Lenie Geplaatst 27 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2012 ha...mijn weekend was heeeeel leuk...vooral gezellig.. met de hond gaat het weer wat minder..maar dat probleem ken je...die andere gaat het prima mee. ach ik ben maar op het bankje gaan zitten in de lift en heb gezellig gekletst met de mevrouw van de alarmcentrale. ineens kwam hij weer in beweging. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
change Geplaatst 27 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2012 Wouw!!! Dat was lekker..ging nog best goed ook!! Gewoon denken aan mensen die ik graag verrot zou willen trappen, prodigy luisteren en negeren dat mijn boezem uit mijn bh puilt..Haha Was echt lekker! Gaan we vaker doen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aicha Geplaatst 27 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2012 Mijn misstap is als volgt gegaan.: Ik nodig iemand uit die ik tijdens de detox had leren kennen. Was goed bezig had ik het idee! Dit weekend was de behandeling afgelopen en er werd eigenlijk alleen nog maar gepraat in de term van drooggebruik. Dat heeft mij uiteindelijk zo getriggerd dat hij drank is gaan halen en ik ben mee gaan drinken. Heb persoon in kwestie wel het huis uit gestuurd. Want dat gaat nooit goed uiteraard. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 27 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2012 Toine, die Shaffie heeft zijn leven ook aardig verzopen hoor. Wel hebben we een paar mooie chansons van hem. Aicha, kom op meid, jij bent de baas. Gevoel, aanleiding om te gaan drinken zal altijd wel blijven komen. Wat je kan veranderen is hoe er mee om te gaan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
change Geplaatst 27 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2012 Aicha..Mijn - wellich voorbarige mening-.. Anders mijn ervaring met mensen die ik heb leren kennen via wat voor een zorg/hulpinstellingen dan ook , en met wie ik contact bleef houden zijn uiteindelijk allemaal negatief beëindigt. Je trekt elkaar sneller mee in gezamelijke problemen..je kunt elkaar wel helpen maar als het mis gaat is de kans groter dat je elkaar er in meetrekt.. Mooi wanneer het goed gaat, maar dat duurt ook nooit eeuwig. Ik wil persoonlijk niet meer deelnemen aan hulpgroepen omdat ik te gevoelig ben voor andermans problemen en me dat zelf meer problemen heeft opgeleverd dan opgelost.. Naar mijn idee is het geen goed idee om detoxmaatjes te hebben.. Althans niet voor mij. Het is fijn om erover te kunnen praten, maar persoonlijk ben ik te gevoelig om mee te gaan met de ander als het misgaat..en ik denk dat ik daarin niet de enige ben.. KLinkt wellicht een beetje lomp om dat op dit forum te zeggen..oops Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 27 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2012 Wat is drooggebruik? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
change Geplaatst 27 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2012 Jaap.. Je stopt drank in een droogmachine, totdat je een droge alcoholstof overhoud..de snuif je dan op GHe..volgens mij het niet nuttigen van alcohol..lijkt me?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toine Geplaatst 27 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2012 ja dat was het dubbelzinnige jaap had ook behoorlijke korsakof die shaffie, was ook niet vies van drugs enzo hoor wat een kerel, heerlijk. laatst nog die biografie gezien op tv. op dit moment in mijn leven past geen drank, haal ik wel weer in op ouderen leeftijd hi nu eerst dingen doen en afronden Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 27 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2012 Aicha! goed dat je hem eruit hebt gestuurd, in feite heb je de drank dus ook de deur uit gestuurd! Maar nu wel weer verder he, met ADB?? Please? Change: dat van die uitpuilende bh begrijp ik maar al te goed, als ik ga hardlopen trek ik er twee over elkaar aan, want een sportbh helpt niet, hahaha! Hoewel uitpuilend, het is meer dat de hele boel schut, oh pardon, mag ik dit hier wel vermelden?? Tja, je moet wat, he?! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toine Geplaatst 27 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2012 alles goed jaap? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
change Geplaatst 27 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2012 Ik word druk van dat hardlopen..normaal reageer ik zelden..maar goed.. Toine, ben je dan van plan wanneer je oudere bent..wanneer dat ook mag zijn, jezelf dan alsnog te gaan doodzuipen dan??? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 27 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2012 Ik heb de term hier wel eens eerder voorbij zien komen, maar als het in behandelingen ook aan de orde komt, zal er wel iets specifieks mee bedoeld worden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
change Geplaatst 27 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2012 Misschien is het op de bank zitten en doen alsof je heel veel drinkt, terwijl je niks drinkt? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
change Geplaatst 27 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2012 Dus...drooggebruik..is praten over het nuttigen van alcohol? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aicha Geplaatst 27 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2012 Drooggebuik is een term wat voornamelijk te maken heeft met het aan een stuk door over middelen te hebben. Zoiets als: ik zou zo'n zin hebben aan een biertje of een blowtje of whatever waar je verslaafd aan bent. En het punt is dat mensen het dan ook gaan verheerlijken. Tja Change en Bor ik moet jullie helemaal gelijk geven. Ik had het nooit moeten doen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 27 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2012 Niet alles gaat goed, maar veel wel. Ik ben nog niet helemaal voorzien van een nuttige, bevredigende broodwinning. En dat solliciteren is niet mijn hobby. Wat een uitvinding. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
change Geplaatst 27 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2012 Aicha.. je hebt er weer van geleerd, en bent voor jezelf opgekomen door hem de deur uit te zetten, je had ook vol overgave jezelf mee kunnen laten sleuren maar je hebt zelf een grens getrokken, Dat vin ik best knap van je! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 27 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2012 Dus je gaat in een sessie bij wijze van therapie met zijn allen zeggen hoeveel zin je hebt om te drinken? Met als idee? Dat je je verlangen uit? Dat je weerbaar wordt? Ik vul maar wat in. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
change Geplaatst 27 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2012 Lijkt me een erg slechte vorm van therapie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aicha Geplaatst 27 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2012 Dank je change, toch vond ik het moeilijk want ik dacht dat ik sterker in mijn schoenen stond. Ik trek me het persoonlijk leed van sommige mensen teveel aan. En dat is niet goed. Ik moet meer aan mezelf denken maar dat vind ik dan weer zo egoistisch klinken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
change Geplaatst 27 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2012 Citaatje van internet; 'Droog drinken is het plotseling opkomende verlangen om te gaan drinken. Het is de voorloper van echt gebruik. De verslaafde wordt aangemoedigd daar op te letten en het ter sprake te brengen zonder zich te schamen. Het droog drinken is daarom zo waardevol omdat het precies aangeeft in welke situaties de verslaafde het moeilijk heeft. Dat kan in de behandeling geanalyseerd worden. " Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 27 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2012 Quote Toine : op dit moment in mijn leven past geen drank, haal ik wel weer in op ouderen leeftijd hi nu eerst dingen doen en afronden Quote Change: ben je dan van plan wanneer je oudere bent...wanneer dat ook mag zijn, jezelf dan alsnog gaat doodzuipen dan??? Stiekem denk ik dit ook, later als ik oud ben maakt het niet meer uit en mag ik weer genieten van een wijntje. Dood ga ik dan toch. Stom he, voor m'n kinderen maakt het natuurlijk wel uit, en trouwens, met een delirium m'n kist in gaan wil ik eigenlijk toch ook niet. Maar NOOIT meer een glas wijn is bijna niet te overzien en niet te harden! Sorry, ik heb een slechte dag, weet wel beter, gewoon deze dag de eerste niet nemen.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 27 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2012 Originally posted by: borretjeAicha; Dat heb ik niet gezegd, dat je het niet had moeten doen.Wie ben ik?Maar je wist het..Slaat ook nergens op wat ik nu allemaal zeg.Ik wist en weet ook zoveel.Pfff..quote> als je dat maar weet.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 27 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2012 heb je al gelopen Nancy? even lekker je hoofd leeg? ik ben aan het koken, maakt mijn hoofd leeg Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 27 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2012 Ik zag trouwens net de titel die staat bij het Dagdraadje van vandaag en ik las: Ik word altijd wakker met een wijntje in mijn hoofd. Zegt wel wat over mij he?! Ik had Toine beloofd dat ik me bij elkaar zou rapen en wat zou gaan doen, dat was 3 uur geleden denk ik, dus ga het nou maar eens doen... Ben over m'n dip heen, bedankt jullie allen! Lange leve vakantie! Laterssszzzzz! Voor Toine en Aicha nog ff Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden