VM1 Geplaatst 11 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 11 juli 2012 Dit was iets wat ik aan iemand stuurde die me nauw aan m n hart ligt. Maar ik zal het hier ook maar posten: Ooit in deze wereld zal haat nooit beƫindigd worden door haat, maar door liefde; dit is een eeuwige waarheid... Dit vertelde een zeer serene meneer ooit. Hij zei: Overwin woede met liefde, overwin het kwade met het goede. Overwin de vrek met vrijgevigheid, overwin de leugenaar met de waarheid. Tja, dacht ik zal allemaal wel wezen maar en ik dan? Zei ie: Jij, jij zelf, evenzeer als wie dan ook in het gehele universum, verdient jouw liefde en affectie. De gedachte manifesteert zich in het woord, het woord manifesteert zich in de daad, de daad ontwikkelt zich tot een gewoonte, en de gewoonte verhardt zich tot een karakter. Sla dus acht op de gedachte en waar ze u brengt, en laat haar voortkomen uit liefde ontstaan uit begaanheid met alle wezens. Zoals de schaduw het lichaam volgt, zo worden wij wat we denken. Toen begon ik al meer te snappen waar ie naar toe wou. Alles wat een begin heeft, heeft ook een einde. Sluit daar vrede mee en alles komt goed. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 11 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 11 juli 2012 Goede middag iedereen ook, ik zit weer eens te wachten. De meneer die vorige keer niet kwam zou vanmiddag dan toch nog komen. Ook de stookolie meneer komt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 11 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 11 juli 2012 VM:heart: Gaby:sun: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 11 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 11 juli 2012 Fijn genieten van je vrije dagen ER! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 11 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 11 juli 2012 Greeneyes, en ook anderen. Ik vraag me ook werkelijk af hoe nodig het is dat er altijd en voor iedereen die het wil er direct een crisisplaats moet zijn. Het gebruik heeft zich vaak jaren voorgedaan en dan is een wachttijd van een week, twee weken of drie weken toch niet zo gek? Bovendien zie ik stoppen als een bewuste keus die je moet maken, niet in een opwelling, omdat het even tegenzit. Wat betreft het Leger des Heils. In mijn ogen is dat een club die handelt uit medelijden. Goed bedoeld waarschijnlijk, maar of verslaafden daar mee geholpen zijn. (Ik denk eerder dat het schuldgevoel van de heilsoldaten er bij gebaat is). Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 11 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 11 juli 2012 Ze zouden eens vrouwen moeten langssturen, dat zou een hoop wachten schelen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 11 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 11 juli 2012 En jij alwƩƩr wachten, VM Bellen hoor, als het te lang duurt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 11 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 11 juli 2012 Over het leger des heils en andere soortgelijke organisaties, een kennis heeft ooit noodgedwongen enige maanden doorgebracht in allerlei shelters (was in Brussel). Hij is daar buiten gesmeten, putje winter, tussen kerst en nieuw, omdat ze een blikje bier op zijn kamer hadden gevonden. Buiten voor de deur drinken, roken, spuiten.... mag wel. Stom dronken binnen komen, daardoor met iedereen ruzie maken mag ook. Maar een blikje bier op de kamer.. hop de straat op... Dus ja Jaap ben het met je eens, zogenaamde goedbedoelde semi opvang... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 11 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 11 juli 2012 Ben weg. Tot later, liefs. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 11 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 11 juli 2012 goedemiddag!!! als eerste Hannah!!..gefeliciteerd meis!! Spike.. en iedereen verder die het nodig heeft vandaag. ik heb een heeeeeele luie ochtend achter de rug. ik heb lekker m'n boek uitgelezen in bed ( hij was pas uit rond 11.00) daarna een heerlijke douche en verwennerij voor mezelf. vervolgd met een lange honden wandeling. en verders nog helemaal niets gedaan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 11 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 11 juli 2012 eigenlijk zou heel het land op dit forum moeten zitten! hier komt mn tenminste uit voor zijn verdriet,"fouten", zwakheden,....en er wordt naar geluisterd en vooral liefdevol op gereageerd. en ieder op zijn manier probeert van zichzelf een beter mens te maken. dat is toch om een voorbeeld aan te nemen niet! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 11 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 11 juli 2012 mmm, stil hier. ik ga maar eens wat doen ;-) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 11 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 11 juli 2012 Ik lees zonet in de krant dat een zeker miljardairs vrouw gevonden is in een hotel, gestorven aan een overdosis.... Dan stel ik steeds opnieuw vast: je kan pas stoppen met je verslaving als je kiest om te leven, zo eenvoudig is het. Je status, toestand doet er niet toe. de keuze te maken om je leven zoals je het gekregen hebt, ten volle te ondergaan, het beste ervan te maken en om iets positiefs te kunnen bijdragen voor 1 iemand rondom jou. Ik maak deze keuze door te stoppen. Op het einde van mijn leven wil ik achterom kijken en kunnen zeggen: het was soms toch de moeite, het leven heeft mij geslepen zoals een diamant geslepen wordt en 1 iemand heeft iets gehad aan mij. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 11 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 11 juli 2012 Wel, wel, een vrije dag, half drie in de middag. Een tijdje geleden was ik bijna rond met de eerste fles wijn en op zoek naar de tweede..... Nu raas ik het huis rond om achterstallige taakjes af te haspelen. Kieper me vol thee en lekkers. Geniet van de aanwezigheid van mijn zoon. Ik ben zelfs lief tegen de poezen! Ik stel opgelucht vast dat ik nog aanwezig ben en niet helemaal verzopen was. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Miss Sophie Geplaatst 11 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 11 juli 2012 Goedemiddag medestrijders, Ik kreeg net 2 hele lieve kaartjes van familie en ik wil jullie 1 tekst niet onthouden note* gaat er niet om of je gelovig bent of niet als het je raakt is het goed: Hij geeft de moeden kracht Wanneer je niet meer vechten kunt, wanneer het leven zwaar lijkt om te dragen, wanneer je staat op 'dode punt, wanneer je vleugels lijken lamgeslagen, wanneer je uitgeschakeld wordt, wanneer je staan moet langs de kant van 't leven, wanneer je niets hebt dan tekort, zodat je ook niets hebt om weg te geven, wanneer je je zĆ³ eenzaam voelt dat zelfs de liefste je niet kan bereiken, wanneer Gods zee je overspoelt omdat je bent als eiland zonder dijken, wanneer je vuur is uitgeblust, dan is er slechts van Ć©Ć©n kant hulp te wachten: wie moe is vindt bij Jezus rust, en hem die zwak is geeft Hij nieuwe krachten. Nel Benschop. ik ben zelfs er spiritueel en geloof wel dat er iets is maar nogmaals het gaat om de impact en strekking van het gedicht en dat geeft moed voor vandaag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 11 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 11 juli 2012 Mooi Green, meneer 1 is geweest, nu nog wachten op de mazout meneer.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 11 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 11 juli 2012 prachtig Green! VM: succes met het wachten op de man ;-) men spreekt steeds over: een glaasje drinken, een wijntje, een biertje, een borreltje, een pintje, een nipje, een natje, een witteke,.....allemaal o zo gezellige leuke verkleinwoordjes........volgens mij klopt er iets niet hoor...men zegt toch ook niet: een vergifje, een verslavinkje, een delirumpje, een blackoutje..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 11 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 11 juli 2012 zo de zuurkool staat op Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 11 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 11 juli 2012 mooi geschreven Greeneyes.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 11 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 11 juli 2012 Hoi allemaal! Hannah , van harte gefeliciteerd!!!!!!!! Voor Spike, en ieder die het nodig heeft: veel sterkte gewenst!! Hier gisteren een niet zo goede dag. 's Ochtends m'n eerste paniekaanval, daarna nog een paar. ik moest met openbaar vervoer naar Amsterdam. Twee tentamens doen. En vervoer op wat voor manier dan ook en ik gaan niet goed samen, vanwege het feit dat ik me gevangen voel. Ik zit vast, kan er niet uit. Helemaal radeloos liep ik hier rond, alle trucs enz. uitgeprobeerd om rustig te worden, maar niks hielp. Toen maar aan de benzo's. Dom dom dom, was daar vanaf 3 december vanaf, 7 maanden dus. Busrit lukt dus, tram ook, maar zat met een hoofd vol watten aan de tentamens. Niet geslaagd, Ć©Ć©n punt te weinig. Kijk ik de foute antwoorden na, blijk ik 5 vragen gewoon te weten. Niet goed gelezen dus, dat krijg je met al die watten. Terug op Centraal Station ben ik naar de ameH gegaan en kocht een fles wijn. Met deze "schat" op mijn schoot in de bus naar huis. En dat voelde zĆ³ raar, na 5 maanden zonder. Maar ik voelde me zĆ³ diep ontgoocheld, niet eens zozeer door het niet halen van die tentamens, maar vanwege het feit dat ik die paniekaanvallen kreeg. Dacht dat ik erover heen was.. En als ik dan toch al weer aan de benzo's ben, kan ik dus ook wel weer.... Thuisgekomen stond de buurvrouw in de tuin. Ik heb haar die fles wijn gegeven, cadeautje omdat ze altijd mijn vuilnisbakken overdag weer terug zet. Pffffff...... wat zat ik er dicht bij!! OkĆ©, ik weet het, dit was een crisisje van niks, maar toch... Ben van ellende m'n bed ingedoken en kon vanmiddag gelukkig naar m'n therapeut, even erover praten. En we gaan ermee aan de slag. Nu al bijna drie jaar therapie, komt het ooit nog goed met mij?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 11 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 11 juli 2012 he gatver Nany....ik had het je zo gegund meis. mag je een her doen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zonnetjes Geplaatst 11 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 11 juli 2012 Wat jammer dat je de tentamens net niet gehaald, nancy. Wanneer kun je ze weer doen? Goed van je om de fles wijn aan de buurvrouw te geven. Gered door de gong! Maar ik kan mij goed voorstellen dat je een fles kocht hoor. Paniekaanval en gemist tentamen, benzo genomen ik zou het geen crisisje noemen. Tuurlijk heb je de therapie een keer niet meer nodig. Doet me denken aan de uitspraak wanneer je wilt afvallen in korte tijd: je hebt het ook niet in een maand er aangegeten. Klopt ook voor ons: wij zijn niet in een jaar (of drie) alci's. Nieuwe dag, nieuwe kansen, Liefsss Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 11 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 11 juli 2012 Ja hoor Lenie, Bulletje en Zonnetje, maar dan moet ik dus weer naar Amsterdam, hahaha! Ja, ik lach er maar om, ik relativeer het maar, er zijn ergere dingen. En ook wel komisch: Ć©Ć©n van die tentamens ging notabene (o.a.) over paniekaanvallen, alleen helpt al die theorie niet echt als je er zelf last van hebt. Naja, wordt vervolgd. En ja, over een paar weken al kan ik het overdoen, alleen heb ik dan ook al een ander tentamen gepland. Nou werk ik in het onderwijs en ben dus straks 6 weken vrij, maar dat wordt dus 6 weken studeren! 3 tentamens tegelijk! Hoe is het met je gezondheid Lenie? Weer wat beter? Bedankt voor jullie reacties! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 11 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 11 juli 2012 Goh Nancy wat jammer nou. Was er nu helemaal niemand die je even had kunnen brengen vraag ik me af? Dus de volgende keer wat meer zekerheden inbouwen Nancy, hulp vragen. Knap dat je uiteindelijk de teleurstelling zonder drank te gebruiken hebt verwerkt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 11 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 11 juli 2012 Hannah gefeliciteerd met je verjaardag:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden