Lytse Geplaatst 25 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 25 mei 2012 Hallo Liesje, Eigenlijk valt het gewoonlijk wel mee met Tictive, vind ik dan. Er zijn alleen verschillende moderatoren en hun beleid is kennelijk niet eensluidend. Soms krijgen mensen een waarschuwing, of een ban, terwijl we ons afvragen waarom. Die Vlaamse pissebed is een woord dat ook in het zuiden van Nederland voorkomt. Ook mijn ouders gebruikten het gewoon. Mijn moeder was zo preuts dat ze het had over een voorsluiting van een broek in plaats van g..p! Het is wel logisch dat ze ingrijpen op hakken op andere frummers. Het moet in principe helpend zijn. @ Rosa, Hallo meid, leuk om je weer te zien. Loop je nog steeds voor? Ik hoop het. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 25 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 25 mei 2012 Lytse Succes hè, zet em op je kan het Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 25 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 25 mei 2012 Blijkbaar is Tictive inderdaad zo streng. 'Onaangepast taalgebruik' is de reden. En wat is verwijderd... daar zaten twee 'uitdrukkingen' in: 1 nederlandse en 1 vlaamse...... Schiet mij maar lek... ieder woordje afwegen dus Lytse.. ik denk dat je het gewoon gaat redden dit weekend toch, jou kennede inmiddels Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 25 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 25 mei 2012 Jodenvet en Jodenkoek. Jodenvet wordt bijna uitsluitend nog als Borsthoning verkocht. (kattensnauw, sikkevet, bokkenvet) Ronnie Naftaniel van het CIDI vind dat Jodenvet niet kan. "Het zou lijken op het uitbraden van Joden". Maar Ronnie vindt dat Jodenkoek wel kan. Er was bij Enkhuizen een bakker die lekkere koeken verkocht, een Joodse bakker. Vandaar Jodenkoek. De naam Jodenvet werd onder de druk van het CIDI weer in Borsthoning veranderd. Slechts in Zuid -Nederland wordt Jodenvet nog gebezigd. Ronnie moet niet zo moeilijk doen. Beter zou hij zich bezig kunnen houden met de onderdrukking van het Palestijnse volk. Wat een overgevoeligheid zeg. Onder druk moest de naam Negerzoen ook al weg. Het heet nu zoen. Blijf van ons snoepgoed af. P.S Natuurlijk met een beetje hulp van Mr Google. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rosa45 Geplaatst 25 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 25 mei 2012 Ja Lytse, ik loop nog steeds voor:) We gaan ervoor! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 25 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 25 mei 2012 Hihi.. dan denken we dus een pietsie anders Lytse Maar dat geeft niet. Ik ga trouwens lekker mijn bed opzoeken lui. Trusten en tot morgen... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 25 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 25 mei 2012 Runningliesje Welkom Had ik nog niet gedaan geloof ik. Succes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 25 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 25 mei 2012 Originally posted by: SootheRonnie Naftaniel van het CIDI vind dat Jodenvet niet kan."Het zou lijken op het uitbraden van Joden"..quote> Worden die joden dan in z'n geheel opgegeten Heer Soothe. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 25 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 25 mei 2012 Inderdaad Soothe, vond ik ook belachelijk om negerzoen ineens te veranderen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 25 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 25 mei 2012 @ Rosa: chapeau! @ Albert: hoe gaat het; ook met de wederhelft? Jullie zullen elkaar best missen als je in Frankrijk bent. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 25 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 25 mei 2012 bruidsmeisjes, boerenjongens, turks fruit, engelse drop, ook maar veranderen dan? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 25 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 25 mei 2012 Ik ken dat Jodenvet nog uit mijn jeugd. Mijn oma woonde in Tiel (de Betuwe) en ja daar is Flipje e.d. De naam kan ik me niet 100% zeker herinneren, maar als kind vond ik het ook lekker. Mensen ik ga nu even bankhangen. Albert, ik hoop straks je bericht te lezen. Prettige avond allemaal en tot later. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 25 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 25 mei 2012 Lytse het gaat wel goed hoor, en missen doen we elkaar zeker, zéker als ik daar zo lang ben. Dan zeggen ze "nou het lijkt toch vakantie?" Als het vakantie was, was Will er wel bij hoor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 25 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 25 mei 2012 Ik ga afsluiten voor nu effe bankhangen en dan naar bed fijne avond nog of truste:lips: tot morguh Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rosa45 Geplaatst 25 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 25 mei 2012 Ik ga er weer vandoor, fijne avond! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 25 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 25 mei 2012 Hoi Albert. Ik had je bericht gisteren nog gelezen. Indrukwekkend. Weer blijkt dat een ander z'n boeken duister te lezen zijn. Ga goed Albert. Vind de negerzoenen erg vies Albert. Van mij mag het uit de handel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 25 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 25 mei 2012 Bolletje, ik weet het niet allemaal. Misschien was er vroeger ook een Joods persoon die de snoepjes ventte. Zou zomaar kunnen. Vaak zie je toch een link tussen het ontstaan van een naam en de handelaar. Ik ga nu even wat anders doen. Groet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 25 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 25 mei 2012 Goedenavond. Nog niets gelezen. Onverwacht een drukke dag gehad. Wel heel leuk. De eerste BBQ zonder alcohol achter de rug. Dat ging uitstekend. Wel moe, dus ik ga vroeg slapen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 25 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 25 mei 2012 Goedenavond allemaal, Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 25 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 25 mei 2012 Errug rustig, dus snel klaar met lezen. Mensen ik sluit droog af. Slaap lekker allen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 25 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 25 mei 2012 Slaap lekker Madelief, hopelijk ligt de BBQ niet te zwaar op de maag... (Ik zit zelf namelijk te burpen op de bank, ook een barbie, MET knoflooksaus....ieks) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 25 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 25 mei 2012 Gwen, ik zie je nog net! Ja ik zit ook uit te buiken hoor! Maar oh oh, wat veranderen mensen als ze gedronken hebben. Op dat moment heb ik er dan echt geen moeite mee om niet te drinken. Zo was ik dus ook..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 25 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 25 mei 2012 Ga film kijken; le silence de Lorna, op canvas, Een Palm in Cannes.. Fijne avond! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 25 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 25 mei 2012 Trusten allemaal en tot morgen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 25 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 25 mei 2012 Hi Bol, Ook ik ga nog even bankhangen en dan naar bed. Ik heb het drooggehouden! Voor alle frummers: slaap lekker en tot morgen. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden