Gast Geplaatst 25 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 25 februari 2012 Ookal geef ik nu mensen feiten in handen om mij te straffen. Het lucht zo op om even geschreven te hebben over gewoon over mijn vriend en wat we meemaakte. Zijn grootste angst, dat ik de dupe zou worden van zijn actie. Ook die verantwoordelijkheid wil ik dragen, we zijn toen gewoon over de wet gegaan. Want de wet schrijft dat je er alles aan doet om een mens ver van de dood te houden. Leuk zo een afspraak veel jaren geleden, maar ik was daar niet bij dus voor mij geldt deze niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 25 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 25 februari 2012 Hoi beste mensen, Even koekeloeren tussen de huishoudelijke bezigheden door. Heftig, wat je allemaal schrijft Was niet op de hoogte van je verhaal, maar kom hier ook eigenlijk te weinig. In elk geval, sterkte met het verwerken ervan. Goed, dat je het van je afpraat:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 25 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 25 februari 2012 Sorrie, bovenstaande berichtje was voor Spud bedoeld natuurlijk Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 25 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 25 februari 2012 Spud, In mijn ogen geef jij hier een voorbeeld van onvoorwaardelijke liefde. Respect hebben voor de (doods)wens van een ander, hoeveel pijn jou dat ook doet, zonder de behoefte om jouw wil aan die ander op te leggen. Min of meer hetzelfde geldt voor mijn vrouw. Met mijn drankgebruik was ik ook bezig mezelf te vernietigen. Mijn vrouw kon mij daar met geen mogelijkheid vanaf brengen. Zij hield en houdt zoveel van mij, dat zij het moeilijkste deed wat ze kon: ze liet me los. Dat wil niet zeggen dat ze niet meer van me hield, dat ze schuldig was aan mijn zelfgekozen weg. Ze was machteloos tegenover mijn verslaving en liet mij m'n gang gaan. Op deze manier hoefde ik me niet meer voor haar te "bewijzen", hoefde ik me niet meer schuldig naar haar toe te voelen. Ze liet mij m'n zelfverkozen ondergang tegemoet gaan. Ik heb het er levend vanaf gebracht omdat ik zelf koos voor het leven. Maar ik ben mijn vrouw tot op heden dankbaar dat ze haar pogingen om mij te veranderen naar haar wil heeft opgegeven. Op deze manier konden wij alletwee onze eigen verantwoordelijkheden aangaan. Datzelfde heb jij volgens mij gedaan met je vriend. Je respecteert zijn keuze en geeft hem daarmee zijn eigenwaarde. Dat je z'n sterfdatum niet meer wist is volgens mij het gevolg van het feit dat je hem nog steeds in je hart draagt, dat je hem nog steeds ziet als een volwaardig mens, een volwaardig individu. Voor mij verdien je geen straf maar een enorm Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 25 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 25 februari 2012 Emmaroos, Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Fotograaf, natuurlijk ook, maar die komt hier niet meer dacht ik. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 25 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 25 februari 2012 Loslaten...Ja, heb ik ook gedaan. Heel bevrijdend is dat,soms ook pijnlijk, maar volgens mij bijna altijd goed Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 25 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 25 februari 2012 Ja Borretje, ik weet het nog.. het is voor mij nog altijd één van de moeilijkste dingen om toe te passen. Liefdevol loslaten. Ik heb nog altijd de neiging om mensen te willen veranderen naar mijn wil..(als sponsor loop ik daar regelmatig tegenaan) maar liefdevol loslaten laat een ander in z'n waarde en tegelijkertijd geeft het die ander de ruimte z'n eigen keuzes te maken.. Eén van die keuzes is dan ook weer: hulp vragen.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 25 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 25 februari 2012 Oke, Ik ga er weer uit. Nog even stofzuigen, weekeindekleding inpakken, en naar LATex. Toedels Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 25 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 25 februari 2012 Emmaroos, ik wens jou een fijne verjaardag. Mijn kado is het weer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 25 februari 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 25 februari 2012 Wat een stilte. Zowel hier op het forum als hier bij mij. Het zal iedereen goed gaan denk ik met het mooie weer. IK probeer er ook van te genieten, maar lukt helaas niet echt, vandaar ook dit bericht. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 25 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 25 februari 2012 Suikertje, ik ben er wel hoor! Maar ga zo wel koken. Hoor jij de vogels ook fluiten? Of woon je in een stad? En wat ga jij eten? Of heb je al gegeten? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 25 februari 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 25 februari 2012 IK ga ook zo koken Madelief. Ik eet bami. Nee helaas hoor ik hier geen vogels, geen groen hier. Mis idd mijn oude tuin. De bloembollen zullen straks wel uitlomen en daar heb je heel veel vogels, maar ja... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 25 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 25 februari 2012 Suikertje, jammer is dat zeg! Bami vind ik trouwens ook heerlijk met een eitje erover. Ik ga zo Sajoergroenten met rijst en komkommersalede maken. Eet ze voor straks he? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 25 februari 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 25 februari 2012 Dank je wel Madelief, jij ook smakelijk eten straks. Vertel me later maar wat sajoergroenten zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 25 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 25 februari 2012 EmmaRoos, van harte gefeliciteerd Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 25 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 25 februari 2012 Mensen ik ben heel bllj. Ik had vorige weer bij de kringloopw. een ander bed gekocht en dat zijn ze net komen brengen. Nou ga ik het in elkaar zetten. Ik ben zo benieuwd hoe het slaapt. M'n eigen matras past pesies:) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 25 februari 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 25 februari 2012 Succes Bolletje en niet gelijk in slaap vallen he;) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 25 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 25 februari 2012 Even geduld en 2 keer inloggen maar nu kan ik Emmaroos dan toch ook feliciteren: ER nog vele jaren in gezondheid en ADB meis; :light::moon::musicnote::light::moon::musicnote::light::moon: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 25 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 25 februari 2012 Nee hoor Zoetje ik val niet in slaap. Is het vandaag met jou een beetje redelijk gegaan? Ik geloof wel dat je wat beter geslapen hebt hé voor zover ik me nog kan herinneren. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 25 februari 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 25 februari 2012 Ik heb vannacht niet zo goed geslapen bolletje, maar vannochtend ingehaald. Het gaat op zich wel goed, maar moet erg vechten hoor! pfff Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 25 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 25 februari 2012 Daar word je sterk van Suikertje:D stel je voor dat het allemaal niks voorstelde dan zou je gaan jojo-en en denken easy come; easy go. Nee als je het zwaar bevochten en gewonnen hebt dan ben je weer trots op jezelf en dan stelt het ook echt wat voor. En dat doet het al een poos bij jou, dus een grote bos: :present::present::present::present::present::present::present: vers van de markt:P Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 25 februari 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 25 februari 2012 Dank je wel voor de bloemen en mooie woorden Jane. Ik zal eens een mooie vaas opzoeken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 25 februari 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 25 februari 2012 Hoi Akelei, doe mij maar koffie hoor zonder chocola. Is niet zo goed voor me, maar wel lekker Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 25 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 25 februari 2012 goeie avond Akkie. Hoe is jouw dag geweest? Ja Suikertje t'is wat Jane zegt, van vechten word je sterk. Vechten om weer een stekkie te krijgen, vechten om je in de maatschappij weer iemand te voelen, vechten om weer iemand te zijn. Soms gaat dat gepaard met een stuk angst voor het onbekende. Ik denk dat heel veel mensen hier dit kennen. Ikzelf merk dat ik veel sterker ben geworden. Niet dat dat vechten nou zo bewust gaat hoor maar we groeien allemaal, iedere dag weer. Moeilijk te geloven als je er nog voor staat maar achteraf kijk je misschien terug met het idee dat het dat allemaal waard was:sun: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 25 februari 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 25 februari 2012 Dank je bolletje Ik ben denk ik niet bang dat ik mijn plek weer ga vinden, maar het duurt me te lang he. Door omstandigheden waar ik weinig aan kan doen sta ik nu stil vind ik. Verhuizen lukt eerst niet, kids in de wachtkamer, enz. Ik weer dat ik stapje voor stapje moet doen, maar begin van de week had ik meer perspectief dan vandaag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden