rapilos Geplaatst 21 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 21 juli 2012 Ha,ha Gwen, Leuk, maar moet maandag weer de hele dag werken tot 21.00 uur. Extra vroeg opstaan dan maar!? Nou ja, jammer dan, doe het wel weer een beetje met de franse slag. Neem eerst nog maar even een bakkie:D Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 21 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 21 juli 2012 Goh, Diesel. Dus je "sponsor"heeft een zware terugval gehad. Heftig hoor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 21 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 21 juli 2012 Je hebt nog een uur, Rapi. Laat het leren maar zitten, (en de badkamer ook) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 21 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 21 juli 2012 Zoiets zal het wel worden Gwen:D Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 21 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 21 juli 2012 Oke, koffie is op. Koekjes zijn op (alle). Ik ga aan de slag! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 21 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 21 juli 2012 Rapilos! womenpower doseren hoor! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 21 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 21 juli 2012 Komt goed Lavendel! Hannah; Ikke..Heerlijk zo'n zelfgemaakt soepje. Ga de Jif pakken. Plee, is aan de beurt! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Truffel Geplaatst 21 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 21 juli 2012 Zo de boodschapjes zijn binnen. kom ik thuis heeft manlief de droger er tussenuit pfff, wat een zooitje is het daar achter en onder. Dus ik gevlucht naar de pc hihihi Dat soort klussen moeten in goed overleg of je zoekt het maar uit :$ ik zal hem vanavond maar is extra verwennen met iets lekkers bij de koffie zo even met het hondje langs de bakker Moorkoppen !!!!!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Truffel Geplaatst 21 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 21 juli 2012 @Diesel Ook wij komen uit de horeca. heb er al veel weg moeten brengen, heb er ook vele de omslag zien maken gelukkig jammer alleen dat je die dan ineens veel minder ziet juist omdat je zo trots op ze bent en toch.........toen dronken wij nog niet zoveel hoor *steekt gelijk maar even de kop diep in het zand* Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Truffel Geplaatst 21 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 21 juli 2012 @Twinnie Limoen ijsssssssssssssss Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nova Geplaatst 21 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 21 juli 2012 Hallo allemaal, Ik zal hier maar gaan schrijven want anders blijf ik zo hangen op mijn voorstel draadje. Daar heb ik al eerder geschreven wie ik ben en hoe mijn probleem eruit ziet. Ik heb gisteren dus voor het laatst over de hele avond 2 flessen rode wijn gedronken en ben om 12 uur gaan slapen. Zou ik dan nu al Refusal kunnen nemen? Of is dat gevaarlijk? Heb het even opgezocht en overal staat dat je na 12 uur de Refusal kunt nemen, tenzij je een grote hoeveelheid alcohol op hebt. Dan is het beter om 48 uur te wachten. Maar ja, wat bedoelen ze met "een grote hoeveelheid"? Mijn kinderen zijn nu net door papa opgehaald en dat is voor mij een moeilijk moment. Normaal mocht ik deze avonden lekker de wijn inslaan en ongeremd drinken. Wat ga ik nu doen? Veel mensen zijn op vakantie.. De vrienden die hier zijn geven een BBQ waar veel bij wordt gedronken. Dat lijkt me nu nog een beetje "de kat op het spek binden". Moet ook zeggen dat mijn voornaamste reden om te drinken de eenzaamheid is die bij het alleenstaand ouderschap hoort. Ik heb aardig wat vrienden, maar geen familie om op terug te vallen. Ik ben enig kind en mijn ouders zijn overleden. Met drank kan/ kon ik mijn leven leuker doen lijken, maar in de realiteit is het een behoorlijk eenzaam en pittig bestaan. Drank trooste mij hierin. Nu ja, vanavond dus.. Even een plan de Campagne maken en tips zijn welkom. Drinken ga ik niet! Want ik weet van de eerste komt dat ik over dagen nog aan het drinken ben.. Maar kom m wel graag zo soepel mogelijk door ;-). Alvast bedankt voor de reacties! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Truffel Geplaatst 21 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 21 juli 2012 @Nova gewoon lekker hier komen en kletsen, dat leid lekker af Hebben de kinderen al vakantie ? en gaan jullie nog wat leuks doen in de vakantie ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 21 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 21 juli 2012 Voilà , Novaatje, je bent gelanceerd in de huiskamer. Ook welkom hier, neem een stoel en een koffietje ;-) Tip voor avond 1 was bij mij: 3 dvd's klaarleggen om non stop te kijken, afwisselend met het forum en natuurlijk chips en ijs en water, veel water, echt!, eventueel met citroen of limoen..die is hier blijkbaar in overvloed ;-) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nova Geplaatst 21 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 21 juli 2012 Hoi Steunbeertje, Dat zal ik zeker doen ja. De kinderen gaan morgen een week met papa op vakantie. Wij zijn al 10 dagen naar Turkije geweest! Heerlijk! Had ik dat nog maar in het vooruitzicht... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 21 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 21 juli 2012 Hoi Nova, Voor jou zet ik de stofzuiger even uit. Heb je al gelezen bij wie is wie. Zou nog even wachten denk ik met de refusal, want 2 flessen wijn, valt volgens mij toch wel onder een grote hoeveelheid alcohol. Vind dat je heel goed en weloverdacht begonnen bent met stoppen. Tips? Ik zou in elk geval de hele avond op het forum blijven, want het zal niet gemakkelijk worden. Trek "uitzitten "wil vaak al helpen. Lekkere dingetjes voor jezelf maken. Mooi boek lezen. misschien komt er een goede film vanavond. Misschien idd. even de moeilijke momenten zoals babeque uit de weg gaan. Dat kan in het begin nog te moeilijk zijn. in elk geval sterkte Fijn, je te lezen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Truffel Geplaatst 21 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 21 juli 2012 @Nova de lichamelijke detox duurt tussen de 4 en 7 dagen (ik las je op wie is wie) even een weekje door bijten, dan merk je echt verschil. Maar inderdaad het slecht slapen kan iets langer duren, maar ook dat komt goed. ik slaap beter dan ooit Al je je zo onzeker voelt over je gezondheid laat dan je bloed eens prikken bij de HA laat je leverwaarden, stollings waarden, nierfunctie en vitamines controleren herhaal dit over een paar weken nog is moet je kijken hoe trots je dan bent het herstellend vermogen van je lichaam is echt heel bijzonder ( klinkt als een reclamespotje op tv) Mijn man heeft 2 dagen kantje boord gelegen met een acute leverontsteking, nu (bijna) een jaar later zijn zijn leverwaarden normaal ik noem hem ook mijn wondertje De schade die je lever heeft herstelt zich nooit meer, maar door te stoppen met hem te vergiftigen kan het gezonde deel nog prima functioneren. Wij drinken niet meer omdat we onze kinderen en kleinkinderen willen zien opgroeien, misschien voor jou ook een goede stok achter de deur ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 21 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 21 juli 2012 Lieve mensen, Ik ga de comp. uitzetten. Ga LATex een poosje vervelen. Tot horens. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 21 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 21 juli 2012 Zo. de laatste plaat saucijsjes in de oven... Limoentaart en limoenijs, heerlijk. Ik heb een recept van citroensorbetijs, laat die zomer nu maar komme! Welkom Nova, op de dagdraad! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 21 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 21 juli 2012 Oja Nova, nog even dit, zet alvast maar een doos papieren zakdoekjes klaar.... De eerste uren, dagen, heb ik wat af gesnotterd over alles en niks. Blijkt ook heel normaal te zijn. En op één of andere manier deed het ook veel deugd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 21 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 21 juli 2012 Goede avond, welkom Nova!! Heb je ook bij wie is wie gelezen. En voor sommigen werkt het dag per dag bekijken maar voor anderen dan weer het drie maanden plan... De AA wel of niet, andere hulpverlening... Alles is goed, alles wat werkt. Wat dit forum voor mij zo bijzonder maakt, en waarom ik hier toch weer altijd terug kom, is dat het me heeft helpen bewust worden van wat een alc probleem zoal is. En ook dat het niet onoverkomelijk is. Dan ook de vele lieve en toffe mensen die je hier tegenkomt. Een aantal zijn echt goede vriendinnen geworden. Refusal dat weet ik niet zo maar ik bebruik dat dan ook op een andere manier, eerder als iets wat ik bij heb en wat ik steeds kan nemen als ik het nodig vind. Maar ik denk dat je na 24 uur wel safe bent. Beertje, en ook Diesel bv, ik lees hier de laatste tijd veel over Alvleesklier problemen en ook lever steken. Gelukkig heb ik daar geen last van gehad. Maar is dat dan persoonsgebonden? Dat de ene bv bij 3 pintjes per dag daar al last van heeft en de andere na een fles wodca per dag niet? Beer, jou Hubbie bv. dronk die dan echt heel veel? En hoe merkte ie dat dan dat het toch wel echt heel ernstig was? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 21 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 21 juli 2012 Doeg Rapi, groeten aan LATex! Nova, ik zou ook een dagje wachten met Refu... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nova Geplaatst 21 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 21 juli 2012 Goh, nou dan wacht ik nog maar een dagje met de Refusal. Moet niet denken aan wat er zou kunnen gebeuren! Mijn huisarts heeft mijn leverwaardes een tijdje terug geprikt en zal al dat het begin was aangebroken. Iets met niet goede leverwaardes ofzo Weet het niet meer exact. Ik ga zo even lekker wat te eten halen voor mezelf, kan ik ook niet denken aan dat glas wijn op t aanrecht. Dan maar eenfilmpje huren en de zakdoekjes zal ik paraat houden ;-) Bedankt! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 21 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 21 juli 2012 Nova: regel 1 vergeten: kap alle drank in huis weg vandaag, ook die wijn daar op het aanrecht ;-) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 21 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 21 juli 2012 Dag allemaal, Voor het weer woon ik in het verkeerde deel van Nederland. Hert is hier zwaarbewolkt en het heeft zelfs even geregend. Ik denk dat ik 5 minuten wat zon tussen de wolken door heb zien schijnen! Morgen wordt het vast beter. @ Rapi: bij HA hebben ze regelmatig aan het einde van de dag spullen met 35% korting, ook biologische kip. Dan sla ik daar mijn slag! @ Gwen: kan je van die limoenen geen limonadesiroop maken? Of persen en in een ijsblokjesbakje invriezen? Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 21 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 21 juli 2012 @ Rapi: aanvulling. Misschien kan je er marmelade van maken, eventueel gemengd met sinaasappelen. Goede insteek van het bekijken van je activiteiten. Je hebt veel gedaan! Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden