Spring naar bijdragen

Vrijdag 1 juni 2012


Gast Fibo

Aanbevolen berichten

Pww..ben enkele uurtjes weg en hier spelen zich 4 afleveringen af van: "het leven zoals het is". Wie zegt dat deze dagdraadjes oppervlakkig en zinloos zijn.

Knap hoe iedereen begaan is met de zwakste schakels van het moment! Zoveel warmte en ondersteuning.

Nog een kleine toevoeging @Rae: geweldig dat je voor het eerst in je leven je kwaadheid naar buiten kon brengen! ik zie dat als het begin van een healing, hoor. En het is helemaal te begrijpen dat je ervan schrikt en snel wegloopt en in het bekende patroon, namelijk drinken terecht komt. Je reageert in feite supernormaal, wat natuurlijk geen excuses is of goedkeuring. Maar er is niks mis met je reactie. Kom maar even op adem en morgen neem je gewoon weer de draad op. Voel je sterker en wijzer, want je hebt je eigen grenzen getoond als een brullende gorilla. Goed zo!

Nu moet je natuurlijk dat wat proberen te verfijnen, hé ;-).. In feite kan je die eikel van een etter dankbaar zijn dat hij je getriggerd heeft om je kwaadheid te omhelzen. Hij valt flauw moest hij weten dat hij jou een cado gegeven heeft. Het is natuurlijk wel jammer dat je begeleiding dit niet goed heeft opgevangen. Maar ik kan me voorstellen dat je als een groene Hulk bent tekeer gegaan en dat ze misschien wel bang hadden van jou. Haal het positieve uit de situatie en leer je les. Veel liefs, Rae.

Ik was supersnel terug van mijn feestje. Er was geen ambiance. Normaal zou ik daar staan blijven lullen met in elke hand drie glazen wijn, uren, uren...Maar na 6 glazen fris wit water, kon ik een lift versieren en ging naar huis. Ik ben een dansnummer. En als er niet te dansen valt, moet ik daar ook niet blijven hangen vond ik maar. Ik liet mijn vriendjes en vriendinnetjes achter en had medelij met hen, dat ze morgenvroeg wellicht een kater zullen hebben en niet uitgeslapen. Laat me mezelf maar wat bewieroken, hé :-))

O ja, dat van die nachtploeg vind ik een schitterend idee, voor zij die het nodig hebben. Maar euh, ik, doe toch liever niet mee omdat ik verliefd ben op mijn bedje. Slaapwelletjes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 235
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ik zat eigenlijk helemaal niet te denken aan het opvangen van mensen die gedronken hebben, maar juist aan mensen die het, ook 's-nachts ook wel eens moeilijk hebben met niet te drinken. Niet kunnen slapen etc. met name voor mensen die pas droog staan. Kan uit eigen ervaring praten wat dat betreft.

Ik kan nu gelukkig weer slapen wanneer ik wil, maar dat is pas sinds kort. Heeft dus bijna een maand geduurd.

Ik zat te denken aan een urenlijstje dat vrijwillig ingevuld kan worden. Hoeft niet eens dekkend te zijn, maar zo kan iemand in elk geval zien wanneer er iemand beschikbaar is om tegen aan te praten. Ook in de nachturen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spud,

vertelde ik al hoe meneer hond bibberde toen we het hondenpension samen met hem bezochten? Ik ben ervan overtuigd dat het een goed pension is, maar meneer hond heeft verlatingsangst denk ik. En hij houdt erg weinig van andere meneren en mevrouwen hond. Hij wil gewoon gezellig bij mij in de zetel liggen en veel wandelen en koekjes eten. Eerst wilde ik samen met hem op reis, maar dat is ook niet evident.

Dylan,

zoals gezegd ben ik er dikwijls tijdens de nachturen, het beloven is echter een brug te ver. Trouwens, is de behoefte er? Ik zie hier 's nachts geen kat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Jane,

Nee ik heb daar geen problemen mee om mij bekend te maken. Ik doe dit ook in Belgie! Ik wil het taboe verbreken van Alcohol in Belgie en Nederland en zorgen dat het niet meer zo zot sociaal aanvaard is. Ik dank U voor de tip wel!!! Ja ik drink al tijdje niet meer nu! en mijn leven is zoooooooooooooooooooooo zalig fantiasch beter :)!! Jij al 3 jaar gestopt? zot proficiat ook!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op het eerste zicht lijkt Michael17 toch wel sterk hoor!

Ik begin aan mijn eerste zaterdag, dag 7, ...Even mijn zaterdagse rituelen bij de kraag vatten. Normaal wordt het vooral opruimen en poetsen, tussendoor de kids brengen naar hier en daar, 's avond's proberen iets te doen voor mezelf.

En daar hoorden minstens twee flessen witte wijn bij. Zo creëerde ik voor mezelf een soort "gezelligheid". Om dan tegen 5 uur in de namiddag reeds te versuft om nog een poot te verzetten. Eerste roes uitslapen en daarna verder sukkelen.

Zondag de hele dag moeten recupereren en dus niks aan die zondag te hebben. Om tegen zondagavond opnieuw aan de volgende fles te beginnen. En maandag met een klote gevoel de week te beginnen en jammeren over al die verloren tijd.

Als ik het analyseer, brengt zo een weekend niets maar ook niets van meerwaarde, gezelligheid, vreugde, tevredenheid mee....De wijn brengt zoveel illusie mee! Het Engelse woord Spirit vind ik best treffend. Een Geest bedwelmt me en neemt bezit van mij als ik drink.

Dus extra opletten vandaag, zeg ik tegen mezelf. Dag 7 jaagt de Spirit weg!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...