Spring naar bijdragen

Zondag 3 juni 2012


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 278
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ik ben heel blij voor jou Endo! Heb aan je gedacht tijdens mijn wandeling. Kinderen zijn heerlijke wezentjes, zo compleet, zo open en tolerant.

Heb genoten van mijn wandeling, het café erna was lekker toe. Dus geen probleem gehad.

Het is wel een vreemde ervaring nu alle alcohol uit mijn bloed is. Enfin, dat veronderstel ik toch na 7,5 dag?

Soms lijkt het saaier, maar soms lijkt het toch intenser, rustiger, echter. Ik was alvast kalmer en merkte dat ik de andere tijd kon geven om zijn verhaal te doen.

Alcohol maakt me nogal hevig van temperament.

De kunst is nu: gewoontjes is goed genoeg en dan in de diepte te gaan. Alle kwetsbaarheden van anderen zien en hier voorzichtig mee omgaan, in plaats van plat te walsen.

Héhe, wat een lessen heb ik toch nog te leren.

Smakelijk voor zij die nog moeten eten. Ik heb frisse home made ijsthee gemaakt: lemonthee+munt uit tuin+ spuitwater+appelsap+citroensap, yeeh!

Iets sprudel-achtig heeft wel iets bevredigend als vervanging.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lavendel dank je meid, en natuurlijk iedereen bedankt.

Je denkt het allemaal heftiger te ervaren met drank op, maar ik betwijfel dat.

Ik denk dat je hersenen juist meer moeten werken om het te kunnen ervaren en dat het daarom heftiger lijkt.

Vandaag voor het eerst met mijn dochter gespeeld zonder drank op of zonder dat ik de avond ervoor drank had gedronken, en vandaag pas vielen me haar ogen op, dat je ze kon lezen dan, ik zag nu pas het plezier van zo´n kleine meid, af te lezen in haar ogen.

Drank vertroebeld juist, dus heftiger kan je het niet krijgen dan als je nuchter bent.

Wat drank wel doet is je gevoelens versterken, dus als het niet mee zit dan zal drank je echt niet gelukkiger maken.

Vandaag was weer een stap naar de echte werkelijkheid.

Laafje meid, ik ben trots op je:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi verteld van de ogen van je dochter, prachtig gewoon, Endo.

Ja, tot voor kort was ik de hevige "sociale" meid met de hoge noten en witte wijn in haar aders.

Dra word ik de serene wijze vrouw in lange witte gewaden met klaterend water in haar aders, hihi.

Hey Madelief, fijn dat je het herkent. Dat vind ik steeds opnieuw hier een kracht, die herkenning.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Liesje!

Ik weet het wel, zonder drank en peuken tegelijk (meer dan 35 per dag) is wel zwaar. Maar ben eerder wel eens gestopt met drinken terwijl ik door rookte. Leek het voor mij toch ook niet echt te zijn: stond ik mega chagrijnig te kettingroken terwijl de trek gewoon bleef! :angry:

Werd ik zo bizar kriegel van! Ik wil mezelf eigenlijk nog 1 keer de kans geven om het "dubbelop" te proberen. Gaat dit nu weer fout, dan laat ik het roken voorlopig maar ff gaan en kies voor adb worden.

Bedankt voor je reactie, ik heb de laatste tijd vaker iets van je gelezen en je mag echt trots op jezelf zijn! Super :present: !!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Chrissy, goed dat je een datum geprikt hebt op donderdag. Neemt niet weg dat je morgen al eens een dagje meedoet. Dan is de "shok" donderdag minder groot.

Mijn regel 1: jezelf niet afbreken, hoor. Je bent niet gammel. Het is de "Spirit uit de fles" die je gammel maakt, je huis omtovert tot rotzooi, je aandacht vraagt zodat je je kids vergeet etc...

Ik tracht keer op keer poeslief tegen mezelf te zijn. Ik heb mezelf meer dan ooit nodig. Ik speel zelfs moedertje tegen mijn eigen ik, het kleine meisje dat nu de kans krijgt een flinke meid te worden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: lavendel1
Ik speel zelfs moedertje tegen mijn eigen ik, het kleine meisje dat nu de kans krijgt een flinke meid te worden!
quote>

Dat is ook een stuk van mindfullness als ik het me goed herinner. Je moet zowel je eigen moeder (verzorgend, lief) als vader (streng) zijn. Beide kanten vullen elkaar aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Lavendel: jeeeee, jij jaagt me wel een beetje de stuipen op het lijf hoor... :D Morgen al ff een dagje meedoen! Alsof het kattenurine is! :(

Mezelf niet afbreken, lief tegen mezelf zijn, m'n eigen ikkie bemoederen... we zitten denk ik heel erg op een lijn met dit soort gedachten. Was me de afgelopen week al eerder opgevallen toen ik postings van je las. Ik krijg vaak een goed gevoel van je berichtjes. O, en die irritatie naar je man toe waar je over schreef: zeeeeer herkenbaar hier! Kwam bij m'n vorige nuchtere periode keihard naar boven. Ik weet zeker dat ik erg veel irritatie etc wegzuip. Wat ik hiermee moet als ik nuchter ben? Je ne sais pas... zie ik dan wel weer.

@Bo: klinkt goed, volet toch een beetje als een warm bad. Mag ik donderdag ook nog met jullie meedoen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...