Spring naar bijdragen

Maandag 13 Februari


MarQ

Aanbevolen berichten

Moggeuh alle Frietseltjes in een land dat door dooi belaagd wordt.

Ach Hannah das een tijd die voorbij gaat, maar blijft waarschijnlijk voor een moeder hart erg hard ;) komt echt wel goei. Zo heb ik het een keer gehad dat de binnenstad wist dat het uit was met me vriendin, ach horeca klein wereldje, zelfs in grote stad ;). Maar was me Moes langs gekomen en ik bracht haar naar de trein toe, maar eerst nog wat drinken. Nou moet je weten mijn Moes niet groot, gewoon klein wijffie en ik wat lengte ...wat langer zeg maar. Maar liep dus met haar op en legde een arm om haar heen en babbelend naar station. Nou dagenlater was het verhaal dat ik nieuw vriendinnetje zou hebben, maar wel ietsjes ouder dan ikzelf :-) Ik snapte eerst nie wat ze bedoelde en over wie ze het hadden........tot het lampie ging branden , toen ik dat mijn Moes vertelde zij helemaal trots, en ikke ook op haar hoor, nadat ik het huis uit was pas eigenlijk ;)

Dus komt goei hoor

Made heel veel sterkte, je moet het maar zien als soort jongerenhotel, verplicht corve enzo en bed niet zo lekker als thuis, maar je leert er wel van ;) . Nou hoop dat je vandaag kan en niet langer hoeft te wachten.

Tante Boll iets gebeurd met je mond ???

Ja dat je er niet op gevallen bent , maar....???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 468
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hahahaha die Draak toch. Ja ik kan me voorstelen dat je moes trots geweest is. Zou ik ook geweest zijn als ik een zoon zou hebben.:)

Nee ik heb vorige week toch een tand laten trekken? That's all.

Het zal voor je dieren wel fijn zijn nu het niet meer zo koud is hé? Heb je het wel goed warm kunnen houden in je hutje op de hei?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen, hier dizzy wakker en weer die smaak in de mond, zucht of zo. Maanden niet gehad.

Was gisteren een gevecht met IQ op 0 en me willen laten leiden door het moment. Bah.

Dhen schreef het ook nog gisteren, blijft gevaarlijk die verslaving.

Ik schik ervan, dit is de derde keer dat ik dat meemaak.

Weet wel dat alle keren emoties, onzekerheid, eenzaamheid en onvoldoende kracht in mij spelen.

Ook postings van 16 maart gekeken waarin Bolletje schrijft, je klinkt sterk jan, en toen moest dag 1

nog beginnen. Weet niet waarom ik terugkeek, maar zag wel de enorme sterke momenten na 16 maart.

Dus maar weer veel water, etc. Afleiding ook. En hier schrijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

PLEASE kunnen ze die maandag niet voorgoed afschaffen?

Tis gewoon NIET mijn dag en hij is pas net begonnen!

Ik ben er klaar mee,klaar met die manke poot,

moet niet zeuren....er zijn veel ergere dingen maar wordt echt gek op die bank!

Heb al een aantal boeken gelezen maar daar heb ik nu ook even geen zin meer in!

Ik mis de contacten om me heen,de hele dag niemand zien is vreselijk! ;(

Naar buiten kon ik niet op die krukken,

auto rijden gaat natuurlijk niet. pppffffff.

M,n FB maakt overuren,slaat bijna op tilt haha!

Zo dat is er even uit!

:heart: Madelief wat ben je sterk!

Hoop dat ze je vandaag kunnen helpen!

Marc....top dat je niet hebt toegegeven!

@ Hannah:haha herkenbaar....ik kreeg van de week een sms van mijn zoon: Maaammm....ik wil een meisje mee naar huis nemen....en ik vind haar echt heeeel erg leuk!

Wil je wel normaal doen Pplease! :huh:

Nou jaaaaaa zeg :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Janneman ik denk dat iedereen die momenten kent. De trek in drank is dan sterk.

Wat ik van mezelf weet is dat ik nog steeds groeiende ben en die trekmomenten hoe langer hoe beter op kan vangen. En in mijn geval komt dat doordat ik zekerder van mezelf ben geworden. Het gevoel dat ik de drank nodig heb om te vluchten, minder is geworden.

Soms is er bij mij geen echte aanleiding om te gaan drinken, het is gewoon de behoefte om even (weg) te willen zijn.

Maar het geeft ook aan dat ik in het dagenlijks leven nog altijd bezig ben om die rem erop te houden. De behoefte om te drinken, constant die trek te onderdrukken, en dat kost energie. En dan is het in het begin zeker wel eens geweest dat je je de brui eraan wilt geven ook al was ik me niet altijd bewust van die onderdrukte behoefte, hij was en is er nog steeds.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ah Bolll nou gelukkig maar, schrok al zag je al met de schaatsen plat gaan ofzo.

Jah de dieren zoals de fretten zitten wel binnen maar kunnen eigenlijk beter tegen de kou dan tegen warmte. Dus in de luwte kunnen ze wel -10 hebben. Met de honden is het duidelijk de sint maakt het nix uit, maar de dog is veel kouwelijker. Ook zie je dat bij hun pup's terug wie de haarstruktuur van wie heeft, UMF en Lutt lijken op mama en liggen net zo makkelijk met -15 en sneeuwstormen buiten, maar DinDin en Poet meer weg van de dog en dus kouwelijker, maar geen jasje nodig hoor ;). Ja lekker in de woonkamer vloerverwarming en keuken enzo met de houtkachel redelijk warm gehouden, wel waterleidingen bevroren gehad, maar is nu opgelost hoop ik. wel voor als het nodig is nog CV in de slaapkamers enzo, behalve dan in de keuken (dat was vroeger de stal) nou eigenlijk een grotere kachel moeten zoeken voor de keuken, maar ach voorlopig maar hiermee doen en het stookhout begint wel op te raken met zo´n kouwe winter. trouwens de vetbollen ook :angry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat knap MarQ! Niet echt opbeurend te horen dat die trek altijd blijft. Ik ben hier vrij nieuw, heb heb 4 dagen volgehouden maar gisteravond ging iedereen aan de gluhwein op het ijs dus ik ook. Thuis doorgegaan helaas. Ik kan dus vandaag niet blij zijn omdat ik gisteren niet gedronken heb. Maar boos dat ik het wel gedaan heb. Wat zal ik vandaag eens gaan doen? Nu 6 weken werkeloos, de verveling begint toe te slaan :<)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha geniet er nog maar ff van dan Hannah :D

Dit is het begin pas dat je hem niet meer uit mag zwaaien :huh:

Maar ben niet zo,n punnikerd of knutselaar hoor :angry:

Ik ben altijd buiten,aan de wandel of aant sporten!

Heb van de week wel een spinles gegeven!

Was ik er toch even uit!

M,n invaller was ziek en tja......ze hadden niemand anders!

Dus heb ik iemand op het podium gezet en ben er zelf op een stoel naast gaan zitten :D

Ik was er ff uit en de les ging gewoon door!

Moet toch kunnen voor een keertje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Jan, hier schreef iemand wel eens “de fles is maar een armlengte ver” ofzo.

Dan dacht ik bij mezelf nou dat bepaal ik zelf wel hoe ver weg die fles is.

Maar nu ben ik het wel met die uitspraak eens, omdat drank hoe ver weg ik die

ook wil hebben soms nog weer heel dichtbij kan komen. Wat je mooi zegt dat

alle emoties in je samen komen, zo ervaar ik dat dan idd ook, het is een samenspel

van emoties die net even iets te hard en tegelijkertijd komen.

Ik neem aan dat het een verslavingsreactie is om te reageren met heeelp,

ik heb een borrel nodig. Wat mij helpt is, ontrafel de emoties, isoleer ze ahw even

en bekijk ze stuk voor stuk, wat is het, wat voel ik, waarom voel ik dat en

waarom vind ik het zo lastig om dat te voelen. Door ze te ontrafelen is het niet

meer zo’n warboel die me overvalt maar krijg ik meestal wel helder

waarom de paniek even toesloeg. Dat ontwarren van die kluwen emoties

kan ik niet in een dag, vaak wordt het een dip in m’n emotie van een week of 2

voordat ik m’n leven of mezelf weer snap. Maar door ermee bezig te gaan krijg ik

in ieder geval weer vat erop en verdwijnt de heeeelp paniek reactie en dus de acute trek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja fijne dag Boll, hoop niet te druk, maar zal wel genoeg te doen zijn..

Sorrie Aagje welkom hier, zijn wel meer mensen hier die dat tijdelijk zijn, nieuwsgierige aagjes soms ;) Maar is erg herkenbaar dat je gezellig mee wilt doen met zoiets als een gluhwijntje. het grootste probleem is dan idd het stoppen he.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geeft niet ik wurm me er wel tussen hoor! En tja..dat stoppen is idd moeilijk. Ik ga wel over op de koffie, maar daarna denk ik nu kan het wel weer..ik heb immers koffie op! En zo drink ik alles door elkaar.

En ja ik zal wat moeten bedenken in deze werkloosheid. Als je altijd geleefd hebt tussen werk en kinderen , verder weinig meer bezigheden dan het huishouden val je wel in een gat. Beetje computeren..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aagje hoi,

Moeilijk, maar niet ondoenlijk!

Voorbeelden genoeg hier, die de duivel geketend hebben.

En Aagje, hoe kom je aan de wijsheid, dat trek nooit meer overgaat.

Trek gaat wel degelijk over.

Zou niet goed zijn als ik na meer dan 4 jaar nog trek zou hebben.

Ik heb soms de gedachte, als het tegenzit: vroeger zou ik onder deze

omstandigheden gedronken hebben, maar dat is wat anders dan trek.

Ook ken ik de kalmerende werking van drank!

Als het me soms een beetje teveel is, is er soms de gedachte

dat een fles wijn me even in de vergetelheid stort.

Maar een gedachte aan is nog geen onbedwingbare trek.

Na jaren heftig drinken is er wel iets gebeurd en de drank zal

vaker in beeld zijn, dan bij een ander.

Maar trek...echte trek. Ik moet en zal drinken, dat gaat over.

Dus, ga er voor. Er valt winst te behalen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morguhhh, luitjes,

De maandag is weeral van start gegaan, en heb hier al dikke pc problemen van een klant. Pc was kompleet in orde, en met de laatste bewerking ben ik terug naar af. Stress dus !!!

Liefje, KMW, rus an, wie bang heeft krijgt er ook van !!! :D

Hoi Dhen, are we good ?? :D:heart:

Yaja, hoe staat het nu met je knie, al wat flexiber ??

Draakje, ER :present:

@Kurt, welkom hier, maar je profiel staat nog open, best vlug Tactive verwittigen hiervan ;)

Igor en vonneke zijn al weg zie ik, hoop dat er nog wat koffie over is ??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...