Spring naar bijdragen

Zaterdag 7 juli


stien

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 209
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Dag frummers,

Stuur die bui maar naar mij door. Toen ik vanavond naar binnen ging druppelde het een beetje en daarna weer helemaal droog!

Ik ben nog steeds bezig met het krenten van de druiven; het zijn me toch een hoeveelheid trosjes! Ik kan het niet zo lang volhouden, dus het moet in etappes.

Jen, misschien kan die pensionhouder je hond wel bij een andere hond zetten, waarvan het karakter past. Dan heeft hij een vriendje om mee te spelen. Honden hebben trouwens geen tijdsbesef, dus of je twee dagen of twee weken weg bent maakt niet uit.

Ik ga naar bed, dus welterusten allemaal en tot morgen.

Lytse.:lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat klinkt heel beslist, Bo. Ik doe het over het algemeen goed, op een uitglijder na onlangs, maar mentaal is de knop nog steeds niet helemaal om. Ik geloof ook niet dat je dat kan forceren? Misschien moet ik nog wat ouder en wijzer worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Johan W
Wat is daar zo vreemd aan Jen? Ik heb ook geen tijdsbesef behalve dat ik heb geleerd hoe ik een klok moet lezen maar die klok is ooit door iemand bedacht en hoe zou het zijn als die niet bedacht was?quote>

Ik heb alleszins wél tijdsbesef Johan. Twee weken duren duidelijk langer dan twee dagen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik huppelde de voorbije tijd wat achter de schermen rond.

Veel vallen en opstaan. Mijn knieën zien bont en blauw..;)

Maar al die strijd begint zijn vruchtjes af te werpen.

Ik durf vandaag (allee, vannacht) al een klein beetje juichen: 0.17-08/07/2012: begin van dag 7 ! B)

Het inzicht is geland, ik begin de boodschap te begrijpen. Heb een fantastisch maatje getroffen en veel goeds gepikt van het forum. Met ander woorden een zak vol motivatie en zin.

Ik voel me stilaan ook wat sterker om terug meer tevoorschijn te komen en mijn eigen ervaringen te delen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jen,

Ik heb me hier aangemeld om te bepalen

of ik wil stoppen of minderen.

Minderen ging, maar met uitglijders.

Dat is voor mij niet minderen in de zin van

een sociale drinker kunnen zijn, zoals ik dat voor ogen zie.

Daarom ben ik maandag voor drie maanden gestopt.

Na die drie maanden bepaal ik opnieuw:

of dan wel een sociale drinker kunnen zijn

of niet en dan stoppen.

'De knop is om'

is wellicht niet goed geformuleerd

ik bedoel niet dat ik die fysiek met de hand omzette

het voelt zo

er zullen nog heel veel moeilijke momenten komen

toch voelt het van binnen dat ik ze aankan

Ik hoef het gelukkig niet alleen te doen

een inmiddels heel lieve vriendin van hier

is mijn allergrootste steun en toeverlaat

En ik vind dat jij het ook hartstikke goed doet :sun:!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind je heel moedig, Bo. Stoppen voor drie maanden is niet niks. Geen kattenurine, zoals iemand hier dat noemt.

Als ik zeg dat bij mij de knop nog niet helemaal om is, bedoel ik dat mentaal. Ik voel mezelf niet echt een alcoholiste, noch noem ik me zo naar anderen toe. Ergens weet ik het wel, anders zat ik niet op dit forum.

Weet je, het is allemaal zo vaag. Misschien zit ik ernaast, maar soms heb ik het gevoel dat in België niet snel van alcoholisme gesproken wordt: wij drinken bijna allemaal. Het is een huizenhoog cliché, maar ik mocht het ooit meemaken: een lunch waaraan zowel Nederlanders als Belgen deelnamen. De laatsten gezellig aan de wijn, de eersten wilden melk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor slaapproblemen moet je natuurlijk niet echt bij mij zijn, lavendel :D Wat me zoal werd aangeraden: een bad nemen, warme melk met honing, een banaan eten, geen koffie drinken (maar dat had je al door).

Dylan, een fijn nieuw levensjaar gewenst!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jen en Lavendel,

Noorder- en Zuiderlingen... Ik weet niet hoe het precies in Belgie is, in Nederland is alcohol ook best heel gebruikelijk. Ik vind het ook lastig tegen mezelf te zeggen dat ik alcoholiste ben, verslaafde zeg ik wel tegen mezelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...