lien2206 Geplaatst 6 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 6 maart 2012 @ wijffie, wat super alweer 3 weken!!! op naar de volgende week!!! ik ga je achterna, maar zal je niet inhalen!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 6 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 6 maart 2012 Jaap een jaar van de alcohol af Mooi, jouw nuchtere kijk op zaken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 6 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 6 maart 2012 Originally posted by: Coco Originally posted by: AlbertRemmoGoede morgenDAGPACTAlbertLytseMariamCocoLien2206quote> quote> Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 6 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 6 maart 2012 Josje, geniet maar even van je tijdelijke vakantiegevoel. Ik hoop zo voor je dat jij ook dat begeerde contract in handen krijgt. En nog meer dat je het naar je zin zult hebben. Ik heb een nieuwe hobby: de poezie (met puntjes, maar die kan ik op de ipad even niet vinden) Zowel lezen als schrijven. Een hele nieuwe wereld gaat er voor me open. Maar ook steeds meer het gevoel: alles is al goed. Niet het is goed, op een onverschillige manier. Maar in de basis, in wezen. Als iedereen dat nou zou vinden, dan zou er een hoop ellende uit de wereld gaan. Ik ben goed, jij bent goed, alles is goed. Het zou niet in je op komen om iets van een ander nodig te hebben. Iedere ontmoeting zou gewoon een kadootje zijn, zonder er iets voor terug te hoeven doen. Zonder iets van iemand te willen. He, jij hier. Wat leuk om je even te zien. Wie weet tot een volgende keer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toine Geplaatst 6 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 6 maart 2012 ik lach dus ik leef... weet je nog een goede mop? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 6 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 6 maart 2012 Frummers, Ik ben er vanmiddag niet, een verjaardag. Tot later maar weer! Iedereen sterkte die het nodig heeft. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toine Geplaatst 6 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 6 maart 2012 zo is het maar net.. soort van functioneel afval Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toine Geplaatst 6 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 6 maart 2012 zo even de depressie voeren dan maar...! blijft goed. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lien2206 Geplaatst 6 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 6 maart 2012 Is er hier iemand die de online tactive programma volgt? Ik ben ingeschreven, maar zit nog op een begeleider te wachten (3 weken) vul wel m"n schema in, maar zou zo graag met het programma beginnen. @toine een mopje komt een man een restaurant binnen, vraagt de serveerster neemt u menu? nee zegt de man, ik ga eerst eten Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
may Geplaatst 6 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 6 maart 2012 Hallo lieve frummies hoezetik me zelf op het dagpact . Wil dit voorloopig gaan doen van zondag tot en met donderdag. Vrijdag en zaterdag avond wil ik toch graag nog een wijntje drinken:wine: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toine Geplaatst 6 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 6 maart 2012 ;)goeie..... proost may.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marc Geplaatst 6 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 6 maart 2012 Lien, Je zou alvast kunnen beginnen met de module 'Zelfhulp Alcohol' van de Jellinek. Dit is helemaal gratis en vrijblijvend en werkt zonder tussenkomst van mensen. Misschien biedt zoiets een stukje extra ondersteuning. Jellinek - Zelfhulp Alcohol Succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 6 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 6 maart 2012 Hoi May. Ik hoop voor je dat je kunt blijven genieten van nu en dan een wijntje. Ik wilde ook zo graag, part-time stoppen. Ik kwam er echter achter dat ik verslaafd ben. Dat wil dus zeggen dat ik niet af en toe een drankje kan nemen en dan op tijd kan zeggen dat het genoeg is geweest. Toen ik dit wist probeerde ik nog een tijdje part-time verslaafd te zijn. Maar dat werkte ook niet. Het enige wat bij mij werkt is: full-time aktief verslaafd of full-time niet drinken. Ik oefen me in het laatste. Voor mij de weg van de minste weerstand. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
may Geplaatst 6 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 6 maart 2012 hoi kohtje ik probeer het anders wordt het gewoon stoppen met de wijntjes ben ander half jaar geleden gestopt met roken met het zelfde idee maar ben gestopt en heb er tot nu toe geen één meer gerookt, heb echt wel trek momenten maar die kan ik erg goed de baas Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toine Geplaatst 6 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 6 maart 2012 van sigaretten wordt je niet dronken;) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toine Geplaatst 6 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 6 maart 2012 helaas.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toine Geplaatst 6 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 6 maart 2012 alles goed borr? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 6 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 6 maart 2012 Ok, dus je laat de optie van helemaal stoppen wel open? Het moeilijkste is toegeven dat je niet "normaal" kunt drinken. Ook als je een tijd probeert het onder controle te houden, en het lukt je keer op keer niet helemaal, dan zul je misschien toch moeten toegeven. Ik heb dat moment heel lang uitgesteld, was er steeds van overtuigd dat het me een volgende keer wél zou lukken. Op het laatst zelfs tegen beter weten in. En toch maar doorgaan, hè? Totaal krankjorum was ik. Tja, ik ben nu net 12 dagen geleden gestopt met roken. En ik weet gewoon dat 1 sigaretje het geniepige begin is van een heel pakje. Dus neem ik die eerste niet.. moeilijk, vooral in het prille begin, maar voor mij de enige manier. Ik kan niet een beetje roken.. Daar leg ik me bij neer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 6 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 6 maart 2012 Toin ne man.. Van sigaretten word je niet dronken, nee. Van cocaïne en een joint ook niet, en van teveel eten ook niet. Maar er wordt wel schade aangericht. En nodig is het niet, maar verslavend wel. Alcoholisme is een verschijningsvorm van verslaving. We zijn als verslaafden geobsedeerd door het gebruik van ons middel of onze middelen. Hoe meer we ons van deze obsessie bewust zijn, hoe meer we er wat aan kunnen doen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toine Geplaatst 6 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 6 maart 2012 klopt op zich wel kohtje eigenlijk vind ik het leven te kort en zinloos om geen verslavingen te hebben raar maar waar. met andere woorden wil ik graag of altijd, de realiteit van mijn leven niet onder ogen zien, omdat saai enz... hierin bleek alcohol de oplossing, tijdelijk dus.. misschien een keer wat anders..? ja.. hier zullen veel mensen last van hebben. misschien moet ik verslaafd raken aan de realiteit (mijn).... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lien2206 Geplaatst 6 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 6 maart 2012 Originally posted by: MarcLien,Je zou alvast kunnen beginnen met de module 'Zelfhulp Alcohol'van de Jellinek. Dit is helemaal gratis en vrijblijvend en werkt zondertussenkomst van mensen. Misschien biedt zoiets een stukje extra ondersteuning.Jellinek - Zelfhulp AlcoholSucces!quote> Hi marc, dank je wel ik ben gelijk gaan kijken, en daar kan ik wat mee!! super en nogmaals dank Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toine Geplaatst 6 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 6 maart 2012 en nodig is het niet.... was het maar waar rook me suf slik me suf eet me in de rondte ( dit compenseer ik met eigenlijk teveel trainen? denk te veel enz... teveel is my middle name zou ik hier niet meer mee willen kampen of strijden jazeker.. maar gaat in dit leven niet gebeuren toch? ga trainen ohohohoho Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
may Geplaatst 6 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 6 maart 2012 ja ja het is en blijft een verslaving alles waar teveel van wordt gedaan of gebruikt is niet goed toch wik ik het gaan proberen ( eigenwijs)???? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
may Geplaatst 6 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 6 maart 2012 toine ik rookte, dronk en slikte me ook te pletter en ook mijn eet gedrag is niet goed te veel, daar ga ik ook nog aan werken door veel te gaan sporten en minder en gezonder eten Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 6 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 6 maart 2012 Goeiemiddag iedereen. Weer even terug van weggeweest. Was net in het ziekenhuis bij familie op bezoek. Naast haar lag een oudere mevrouw met COPD te snakken naar adem. Het ging niet goed, 5 verplegers + dokter erbij. Ze zag grauw en zat op de rand van haar bed te lijden. Ik wist meteen weer waarom ik niet meer wil roken. Morgen 2 maanden. May, je zal voor jezelf moeten zien uit te vinden wat bij je past, wat lukt en wat niet lukt. Dat heeft niets met eigenwijsheid te maken hoor, ieder ondergaat zo zijn eigen proces. Zet 'em op! Toine aan het schilderen! Dus ik maar ook, m'n haren! Zag wel erg veel grijs opeens..... En iedereen die het nodig heeft:heart: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden