Jarenlang gescholden tegen mezelf, me een waardeloze trut gevoeld.

Spijt, schuldgevoelens, schaamte.

En ook al valt de wil soms weg, ik blijf er toch mee bezig.

ADB zijn is de alcohol de baas zijn. Nou, dat ben ik dus niet.

Want ik kan na een paar glazen niet stoppen, ergens gaat er dan iets mis.

Er is al veel veranderd inmiddels, gisteravond uit geweest en bij thuiskomst een sinas ingeschonken - daarna naar bed.

Kleine stap met grote gevolgen want vandaag wel helemaal ok!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Borretje ....... Morgen zessss weken. Ik zeg het met bloemen, krijgen

we ook geen problemen haha!

1:present: :present: :present: :present: :present: :present: :present:

2:present: :present: :present: :present: :present: :present: :present:

3:present: :present: :present: :present: :present: :present: :present:

4:present: :present: :present: :present: :present: :present: :present:

5:present: :present: :present: :present: :present: :present: :present:

6:present: :present: :present: :present: :present: :present::D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met veel veranderd bedoel ik dat ik regelmatig thee zet of fris neem wanneer ik voorheen wel alc. nam.

En dan zeg ik altijd tegen mezelf in de spiegel "Goed zo"!"

En, ondanks mijn misstappen, ik krijg wel complimenten van mensen dat ik er zo goed uitzie:huh: Terwijl ik me dan slecht voel jongens, oooh. Tenminste, van de week. Maar dat zeg ik niet natuurlijk, ik bedank ze vriendelijk voor het compliment.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi Jeannet.

Ik heb mezelf ook jaren op mn kop gegeven.

Waarom drink ik nou zoveel, een beetje minder kan ook wel,

je bent een slappe trut, je hebt geen ruggengraat etcetcetc.

Ik wits niet dat het een ziekte is, een allergie. Ik kan niet eentje

nemen want dan begin ik pas. Ik ben anders dan andere mensen die wel een keer wat drinken. Ik ben geobserveerd door drank.

"komt die ober wel snel genoeg terug, wat drinken die anderen langzaam, is er wel genoeg in huis, zal ik nog snel even naar de cafetaria voor wat beugels, jee, mn glas is alweer leeg, waar blijft die ober' und so weiter.

En idd, we weten allemaal wel dat drinken niet gaat helpen. De roes is voor het moment even fijn maar ja, de volgende dag he.........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo het lek is er niet meer, tenminste ik heb het water omgeleid zeg maar. Er stroomt iedere sec. een druppie uit maar als dat op de vloer loopt worden het toch wel erug veel druppeltjes. Nu ik het omgeleid heb, druppelt het in een bak en als ik die één x per dag leeg dan denk ik dat dat wel voldoende is. mensen ik ben weer zo blij als een kind omdat het weer verholpen is.:)

Sorrie dat ik even tussendoor gebanjerd heb maar ik was zo enthousiast.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...