Spring naar bijdragen

Donderdag 3 mei 2012


Aanbevolen berichten

Ik denk dat pa het weet, maar het is erg moeilijk in te schatten. Vandaag waren we in zijn huis en was hij inderdaad veel meer lucide. Maar goed, alleen wonen zit er ook motorisch niet meer in.

't Is een erg lange ingewikkelde uitleg Vlaamsmeiske, ga ik hier maar niet doen.

Tof voor je ma wel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 225
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Vlaamsmeisje,

mijn pa kan niet meer fatsoenlijk stappen alleen, hij dreigt steeds te vallen... Ik moest hem vandaag constant begeleiden dus. Een permanente oplossing kunnen wij op deze manier niet voorzien in de thuissituatie.

Erg raar... ik ben daar ook erg slecht in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Jen
Goed zo Gunn.
Wat vind jij trouwens van prediker? (sorry voor de herhaling)quote>


Prediker en Spreuken zijn moog'lijk de mooiste Boeken uit de Bijbel. Geschreven door niemand minder dan de wijze Koning Salomo. Een beetje hypocriet/mismoedig soms, maar dat is 'm vergeven.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

:sun: Nienke, cavakes gij ?? Lukt het een beetje in je uppie ?? :D

Jen, ik zit aan laat ons zeggen 75mg. Maar door mijn erg ongeregeld levenn gebeurd het dat het al eens 50 is of 100. Ik prober de 75 aan te houden. 2 x 25 's ochtends en dan eentje in de namidag. 's Avonds durf ik er echter geen meer te nemen, toch niet na de zessen of zo. Voel het dan veel te hard.

Op deze manier is het net een motortje dat me erg goed binnen de lijntjes houd en veel kracht geeft. En ALS ik eens een keertje drink, dan kan ik veel makkelijker stoppen dan ooit voorheen. Het smaakt me zelfs niet meer dan. Al zijn er wel eens spijtige uitzonderingen, maar ook die worden minder en minder, en niet in het minst de intensiteit !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stappen gaat niet meer alleen tot aan de wc Vlaamsmeisje... Alleen in en uit rolstoel ook niet. (Tja, wat rolstoel betreft heeft pa niet veel te willen, het kan niet anders).

Ach ja. Het is niet anders.

Gunn, eens met jou. Mooi zijn ze.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@VM,

Tsja, een Studio Ghibli film. Die hebben altijd iets magisch over zich. Kinderlijk bijna, met vaak een ernstige ondertoon. Om kort te gaan, die heb 'k nog niet gezien. Zal eens gaan zoeken...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oeps, goedenavond Jen, Will, Gunn en VM...

Gunn, fijn dat je je weer wat beter voelt.

Goed dat je toch gegeten hebt hoor.

VM, felicitaties voor jouw zoon, wat gaat het snel he?

Jen, kan me indenken dat dat soort dingen zo moeilijk zijn... en dat ze energie vreten.

Wil op de goede weg... sauna en sporten... kweenie, maar heb zomaar het idee dat hardlopen heel heel lang geleden voor jou zou zijn geweest...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: will

En ALS ik eens een keertje drink, dan kan ik veel makkelijker stoppen dan ooit voorheen. Het smaakt me zelfs niet meer dan. Al zijn er wel eens spijtige uitzonderingen, maar ook die worden minder en minder, en niet in het minst de intensiteit !quote>


Dat herken ik erg! Als minderaar drink ik zeker meer (frequenter) dan jij, maar de roes zoek ik niet meer. Gisteren had ik dus wel even zin daarin, maar op de een of andere manier liep het niet uit de hand. Gelukkig maar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt Jen, moest je de hoevelheden vergelijken met vroeger, dan is er echt een zeer groot verschil. Ook nu, na mijn recente gebeurtenissen had ik normaal gezien al minstens 2x serieus de mist in gegaan, doch nu zelfs geen trek, niks. Integendeel, zit vol energie om vele dingen te doen. Lopen, renoveren, stoppen met roken etc etc. Voel me erg goed, alhoewel de eenzaamheid af en toe komt binnengeslopen.

Jaja Vonneke, zeker 2 jaar. Vroeger toen ik honkbal speelde was ik als een bliksem. Echt de rapste van "den hoop" zeg maar. Geen enkele stealing was me er teveel aan. Vroeger, toen ik nog jong was :huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond, nu ik heb veel gerust deze week, vandaag mijn telefoon abo eens uitgepluisd, ik betaalde altijd zoveel, en hoor iedereen om me heen met smart-phones en ''nog net geen geld toe'' dacht nu toch eens bellen heo of wat, dus als het goed is, worden mijn rekeningen nu lager, had ik natuurlijk al eerder moeten regelen,maar goed, rekeningen weer betaald en weer helemaal bij, ga nu slapen, morgenochtend werken en s'middags komt ex helpen met de schutting :) dus hopen op droog weer.

Fijne avond allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gunn nou zit ik toch met een vraag naar jou toe. Hoe ga je het nu in het vervolg aanpakken als je weer trek krijgt? Misschien overdonder ik je met die vraag maar heb je nu iets waar je je een beetje aan vast kan houden in de toekomst als je het moeilijk krijgt.

Want Koning Salomo zal beslist wel erg wijs zijn geweest maar iets over "hoe pak ik mijn trek aan"zal hij wel niet beschreven hebben;)

nee ff serieus ik bedoel het goed hoor, maar als je niets doet aan jouw gevoelens kom je dadelijk weer in het zelfde schuitje terecht en dat wens ik je niet toe kerel.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bolletje,

zelfs prediker heeft het over drank.

" Ik zei tegen mezelf: Kom, laat ik proberen de genoegens van het leven te smaken en te genieten van het goede. Maar ook dat, ontdekte ik, is enkel leegte. 2 Vrolijkheid, zei ik tegen mezelf, is niet meer dan dwaasheid. En waar leidt vreugde toe? 3 Ik heb mezelf ondergedompeld in de vrolijkheid van de wijn, en ik greep die dwaasheid aan om te onderzoeken of ik in mijn wijsheid – want die behield altijd de overhand – kon ontdekken wat een mens het beste doen kan, dat luttel aantal levensdagen dat hij doorbrengt onder de hemel."

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé Bol!

Die momenten zullen er zijn. Ze komen, ze gaan.

Oh, en Salomo schreef wel deeg'lijk een verhandeling over drankzucht!

29 Wie roept altijd ach en wee,

wie maakt altijd ruzie?

Wie heeft altijd wat te klagen,

wie raakt altijd nodeloos gewond?

Wie heeft altijd troebele ogen?

30 Een dronkaard, die tot in de vroege morgen drinkt,

die blijft proeven van de wijn.

31 Laat je niet verleiden door de glans van wijn,

wanneer hij fonkelt in de beker.

Hij glijdt zo makkelijk over de tong,

32 maar later bijt hij als een slang,

spuit hij gif als een adder.

33 Dan zie je vreemde dingen

en begin je wartaal uit te slaan.

34 Je voelt je heen en weer geslingerd door de golven,

alsof je vastzit boven in het want.

35 ‘Ik ben geslagen, maar heb niets gevoeld,

ik ben afgerost, maar heb niets gemerkt.

Laat ik maar eens opstaan,

eerst een beker wijn.’

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Gunn
Originally posted by: Yvonne
:huh:quote>


Wat nou :huh:?!quote>


Ik bedoelde dat ik die Asa Akira niet ken Gunn... that's all :D

Luitjes... moet morgen weer vroeg op, ik ga afsluiten en mijn bed opzoeken.
Voor iedereen nog een fijne avond... en voor straks trusten.

En... inderdaad Gunn.. ga een plan van aanpak voor jezelf bedenken.
Ik denk namelijk dat de meeste keren dat jij je ziek en/of beroerd voelt dat dat te maken heeft met drinken.
En ook dat je alles zo negatief ziet af en toe... ook dat heeft voor mijn gevoel heel veel met dat drinken te maken.
Ik zou je het zo anders gunnen Gunn.

En nu Von..... huphuphup... wegwezen..:lips:
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Gunn alles goed en wel maar als zijn wijsheid nog altijd de overhand hield, zal het zeker geen alci geweest zijn. Ja of misschien juist wel. Heb heel vaak gedacht dat ik, zwaar beschonken, erg wijs uit de hoek kon komen.:P

Hé maar heb je al iets waar je een beetje naar toe kan leven, en wat doe je nu als je trek krijgt.

Trusten Vonneke.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...