Spring naar bijdragen

Hallo allemaal


Maraas

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik ben Michiel en met 28 misschien een van de jongeren hier. Ik ben niet bezig met de internetbehandeling, of enige andere behandeling. Dit is vanwege mijn beroep niet te doen en ook niet vergoed. Ik ben wel op zoek naar lotgenoten, gesprekspartners, maatjes en ervaren mensen, omdat ik merk dat in mijn eentje stoppen met alcohol heeel erg moeilijk is.

Ik kan mezelf geen gewoontedrinker of stevige drinker noemen, maar gewoonweg alcoholist. Ik ben al vroeg begonnen met drinken, zo rond mijn 16e elk weekend. Sinds een jaar of 3/4 is het eigenlijk de pan uit gerezen, want ik dronk (tot afgelopen maandag) 9 tot 12 blikjes bier per dag en in het weekend kon daar soms ook nog wel een fles wijn bij. Het is ook niet dat ik er mee opstond, want ik heb een verantwoordelijke baan en overdag dronk ik dan ook niet. Na het werk ging ik altijd voor de tv zitten en trok ik het eerste blikje open om rond 2300 met de laatste te eindigen en dan nog niet eens ladderzat te zijn. Ik schaam me dood hiervoor en wil het ook niet meer! Meerdere keren heb ik geprobeerd te stoppen maar na een week nam ik dan toch weer een drankje, en de rest. Ik merk dat ik erg verslavingsgevoelig ben en altijd op zoek ben naar iets dat me rustig en lekker laat voelen, drugs heb ik m.u.v. een jointje jaren geleden, nooit gedaan, dat wil ik ook niet.

Jullie merken dat ik in de verleden tijd praat. Afgelopen maandag heb ik besloten om maar weer eens een poging te wagen. Ik merk dat ik het er erg moeilijk mee heb en gisteravond ben ik na een lang telefoongesprek met mijn ex weer de fout in gegaan. Binnen een uur was er weer een fles wijn doorheen, gelukkig was er verder niets meer in huis...

Ik wil echt niet meer drinken, maar ik wil me ook niet zo leeg en verloren voelen, ik wil trots kunnen zijn en me fijn kunnen voelen zonder dit vergif. Bovendien heb ik een bierpens en opgeblazen gezicht die van mij ook wel eens mogen verdwijnen.

Ik hoop dat ik hier wat steun kan vinden :)

Groetjes,

Michiel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey, Michiel, welkom!

Ik lees dat je de eerste stappen al hebt genomen. Sedert maandag de drank laten staan. Een uitschuiver zoals gisteren is in het begin niet abnormaal. Dus gewoon de draad terug opnemen.

Naar het forum komen is ook een schitterende stap, want het heeft toch wel een effect als je je verhaal kan delen met anderen, al is het anoniem.

Mijn ervaring heeft geleerd om al mijn schaamte te overwinnen en aan de huisarts iets ondersteunend te vragen. Bij mij werkt campral om de trek te minderen. Het kan de eerste periode dragelijker maken.

Die schaamte, dat is iets wat mij fascineert. Ook ik ken dat, maar vind het zo vreemd dat we daar met zijn allen bijna last van hebben.

Wist je dat er hier ook een "huiskamer" is? Onder "ditjes en datjes" wordt er elke dag door iemand een dagdraadje opgestart. Tijdens de dag post ieder die wil daar alles en nog wat op.

Verder zul je wel al op ontdekking zijn geweest misschien? Er zijn nog heel wat draadjes met specifieke onderwerpen: van huisdieren tot medicatie en nog veel meer...

Hopelijk mogen we je nog veel lezen. Betreft je leeftijd? Geen idee wat de leeftijd van de meesten is, misschien is een apart draadje over opstarten? ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Michiel.

Een bekende spreuk onder stoppers is.

Stoppen doe je zelf, maar niet alleen.

Alles wat je wil kan. Het kost wel wat tijd. Ik heb in

het begin om de leegte op te vullen hier veel geschreven,

en dan was het allemaal helemaal niet serieus meer, want

om nou uren serieus te babbelen...

En nu, nu ik werkloos ben ben ik ook weer veel hier. Het

is even niet anders.

Die leegte kennen we allemaal. En dat is best een paar

dagen vol te houden, maar er moet wat voor in de plaats komen.

En dat komt ook wel, als je je gevoel de ruimte geeft.

En bekijk het ook eens zo, mocht je weer eens in de verleiding

raken: nadat wat je hier zelf geschreven

hebt kan je toch eigenlijk niet meer voor de lol drinken?

Tot later

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Maraas,

Ook welkom namens mij. Iedereen hier kent de gevoelens twijfels uitglijders en het niet meer willen drinken.

Blij dat je je hebt aangemeld het is hier een warm 'nest". Geen veroordelingen maar begrip.

Je uitglijder eerder deze week kennen we allemaal het is de schaamte die jij voelt die eigenlijk niet hoeft, je pakt gewoon het niet drinken weer op en zorgt dat je aan je vitamines komt en water heb ik gemerkt is heel belangrijk.

Nogmaals welkom en tot horens op de dageraad de huiskamer.

Groetjes greeneyes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Michiel, welkom.

Je hebt er toch al een paar alcoholvrije dagen op zitten;

maandag en dinsdag.Een goed begin!

Vandaag verder.

Heel veel succes.

Het zal je leven enorm veel mooier maken.

Maar vooral in het begin is het heel hard

werken. Het is het waard.

Schrijf op het forum als je trek krijgt.

Wij zijn allemaal ervaringsdeskundigen,

tenslotte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maraas welkom hier

en wat goed dat je deze stap zet nu.

je hebt deze week dus 1 of 2 dagen niet gedronken en bent

bezig bewustzijn te krijgen over je drinkgedrag en hoe je je daarover voelt.

Dat is niet niks. Ik was bijna 2 x zo oud als jij nu. En ik ben er elke dag nog blij om, dus kun je nagaan hoeveel goeie jaren jij nog gaat krijgen. mits je doorzet natuurlijk.

Want ja, ik lees dat je niet wilt drinken maar ook niet leeg en verloren zijn en wel trots en fijn. Merk je dat je ongemerkt geen "negatieve"dingen wilt maar wel de positieve?

Les i is dus dat het leven uit beiden bestaat en dat je beiden mag voelen en beleven.

Je zou het positieve ook niet kunnen waarderen als je de andere kant niet kende.

Geen oogsten zonder zaaien en geen leven zonder dood, zo is het in de natuur en zo is het bij ons. Dus daar mag jij ook mee leren omgaan en je zult er sterker door worden.

En juist door die "negatieve" dingen aan te gaan zal je trots echt zijn, want het heeft je wat gekost en opgeleverd dan.

Ik heb gemerkt dat leven in periodes van 7 jaar gaat. De antroposofie schrijft erover en ik

komt het vaker tegen. 1-7 = baby/peuterkleuter/ dan 7 jaren kind, vervolgens puberteit en dan volwassenheid. bij 28 komt er de geestelijke volwassenheid bij en verantwoording leren nemen. In die fase zit/kom jij nu. het betekent vaak iets minder feesten en wat meer aan werk en/of gezin/kinderen werken.

Zoals ik jou lees ben je eraan toe en ik gun je dit keerpunt van harte; veel succes en schrijf maar vaak en deel maar veel. Er valt veel te halen hier, anoniem en gratis:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee Michiel

Als ik jouw verhaal zo lees dan doet met dat nog het meeste denken aan het indrinken waar je zoveel van hoort en wat kennelijk zo gewoon is om in de huiskamer te doen voor kids vanaf 16 jaar ofzo.

Waar dat niet toe gaat leiden over 10 jaar ofzo. ik weet het niet.

Ik ben Twijfelaar, voor het eerst sinds 5 jaar weer actief op het forum. Welkom hier.

Ik ben 5 jaar geleden een jaar lang volledig gestopt met drinken en ben het toen mondjesmaat weer gaan inbouwen in mijn leven op bepaalde momenten. Ben nu na 5 jaar wel weer de fout ingegaan moet ik zeggen.

Maar om het over jou te hebben en niet over mij; het is belangrijk om alcohol en emoties (blije en * emoties) los te gaan koppelen. Anders blijf je jezelf een reden geven om een biertje of wat dan ook te pakken. Nou heb ik het nodig, of nou heb ik het verdiend of wat dan ook. De thereapeuten op ADB kunnen je wel degelijk daarbij helpen. 5 jaar geleden was dat nog gratis, ik begrijp van jou dat dat nu niet meer zo is? Weet ik zo niet.

Maar je drankbestedingsbedrag een bepaalde periode vrijhouden voor hulp is ook geen slechte investering.

Alcohol dus loskoppelen:

Ik drink nu veel 50/50 (water met fruitsmaak), water, crystal clear en druivensap.

Weinig frisdrank, want dat barst weer van de suikers en daarvan zit je ook sneller vol, terwijl je mogelijk ook nog gewend bent snel te drinken. En geloof me als je stopt met bier drinken, chips laat staan en een beetje gaat bewegen en niet overstapt op liters frisdrank, dan verdwijnt 80% van die bierbuik op jouw leeftijd met een half jaar. Als dat geen motivatiemiddel is!

En je moet er natuurlijk ECHT achterstaan. Anders gaat het niet lukken. Vertel je vrienden maar dat je een virusinfectie hebt en dat je daarom voorlopig niks mag drinken ofzo.

Bijv. aan je lever. Grote kans dat je niet eens ver van de waarheid zit.

Groet,

Twijfelaar

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Maraas,

Ook van mij welkom hier. Ik heb wel de internetcursus van Tactive gedaan en via de huisarts werd dat tot afgelopen jaar in ieder geval, helemaal vergoed (niet in Belgiƫ).

Als je bij thema's kijkt en bij tips en adviezen zal je al veel goede raad tegenkomen. Heb je specifieke vragen dan kan je het altijd op de dagdraad vragen. We zijn allemaal ervaringsdeskundigen en vaak hoor je dan dat bijv. slecht slapen in het begin, erbij hoort.

We proberen het hier per dag vol te houden: vandaag neem ik de eerste niet! Je kunt je ook aansluiten bij het dagpact. Dan zet je je naam erbij en belooft vandaag niet te drinken. 's Avonds meld je dan of het gelukt is (of niet). Kom op de dagdraad voordat je die fles open trekt en we proberen je er doorheen te slepen.

Schaamte kennen we allemaal, ook die om verbroken beloftes en verloren vertrouwen. Het belangrijkste nu is, dat je er echt voor gaat en mocht je toch struikelen, dat je dan de volgende dag weer opstaat. Pas als je het opgeeft heb je gefaald!!!

Veel succes,

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Jaap
Welkom Michiel.

Een bekende spreuk onder stoppers is.
Stoppen doe je zelf, maar niet alleen.
quote>


Welkom Michiel

Ik sluit me aan bij mijn voorgangers
Het forum biedt enorme steun
Je hebt al een mooie stap gezet
en daar kun je trots op zijn
Go for it!

Warme groet
Bo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo beste Michiel,

Van mij ook een hartelijk welkom op ons forum.

Hopelijk heb je er veel steun aan.

De meeste drinkers beginnen er op vrij jonge leeftijd aan.

Wat je schrijft over dat je verslavingsgevoelig bent

is iets wat voor mij heel herkenbaar is.

Ik hoop je hier nog veel te lezen.

Groetjes, succes en sterkte. Frodo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...