Spring naar bijdragen

Donderdag 21 juni 2012


kameleon

Aanbevolen berichten

Goedesmiddags,

Heb net een interessante site ontdekt met veel gratis info en online cursussen over thema's als sociale vaardigheden, eten, slapen, solliciteren etc.

Heb 'm ook onder tips en adviezen gezet.

Misschien zijn er meer mensen die hier wat aan hebben.

Gratis leren

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 145
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedenmiddag allemaal,

:present: Madelief veel succes vanavond bij de meeting, spannend. En geweldig, 4 maanden alweer! Wat gaat de tijd snel.

:present:Bor en Travel bedankt voor jullie steun.

Ik ben nu net weer thuis van het gesprek. Het duizelt me wel. Zat ik tegenover 2 mensen strak in het pak. Ik heb een grote envelop meegekregen vol papieren, o.a. een Sociaal Plan. Moet ik allemaal even goed doorlezen, ik denk wel meerdere keren. Als ik van hun aanbod gebruik wil maken (een soort gouden handdruk) dan moet ik voor eind juni tekenen en sta ik 1 augustus op straat.

Ik had toch wel gedacht dat ik het tot mijn pensioen zou volhouden met deze baan. Wel wat naief, je kunt zomaar boventallig raken. Zo, lucht me wel op dat ik dit even met jullie kan delen.

Ik zou het het liefst nu op een drinken zetten maar dat kan gelukkig niet, moet vanavond nog ergens naar toe.

Travel, wat ga jij goed zeg!

:present: Kate ik heb jouw link over gratis leren even bij mijn favorieten gezet, ik zag daar in de gauwigheid ook iets staan over solliciteren. Ga ik later wat uitgebreider bekijken.

(Heb even een woord veranderd in "gouden handdruk", weet niet of dat andere woord mag van tactive)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rosa, ik ken je gegevens niet of hoe lang je bij deze werkgever werkzaam bent geweest, maar wat is het alternatief? Hoe aantrekkelijk is dat "sociaal plan"? Informeer je goed wat dat aan gaat. Het kan een net plan zijn natuurlijk, maar ook een poging om op een makkelijke manier onder (b.v.) de kantonrechtersformule uit te komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rosa, ik sluit me bij de posting van Dylan aan.

Ten eerste moet je de kans hebben om het goed door te nemen om te bekijken wat de consequenties zijn bijvoorbeeld met betrekking tot je uitkering straks.

Deze kans krijg je nu niet, je hebt om precies te zijn 6 werkdagen gekregen en dan moet het getekend zijn.

Ten tweede is het op zijn zachtst gezegd nogal merkwaardig dat het plan wordt ingetrokken als je rechtsbijstand inschakelt.

Je hebt ook nog rechten hoor, dat is niet voorbehouden aan je werkgever.

Lees het alsjeblieft goed door, google er lustig op los (ook naar de kantonrechtersformule) en neem anders maandag contact op met de rechtswinkel.

Het gaat hier om jouw belangen en die zijn het belangrijkste toch?

In ieder geval hoop ik op een goede uitkomst voor je.

Groetjes,

Travel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ola Rosa... Rechtsbijstand zeker bellen. Heb 2 jaar terug hetzelfde meegemaakt en je werkgever hoeft sowieso niets te weten dat je om advies hebt gevraagd. Ze hebben voor mij toen alle stukken doorgenomen en advies gegeven voor aanpassingen.... Good Luck!

En even heel simpel: De kantonrechtersformule die heden wordt toegepast: Leeftijd boven de 35 is 1 maandsalaris per jaar en uiteraard alle verlofdagen en andere rechten. Onder de 35 is het een half jaar per gewerkt jaar (ik baalde, die regel ging net in en moest het met een half maandsalaris 't jaar doen)

Daarnaast even kijken of je zelf voor ontslag tekent of ontslag krijgt. Waarschijnlijk is het een vaststellingsovereenkomst en dat is prima. Maar nogmaals, ten alle tijden bellen en de stukken opsturen naar je rechtsbijstand!

*edit* Mijn ervaring is ook dat ze je zsm willen laten beslissen. Mijn rechtsbijstandsverzekering was dat gewent en het was stukken inscannen, mailen en de volgende dag contact. Enne.. pas op voor de fuik;-) Heb zelf eerst 2 mensen moeten ontslaan (van de baas boven mij en erboven etc.. Amerikaans Multinational...) en vond dat erg moeilijk dus drank was 's avonds mijn devies... en toen ging ikzelf en weer.... drank het devies:-( Voel 'm, zit 'm uit, schop tegen een bal... weet hoe je je voelt (naja soort van, iedereen doet dat anders)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Johan.... Volgens mij is 'positief' ingesteld zijn zo verschillend als de mensen! Ik word zelf namelijk behoorlijk depressief van sommige 'positieve' teksten hier terwijl een ander het geweldig vindt haha.

Was de schrijver Jan Willem van de Wetering?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Middag allemaal, Rosa zeke laten helpen hoor want dit riekt naar addertjes, als ze nix te verbergen hadden dan hadden ze daar geen probleem mee gehad.

FF wat anders Albert lees ik nou goei en is ut misgegaan tot gister ? Of ben ik door koort teveel bevangen , hopenlijk maar

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Johan W
Persoonlijk interesseert het me trouwens geen ene moer of ik nou positieve of negatieve gevoelens of gedachten heb. Het vervliegt toch allemaal vanzelf. Dus als ik denk wat een rotweer vandaag en waarom staat de brug juist nu open terwijl ik toch al laat ben dan denk ik weer lekker bezig Johan. En tegen die tijd is de brug ook al weer dicht en kan ik weer verder.quote>


Bingo Johan;-)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeienavond beste frummeltjes,

Nergens ter wereld is het fileprobleem zo groot als in België zeiden ze zojuist in het journaal. :o

En bij jullie is het niet veel beter want Nederland staat op de tweede plaats. :huh:

Brussel en Antwerpen staan op plaats 2 en 3 van grootste filesteden, nog voor Parijs (4) dus.

Ge zoudt voor minder gaan drinken (graptje). :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...