gwen Geplaatst 15 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2012 Goedemorgen lieve mensen, Ik ga een klein weekje naar de Ardennen. Daar regent het NOG harder! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Esperanza Geplaatst 15 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2012 SUPER GEZONDE JALOUZIE van deze dame hier. De Ardennen zijn zo mooi, veel plezier gewenst gwen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 15 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2012 goeiemorgen mensen:rose: hij piept tussen de bweolking door hier. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bo Geplaatst 15 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2012 Esperanza Jammer dat het mis ging Nu weer nieuwe kansen Als ik trekmomenten heb e-mail ik als een razende roeland(a) mijn maatje en spring direct naar het forum dat helpt mij Wellicht voor jou ook het proberen waard Jopie Fijn dat het vertrouwen aan het terugkeren is:present: Suikertje Goed om te lezen dat je je draai in de nieuwe woning begint te krijgen:present: Igor, Beterschap:present: Gwen, Ardennen. Leuk. Wanneer ga je? Mogguh Jane:present: Hier piept hij net weer achter de wolken Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kameleon Geplaatst 15 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2012 Veel plezier Gwen, ga je kamperen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 15 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2012 Mudskippen in de Ambleve... Thnx Jops en Esp. ga ff een plastic zak inpakken, bulten hebben ze daar wel! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 15 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2012 Gwen, regent het daar nog steeds? Het heeft ook voordelen, regen. Het is er rustig, heel groen en de rivieren zijn goed gevuld. En met regenjas en goede schoenen kom je een heel eind. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Esperanza Geplaatst 15 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2012 Bo, het sluipt er gewoon in. Natuurlijk, het forum!!!!!!!!!!!!!!! Maar, bij ons hier thuis is het meestal DE zoete inval. Mensen die geregeld komen én alcohol drinken, dát heb ik wel onder controle. Het zijn de onverwachte (en die zijn hier behoorlijk, mijn man en ik hebben een heel breed veld) die mij altijd de das om doen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 15 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2012 Iedereen uitgeslapen? Ik wel, een hele goede morgen! De ardennen is een onbemind prachtig stukje België, zelfs als het regent Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 15 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2012 Goedemorgen. Ik heb vandaag niets gepland. Nu zal je denken, Jaap zit altijd maar wat te lanterfanten en dat is vaak ook zo, maar dan moet ik altijd nog van alles. En nu niet. Dat is fijn. Het is natuurlijk gewoon een truukje want morgen vind ik dat ik wel weer dingen moet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 15 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2012 Gwen meditatief regendruppeltjes tellen:D en intussen ons missen en je meetings en internetten wordt daar misschien ook lastig? Als het niet te doen is, mag je eerder terugkomen hoor:heart: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 15 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2012 Dat zijn smoesjes Esperanza. Misschien niet bewust. Maar smoesjes. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 15 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2012 Ja Es en hier niet komen ook. kom op meid, als ik het kan dan jij ook! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Esperanza Geplaatst 15 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2012 Ge hebt groot gelijk Jaap maar, HOE PAK IK HET AAN ?????????????????? Hoe erg het ook klinkt, ik weet dat de duivel voor mijn neus staat, en toch............... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 15 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2012 Esperanza. Stick with us. Maak een plannetje. Bij mij thuis is het ook altijd druk, Onverwacht en verwacht. Soms drinkend, soms slempend. Moeilijk hoor. Kies voor jezelf. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Esperanza Geplaatst 15 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2012 jopie, ik tracht kracht te putten uit jouw moed én sterkte. Ik wil heel graag je raad ter harte nemen maar ja............ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 15 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2012 Ja, Jane. Je beschrijft precies de knoop in mijn buik. Maar ik mag gelukkig aan het werk. Vrienden hebben een oud huis geerfd,, de rest van de familie wilde het niet. We gaan aan de slag. Ik ga kijken wat er van de tuin over is. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 15 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2012 Goedemorgen, Gwen amuseer je. Denkt dat dat wel lukt, toch. Groet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 15 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2012 Ik heb ook het volste vertrouwen in je Gwen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Esperanza Geplaatst 15 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2012 Het sluipt er gewoon in Gwen. DAT realiseer ik me nu, dom dom dom. Traag traag trager........... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 15 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2012 Hoe pak ik het aan? Die vraag had ik ook toen ik hier net op het forum kwam en hoopte daar een antwoord op te vinden. Dat heb ik niet gevonden. Ik kwam tot het besef dat drinken voor mij tot gevolg heeft meer drinken. En dat wilde ik niet. Ik hoopte op truukje dat je het in de hand zou kunnen houden. Gewoon vijf (dat vond ik toen gewoon) bier drinken en klaar. Maar dat kan niet. Dus, er restte mij een oplossing eigenlijk, gewoon nul. Dat vind ik nu nog steeds heel bijzonder. Net als velen hier. Ik zag dat ook helemaal nuchter een goed leven mogelijk was. Dus ik zag perspectief. En dan beginnen maar. En dat is in het begin helemaal niet leuk. Ik kom dat ook tegen, spontaan en onverwacht bezoek. Die wel drinken. En kijk, het wordt nog gezellig ook. En ik werd chagrijnig. Maar ik had met mezelf een afspraak. Daar wilde ik me aan houden. Dus doorzetten. Ik vond ook heel veel dingen wel leuk, zo nuchter. Daar trek ik me aan op. En nu, nu is het meestal weg. Gister in een Grieks restaurant. Spontaan krijg je een Ouzo voor je neus. Zonder dat je iets gevraagd wordt. Ik hoef hem niet meer. En het wordt er niet minder leuk van. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 15 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2012 Mooi Jaaqp, hoe we leren onszelf voorop te zetten in prioriteiten. Hier vorige week idem; de Griek ik had na afloop wel een onverwachte konfrontatie dus; de rekening werd gedeeld en ik heb geweigerd meer te betalen dan mijn eigen matige aandeel. Dat bracht even een anti-climax. Maar was voor mij erg belangrijk in mijn keuze geen drank en toch lekker eten. Elke les is er één en uiteindelijk toch een goed gevoel erover. Ook dit was een onverwachte situatie en er zullen er meer volgen, mijn vertrouwen groeit (mijn gewicht ook trouwens) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Esperanza Geplaatst 15 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2012 Lieve jopie, mede verslaafden................ Brief van onze oudste dochter op het aanrecht vanmorgen......... Bedankt om mijn nachtrust te verstoren, voor jullie elkaar in de haren vliegen, IK heb alle flessen geleegd !!!!!!!!!!!!!!!!!! Ik ben het niet beu maar KOTSBEU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Getekend, onze oudste dochter Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 15 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2012 Esperanza, hier klinkt boosheid, maar ook wanhoop uit. Wat ga je antwoorden? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 15 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2012 Hoe pak ik dat aan. Allereerst door te gaan schrijven vóór de eerste slok. Verder staan hiet erg veel tips om het aan te pakken. En verder, je moet het echt willen. Ook is er Antabus-de AA-Baclofen. Maar voorwaarde no1 is, dat je het echt wil. Als je wilt stoppen kies je voor jezelf en dan doet een 'breed veld' er niets toe. Heb hier meer mensen met een 'breed veld' zien stoppen. Ik geloof niet zo in kracht en sterkte, meer in een soort bewustwording. De idee dat drank achteruitgang betekent. En soms moet men eerst diep vallen voor de bewustwording komt. Bedankt om mijn nachtrust te verstoren, voor jullie elkaar in de haren vliegen, IK heb alle flessen geleegd !!!!!!!!!!!!!!!!!! Ik ben het niet beu maar KOTSBEU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Getekend, onze oudste dochter Uitprinten en boven je bed plakken. En iedere dag herlezen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden