Spring naar bijdragen

Zondag 29 april 2012

Aanbevolen berichten

Ik lijk wel een eizelgangher hier, (duits woord) maar moet het toch even kwijt.

Eerst wil ik even zeggen dat Theo Janssen mijn held is vandaag, maar dat is alleen voor de voetballiefhebbers,

Ik voel me vaak onbegrepen op dit forum, houdt veel van cynisme, maar probleem is dat je dat niet duidelijk kan maken op fora. Ik voel me daarom vaak onbegrepen hier. Ja over koetjes en kalfjes gaat het prima, maar durf hierdoor niet de diepte in te gaan.

Met mijn schrijven weet ik dat ik veel mensen voor het hoofd kan stoten. Daarom ben ik hier ook geen liefhebber van. Vroeger (5 maanden geleden wist ik niet hoe een laptop werkte) ging ik naar mensen toe als ik ze wilde spreken.

Non verbale communicatie is voor mij zo belangrijk. Weet dat dit hier niet kan, maar....

Vriendin raadde me aan om met andere gelijkgestemden ook via chat te communiceren. Twijfel daardoor heel erg.

1 vraag? Hebben jullie daar geen last van of vinden jullie dit juist fijn,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 255
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Zo, lekker gegeten...

Even uitbuiken dus maar.

Goedeavond allen die ingelogd zijn..

Suiker, ja, tis inderdaad een kunst apart om via een forum te communiceren..

Wij denken dat het stemgeluid en alles wat daarmee te maken heeft zo belangrijk is... blijkt dat dat slechts 8% (of zoiets) uitmaakt van wat voor je indruk jij op de ander maakt... de rest is lichaamstaal.

En zelfs die moeten we hier ontberen... Dan wordt het inderdaad heel moeilijk om oprecht en begrepen cynisch te zijn he?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Suikertje je kunt hier altijd de diepte ingaan

de koetjes en kalfjes verdwijnen dan vanzelf naar de achtergrond.

Zelf schrijf je juist dat dat niet kan i.v.m. meelezers, dus ja

dan is dit er niet de plek voor voor jou.

Ik ben ook iemand van de lichaamstaal, toon en ogen zien,

maar je kunt hier leren tussen de regels door te lezen.

Als je iets niet snapt vraag je, per pb als het een diepe vraag is of persoonlijk,

en altijd zullen er misverstanden zijn juist omdat het virtueel is misschien,

maar als ik eerlijk ben kom ik overal miskommunicatie tegen dus het zou wel gek zijn als dat hier niet ook zo was.

einzelgánger zijn we hier veel, door het drinken hebben we ons vaak geisoleerd, dat

voelt goed zolang het goed voelt, en als je daar weer uit groeit dan leer je weer van

je proces om selectief je wereldje weer wat uit te breiden. Zoe doe ik het althans.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik begrijp je Jane.

Maar doe zelf ook mee met koetjes en kalfjes en vindt dat ook fijn.

Misschien ben ik nu te serieus hoor. Zeg het maar, Dit gaat over mijn gevoelens met fora. Heeft niks met jullie te maken.

Ik weet en vind mezelf een sociaal mens (laat iedereen het niet horen) maar mijn probleem is dat ik hier mijn ëi"niet kwijt kan.

Wil het wel uitschreeuwen vaak, maar kan het niet.

Daarom denk ik ook mijn frustratie nu, wil hier wel nieuwe vrienden hebben, maar iedereen kan meelezen en begrijpt niet waarom.

Scheelt dat ik ziek ben hoor, want zit er behoorlijk door heen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Suiker,

Voor mij is dit ook de eerste keer dat ik op een forum ben. Gechat heb ik nog nooit.

In de loop van de tijd heb ik wel gemerkt, dat er soms misverstanden ontstaan, omdat iemand iets geschreven heeft dat een ander verkeerd heeft opgevat. Cynisme lijkt me in dat verband best gevaarlijk.

Het ligt eraan hoe je iets zegt of vraagt, denk ik.

Gewoon proberen en uitleggen als iets verkeerd wordt opgevat?

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond allemaal,

Ik begrijp jou ook wel, Suikertje hoor. Ik lees soms eens iets en kan dan soms heel boos worden op die posting.

Ik zeg dan maar niks want kan aardig fel uit de hoek komen en dan zijn de rapen gaar.

En soms bedoel ik het niet eens verkeerd.

Ook is een smiley wel handig zodat je kunt laten zien dat het een grapje is.

Wat ik net zei over die posting, dan wacht ik vaak op Lytse, Yvonne, Jopie ,Jane, die zegen het dan zo lief en dat is beter dan.

Dus ik snap jou wel wat dit betreft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lytse... alles wat je gebruikt op dat kamertje gelijk opruimen en elke dag tien minuten restruimen.... wedden dat je binnen de kortste keren verschil gaat zien?

Jen... ik denk dat men dit forum open wil houden om mensen die een drankprobleem hebben een indruk te geven van hoe het hier reilt en zeilt.. oftewel om mensen uit te nodigen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We kunnen mekaar de hand schudden Lytse ook al ben ik iets jonger.

Maar weet het even niet meer. eigenlijk ben ik geestelijk en veel nuchterder dan 5 maanden terug, maar dat zit me nu zo dwars. Toen zag ik mij kids nog. Nu hoor ik op enkele sms niks meer. Ook ais mijn zoon op vrijdag geopereerd is en heb ik vrijdagavond 1 smsje gehad, daarna niet meer.

Ik vertel maar niet meer, iedereen zegt toch dat het mijn schuld is. Nou sorry, ken mezelf goed en weet dat het niet zo is,..

Fijne avond, hou het droog,(wordt ook niet geloofd) maar doe het vooral nu voor mezelf

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tja, er zitten nadelen aan een forum.... Geschreven taal is geschreven taal.

Ik ben ondertussen bezig om mijn kasten leeg te eten voor Zuid Afrika zodat er geen dingen kunnen bederven als ik weg ben. Mijn planten zijn al opgehaald vandaag..... Raar hoor. Het wordt steeds echter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Suiker... wat er allemaal is gebeurd in die vijf maanden weet ik natuurlijk niet.

Maar ik weet wel dat JIJ nu nuchter bent.

Ga niet denken dat als jij was blijven drinken dat je dan je kinderen nog wel had gezien, waarschijnlijk was de kans om contact met ze te krijgen dan nog veeeel kleiner dan nu.

Suiker,als jij hier zegt dat jij het droog houdt... dan geloof ik je.

Morgen wel die vitamine c halen he? Beterschap...

Emma, maar ik kan ook behoorlijk scherp zijn hoor... breek me de bek niet open, hahaha..

Gestopt... steeds leger dus.

Manmanman, wat een ontwikkelingen bij jou..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gestopt... steeds leger dus.
Manmanman, wat een ontwikkelingen bij jou..quote>

Ja, best wel...

Ik ben af en toe zo druk met alles regelen dat ik helemaal geen tijd heb om aan alcohol te denken.

Voor komende dagen heb ik een dagindeling gemaakt: zoals nog even naar de huisarts toe, wat ik kan verkopen via marktplaats, belangrijke gegevens verzamelen, nieuwe jas kopen voor ZA, welke kleding ik meeneem, op de laatste dag de auto door de wasserette heen gooien, kijken hoe ik het doe met contacten en bla die bla die bla die bla. En ik heb deze dagen ook echt nodig. De urgente dingen zijn allemaal wel goed geregeld nu.

Wel constant een whiplashachtig gevoel in de nek. Maar goed, hopelijk gaat dat ooit ook voorbij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gestopt... echt niet te geloven allemaal als je een maand terug kijkt bij jou... topper.

Neeltje.

Het gaat dus gewoon heel goed met je.. en das mooi.

Misschien gaan er nog wel moeilijke momenten komen.

Wees daar op voorbereid.

Maar wees gewoon blij dat het zo goed gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: neeltje58
ik pas 3 weken en 1 dag
voel me wel erg goed, zou dat al kunnen ?
er komen vast nog een heleboel verassingenquote>

PAS 3 weken en 1 dag !!! Er zijn er legio die dat niet halen, dus wees trots op jezelf.

Ik heb me ook vanaf het begin goed gevoelt.
natuurlijk speelde er nog wel eens biergedachten, maar heb er niet aan toegegeven.
Tot nu toe dan, want het kan altijd een keer gebeuren.
Maar daar ga ik me niet mee bezig houden.

Verrast ben ik vooral door mensen.
Mensen reageren heel anders dan ik van ze verwacht.

Juist de gene van wie ik steun verwachte hebben er niet altijd zoveel vertrouwen in.
En de mensen van wie ik dacht dat het ze niet intresseerde die zijn heel motiverend en steunend.

Zo zie je maar ;)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...