Chrissy Geplaatst 5 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 5 mei 2012 Jane, m'n hoofd kan er op zich wel bij, maar ik heb nog steeds het gevoel dat ik iets opgeef als ik de alcohol helemaal afzweer. Zit blijkbaar nog niet diep genoeg met de nadelen of heb het eerst nodig om vaak genoeg te mislukken met minderen (net als met roken)? Speaking of which: ik wil toch echt tegelijk weer stoppen met roken, en dan kunnen die 12x per jaar een beetje drinken dus ook niet. Heb dan namelijk te weinig weerstand om 's avonds van de peuken in de jas van mijn man af te blijven :$ Da's dan ook weer duidelijk. Waar even hier schrijven al niet goed voor is, ben ik al dagen in m'n hoofd mee bezig geweest. Zucht. Thanks again. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 5 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 5 mei 2012 Voor de twijfelaars (goedemiddag trouwens allen), ik vond het in het begin ook een 'gemis' om niet meer sociaal te drinken. Toch valt dat heel erg mee hoor. Lekkere alcoholvrije drankjes genoeg. En je zal ook merken dat mensen die meer dan twee glazen drinken, echt knap vervelend worden. Zelf heb ik een maand terug ook weer eens een glas wijn bij een etentje genomen. Sloeg echt nergens op. Het is NIET gezelliger, je wordt NIET leuker. En je wordt er ook niet mooier van, hihi. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 5 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 5 mei 2012 Zou Gestopt al in het vliegtuig zitten? BBBRRRRR Zo dadelijk weer 4 vissies verkopen. Gaat lekker vlug zo, ik ben er al 9 van de 100 kwijt:( Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 5 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 5 mei 2012 Hé tante Vie:) Hoeisie? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 5 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 5 mei 2012 Goedenmiddag allemaal! Volgens mij gaat Gestopt naar de winter,in ZA. Helemaal BBBBBBRRRRRR! Ik hoop dat ze veel truien bij zich heeft Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 5 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 5 mei 2012 Waar je wel mooier van wordt, Chrissie (Hallo, ik ken je nog niet. Geeft hand. Ik ben Vie. Hoe gaat het met jou?) is niet meer roken. kan je niet samen met je man stoppen of is hij daar niet voor te porren? Een leuk idee om de vrijkomende agressie uit te stomen, is om samen op een sport te gaan. En daar kan je geen doorrookte longen bij gebruiken. Zelf ben ik gestopt met roken omdat mijn geliefde dat al 15 jaar niet meer deed, en ik het zelf zo goor vond voor hem om hem te zoenen als ik wel gerookt had. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chrissy Geplaatst 5 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 5 mei 2012 Klinkt goed Vie, heb eigenlijk net m'n beslissing wel genomen. Moet er nu alleen nog aan wennen... Enne... op die feestjes drinken sommigen ook best aardig veel, weet niet zeker of het een mooi plaatje is om dat nuchter te bekijken! Maar dan voel je jezelf volgens mij wel extra lekker, of niet? Bolletje, Koi karpers aan het verkopen las ik? Leuke handel lijkt me, maar zijn het niet toch een beetje je kleintjes die je weg doet? Ben zelf een watje met dieren hoor... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 5 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 5 mei 2012 Het is vooral mijn omgeving die moeilijk doet, dat ik niet sociaal drink. Zelf vind ik het wel zo rustig zo. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 5 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 5 mei 2012 Heeeej, tante Bolletje, hoe gaat het met jou! Ik werk tegenwoordig bij een hondentrimsalon, je maakt van alles mee. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 5 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 5 mei 2012 Hé wat leuk zeg. Wat doe je daar allemaal? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 5 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 5 mei 2012 ik drink nu juist veel socialer:D heeft niemand last van Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chrissy Geplaatst 5 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 5 mei 2012 Hey Vie, ik heb je wel eens gelezen op de dagdraad, maar jij ook een handje . Gaat goed, met jou ook? Mijn man en ik hebben een slordige 10 jaar geleden al eens geprobeerd samen te stoppen (voor de kids dus nog), en toen vochten we elkaar de hut uit bijna... niet zo'n strak plan dus vrees ik. Ook al zou het wel fijner zijn om thuis niet steeds op m'n hoede te hoeven zijn. Maar een scheiding is ook zo'n hoge prijs he... Ik hoorde met die paar weken niet roken idd wel al van mensen dat ik er beter uitzag, maar bij mij viel dat dus samen met niet meer drinken. Wel erg leuk om te horen natuurlijk Jij rookt dus al een tijdje niet meer begrijp ik? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 5 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 5 mei 2012 Wat zegt jouw omgeving dan, Gwen? Ik heb ze na verloop van tijd verteld dat ik gewoon teveel dronk en het niet meer wilde. Nooit problemen mee gehad. Maar ik moet je er wel bij vertellen dat mijn vriendenkring in de loop van de jaren veranderd is. De drinkers zijn er uit. Maar daar heb jij niks aan. Het is toch heel simpel, je wil gezonder gaan leven, dus geen drank. En als ze dan zeggen, ja maar twee glazen rode wijn per dag is zo gezond, kan je nog altijd aanvoeren dat daar ongeveer 100.000 calorien in zitten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 5 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 5 mei 2012 Ach Chrispy, daar heb ik niet echt een band mee hoor. 100 van die vissies. Met pa en moe wel, die komen iedere ochtend met de rest van de vissies, bedelen voor voer en laten het vervolgens gewoon drijven. Hebben nog niet zo veel honger. Het is nog te koud. maar ik heb ook een binnenvijver, onder de trap en daar zitten sluierstaarten in. daar heb ik wel een beetje een band mee Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 5 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 5 mei 2012 Poedeltjes roze verven, Bol. Nee hoor, ik zit nog op de shampoo-afdeling. Wat zeg je nou Chrissy, een scheiding? Je maakt een grapje. Je gaat toch niet scheiden omdat je elkaar met niet roken de tent uitknokt? Ja ik ben een jaar of vier geleden gestopt, met de hele handel eigenlijk. Roken en drinken. En het gekke is, nog steeds elke ochtend met de koffie denk ik, mmmmm, nou een sigaret. En 's avonds na het eten. Maar drank trekt me nog maar heel zelden. Ik heb het ook gelezen, van die afkickkliniek in Z.A. Goeie verzekering heeft ze dan. Dat wordt echt niet door elke verzekeraar vergoed hoor. Maar het lijkt me bijzonder interessant, ik wil ook wel tussen de leeuwen en giraffen afkicken. Van het snoepen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chrissy Geplaatst 5 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 5 mei 2012 Wow, mooi Bolletje, een binnen vijver! Ben zelf niet zo'n tuinmens vrees ik. Gewoon een speelplek voor de kids tot nu toe. Maar wie weet, we gaan vast een keer echt de lente in, en als ik eindelijk echt niet meer rook en drink, moet ik toch iets anders veerzinnen met m'n tijd Is het moeilijk, een beetje goed vijvertje opstarten? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 5 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 5 mei 2012 Hallo 'Kleitje. heb jou een beetje gemist hoor! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 5 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 5 mei 2012 Ha Vie, elke basis verz. schijnt het te vergoeden mits je het afmaakt. Ze hebben blijkbaar een deal met die kliniek in ZA juist omdat het daar naar verhouding veel goedkoper is en uiteindelijk is gestopt zijn voor de verzekerings-/ en de gewone maatschappij natuurlijk altijd goedkoper op de lange termijn. ja ja, 20 jaar boekhouder geweest Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 5 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 5 mei 2012 Ik merk dat ik mijn drinkebroeders kwijt raak. Vind ik toch wel jammer, want het zijn inspirerende, vrolijke mensen. Ik kan en wil niet meer in dat drinken hangen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 5 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 5 mei 2012 dan ga ik ook mee gezelli ik zie nu pas dat jij hier al 2 weken vóór mij was Aakje je wel veel netter gedragen op OHen he:D (dan ik dus) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chrissy Geplaatst 5 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 5 mei 2012 Och VIe, ik ben normaal al niet iemand van een lang lontje, en dat wordt er zonder peuken niet beter op... En ik laat hem toch maar liever zijn eigen keuzes maken. Dat ik perse niet meer wil roken is mijn ding, hij moet maar zijn eigen keuzes maken, nietwaar. Leuk om te lezen van iemand die al 4 jaar geleden met roken en drinken tegelijk gestopt is, het kan dus wel degelijk! Nice to know! Ik had zelf idd al gemerkt dat niet roken een stuk moeilijker is dan niet- drinken (voor mij), maar na 4 JAAR nog elke dag missen.... Wat een vooruitzicht zeg. Ach ja, al zoveel tientallen jaren gedaan, niet zo gek dat het zwaarder is dan misschien. In zuid afrika afkicken op kosten van de verzekering??? Wauw, dat klinkt luxe... Maar da's vast schijn en toch erg heftig. Denk ook niet dat ik m'n kindjes mee kan nemen en zou toch welk erg fijn zijn, hahaha... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 5 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 5 mei 2012 ook the day after, Gwen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chrissy Geplaatst 5 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 5 mei 2012 Goed van je Gwen, dat je toch volhoudt en je eigen pad blijft kiezen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 5 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 5 mei 2012 Goh, ik zit hier tussen 2 ervaren forummers! Die rust die ze uitstralen... voel het hier! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 5 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 5 mei 2012 waarom vul je in dat dat schijn is Chrissy? heftig zal het zijn en de resultaten zijn er al en goed dus schijn?(van ... bedriegt??) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden