dropje Geplaatst 10 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 10 mei 2012 Hoi Hoi Ik ben sinds vandaag hier nieuw en heb vandaag me echt vierkante ogen gelezen hier her en der ...Ik heb nu me eigen hoekje maar aangemaakt want ken het hier nog niet echt en ben door alles wat ik gelezen heb een beetje de weg kwijt geraakt. Misschien kan ik het dan op deze eigen *kamer* mijn eigen dagelijkse dingen kwijt zonder mezelf helemaal kwijt te worden op ditjes,datjes en dagdraad(niet rot bedoeld maar dat gaat me allemaal nog te snel en omdat ik net nieuw ben wil ik me eerst nog even een beetje beter inlezen). Maar aanstaande Maandag 14 mei stop ik dus echt met die * drank en wil ik weer een eigen leven gaan leven (zonder invloed van drank' sorry als er typ fouten inzitten maar dat ligt dus niet aan de drank maar ik heb een probleem met schrijven' Ik lees me nog verder in op het forum en kom en kan er alleen maar wijzer van worden Liefs een gespanne Dropje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Frodo Geplaatst 10 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 10 mei 2012 Hallo dropje, Goed idee van jou om een eigen draadje te maken ipv de dagdraad te gebruiken. Maar dan kan je natuurlijk niet meepraten met de dagdraad. En dan moeten wij af en toe wel eens komen kijken naar jou kamertje hoekje niet? En dan moet jij wat van je afschrijven zodanig dat wij kunnen reageren hé. Allé, welterusten hé Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dropje Geplaatst 18 juli 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 18 juli 2012 Vandaag maar weer eens een keer een kijkje komen nemen,wow wat is het de laatste tijd slecht met me gegaan. Vanaf Maandag (16-7-12)nog geen druppel gedronken,maar ook nog geen uur achter elkaar geslapen en dat breekt me nu echt op. Ik kan wel huilen,schreeuwen van alles en nog veel meer. Ben even helemaal de weg kwijt en voel me echt zo eenzaam en alleen! Vooral het niet kunnen slapen vind ik echt heel erg,als ik gedronken had hoefde ik NOOIT s`nachts te plassen en nu moet ik om de 10 minuten en dat echt de eerste paar uur. Hoop echt door hier verder te lezen en te leren dat ik het deze keer echt vol ga houden.Maar voel me nu echt heel erg zwak en vooral brak. Liefs een verdrietig Dropje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dropje Geplaatst 18 juli 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 18 juli 2012 Hannah1 bedankt voor je lieve reactie. ik zit er echt helemaal doorheen en voel me net een zombie. Alles wat ik doe,denk en lees gaat in een vertraagd tempo.Heb ontzettend veel hoofdpijn en echt zo ontzettend moe. Maar ik zit vandaag op dag 3,het is zwaar en voel me er echt heel erg onzeker,maar ik ga er echt voor en laat het allemaal maar over me heen komen. Zou zo graag nu even een uurtje me ogen sluiten,maar ben dan bang dat ik vanavond/vannacht helemaal niet meer slaap. Nu eerst maar weer eens een mok met kamille thee drinken en kijken of ik rustiger kan worden. Liefs een onrustige en verdrietig Dropje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 18 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 18 juli 2012 Goed hoor, Dropje. Je laat het over je heen komen, en je gaat voor de ontnuchtering. Vanaf dag 3 zul je je beter voelen. Dus misschien heb je het ergste erop zitten. Zorg goed voor jezelf; eet regelmatig, zelfs al heb je geen trek. Kijk een film, fijne muziek, waar je rustig van wordt. En het slapen wordt ook beter, echt waar. Sterkte...wat Hannah zegt; je moet hier doorheen, dus doorzetten! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bo Geplaatst 18 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 18 juli 2012 Dag dropje, Ik las eens eerder op het forum een posting van iemand die schreef: 'al die ontwenningsverschijnselen, hoe rot ook, doen me ook wel glimlachen omdat ik me daarmee besef dat mijn lijf aan het ontgiften is en dat ik goed bezig ben' Die woorden hielpen mij enorm Wellicht heb jij daar ook wat aan Alles is beter zonder alcohol Succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 18 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 18 juli 2012 Welkom weer dropje je kwam niet voor niets terug blijkbaar is het 2 maanden geleden niet gelukt; nu met hulp hier die eerste moeilijke dagen door zien te komen. je lijf is aan het ontgiften nu en je snapt wel dat wat je er al die tijd inkiepte aan troep, er niet een twee drie uit is. Het mooie is dan wel weer dat je lijf nog werkt zoals het hoort; het wil geen gif dus het ontgift! Ik zelf dronk yerba maté en lig op een fakirmat als ik niet kan slapen, dan ga ik in elk geval niet malen en sta meestal uitgerust op. Google maar en als het je aanspreekt dan werkt het ook voor je denk ik dan maar. Je schrijft kwetsbaar nu, zo lees ik je tenminste, en ook dat hoort bij het leren zonder drank te leven. er komen emoties vrij die je eerst wegdronk. het stoppen zelf is simpel ergens; gewoon niet meer drinken. de kloe zit erin dat je gaat leren omgaan met het leven zonder het te verdoven. En als je dat goed leert dan heb je helemaal geen drank meer nodig, en waarschijnlijk wil je het niet eens meer na verloop van tijd. Maar dat is toekomstmuziek; voor nu kun je het beste ook in het hier en nu blijven, veel hier lezen en schrijven is ook uiten, en wie deelt heelt, schrijft onze Rudy altijd hier. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hanneke Geplaatst 19 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 19 juli 2012 Hallo Dropje, Alles is hier al wel geschreven. Dit soort toestanden hoort erbij. Het niet slapen kan wel wat langer duren hoor. Duurde bij mij zo'n half jaar voor ik weer wat dieper en regelmatiger ging slapen. Je zult ook wat geduld moeten hebben. Je hebt je lijf mishandeld met die rot drank. Herstel heeft tijd nodig. Zet door. Geef toe aan de momenten waarop je slaap nodig hebt. Rust veel. Drink veel water. Bij de AA is een heel goed boekje waar je zeker nu wat aan zou kunnen hebben. het heet "Nuchter leven". Als je AA-nederland googled kom je er wel. Als je wilt. Heel veel sterkte en zet door! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hanneke Geplaatst 19 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 19 juli 2012 Van dat slapen weet ik doordat ik een keer 4 1/2 jaar niet heb gedronken. Ik ben nu ook pas weer overnieuw begonnen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dropje Geplaatst 19 juli 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 juli 2012 Hoi mijn Kamertje. Gisteren (18-7-12) ondanks een hele moeilijk dag,de dag toch door gekomen zonder 1 druppel *ben zo ontzettend trots op mezelf ;-) . Zelfs gister avond nadat ik een vervelend bericht had gekregen toch niet na de fles gegrepen en netjes aan me spa roodje gebleven. Vandaag ben ik al een stuk rustiger en heb veel meer energie,heb nu de foute 111 van @music opstaan en heb me hele keuken en de kastjes al van binnen en buiten gepoetst. Hoop dat de avond ook zo gaat dan ben ik al zeer tevreden. Het slapen is nog drama,maar dat nemen we er maar gewoon bij zoals het komt,Het belangrijkste voor mij is dat ik nu *AL* 3 dagen geen druppel heb gehad!!!!!! Ik ben er nog lang niet maar de eerste stapjes zijn gezet. Liefs Dropje Ps...allemaal echt heel erg bedankt om me kamertje af en toe even te bezoeken en te reageren (geeft me echt een gevoel dat ik niet eenzaam ben). Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 19 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 19 juli 2012 :present::present: drie dagen Dropje! Hoi hoi hoi! Dat zijn meestal fysiek de moeilijkste! Goede basis klaargemaakt voor de volgende dagen, meid! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 19 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 19 juli 2012 Geweldig Dropje! Wees maar ongelofelijk trots! Lavendel zegt het al, je hebt nu de zwaarste dagen achter de rug. Schrijf ook gerust op de dagdraad als het je allemaal een beetje veel wordt. Je hoeft het niet alleen te doen! Goed ook dat je de niet-slaap-angst los kan laten. Uiteindelijk slaap je echt wel. Sinds ik niet meer drink, slaap ik weer... Zonder pillen. (niet binnen een week, helaas) Je gaat goed! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 19 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 19 juli 2012 in zo'n goed gepoetst kamertje is het leuk toeven, toch? ik zou je bijna uitnodigen om hier ook te komen poetsen maar dat gaat niet helaas al ben je om op te vreten ik ben een dropverslaafde:P Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zonnetjes Geplaatst 19 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 19 juli 2012 Dag Dropje, Goed hoor al drie dagen niet gedronken, gefeliciteerd. Als je behoefte hebt ku je naar de dagdraad komen he. Daar zal eerder gereageerd worden als je hulp nodig hebt. Sterkte en ik hoop dat je vannacht wat slaapt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 19 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 19 juli 2012 Dropje, Even een aanmoediging. Elke dag is er één. Hou vol hoor! Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden