gwen Geplaatst 17 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2012 SB, ik las ergens een posting van jou, over de (foute) aandacht die je krijgt als niet drinker.(van wel-drinkers) Daar heb ik nu ook last van. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Truffel Geplaatst 17 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2012 @Gwen Ja ik heb dat echt als verschrikkelijk ervaren, ik zou er bijna van zijn gaan drinken. Niet om het drinken zelf, maar gewoon om even te zeggen: "Dat maak ik zelf wel uit en niet jij" Snap je ? Moeilijk uit te leggen zonder verkeerd begrepen te worden :$ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bo Geplaatst 17 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2012 Nancy Wat fijn dat het tĆ³ch goed ging op zo'n verdrietige dag Slaap lekker straks:lips: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Truffel Geplaatst 17 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2012 Slaap lekker Jopie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 17 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2012 Je hoeft geen u te zeggen hoor Johan, liever niet zelfs. Jij is prima, voor iedereen. Ik vond dat zo raar, de eerste keer dat dat me overkwam. Maar nu ga ik wel als een oude man mijn bed in. Lekker vroeg onder de wol. Tot ziens maar weer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bo Geplaatst 17 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2012 Lieve Lavendel Zo'n dag mag zeker! :sun::sun: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bo Geplaatst 17 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2012 Dankjewel Gwen, lief! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Truffel Geplaatst 17 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2012 Truste oude man Jaap Slaap lekker Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 17 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2012 SB, Nee hoor. ik herken het. En vind ook deze aandacht aanmatigend en ik word er bozig van. Alsof ik een kind ben. Maar ik ben aan het survivelen tussen drinkers en deze bozigheid is niet helpend. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 17 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2012 Sterkte Jopie in het ZH. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 17 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2012 Goede avond, k kom nog snel wel te rusten zeggen. Bootje, boke.. Lavendel meiske ook Beer, sterke beer slaap lekker ook. Jopie, zwemvestjes he.. en ook zomaar Pa is ingewikkeld (zeg da wel....) met uien. En de "bende" ligt er ook in. Ik heb voor mezelf dan maar es een steak gebakken want ik heb soms behoefte aan rood vlees. en dan nu ook maar bedwaarts. Slaap lekker. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Truffel Geplaatst 17 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2012 Ik geef het je te doen Gwen. Ik heb het enkel over een verjaardags feest :$ Maar als je het niet meer trekt, vertrek dan. Denk aan wat voor jou belangrijk is en blijf niet om iets of iemand te bewijzen Dat is geen zwakte, maar juist heel sterk weten waar je grenzen liggen Daarom ook ga ik even niet meer naar verjaardagen helemaal mee gehad Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Truffel Geplaatst 17 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2012 Jij ook slaap lekker VM en Jopie :$ ook namens mij natuurlijk veel sterkte morgen in het zkh Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 17 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2012 Gwen! Leuk dat je daaraan denkt. Ja, ik loop soms rond als een pauw, hoor! Zo fier! SB en Gwen: ik had het gevoel vandaag: hey,drinkers! ik moet niet drinken en jullie wel! Misschien wat bizar, maar het voelde meer dan fijn. Een vrijheid gevoel en ik vermoed dat ik het ook uitstraalde Bo , wie had dat 16 dagen geleden gedacht? :) VM: slaapwel! Hou uw bief in het oog, met die Ierse! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 17 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2012 Originally posted by: JaapDas toch logisch Jen, je hebt net een opleiding afgerond.Dan moet je weer nieuwe paden zoeken.quote> Klopt Jaap, en ik wil te snel te veel geloof ik. Maar mijn vader jaagt me, vol goede bedoelingen weliswaar, ook een beetje op. Het is zijn enige gespreksonderwerp: ben je aan het solliciteren nu? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Truffel Geplaatst 17 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2012 Dat gevoel heb ik gelukkig ook heel vaak hoor Lavendel. Ligt een beetje aan de situatie, de mensen en vooral hoe ermee omgegaan word. Soms heb ik zelfs een beetje medelijden met de drinkers dan hebben ze het zo gezellig en denk ik alleen maar jij heb morgen een kater en bent een aantal genante ervaringen rijker ikke lekker niet Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 17 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2012 En Jen ben je aan het solliciteren? Misschien moet je je vader vriendelijk laten verstaan dat je even rust nodig hebt en tijd om je plannen uit te werken? Weet je vader van jij en de alcohol? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 17 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2012 Ik ben elke minuut blij dat ik niet meer hoef te drinken. Maar ik stoor me soms aan drinkers. Niet eens aan hun dronkenheid. Moeilijk uit te leggen. Ik vertrek morgen weer huiswaarts. Veel geleerd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bo Geplaatst 17 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2012 Steunbeertje Lief dat je er naar vraagt Het gaat goed, echt goed Hoe gek het wellicht ook klinkt Mijn hele wezen wil niet drinken Ik geniet volop van elke dag zonder alcohol Het voelt gewoon zo goed Ja, ik heb wel lichte trekmomenten Meestal terug in de auto naar huis Maar dan denk ik aan hoe blij ik me voel Elke ochtend opnieuw En verdwijnt het zo weer Ik heb wel een nieuw thuiskomst ritueel 1. Maatje e-mailen 2. Goed en gezond avondeten 3. Forum In die volgorde;). Met feestjes, borrels, bbq's en drinkende mensen heb ik ook geen moeite Glimlach zelfs als ze dronken zijn of omdat ze heel stom doen maar ook als ze wel grappig zijn Op de een of andere manier na die enorme strijddag in de 1e week die ik won voel ik een soort oerkracht: die vrijheid moƩt en wil ik terug Blijf wel hƩƩl erg op mijn hoede! mede door de verhalen die ik hier lees dat dat anders kan worden dat houd ik dan ook heel goed in mijn achterhoofd maar tot nu toe geniet ik Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 17 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2012 ja 'k ben zoekende lavendel, maar met heel veel schrik. 'k Ben al drie jaar in ziekteverlof :$ Kan ik werken nog wel aan? Mijn vader bedoelt het heel goed. In feite wil hij zeker weten dat alles goed komt met mij, en gezien hij begint te dementeren, heeft hij het gevoel dat zijn tijd kort is, wat wellicht ook waar is Het probleem voor mij is dat ik me nu, omwille van hem, bijna verplicht voel om gelukkig te zijn. En succesvol. En bruisend van levensenergie. En iemand om trots op te zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 17 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2012 Sorry als ik vandaag weinig op anderen reageer. Er is heel veel geschreven, en mijn hoofd zit vol na een langdurig bezoek aan mijn vader. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Truffel Geplaatst 17 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2012 Aan sommige drinkers kan ik me inderdaad behoorlijk ergeren. Maar er zijn er ook bij wie ik dat niet heb. Die vragen je hoe het gaat en of die 0,0 wel lekker te drinken is, om vervolgens met je te proosten alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Maar iemand die een waarschuwend vingertje naar me wijst met in de ander hand een grote bel wijn...... Die kan ik wel de nek omdraaien Dan is er nog de categorie die eigenlijk ook beter kunnen stoppen k heb er 2 in mijn naaste omgeving de ene begint duidelijk lichamelijke gebreken te vertonen (geel zien, eet niets of nauwelijks, slaap voortdurend....) Ik voel me machteloos, ik heb hem een paar voorbeelden gegeven van net voor mijn man zo ziek werd hij herkent het, maar legt het naast zich neer. de andere is gewoon simpel weg zonde te jong om er nu al zo'n puinhoop van te maken heeft al vaker hulp gehad bij de verslavingszorg maar red het elke keer net niet In die laatste 2 herken ik trouwens veel van mezelf hoor mij hadden ze dat een jaar geleden ook neit hoeven vertellen ik had het dan ook zo aan de kant geschoven (wat een zelf kennis heb ik gekregen in de afgelopen, bijna, 11 maanden) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Frodo Geplaatst 17 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2012 Hallo lieve frummeltjes, Wat lees ik hier allemaal over nare ziektes, van wondroos tot pancreatitis, over mensen die hun job kwijtspelen, anderen die pech hebben bij het solliciteren, en dan nog Soothe die zijn bovenlip kapotbijt. Kortom miserie, miserie, miserie... Ik zal daarom eens wat vrolijks vertellen. Volgende week begint mijn jaarlijkse vakantie van 3 weken. En wat begint er tezelfdertijd ook volgende week volgens onze weerman? Jawel, de zomer! āt Werd hoge tijd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bo Geplaatst 17 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2012 Truste VM:lips: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Frodo Geplaatst 17 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2012 Originally posted by: lavendel1Ik heb met glans en glorie een bierstad getrotseerdquote> lavendel, ik wist niet dat er bij ons in Belgiƫ nog andere steden waren??? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden