Emmaroos Geplaatst 4 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 4 juni 2012 Goedemorgen lieve allemaal, Lieve mensen, het is zo de moeite waard om niet meer te drinken. Ik ben nu op een paar dagen na, de zesde juni, twee maanden droog en wat bevalt dat verschrikkelijk goed. Twee maanden geleden had ik werkelijk niet gedacht dat ik zo zou zijn zoals ik nu ben. Na duizenden stoppogingen en terugvallen is eindelijk het kwartje gevallen en het is a hell of a job om het te doen, maar het kan echt!!! Natuurlijk ben ik er nog lang niet. Trek heb ik gelukkig bijn a nooit en zonder de Refusal had ik het waarschijnlijk ook niet gered misschien maar er zijn duizenden momenten en situaties voorbij gekomen waar ik normaal de fles voor zou grijpen en dat nu niet te doen is hard werken, echt keihard werken. Je moet totaal anders met de dingen omgaan en een heel nieuwe levensstijl opbouwen. Het is bijna niet uit te leggen wat dat van jezelf vergt. Maar oh, nogmaals, wat is het het allemaal waard. Mijn hersenen werken nog niet 100% en ik las eens ergens dat dat ook nog wel een jaar kan duren dus ik ben er echt nog niet hoor. Ik wens voor jullie dat jullie ook zo happy gaan worden zonder die rotdrank en samen komen we een heel eind hoor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michael17 Geplaatst 4 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 4 juni 2012 Dag lieve mensen allemaal, Ik zie dat iedereen hier heel vroeg wakker is ! En vanalles doet ook! super! ik wens iedereen veel succes om nuchter te blijven! het leven is nuchter zoveeeel beter dan zat!! have fun allemaal vndg @jessie: ik heb dit gevoel ook altijd, van zwart of wit! alles of niet! positief of negatief, de kunst is om daar ook evenwicht in te vinden .. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 4 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 4 juni 2012 Morgen Lenie, waar zit je? Ik vraag het me af.. Snoep, ik begrijp het niet. Het ligt niet aan het gebrek aan alcohol maar aan je perceptie op. Zoals je zelf zegt. Het idee. Verander het idee dan. Zoek andere dingen..zoek uit waarom je je zo voelt. Neem medicatie als het moet. Actie. Bor, ook voor jou. Actie. *hup* * hup* *hup* En met actie bedoel ik niet gewoon iets doen om een uurtje de tijd te doden. Nee draai dingen om. Zet jezelf op je hoofd. Binnenstebuiten. Rollen die handel Ga ik ook doen Ik heb een pijntje. Tijd heelt niet altijd alles. Wacht niet tot het begint te zweren. I did Laters Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 4 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 4 juni 2012 Fleur:sun: Goed gezegd, zo moet het!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Runningliesje Geplaatst 4 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 4 juni 2012 Lenie is boos op mij Fleur. Je weet nog wel, dat PBtje dat ik moest opdonderen? Ik hoop dat ze ok is en niet drinkt. Er is iets geknapt denk ik. Ik wens haar heel veel sterkte! En nog iets, ik word altijd zo vrolijk van jou posts, ze stralen energie uit! Succes met je pijntje! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Runningliesje Geplaatst 4 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 4 juni 2012 Vanmorgen weer urine weggebracht. Ontsteking is weg, maar ik heb nog wel klachten. Ze denken dat er iets anders aan de hand is. Ik ben bang. Zou het door de drank komen? Ik moet donderdag langskomen. Jakkiebah, en ik word volgende week ook al geopereerd. Beetje te veel. 1 Ding tegelijk mag ook wel. Liefs, Liesje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 4 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 4 juni 2012 Liesje, niet meteen denken dat het iets ergs is, word je alleen maar nerveus van. Het kan ook zijn dat het nog wat nazeurt allemaal. Wens je sterkte. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 4 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 4 juni 2012 Dag dag. Wat wordt er weer veel moois geschreven. Ontroerend, lief. Ja, het is de moeite waard om niet te drinken. En het wordt steeds beter. Bijna vier jaar zonder drank - de ingewijden weten, in die tijd drie glazen wijn en een paar franse aperitiefjes, het mag geen naam hebben, maar o zo gevaarlijk als je gevoelig voor de verleiding bent - en nuchter, the raw stuff. Gisteren pech onderweg, iets heel stoms. Iets dat ik zelf op moest lossen. Toen schoot ik in de lach.... zomaar, natgeregend, geen mens in de buurt om me te helpen, en toch: nuchter. Lèkker nuchter. Gek genoeg ben ik sinds het niet-drinken dikker geworden (irritant), dus dat wordt plan B. Maar wel: Relaties verstevigd; Huis opgeknapt; Zaken beter geregeld; Trots, vanuit de zuipschuit naar het echte leven. En de laatste tijd zelfs werkelijk geluk kunnen ervaren. Dus ja.... de moeite waard. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 4 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 4 juni 2012 Ja he Vie, goed voelt dat he? Inderdaad veel te doen om alles weer op te bouwen. Ben ook bezig om weer contacten te maken, heb ook verloren maar hoop ook weer terug te vinden of nieuwe contacten te maken. Valt alleen niet echt mee. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 4 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 4 juni 2012 Vie, zo is't maar net. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 4 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 4 juni 2012 Ja, Jopie, klopt, alles omdraaien. De dingen aangaan en niet wegmaken of vluchten? Zoiets? Soms nog zo moeilijk he? Fijn wat je zegt, lieve Joop. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Runningliesje Geplaatst 4 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 4 juni 2012 Dank je wel Hannah Ik ga het proberen. Ik moet nu naar de fysio, laterrrr lieverds! Liefs Liesje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 4 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 4 juni 2012 Hoi Hannah, Hoe is het vandaag? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 4 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 4 juni 2012 Ik heb een echt "Haleluja" gevoel vandaag als ik dit hier allemaal lees. ;)Zo hoop gevend. Of komt het door Jopie zijn Johannes verhaal en de meerdere Amen's hier. Good vibes gewoon! En ik ga me ook is verder verdiepen in Mindfullness. Wat ik tot nu toe ervan gelezen heb, sluit wel echt aan bij het gene ik momenteel nodig heb. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 4 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 4 juni 2012 Goedemiddag frummers, Gisterenavond/nacht een lang en confronterend gesprek gehad met mijn man over de drank. Hoe het tijdens onze hele relatie (41 jaar!) gegaan is en het nu gaat. Hij weet nog van elke keer dat ik in de fout ging en hoe hij zich toen voelde, geloof ik. Ik heb me weer gerealiseerd hoe blij ik mag zijn dat we nog bij elkaar zijn. Wat doen we behalve onszelf, een ander aan met die stomme drank. Ik heb hem maar laten vertellen en dat vertellen is heel uitzonderlijk, want hij is nogal een binnenvetter. Hij is zo doodmoe van het alert zijn en het bang zijn dat ik weer ga drinken, ondanks dat het al een jaar behoorlijk goed ging met minderen. Dat vertrouwen heeft zo'n lange tijd nodig om weer te groeien. Hij was ook de voornaamste drijfveer dat ik minderaar probeerde te zijn, omdat ook hij het zo gezellig vond, een drankje op zijn tijd. Hij is dus heel dubbel vanwege mijn definitief stoppen. Enerzijds vindt hij het zo jammer dat ik het sociaal drinken op de lange duur niet kan en dat hij zich daardoor ongemakkelijk voelt als hij wél een drankje neemt, en anderzijds is deze stap een grote opluchting voor hem. Voor hem is helemaal stoppen met drank geen optie, want hij heeft geen probleem. Wel nam hij dit weekend geen aperitief (hoewel hij dat wilde) om mij te steunen. Na dit alles een bijna slapeloze nacht, hoewel het een goed gesprek was, want er was nogal wat te overdenken. Ook voor mij fijn om het hier van mij af te schrijven. Zijn en mijn conclusie is: we leven in het nu en we gaan ervoor. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 4 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 4 juni 2012 Goedemiddag gefrummelde Liesje 3 weken droog, gefeliciteerd meid :present: voor diegene die het vandaag wat moeilijker hebben hetzij qua drank of emoties even een groot onder de riem van mijne zijde fijn Hannah en Emma weer te lezen voor mijn Snoeperdewoepje een dikke levensechte dromen....toevallig eergisteren gehad net in het uurtje die ik langer bleef liggen ze kunnen inderdaad heel akelig nog even blijven naslepen maar gelukkig Gabs, het was wel een droom! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 4 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 4 juni 2012 Joop, ik ga maar niet quoten, wordt zo lang. Ook jouw posting komt mij in het geheel niet vreemd voor. Ik wist ook nooit van ophouden door en maar doorgaan. Maar er is een wezenlijk verschil tussen helemaal niets doen, altijd maar doorgaan en doseren. Als ik nu jouw en mijn bericht samenvoeg heb ik de gulden middenweg. Van alles een beetje, Zo en nu ga ik echt doen wat moet. Tot later allemaal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 4 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 4 juni 2012 Ik voeg de posting van Albertina en Jopie ook samen. Bij mij slaat de weegschaal vaak meer door naar het Jopie-model, en ga ik door op wilskracht terwijl mijn lijf anders zegt. Een beetje meer reflectie (nog steeds, is een levensles) kan ik nog goed gebruiken. Frummers, ik ga weer wat doen. Tot later. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 4 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 4 juni 2012 Lytse, toch lijkt het me achteraf best goed en fijn om zo'n gesprek te hebben gehad nu weet jij ook hoe je partner er daadwerkelijk tegenaan kijkt en keek ik kan me die dubbele gevoelens van hem wel voorstellen als hij wel een drankje wil maar jou niet in de verleiding wil brengen maar het is inderdaad wel ons probleem dat wij er niet mee om kunnen gaan dat hij nu nog wel een glaasje neemt en jij niet meer zal een kwestie van wennen zijn zowel voor hem als voor jou maar ik denk dat jullie je hier straks wel een weg in weten te vinden je schreef al dat jij een alcoholvrij biertje nam afgelopen periode als hij wat dronk ik denk dat dit wel goed gaat komen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
snoepje Geplaatst 4 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 4 juni 2012 ik heb heel de dag wel wat te doen en doe ook best veel heb juist moeite om toe te geven aan het niks doen er zit gewoon een onrust in mijn dat het nooit goed genoeg is Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 4 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 4 juni 2012 Lieve Lytse, Wat kan ik het me voorstellen dat je een slapeloze nacht hebt gehad. Net wat je zegt, een binnenvetter die ineens gaat praten is de moeite waard om dat nu aan te pakken. Het is ook heel herkenbaar wat je schrijft, de dingen die je man voelt, het zou mijn man kunnen zijn. Ook die was doodmoe en heeft op het punt gestaan te vertrekken want het valt om de donder niet mee allemaal. En het is nu ook nog lang niet over want wat er jarenlang inzit gaat er in een paar maanden niet uit. Ook vertrouwen komt maar heel, heel langzaam weer terug en wat te zeggen van de angst en de bezorgdheid. Ik ben zo blij om te lezen dat je man er voor wil gaan om samen met jou verder te gaan. Dat lijkt me een hele goede reden, net als bij mij, om door te vechten en die rotdrank achter je te laten. Hoe moeilijk het ook is en hoe zwaar de weg die je moet bewandelen ook is. Je hebt hem nog, je maatje, je alles, je lief!!!! Dikke kus van mij Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dylan Geplaatst 4 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 4 juni 2012 @Lytse: Je schrijft: "Voor hem is helemaal stoppen met drank geen optie, want hij heeft geen probleem. " Hier moest ik even over nadenken, maar is het niet zo dat het voor iemand die geen probleem heeft het totaal geen punt zou moeten zijn om niet te drinken? Zeker wanneer daar een reden voor is. In dit geval het steunen van iemand die wèl een probleem heeft. Zomaar een gedachte en ik ben ook benieuwd hoe anderen daar over denken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 4 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 4 juni 2012 Dylan, ik ken je nog niet zo goed maar mag ik ook even reageren? Als haar man daar nou zo ontzettend van geniet, moet je hem dat dan afpakken? Ook al dacht ik wel eens hetzelfde hoor. Alhoewel ik makkelijk kan praten, mijn man drinkt niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 4 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 4 juni 2012 Bor:sun: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 4 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 4 juni 2012 Liesje, nog vergeten: !! @Lytse, knap dat je man erover praat. Mijn man drinkt zelf al 5 jaar niet meer, met als steun AA. Helaas voor mij is hij ook een binnenvetter. Ik ben nog steeds op zoek hoe het moet nu we beiden niet drinken, ivm de "gezelligheid".... Op zo een moment kijk ik naar onze spelende kinderen. Die hebben het best gezellig sa men, emoties liggen nogal bloot en schommelen. Ze gaan meestal tevreden slapen en ze zijn doorgaans gelukkig. Zo ook mijn twee katten, die ravotten, verstopertje spelen, genieten. Zo ook de vogels in mijn tuin: die fluiten alsof ze tevreden klinken. Ja, je raadt het al wat ik wil concluderen: ik heb nog nooit mijn kids, mijn katten, de vogels dronken geweten. Dat is ook weeral een kapstokje waar ik soms ga aan hangen als het troebel wordt in mijn hoofd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden