Spring naar bijdragen

even voorstellen


zonnetjes

Aanbevolen berichten

Na een paar dagen meelezen, meld ik me ook aan op het forum. Sinds afgelopen maandag heb ik het roer omgegooid en niet meer gedronken. Lichamelijk heb ik geen last gehad, maar geestelijk wel. Een glas wijn zou me nu goed smaken, maar ik doe het niet!

Mijn verhaal: van af en toe een wijntje is het de afgelopen jaren geworden tot bijna iedere dag wijn. De laatste tijd is er na vier glazen geen rem meer. Dan is de fles zo leeg. Dit wil ik niet meer. Mijn plan is (was?) om een aantal weken niet te drinken en dan met mijzelf afspraken te maken wanneer ik wel drink en hoeveel dan. Maar na jullie verhalen te lezen over hoe moeilijk dit vol te houden is, weet ik niet of dit verstandig is. Maar goed eerst maar eens een tijd niet drinken!

Ik hoop een luisterend oor te vinden hier en ook een luisterend oor te kunnen zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Zonnetje, welkom op dit forum.

Goed van je om zelf aan de bel te trekken voordat

je alcoholgebruik uit de hand gaat lopen.

Je hebt al zes dagen niet gedronken.

Voel je het verschil al?

Verstandig om een tijdje niet te drinken.

Ik wens je veel succes!

....en voor de moeilijke momentjes is dit forum

een veilige plek.

Met een heleboel ervaringsdeskundigen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Zonnetjes :rose:

Voor de zon komen ook wel wolken langs..

Dit forum kan veel steun bieden

soms is het hier net het echte leven

haal eruit wat voor jou goed is ;)

mij heeft het goed geholpen en nog steeds!

ik wens je veel succes :present:

groetss Coco

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt gwen,

Ik hoop inderdaad steun bij jullie te vinden.

Ik voel me de fgelopen dagen zonder drank helder. Maar heb wel veel last van trek in alcohol. Eet veel fruit, drink thee en ben actief. Gelukkig slaap ik wel goed.

Zelf vind ik trouwens dat mijn alcoholgebruik uit de hand liep. Rond een uur of vier/vijf hield ik de klok wel erg goed in de gaten,. En het glas was wel steeds vlugger leeg.

Maar 6 dagen niet gedronken!

Ga nu lekker mijn bed in.

Tot later.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Zonnetje. Het klinkt goed zoals je schrijft.

De zin in drank gaat wel over met de tijd. Geduld. ( Ik spreek hier ook mijzelf toe :) )

Ik ben wel langer nuchter geweest. En mijn ervaring is ook dat helemaal stoppen veel gemakkelijker is dan minderen. Toen ik na een paar jaar dacht dat het misschien wel weer kon kwam ik weer in die strijd terecht van wanneer, hoe en wat drinken. Ik wil dat niet meer. En al kost het me op dit moment soms ook moeite ik heb toch besloten weer helemaal te stoppen. Alleen dat besluit al geeft rust.

Maar zo is het voor mij. ieder moet zijn/haar weg vinden.

Heel veel geduld wens ik je toe. En succes! :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank jullie wel voor jullie welkom. Vandaag een heerlijke dag in de sauna doorgebracht. Heerlijk ontspannnend. Weinig aan alcohol gedacht. Mooi zo. Morgen ga ik meer afleiding zoeken. Ben een paar dage alleen thuis, vind ik lekker maar het is ook wel stil. Meer tijd om trek te hebben. Ik werk ook thuis dus daar kom ik oook niet veel mensen tegen.

Nog even wat betreft mijn naam, zonnetjes, inderdaad ook bij de zon schuiven wolken voorbij. Soms hele dikke! Maar het klopt in die zin wel dat ik een positief mens ben. Ik hou van het leven hoe moeilijk het ook soms is. Mijn glas is altijd halfvol met, ja wat zal ik daar eens indoen? Limonade dan maar of thee.

Iedereen prettige avond,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Zonnetjes,

Ook van mij welkom hier. Ik ben na een jaar geminderd te zijn, uiteindelijk ook helemaal gestopt. Goed plan om eerst maar eens helemaal niets te drinken.

Mij heeft het erg geholpen om gewoontes te vervangen. Ik neem tegenwoordig voor het eten altijd pittige bouillon of zo, in plaats van een aperitiefje. Dat staat al klaar, dus op het moment dat de trek daar is, is de bouillon er ook.

Je zult zien dat je de trek kunt uitzitten. Na een tijdje vlakt het af en inderdaad: ga wat doen in die tijd, zodat je afleiding hebt.

Als mijn man er niet is heb ik ook meer last van trek.

Als je het moeilijk hebt kan je altijd naar de dagdraad gaan. Je kunt daar steun vinden van mensen die precies weten hoe je je voelt! Samen zijn we sterk.

Veel succes,

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo dag warm zonnetjes,

Van mij ook een hartelijk welkom op ons forum.

Ik hoop dat je je er snel zal thuisvoelen en dat je er veel steun aan zal hebben.

Een luisterend oor zal je hier zeker vinden, meer dan 1 zelfs.

En als je ook een luisterend oor kan zijn

zou dat heel fijn zijn.

Of je een stopper of een minderaar wil worden dat zal je zelf het beste aanvoelen.

Voor mij is minderen geen optie meer, mij lukt het niet.

Ik hoop je hier nog veel te lezen.

Veel groetjes, sterkte en succes. Frodo. :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...