Spring naar bijdragen

Vrijdag 1 juni 2012

Gast Fibo

Aanbevolen berichten

Hai Rae,

ik heb je net gelezen

eerlijk gezegd weet ik op dit moment geen wijze woorden voor je

het bekende 'stop met drinken' ?!

maar jij weet ook dat als je door wilt gaan niemand je kan stoppen

ik hoop dat je de voor jou juiste keuze weet te maken

van mij dan even voor nu een dikke knuf :sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 235
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Rae, jongen, ik sluit me bij Yvonne aan! Kieper die zooi weg. Ik weet hoe moeilijk het is als je eenmaal bezig bent, maar je bent zo'n goed mens en je verdient het beste. Je was zo op de goede weg. Toen ik op de detox zat ben ik aangerand en ik heb het gemeld (deels), en toch gebleven. De verpleging heeft me echt goed bijgestaan. Ga AUB terug, je kunt het, écht!

Ik denk aan je en geef je een knuffel :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb trouwens geen kritiek op dit draadje hoor! alleen zonde dat het soms zo hard gaat dat belangrijke berichten 3 pagina's terug staan en ik ze niet zie. Dat vind ik dan sneu. Waarom worden er niet meer draadjes aan gemaakt bij thema's rond alcohol? Maar dit is ook ok. Mss maak ik ook wel een soort van dagboekje aan als jullie dat niet vervelend vinden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lies, het staat iedereen vrij om net zoveel draadjes aan te maken als hij/zij maar wil ... waar dan ook.

Maar ja... dit is nou eenmaal de 'huiskamer' ... daar komt men gewoon, met leuke en met verdrietige dingen, net zoals in een gewone huiskamer.

En ook hier, net zoals in het gewone leven kun je als je dat wilt naar een apart kamertje gaan als je de boel wat minder openbaar of algemeen wilt bespreken...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yvonne,

bedankt voor je inspanning. Als ik begin te drinken is het niet met het idee om ééntje te drinken, of 5, of 10. Het eindigt bij de volle laag. Ik hoop dat je begrijpt hoezeer ik je inspanning waardeer maar 'beginnen en middenin stoppen' is een concept uit een ander heelal voor mij. Het spijt mij als ik je daarmee teleurstel. Ik heb in elk geval veel gehad aan je feedback en morgen zal ik het nogmaals herlezen.

Groetjes,

Rae

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rae, ik begrijp het.

Pfff, het is niet dat je mij teleurstelt.

Het is ... het is verdrietig dat het zo loopt.

Je gaat nu door.

Gek, ik ken dat niet echt, maar ik begrijp het wel, vanuit ..,,,

Denk aan je Rae.

Morgen is er weer een nieuwe dag toch?

:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Liesje, nog even terug komen op jouw posting.

Ja, het kan hier heel snel gaan.

Maar als ik heel eerlijk ben: al die andere draadjes zijn leuk/interessant/ belangrijk en noem maar op.

Maar voor mij teveel... teveel van het goede.. niet bij te houden.

Als er echt iets belangrijks is... dan zie ik het hier wel op de dagdraad... de gewone huiskamer dus.

En ja... ik ben er vaak niet en lang niet altijd lukt het me om een hele dag terug te lezen.. dus mis ik ook vaak zat dingen.. jammer dan, de wereld draait ook zonder mij wel door.

Deze draad is de draad waar ik binnen kom en waar 'het' gebeurt.

En vanuit hier kijk ik als ik tijd heb ook naar de andere draadjes...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Runningliesje
Rae, ga je morgen of vanavond nog terug?

Ik herken het trouwens, zei ik al in mijn vorige post hoe moeilijk het is om middenin te stoppen.

Kom op joh, neem iig contact met ze op

:present: Liesjequote>

Hoi lies,
Geen idee.
Voelde me 6 uur geleden, vóór ik begon te drinken, schaakmat. Nu de emoties weggedronken zijn voel ik me nog steeds schaakmat. Kwestie van vertrouwen verloren in de instelling en de vrees die persoon tegen de komen. Ik heb nog nooit in mijn leven een aggressieprikkel gehad om iemand te slaan, tenzij vandaag. Ik heb nog geen idee hoe ik daar mee moet omgaan.

Normaal, onder invloed, reduceren alle conflicten zich bij mij tot vergeving, verzoening en begrip. Nu heb ik er geen vat op.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yvonne, ik denk dat het heel persoonlijk is, ik zit niet zo vaak op het forum en dan vind ik het jammer dat ik dít draadje niet goed bij kan houden, omdat ik iedereen graag wil steunen, en natuurlijk zelf posten. Laten we gewoon allemaal doen waar we ons goed bij voelen :)

Maar je verwoord het goed, je kunt niet alles doen.

Liefs, Liesje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rae als onder invloed jouw kwaadheid reduceerd, zou het dan kunnen zijn dat dat niet echt is? Dat je als het ware de agressie weg drukt?

Nu je een tijd niet gedronken hebt, alleen vanavond, hebben je gevoelens alle tijd gehad om naar boven te komen, en zeker agressie. Een hele sterke emotie. Ja als dat nu naar boven komt, schrik je je wild.

Wat ik weet uit eigen ervaring is dat, als je agressie onderdrukt, het veel harder terug komt.

Waarom mag jij niet kwaad worden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rae, ik begrijp je agressieprikkel juist wel. En vooral doordat je zegt dat het nooit voor komt anders.

Je hoeft daar helemaal niet mee om te gaan, zeker op dit moment niet. Die is nu geweest, passé, en krijgt vanzelf een plaatsje. Je zult er hooguit later nog eens aan terug denken.

Probeer jezelf, zeker morgen, bij elkaar te rapen pls.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ray,

ik heb niet veel toe te voegen, en ik ken je ook niet, maar ik wil toch even zeggen dat ik met je meeleef. Zelf ben ik ook ooit uit een "instelling" weggelopen tijdens een onveilig moment (ik werd op angstaanjagende wijze gestalked door een medepatiënt; de verpleging deed niks). Doodsbang was ik en ben in huilen uitgebarsten. Eén groot geluk had ik: ik belde mijn ex en ik kon bij hem gaan overnachten, hij heeft zijn appartement zelfs alcoholvrij gemaakt voor mij.

Jij moet het vandaag met jezelf en een forum stellen, snap ik, moeilijk is dat.

Ik hoop zo dat je straks goed kan slapen en morgen de zaken anders bekijkt.

Heel veel sterkte,

Jen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Jen, klopt wat je zegt... jij had jouw ex indertijd, Kees kon op mij terugvallen en naar huis, Rae moet het effe zelf uitknokken vandaag en das verrekte moeilijk dan...

Ik ga afsluiten lui, ik wens jullie bol, Dylan, Frodo, jane, Jen, Melly, nancy,liesje, Tine en uiteraar Rae een goed nacht toe straks.

Trusten en tot morgen :lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En Rae, post rustig door als je wilt. Drank of geen drank.

Dat brengt me trouwens op een ander (mogelijk) verbeterpunt van dit forum. Een nachtdienst. Zou daar niet een soort regeling voor te maken zijn met alle forummers?

Denk dat het zo om de periode tussen 1 en 6 zal gaan. Een soort ploegendienst waarbij steeds de laatste poster online en aanspreekbaar is?

Zelf zou ik er zo aan mee doen en ik ben benieuwd hoe anderen daar over denken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Dylan... prima plan... maar niet met mij in de nachtdienst, dat trek ik dus niet...

Ik houd me beschikbaar voor de vroege ochtenddiensten als we gaan roosteren, vanaf half zes tot het moment dat ik naar mijn werk moet of tot later in de weekenden...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...