Spring naar bijdragen

Donderdag 31 mei 2012


Aanbevolen berichten

goeiemorgen mensen.

Jen ik denk dat je jezelf en misschien ook wel je psych in het ootje zit te nemen.

Ik weet uit mijn ervaring dat de psych/ther. op mijn aangedragen gegevens reageerde en ik was heel slim om zonder te liegen, de situatie toch net iets minder erg te laten lijken.

Zoiets meen ik bij jou ook te herkennen. Een psych. die ook in dat schuitje zat is niet echt

zo objectief als jouw situatie (als client) vereist, daar kun je je bedenkingen bij hebben dat

jou dat verteld wordt; hij/zij zegt impliciet: kijk en ik ben er ook gekomen.

Jij bent gebaat bij eerlijk zijn, vooral naar jezelf, maar als je verder wilt ook naar je psych.

Alleen dan kunnen de onderliggende redenen van je drinken aangepakt worden.

Wat je papiertje waard is, ach, hebben is hebben, denk ik dan ook maar.

Maar het drinken staat er echt los van. En er bij goochelen met baclofen Jen, kan hele nare

gevolgen hebben, die misschien nog helemaal niet bekend zijn. maar je snapt dat het niet de bedoeling ervan is om erbij te blijven drinken en als je af en toe ermee doorzakt, dan vraag ik me toch af of je niet met vuur speelt. En als je niet post, nou dan weten we hoe de vlag er voor staat he:(

Ik las wat over je kat en de WC; de mijne doet dat ook; heeft met stromend water te maken en is verder niet erg. Zet je kraan maar eens op heel langzaam en kijk of die ook favoriet wordt, ik heb er leuke filmpjes over gezien bij google.

Jen, ik gun je, dat je eruit komt, want jue vraagt er hier niet voor niets naar.

Jij kunt ook prima zonder drank leren hoor, betrer misschien zelfs, maar daar kun je dan na die examens ook wel achter komen. Succes ermee!:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 296
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Met mij zijn veel dingen gebeurd

de meesten goed en drinken is geen

optie meer voor me. maar in tegenstelling

tot jou, word ik juist niet getriggerd door hier te lezen

en schrijven, dus is mijn virtuele fam. hier een extra

verslaving geworden:D. Een van mijn gezondere dus die ik graag in ere

houd; hoe lang weet ik niet, maar in het hier en nu bevalt het nog prima.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet je, eigenlijk zou ik hier best graag vaker willen komen....Gewoon omdat ik anderen tot steun zou willen zijn. Net zoals ik indertijd ben geholpen door forumleden die al wat verder in het stopproces zaten. Maar ik merk inderdaad dat wanneer ik hier vaker kom mijn hoofd weer met de alcohol aan de slag gaat en dat wil ik niet. Dus voor jou alleen maar fijn dat je daar geen last van hebt en wel hier kan zijn toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: jane4
goeiemorgen mensen.

Jen ik denk dat je jezelf en misschien ook wel je psych in het ootje zit te nemen.
Ik weet uit mijn ervaring dat de psych/ther. op mijn aangedragen gegevens reageerde en ik was heel slim om zonder te liegen, de situatie toch net iets minder erg te laten lijken.
Zoiets meen ik bij jou ook te herkennen. Een psych. die ook in dat schuitje zat is niet echt
zo objectief als jouw situatie (als client) vereist, daar kun je je bedenkingen bij hebben dat
jou dat verteld wordt; hij/zij zegt impliciet: kijk en ik ben er ook gekomen.
Jij bent gebaat bij eerlijk zijn, vooral naar jezelf, maar als je verder wilt ook naar je psych.
Alleen dan kunnen de onderliggende redenen van je drinken aangepakt worden.
Wat je papiertje waard is, ach, hebben is hebben, denk ik dan ook maar.
Maar het drinken staat er echt los van. En er bij goochelen met baclofen Jen, kan hele nare
gevolgen hebben, die misschien nog helemaal niet bekend zijn. maar je snapt dat het niet de bedoeling ervan is om erbij te blijven drinken en als je af en toe ermee doorzakt, dan vraag ik me toch af of je niet met vuur speelt. En als je niet post, nou dan weten we hoe de vlag er voor staat he:(
Ik las wat over je kat en de WC; de mijne doet dat ook; heeft met stromend water te maken en is verder niet erg. Zet je kraan maar eens op heel langzaam en kijk of die ook favoriet wordt, ik heb er leuke filmpjes over gezien bij google.
Jen, ik gun je, dat je eruit komt, want jue vraagt er hier niet voor niets naar.
Jij kunt ook prima zonder drank leren hoor, betrer misschien zelfs, maar daar kun je dan na die examens ook wel achter komen. Succes ermee!:heart:quote>


Dag Jane,
dank voor je lange posting, die me stof tot nadenken geeft.
Mijn psychiater en ik denken dat ik beginnen drinken ben uit sociale fobie en ben doorgegroeid naar gewoontedrinken. Ik ben inderdaad nogal klokvast: om 20 uur rinkelt de bel voor een pintje.
De sociale fobie oplossen is nog niet gelukt. Ik ben dan ook een tussengeval: ik kan best naar de supermarkt, maar op het werk kom ik in de problemen. Ik blokkeer als het ware, best lastig. En voor de goede orde: ik verbeeld me dat niet, heb ooit omwille van gebrek aan assertiviteit een slechte beoordeling gekregen. Met drank op ben ik op een slechte manier assertief, dus dat is duidelijk geen oplossing. Pff, ik baal ervan.

Mijn kat heb ik jammer genoeg niet meer. Die is gaan lopen van de hond, weet niet of ze nog leeft :brokenheart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Ekstertje dat herken ik wel. Enkele jaren geleden was ik ook even hier op het forum.

Het was voor mij meer een trigger dan heilzaam.

Integendeel tot nu is het een enorme enorme ondersteuning. Ik zit in dag vijf en had het nooit zonder deze mensen gehaald, weet ik zeker.

Waarom het anders is? Geen idee. Het is wat het is.

Hallo Jen, de wereld ligt aan je voeten :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor mij is het ook een ondersteuning, maar ik snap de trigger-functie wel. Persoonlijk had ik dat in de ontwenningskliniek. Zat ik rustig niet te drinken, moest ik constant over drank praten...

Ja Lavendel, hihi, en these boots will walk all over...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Bolletje dat is wellicht zo.

Ik heb de voorbije twee jaar met grote tegenzin begonnen aan therapietjes hier en daar. Maar heb er verdomd veel inzichten opgedaan. Wellicht is mijn voedingsbodem klaar om de juiste zaadjes in te planten. Hoera! Enfin, ik probeer niet te euforisch te doen want die trigger ken ik ook. Het voelt meer alsof het nu vanuit mijn kern komt....ofzoiets...

Jen, ik heb dikwijls me boos afgevraagd waarom ik geen handleiding bij dit leven gekregen heb.....maar daar zal wel weer een reden voor zijn...yes, these boots...;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Jen
Voor mij is het ook een ondersteuning, maar ik snap de trigger-functie wel. Persoonlijk had ik dat in de ontwenningskliniek. Zat ik rustig niet te drinken, moest ik constant over drank praten...

Ja Lavendel, hihi, en these boots will walk all over...quote>



Dat heet droogdrinken Jen.;)

Lavendel, als we een handleiding mee zouden krijgen, denk je dan dat we er van leren? We leren juist van eigen ervaringen. Door vallen en opstaan.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Jen,

Ken je die uitdrukking niet?

Wij mochten in de kliniek niet over drank praten in positieve zin,

dat was droogdrinken volgens hen.

Dus geen herrinneringen ophalen van leuke feestjes etc.....

Toen begreep ik het niet, nu wel.

Om mezelf te beschermen ga ik die dingen niet meer ophemelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar is dat niet oneerlijk naar jezelf toe, Madelief? Soms was drank leuk, maar de nadelen waren te groot. Voor mij. Als je drank als de duivel ziet, dan vind je dat iedereen die drinkt verkeerd bezig is?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Jen
Maar is dat niet oneerlijk naar jezelf toe, Madelief? Soms was drank leuk, maar de nadelen waren te groot. Voor mij. Als je drank als de duivel ziet, dan vind je dat iedereen die drinkt verkeerd bezig is?quote>


Jen, jaren heb ik wel smakelijke verhalen opgehaald,
genoeg stof voor de rest van mijn leven.
Toen mijn rem stuk was, zijn die verhalen minder leuk geworden.
Toen ging ik ver over de schreef.
Dingen gedaan waar ik me wezenloos voor schaam.
Dus er valt niet veel meer te lachen daarover.
De drank ben ik gelukkig als een duivel voor mezelf gaan zien,
niet voor mensen die er normaal mee omgaan.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...