Frodo Geplaatst 10 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2012 Ja lavendel, In de weekends is de trek vaak het grootst omdat wij, toen we dronken, in de weekends ook veel meer met drank bezig waren. En op look en wijwater vertrouw ik zo niet Daarom neem ik antabuse om mij wat zekerder te voelen. Maar al bij al gaat het goed met mij, ik voel mij van dag tot dag sterker worden in mijn strijd. Maar ik weet ook dat daar een groot gevaar schuilt en dat ik mij zeker niet mag laten gaan in een euforische bui want euforie is een van mijn grootste triggers gebleken in het verleden. Ik mis inderdaag ook enkele nieuwkomers zoals o.a. liesje. Soms worden die afgeschrikt door wat "gerommel" zoals jij dat noemt, maar ik heb geleerd om daar doorheen te kijken en slechts dat op te nemen van het forum waar je echt iets aan hebt. Doei en standhouden tegen jouw drankduivel hé!, F. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 10 juni 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 juni 2012 Wel Frodo, ik heb me tot nu toe niet gewaagd aan antabuse ding enzo....ik krijg meestal alle bijverschijnselen die op een bijsluiter staan! Euforie is inderdaad iets gek en toch zo leuk. Wellicht is daar heel veel energie uit te halen die de Olog-hai's super lekker vinden ;-) Ik weet dat men door het "gerommel" heen moet kijken, maar als nieuwkomer gaat dat bijna niet. Het zijn meestal van dat ruzie en gekibbel gedoe dat zo herkenbaar is, en waar we nu net tussen uit willen, dacht ik. Dus extra netjes en beschaafd en voorzichtig met elkaar omgaan, is hier toch wel een prioriteit. Maar ja, jij bent in mijn ogen dan ook al een oude rot ;-))) grjts! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 10 juni 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 juni 2012 O Jen! je Jensteentje komt er aan! Rechtstreeks uit Frankrijk! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 10 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2012 Oh ik dacht en Jenschelpje. Maar met een steen zal ze vast even blij zijn. Stug doorgaan Lavendel, je komt er wel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 10 juni 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 juni 2012 oei, ik moet nog even zoeken hoe je een foto hier opplakt :-/ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 10 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2012 Oh leuk lavendel! Jij was in Frankrijk dus? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 10 juni 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 juni 2012 Eerst waren we aan het logeren in Middelkerke en toen dacht ik : o, de mooie opaalkust is in feite niet zover van hier. Toen zijn we naar Frankrijk gereden ongeveer 80 km, prachtig!!! De foto van de steentjes zal van daar zijn. Maar nu nog zoeken hoe ik je dat bezorg. Ik ben gek van stenen. Er is zoveel variatie in. Ik heb ondertussen al een hele collectie van vrienden die op reis geweest zijn. Tot in Australië toe! Ik ben er jammer genoeg nog niet geweest. Maar! Niet drinken is geld sparen nietwaar?? ;-)) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 10 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2012 Dat klinkt heerlijk, Lavendel. Oh, wat kijk ik ernaar uit om op reis te gaan. Ik denk dat we heel veel geld uitsparen, ja. Nu nog stoppen met roken, en ik word rijk Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 10 juni 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 juni 2012 Ik mis toch de draadjes van de eerste week, er is een zekere geest uit, ..... Jammer Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 10 juni 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 juni 2012 Yeeh! Jen inderdaad, zeker met een rookstop stroomt het geld binnen. Waanzinnig, niet?? Man, man, ze hebben ons toch goed liggen gehad, hé? Wonderlijk om er door te kunnen kijken en beseffen dat "ze" ons goed in slaap hadden gewiegd ;-) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 10 juni 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 juni 2012 tja, ik ondervind dat het beter is om verder niet op dit forum mee te praten, niet naar de AA te gaan , zolang ik niet enkele weken nuchter geraak omdat iedereen vol goede bedoelingen je wil bijsturen terwijl dat helemaal geen effect heeft op mij, behalve als ik helemaal mee ben in de flow ik moet het blijkbaar zelf klaren jammer, ik dacht dat het anders werkte maar ik blijf alvast meelezen mee lezen, dus via pb kan ik nog wel delen en wanneer ik stevig genoeg ben, tater ik wel mee op het draadje....ik loop daar nu nogal verloren en voel me alleen en zo in een hoekje zitten, kan ik ook niet verwachten van jullie dat jullie me voortdurend aandacht geven pff, mijn verwachtingen zijn wellicht te hoog ik ga voorlopig me met volle kracht concentreren op mezelf god sta me bij Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 10 juni 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 juni 2012 zie je, en dan word ik kei verdrietig dat er amper reactie ( dank je Frodo, dank je Jen, dank je VM..) is op mijn noden ok, hoofd omhoog, rugzakje op! en recht door het oerwoud!! see you folks Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 10 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2012 Je mag het zelf klaren Lavendel en straks ben je daar extra trots door op jezelf. En je mag ons als gereedschap gebruiken, net wat en wie, je op een bepaald moment ten dienste kan zijn. Andersom werkt dat zeker ook, ook voor de langer hier schrijvenden. Ik kom hier ook niet voor niets elke dag mezelf even scherp houden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 10 juni 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 juni 2012 mooi gezegd Jane4, je hebt echt super talent, wanneer schrijf je je eerste boek ;-)) (gemeend hoor!) grrr, en hoe omzeil je zonder schuldgevoel een stokoude dominante moeizieke moeder én grote broer die tegen zijn zin dat spel meespeelt, maar wel zonder dat hij het beseft meespeelt... de hoorn neergooien is natuurlijk niet de juiste reactie van mij soms raakt het geduld op met dat soort vampieren enigste link is mn kleine zoon, die ik familie wil geven en al veel toleranter is dan ik moet dat? hoe moet dat? moe word men daarvan, moe en slecht Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 10 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2012 misschien ligt hier een kans voor jou je bent uit patronen aan het stappen en dan vallen die van anderen juist extra op. Jij kunt jezelf hopelijk leren los te koppelen, als het ware op afstand naar de situatie te kijken. Op het moment dat je impulsief handelt zit je weer middenin oude patronen. Het zijn leerpunten Lavendel, niets meer. Je kind observeren is ook helpend. Die is onbevangen en zit nog niet gevangen in de patronen. Je kunt je zoontje ook vragen hoe hij bepaalde dingen doet. erkennen dat we van kinderen leren geeft hen ook de boost die ze verdienen. En dan hoef je uiteraard geen dingen te benoemen over zijn oma en oom:D Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 10 juni 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 juni 2012 de herberg Dit mens-zijn is een soort herberg Elke ochten weer nieuw bezoek Een vreugde, een depressie, een benauwdheid Een filts van inzicht komt Als een onverwachte gast Verwelkom ze, ontvang ze allemaal gastvrij Zelfs ar een menigte verdriet binnenstormt Die met geweld je hele huisraad kort en klein slaat Behandel dan toch elke gast met eerbied Misschien komt hij de boel ontruimen Om plaats te maken voor extase De donkere gedachte, schaamte, het venijn Ontmoet ze bij de voordeur met een brede grijns En vraag ze om erbij te komen zitten Wees blij met iedereen die langskomt De hemel heeft ze stuk voor stuk gestuurd Om jou als raadgever te dienen Maulana Jelaluddin Rumi, Perzische dichter 1207-1273 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 10 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2012 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 11 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2012 mooi gedichtje heb je geplaatst Lavendel Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 11 juni 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 juni 2012 ffww...ik kom toch even in mijn hoekje naar adem happen ik begrijp de dames echt even niet maar het is hun recht natuurlijk om boos te zijn ik voel dat ik hierdoor helemaal uit mijn lood wordt geslagen voor mij voelt het als een onverwachte aanval emoties daveren door mijn lijf gelukkig kan ik niet meer naar buiten en zal ik mijn gevoelens observeren ipv te verdoven ....even tot rust komen voor een griezelfilmpje.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Frodo Geplaatst 11 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2012 Lavendel, Trek het je niet te hard aan meid. Je bent nieuw op een forum met momenteel 1743 geregistreerde gebruikers dus kan het al eens zijn dat iemand boos op je wordt doordat jij iets schrijft wat anders overkomt dan jij het had bedoeld. Maar vergeet nooit WAAROM we met z’n allen op dit forum zitten. Niet om ons gelijk te halen maar om van dat monster vanaf te raken. En het is dat gemeenschappelijk doel dat ons bindt. En al de rest is ***. Groetjes en knuf, F. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 11 juni 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 juni 2012 Frodo, je bent een echte lieverd, hé Je hebt volkomen gelijk en zo bekijk ik het ook. Maar ik was even compleet verrast door die aanval en wou even halt toeroepen aan de emoties die door me raasden. En inderdaad daar is het forum ook voor. Maar het zak allemaal al weer en hopelijk bij hen ook. ***: betekent veronderstel ik Love en Peace Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 11 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2012 Lavendel, verstandig dat je je dan even terug trekt in je eigen hoekje iedereen schrijft anders iedereen leest anders en ik denk dat dit ook altijd wel zo zal blijven ik zou het me niet te persoonlijk aantrekken we zijn maar mensen hè Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 11 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2012 Goed dat het al beter gaat, Lavendel. Ik las alleen maar misverstanden. Dus inderdaad: niet persoonlijk aantrekken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 11 juni 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 juni 2012 dank dat jullie hier even zijn komen kijken het sterkt me ik ben de aanleiding al weer bijna vergeten omdat ik er toch niks van snapte maar moest inderdaad al die opgeroepen emoties omturnen en inderdaad proberen het niet persoonlijk aan te trekken.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 15 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 15 juni 2012 Lieve Lavendel, Deepak Chopra heb ik op de AA-draad gezet. Hij is zo waar....zo mooi... Zoveel kansen krijgen we. Ik ben zo blij dat je meteen weer hier bent. Geloof me, dit is de manier. En je pakt alle hulp aan die je kunt krijgen. Je doet het! Het is allemaal niet niks.... Mijn eerste maanden heb ik ALLES ingezet. HA, detox, medicatie, Mindfulness, meditatie, yoga, nieuwe voeding, 90 meetings in 90 days, AA, sponsor, Helaas vond ik dit forum pas na een half jaar... Hier in Italie staan de lavendels prachtig in bloei. Terrassen vol... Daar hoort nog een bloeiende lavendel bij! Ik denk aan je.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden