bolletje Geplaatst 7 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 7 maart 2012 Goeie morgen allemaal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
may Geplaatst 7 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 7 maart 2012 Wat deed ik verkeerd akelei ?????????? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Diesel Geplaatst 7 maart 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 7 maart 2012 Toen ik nog een opang had voor fretten moest ik altijd wel opnemen, maar toen het financieel ff wat minder ging, vond ik het ook lastiger om deurwaarders te omzeilen. Nou was het nooit een hobby om bep. instanties te bellen en dan dingen uitleggen waar jezelf geen bal van snapt dan bel ik ook liever niet hoor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Diesel Geplaatst 7 maart 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 7 maart 2012 Een hele goeie moggeuh Tante en een Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 7 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 7 maart 2012 Lien, gaat goed dus, mooi. En druk vandaag... das toch ook alleen maar fijn, gaat de dag snel voorbij zonder dat je tijd hebt om te veel aan bepaalde dingen te denken. Heb inmiddels lekker met het hondje gelopen. Tis koud, echt koud maar toch... het voorjaar piept er doorheen. Ben weer veel te ongeduldig natuurlijk Ook nog even de draad van gisteren doorgesjeesd. Hoop dat Gunn zich vandaag weer wat beter voelt. Denk dat het goed is dat hij zijn berichtjes heeft gewist. Diesel, je bent een schat hoor. Maarru, had het al eerder gezien, je hebt een frettenopvang gehad he? Mooi. Maar waarom ben je er mee gestopt? En is dat al lang geleden?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tuvalu1958 Geplaatst 7 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 7 maart 2012 Goedemorgen iedereen! Goed geslapen, zometeen naar Centrum Maliebaan. Gisteren was mijn zoon op bezoek, en die vond dat ik me ver moest houden van alcoholforum, Centrum Maliebaan en de AA, omdat ik dan iedere keer weer de aandacht moet geven aan niet-drinken. Dan BLIJF je bezig met niet drinken, zei hij, je moet gewoon wegblijven van alles wat met alcohol te maken heeft. Mmmmmm. Wat vinden jullie? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 7 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 7 maart 2012 Goedemorgen Frummels! Lekker al een bakkie op en peukie. Heb heerlijk lang geslapen. Straks naar mijn HA. Beetje opschieten, ik moet nog in bad etc. Werkse voor iedereen. Heb me ook bij het dagpact gezet, voor de eerste keer. Originally posted by: AlbertRemmoDAGPACT Albert Lytse lien2206 May Madelief quote> quote> Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 7 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 7 maart 2012 Voor jou ook een buitengewoon goeie morgen Drakie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 7 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 7 maart 2012 Tuvalu wat vind je zelf? Heb je het gevoel dat je er baat bij of niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 7 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 7 maart 2012 tsja, tuvalu....goedemorgen... drank is overal, dus ik ben wel benieuwd hoe je zoon dat in gedachten had... het AA programma is er op gebaseerd om mensen zoals mij normaal te leren leven zonder gebruik van drank...dus waarom zou je niet he ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mariam Geplaatst 7 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 7 maart 2012 Originally posted by: AlbertRemmoDAGPACTAlbertLytsemariam Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mariam Geplaatst 7 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 7 maart 2012 Originally posted by: Coco Originally posted by: AlbertRemmoDAGPACTAlbertLytselien2206May MadeliefCocomariam Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tuvalu1958 Geplaatst 7 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 7 maart 2012 Ja frummers, ik voel dat ik juist hulp aan alle kanten moet zoeken, de vorige keer probeerde ik het alleen te doen, en dat werkte niet. Ik ga gewoon mijn eigen weg, denk ik ! Vandaag twee weken droog Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mariam Geplaatst 7 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 7 maart 2012 sorry, zo klopt de dagpact beter vandaag de derde dag, lekker weer fris wakker geworden, wel als een blok geslapen, zonder tig keer het bed uit naar toilet, wat drinken en weer bed in. zo naar mijn werk, vanmiddag zal wel weer een moeilijk moment zijn als ik thuis kom, maar is mij gisteren ook gelukt, dus waarom vandaag niet, want vandaag drink ik niet! allemaal fijne dag, Mariam Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Josje Geplaatst 7 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 7 maart 2012 Goedemorgen! Het is inderdaad koud Yvonne, brr. Te kort geslapen vannacht, hondje vroeg wakker, dus ik ook. Soms lijkt het wel of je een baby hebt, tenminste dat denk ik dan want ik heb geen kinderen. Nog steeds last van hormonen, voel me wat beroerd en moe. Maar moet vanochtend even bellen over die functie die ik gisteren via linkedin doorkreeg. Op dit soort telefoongesprekken moet ik me ook altijd even voorbereiden, dat kost dan wel wat energie. Hoe is het bolletje, goed geslapen na die moeilijke dag van gisteren? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 7 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 7 maart 2012 Tuvalu, gewoon jouw eigen weg volgen hoor. Als jij het gevoel hebt dat je hier steun vindt, dat het posten en lezen hier jou helpt om van het glas af te blijven... dan gewoon blijven komen dus. Wat betreft die telefoontjes die iedereen op zijn tijd moet plegen: Het helpt vaak al om dat wat je wilt zeggen/bespreken van te voren puntsgewijs op papier te zetten. En als je er heel erg tegenaan zit te hikken gewoon van te voren even 'droogoefenen'. Ook bedenken hoe je zou kunnen reageren op wat de ander eventueel zou kunnen zeggen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 7 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 7 maart 2012 Goeie morgen Cootje. Ja ik voel me vandaag weer wat uitgerust en een beetje beter dan gisteren. Dadelijk werken en dat is goed. Maar dingen hakken er toch meer in dat de tijd toen ik nog dronk. Das zeker. En verder moet ik er gewoon mee leren dealen. Dat lukt wel hoor maar soms is het toch wel moeilijk. Gisteren had ik even een moment van trek. Even niet voelen, afin dat kennen we hier allemaal. Maar uiteraard niet gedaan. Vannacht erg goed geslapen en dat doet bij mij altijd wonderen. Lief dat je er naar vraagt meis. Ga jij nog iets fijns doen vandaag? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 7 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 7 maart 2012 Tuvalu, De steun die je hier kunt krijgen is voor een ieder weer anders. Maar ik heb er veel aan. Trek je eigen plan, Jij moet het doen. Dat kan een ander niet voor je regelen. En 2 weken al!! Super! Coco omschrijft het beter, zo zie ik het ook! Goedemorgen voor ale laterkomers! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 7 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 7 maart 2012 Goeie morgen Josje, Misschien kun je proberen om niet toe te geven aan het hondje. Hij gaat vanzelf weer slapen maar even (streng) zijn. De tijd een beetje verleggen, dan zal hij zich daar binnen een paar dagen aan aanpassen. Heel veel suc6 met het tel. gesprek:) Goeie morgen Made. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 7 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 7 maart 2012 Zo, ik ga ook aan de slag hier. Bol, sterkte, kan me indenken dat het er behoorlijk in hakt bij je. Is toch iets wat je tijd moet geven hoor voor je het echt verwerkt hebt. Wel fijn dat je vanmiddag gaat werken, dat verzet de zinnen dan weer een beetje, afleiding voor een paar uur. Vraag me af of Josje nu haar aanstelling inmiddels op schrift heeft thuisgekregen? Heb denk de berichtjes daarover gemist.... En Coco, wat een leuk werkje dat met die foto's, kan me indenken dat je er zin in hebt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Josje Geplaatst 7 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 7 maart 2012 Dat is zo Bol, maar ik voel me dan wat vervelend naar de buurman toe. Ik zou niet willen dat hij last heeft van het geblaf en gepiep van mijn hond. Maar ik had hem al op 8.00 uur en de laatste dagen is het weer veel vroeger. Ik blijf dan nog wel even liggen, maar ben dan gewoon wakker. Eenmaal wakker 's ochtends, slaap ik niet meer in. Dank je:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Josje Geplaatst 7 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 7 maart 2012 Als je nog leest Yvonne, nee dat heb ik nog niet binnen. Er stagneert schijnbaar het een en ander. Ik moet afwachten. Maar ondertussen komt er wel een andere functie op mijn pad via linkedin, en daar ga ik toch vandaag over bellen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 7 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 7 maart 2012 Hoopte al dat je nog even zou posten Josje, dus zat nog even te wachten. Pfff, wat jammer dat je nog geen bericht hebt... maar wat goed dat je vandaag toch weer gaat bellen. Ik zal een kaarsje voor je branden hoor, dat helpt. Heeeel veel succes. En nu ga ik echt aan de slag. Bak koffie voor Kees zetten. Beetje rommelen in huis nog en dan richting werk. Mensen maak er een mooie dag van. Oh ja.. dat vergat ik nog. Zag dat Spike aan de slag is. Spike, wat goed van je, wat heerlijk voor je. Dat doet me goed. Lui, maak er een mooie dag van. Laterrrrr. :rose: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mick Geplaatst 7 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 7 maart 2012 Goedemorgen allemaal, Ik ben hier lang niet geweest, maar ik ga toch weer even een poging wagen om hier iets te schrijven. En ik zeg een poging wagen, omdat ik, juist om er zoveel mee bezig te zijn (zoals de broer van Tavula ook al zegt) bij vorige stoppogingen weer voor de bijl ging. En toch denk ik dat het niets uit mag maken. Als je wilt stoppen, dan kan en mag niets je in de weg staan. Alles zou je (laat ik ik zeggen) als excuus kunnen gebruiken. Toch neemt dit niet weg, dat het riskant kan zijn, om mijn valkuilen op te zoeken. Evenals het cafe bezoeken, zo kan ook de AA, of het forum een valkuil voor me zijn. Nee, laat ik het anders zeggen... Ik laat het toe om een valkuil te zijn. Zodra ik iets buiten mezelf zet en het als waar bestempel, dan maak ik het ook mijn waarheid. Alsof ik er zelf niets aan kon doen, alsof het me is 'aangedaan', van buitenaf. Werkelijk niet meer willen drinken moet ik voelen, echt willen en dat is niet iets dat ik me 'moet' opleggen, want daar gaat het weer mis. Ik drink nu ruim 2 (16 dagen) weken niet en het voelt anders dan eerdere keren. Hier moet ik dus weer opletten, want hoe vaak heb ik dit niet gezegd? En toch voelt het zo, maar ik moet uiterst voorzichtig zijn en mezelf serieus nemen. Het niet van de daken roepen en een halleluja gevoel hebben, want dat is mijn ego die dan spreekt en die kan me weer keihard van dat dak afgooien. Wel heb ik besloten om niet naar de AA te gaan, het programma spreekt me niet aan, de verhalen komen mijn strot uit, maar ook dat mag geen reden zijn (mocht ik toch willen gaan), om me aan de fles te brengen. Je/ik zit daar tenslotte voor mezelf, met maar 1 doel voor ogen. Niet meer willen drinken. Ik zie nu en voel nu, dat mijn leven met alcohol overleven was en dat wil ik niet meer. Ik wil leven! En nu ik dit zo sterk voel, lijkt er geen weg meer terug, ongeacht wat er gezegd wordt. Waarom zou ik mezelf willen verdoven? Alle spanningen die ik denk weg te halen, door in een roes te zijn, komen toch weer terug en stukken harder. Het is onvermijdelijk, ik kan het niet uit de weg gaan. Vroeg of laat moet ik er toch mee dealen. En nu ik dit weer allemaal neerzet, komt er een beetje het gevoel op, dat ik mezelf weer in een klem zet. Dit is mijn ego (noem het het duiveltje), dat altijd weer klaarstaat om excuses te zoeken. Het maakt eigenlijk niet uit, ook al zet ik het hier neer en al drink ik over een week weer. De enige die ik ermee heb, ben ik zelf. Het is geen wedstrijd. Ik vind het een keuze! Mick Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 7 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 7 maart 2012 Welkom terug Mick. Ik hoop echt dat het je nu gaat lukken om adb. te worden. Het geeft zoveel voordelen. Josje heb je wel eens gevraagd aan de buurman of hij last heeft van het geblaf? Misschien is dat helemaal niet zo. Nou ze bellen niet erg hard bij de d.a. om mij te halen. Wat loopt het allemaal toch langs elkaar heen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden