Spring naar bijdragen

woensdag 30 mei 2012


Aanbevolen berichten

"Van snee" bedoel ik juist goed Gwen, perfeto !!

Surviving Bor, je kan er mss een YouTube filmpje over laken hé Bor. Onder de lakens kruipen met diet weer ???? Dan toch niet alleen hoop ik voor je ;)

LadyJane, lekker trappen en hup naar het volleybalveld ?? Sportieveling B)

Nog mooier en leuker vonneke ?? Dat moet de moeite zijn, en dode struikjes kan je toch mooi vervangen met nieuwe hé ? Misschien met enkele kleurtjes er in ?? :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 241
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Maar Vonn ik geloof dat we het eens zijn hoor, ik zeg ut alleen misschien wat sinies, maar wonen dan misschin wat duurder en 3 mal vakantie, ach mag natuurlijk niet met vooroordelen komen, maar toch. Vin ook dat dingen soms heel krom verdeeld zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha die Will.

fietsen en misschien spinnen,

morgen volleytournooi:D s avonds,

beetje verdelen he, er moeten ook nog

andere dingen hoor.

Maar deze week is voor mij toevallig vakantie.

Lavendel, een middeltje tegen boosheid en iiri's, die zochten we in drank. Nu erkennen

we juist dat ook die gevoelens mogen en een funktie hebben. Het gaat er juist om hoe je ermee omgaat, niet de omstandigheden bepalen het, maar jij dus.

bier is neutraal; ben je daar niet tegej bestand ; door de gootsteen en niks in huis!

Zo doe je dat dus idd.

Als ik "gewoon" boos ben [probeer ik dat te uiten in proportie naar wie het betreft of ik ga extra sporten en probeer er dan wel aan te denken. Niet dat dat altijd lukt hoor.

Als er extreme boosheid zit, dan denk ik dat je er hulp bij nodig hebt, meestal oud zeer of trauma. De boosheis zelf is neutraal ook; zorg dat het geen agressie wordt of naar binnen slaat. dat is mijn tip vd dag:)

Jopie meis; ik wens jou veel liefde en natuur komend levensjaar en dat elke dag als een kado mag worden uitgepakt, ongeacht de inhoud. Van harte lieverd en een fijne dag.

:heart::present::musicnote::heart::present::musicnote::heart::present::musicnote::heart::present::musicnote::heart::present::musicnote::heart::present::musicnote::heart::present::musicnote::heart::present::musicnote::heart::present::musicnote::heart::present::musicnote::heart::present::musicnote::heart::present::musicnote::heart::present::musicnote::heart::present::musicnote::heart::present::musicnote:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oeps.... telefoontje gehad... en zie dat het natuurlijk al weer veeeel later is dan ik dacht.

Bor... niet onder de dekens kruipen.

Fietsie pakken, fototoestelletje meenemen.. en er op uit.

Jezelf focussen op kleine mooie dingen.

Kan helemaal buiten zijn, kan ook in het dorp... dur is zoveel meer dan je denkt..

(trouwens leuk om te doen.... voor iedereen die in een dip zit , maar ook voor iedereen die dat niet zit.;))

Lui, ik MOET er vandoor nu.

Maak er wat moois van hoor...

Toine.... ff een zonnetje en een zoen voor jou nog: :rose::sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga ook zo,

nog even dit, zit de laatste tijd wel eens te denken,

wat is het toch dat ik kon stoppen door hier op het

forum te lezen en te schrijven?

Ik denk dat inspiratie voor mij een belangrijke rol heeft

gespeeld. Ik las hier verhalen van nuchtere mensen die

er tevreden mee waren niet meer te drinken. Ik kon mij

dat, toen ik me aanmeldde voor mezelf nog niet goed

voorstellen. Er vrede mee hebben niet te drinken.

En toch is het gebeurd. Ik heb er vrede mee. En zonder

die inspiratie was dat denk ik niet gelukt. Was ik blij-

ven hangen in mijn onvrede over het nuchter zijn en

ik denk dat het dan een onmogelijke opgave is.

Fijne dag allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Joops is een gierige volgens mij :angry:

Geen toert???

Jaap, ik vind jou altijd heel fijn om te lezen. Bijna bloemmetjesfris..een heldere kijk op zonder mottenballengedoe.

Hier gaat ie weer zoals ie gaat. Moeizamer..

Spijker :sun:

Rae :heart:, ben je al weg dat je niet meer langskomt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jaap

Ik denk dat je het mooi , ook voor mij, verwoord hebt.

Het ermee kunnen leven, niet meer (zoveel) te drinken, het niet meer hoeven terwijl je wist dat het moest terwijl je het ook (juist) niet kwijt wou.

Op 1 of andere manier zijn Pils, Orval,Guinness, kruidenbitters, Jim Beam en zeker Jack Daniels ergens in mijn hart en huid getattoeerd, maar ik kan zonder ze alszijnde een lange afstandsvriendschap en het is net of zij zich er nu ook bij hebben neergelegd, terwijl ik wel weet dat ik ze (misschien) niet kan vertrouwen, maar dat is persoonlijk voor mij. Ik hoop dat ik niet in die val loopt. Maar met me 0.0 ben ik tevreden en die veradelijke zooi geef ik dus maar aan me vrienden. Maak me dat niet net zo verradelijk als mijn vriendschap met drankjes die mijn slapies voor meer dan 35 jaar waren? Ach zoveel mensen kunnen wel gelukkig normaal met alcohol omgaan en ik blijkbaar niet, zoals de meeste dus hier, pff ik sta nie alleen en dankzij de mensen hier kan ik het volghouden tot nu toe. Wel begon ik als minderaar (dat wilde ik), maar merkte wel at bij mij dat zeker nie zou lukken zonder eerst te stoppen en dan eens an te kieke. Nou ja goeie moggeuh ;) wou alleen maar zeggen goed beschreven Jaap :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi te lezen Jaap.

Ook ik kreeg hier mijn inspiratie.

Veel van de 'oudgedienden' schrijven niet meer.

Er zijn er nog een paar uit het verleden.

Ik begreep er niets van.

Een groepje mensen, die duidelijk diep gezeten hadden was

er klaar mee.

Hun positieve verhalen deden mij beseffen dat het kan.

Van Mei tot November was ik nog aan het drinken,

maar er ontstond een bijzonder gevoel.

Waren zei anders dan ik. Natuurlijk zijn we niet hetzelfde,

maar we hadden een gelijk probleem. De drank!

Keer opkeer werd mij duidelijk gemaakt dat het kan. Tijd moest ik het geven.

Niet te snel resultaat verwachten.

De tijd die ik in drinken investeerde nu in stoppen investeren was het devies.

Op een bepaald moment kreeg ik het idee, wat jullie kunnen kan ik ook.

Toen op een avond na zeer heftig drinken gooide ik mijn drank door de gootsteen.

Per dag ging ik te werk. Easy does it.

Een dag droog was en gewonnen dag.

Zo reeg ik de dagen aan elkaar, als pareltjes aan een snoer.

En zo kwam ik op het punt waar ik nu ben.

Hoe kon het dat niets werkte, dat ik in uiterste nood het forum opzocht

en er mee in het reine kwam.

De macht van het getal misschien. Gedeelde smart is halve smart.

Men staat er niet alleen voor.

Het forum is dus een stevige duw in de rug. Als de wil om te stoppen er is,

heeft het een absolute meerwaarde.

Groet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo mooi om lezen Soothe en ondersteunend.

Twee of was het al weer drie ? jaar geleden kwam ik op het forum, maar toen sprak me niks aan. Nu is het precies dat ik plots de taal van het forum begrijp?! Alles komt zo sterk en herkenbaar binnen. Ik hou me er echt aan vast tijdens deze eerste dagen van niet drinken, ben heel dankbaar.

Goh, wat ben ik wel moe. De eerste twee nachten zo goed als niet geslapen. Gisterenavond voelde ik dat ook aankomen en nam een dubbele dosis valeriaan. Een deel van mij heeft diep geslapen, maar mijn benen hebben de hele nacht rond gerend in mijn bed. Best grappig, maar vanmorgen toch maar slapjes.

Ik vond als ik dronk dat ik steeds veeeel energie had. Ik kon blijven doorgaan. Op een bepaald punt viel ik natuurlijk als een blok in slaap. En smorgens natuurlijk ramp.

Fijn om te horen dat mijn blalabla niet als klagen wordt bekeken, maar als uitlaat.

Inderdaad ik heb dat meer dan nodig!

Dank je allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Diesel,

Ook jij weet 't prima neer te zetten, vriend. Met de nodige beeldspraak. Lange afstands vriendschap, slapies. 'k denk dat iedereen hier wel wat in te brengen heeft. Tuurlijk, de één is wat begaafder met woorden (breed're woordenschat, poëtische inslag, etc.) dan d'ander, maar in essentie schrijven we over dezelfde dingen. De emoties zijn er niet anders/minder of meer heftig om. We zijn mensen. Behept met alle moog'lijke grillen en nukken die door 't emotie-spectrum veroorzaakt worden. Die laatst zin slaat nergens op... Geschreven door een idioot die slimmer wil overkomen dan 'ie werk'lijk is. Kortom, laat maar.

'k ga ff wat eten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Ik heb al drie dagen niet gedronken voel me super dat ik het kan en tegelijk ook eenzaam en verdrietig.

Komt dat omdat ik me gevoelens wegdronk en nu ik nuchter ben dat alles hard aankomt?

Groetjes Ris

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...