Gast Geplaatst 15 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2012 waarderen begrijpen koesteren..? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Esperanza Geplaatst 15 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2012 Voor diegene, ik zal het inlijsten, hoewel ik er geen vertrouwen in heb. Alhoewel, als ik dagelijks meerdere keren geconfronteerd word met deze pijnlijke tekst................... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 15 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2012 Esperanza, hele moeilijke situatie, maar niet onoverkomelijk Als je wilt kom je er uit:heart: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Esperanza Geplaatst 15 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2012 HOE kan ik nu zo'n brief koesteren ?????????????? Hoi ma, ik zit in het rozenpaadje (100 meter verder), ik zit hier goed. Ik blijf hier wonen kan je even eten brengen ???????????????? Deze koester ik. En, ja, toen hadden we ook al een drankprobleem. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 15 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2012 Es, probeer je eens in haar te verplaatsen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Esperanza Geplaatst 15 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2012 Jane, ik durf haar niet meer onder ogen komen. Ik begrijp haar helemaal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dylan Geplaatst 15 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2012 Dit briefje is ongetwijfeld vanuit boosheid geschreven. In de verwachting ook, dat er een boze reactie terug komt. Of géén reactie. Door er onverwacht heel anders mee om te gaan, geef je een signaal af. Dat bedoel ik met koesteren. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 15 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2012 Ik heb net, na 2 dagen verslaafd aan vakantieveilingen, een reisje geboekt naar Turkije, met dochter. Als beloning voor ons. Mijn 3 jaar droog dan inmiddels, en haar: mij verduren in de jaren hiervoor. We lazen de all inclusive formule; zij stoot mij aan: kijk raki; weet je nog? En ik dacht dat zij het niet meegekregen had; terwijl zij op internet zat, ging ik de bars af, steeds 2 raki bestellend en die op de kamer hamsterend. En als zij ging slapen mocht ik mijn slaapmutsjes. Ik begon natuurlijk vroeger. Ze kon er om lachen net. Ik zit nu met terugwerkende kracht me te schamen. Deze keer gaat het anders dan 4 jaar geleden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 15 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2012 Dat is dus de moed die je nodig hebt straks Es. Haar onder ogen komen en onder ogen zien wat we deden. Haar respect komt terug, mits jij nu laat zien dat je die waard bent. Kinderen herstellen sneller dan wij, maar ook wij herstellen. Ik heb het geluk dat mijn dochter jonger was dan de jouwe nu, maar ben zelf waarschijnlijk ouder, dus ergens maakt het niet uit. Ook jij hebt nog vele trotse jaren voor de boeg. Ga ze pakken meis. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Esperanza Geplaatst 15 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2012 Fanastisch om te horen dat het zo kan gaan ! Een superfijne vakantie gewenst ! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 15 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2012 morgen over een maand:D geniet al vd voorpret en ja super dat het zo kan gaan we zijn ook van ver gekomen Es ik hoop dat jij zoiets ook gaat beleven:heart: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 15 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2012 onze dochters hebben/zijn wijze zielen kunnen we nog veel van leren:heart: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Travel Geplaatst 15 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2012 Goedemiddag, Esperanza, hoe moeilijk ook ga met haar in gesprek hierover. Samen met je man! Ze is boos, het echt spuugzat en weet niet anders te handelen nu. Ze confronteerd jullie met het feit dat zij er ook nog is. En gelijk heeft ze. Punt is dat het wel pijn zal doen. Want aangesproken worden op jullie alcoholgebruikt maakt dat alle verdedigingsmechanismes in werking treden. Heb zelf zulke "gezellige"ouders gehad en weet hoe het werkt. Ik mocht er niks van zeggen en kon een pak slaag krijgen op de koop toe. Wat zegt je man er eigenlijk van? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bo Geplaatst 15 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2012 Originally posted by: lavendel1Es, ik herinner me dat ik als jong meisje iets gelijkaardig tegen mijn ouders heb gezegd. Ze hebben er niks mee gedaan, integendeel het werd mij verweten.En zie me hier nu zitten, 30 jaar later, zelf vechtend tegen de drank.In mij zit nog het jonge meisje dat niet gehoord werd en dat ik nu aan het helen ben.Je dochter geeft je een cado, meid. Wellicht is dit niet de eerste keer, of heeft ze een boel ergernis en verdriet opgestapeld. Neem het met twee handen aan voor jezelf én voor haar. quote> Esperanza (en Lavendel en Jane)Ik spreek niet uit ervaringomdat ik geen moeder benToch raken je postings me diepVooral als je schrijft dat 'jeer geen vertrouwen in hebt'Met mij gaat het goedecht goed, realiseer ik me nuop het moment dat ik dit schrijfWeet je waarom ik me dat nu besef?Omdat ik een flink potje zit te huilenDoor Lavendels postingen het verdriet dat haar ouders haar hebben aangedaanHerlees het nog een keer meidDan komt de posting van Jane voorbij(ik kan volgens mij niet twee keer quoten;) )En opnieuw rollen bij mij de tranennu van ontroeringen ik laat ze flink rollen ookwe weten allemaal hoe moeilijk we het kunnen hebbenhier spreekt de onvoorwaardelijke liefde hier spreekt het houden van haar dochterHerlees het nog een keer meidNuchter zijnBeseffenVoelen, echt voelenHuilen om verdrietHuilen van ontroeringHuilen van het lachenEcht zijn, gewoon écht zijnHet zal je zoveel meer brengenen je dochter ook Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 15 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2012 Bo je bent geen moeder schrijf je je bent wel een dochter en ook een met een wijze ziel:heart: thnx Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 15 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2012 't is ook gewoon een krengetje hoor die van mij 2e dag vakantiewerk bij de snackbar ik bestel net een patatje oorlog maar nix hoor calorietjes he Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bo Geplaatst 15 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2012 Na ja zeg Ik zeg draai om haar oren;) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kameleon Geplaatst 15 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2012 Lavendel en Travel, Het is of ik mijn eigen verhaal lees. Het raakt mij diep. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Travel Geplaatst 15 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2012 Ben weg nu. Herinneringen komen boven die ik graag ver weg op mijn harde schijf wil verstoppen. Esperanza, ik hoop dat het voor jullie allemaal alsnog een fijne zondag wordt. Allen verder natuurlijk ook een fijne middag, ondanks het regenachtige weer. Ik ga met vanmorgen versgemaakte kippensoep naar het nieuwe onderkomen van mijn lat-man. Ga goed allen. Liefs:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dylan Geplaatst 15 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2012 @ Travel: Dit klinkt me allemaal veel te therapeutisch en hoogdravend in de oren en een 22 jarige is nu eenmaal geen therapeute en moet ook niet in die rol geduwd worden. Een gesprek uit de weg gaan hoeft uiteraard niet maar uitgebreid verantwoording afleggen van ouders richting kinderen evenmin. Toegeven dat je als ouder ook niet altijd gelijk hebt, is al moeilijk genoeg en dat gaat zoals het gaat. Een half woord of gebaar in de goede richting zegt dan vaak meer dan duizend woorden. Dat wordt door een zoon/dochter echt wel opgepikt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 15 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2012 middag!!!! wat een weer weer bah! even terug lezen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 15 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2012 Esperanza...heel veel sterkte vandaag moeilijk hoor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 15 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2012 Bo, Travel, Jane4, Esperanza Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 15 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2012 Goedemiddag luitjes, ik log even elders in. Vanwege de verhuizing heb ik even geen internet. Mobiel gaat me te traag dus maar even zo. Ik hoop dat het jullie allemaal goed gaat, ik ben helaas niet bijgelezen. Houd het zo droog als je wilt!! Tot snel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Frodo Geplaatst 15 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2012 Goeienmiddag allerbeste frummeltjes, Met dit weer niks beters te doen dan te frummen, naar de tour te kijken, en bank te hangen (of is het te bankhangen?). Yes, vandaag weer een 2 nieuwe woordjes geleerd (thx aan gwen en bolletje): - slempend - otteren Zouden we geen nieuw draadje maken bij tips en adviezen met al die aardige woordjes? Of beter nog, we maken een woordenboekje zo in de trant van: “Officieus verklarend woordenboekje ter verrijking van de Nederlandse taal en ter bevordering van de communicatie tussen de noord- en zuidnederlandstalige regio’s. Samengesteld door het ADB vrouwenzangkoor en de oppersmurf”. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden